Werk & Studie alle pijlers

Wie brainstormt er mee: opleiding zorg?

21-10-2014 08:54 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al 23 jaar in de zorg, de laatste 10 jaar bij dezelfde werkgever. Ik heb ervaring in zowat alle takken van zorg: van kinderpsychiatrie tot verpleeghuis, het werk wat ik nu doe is op een observatie/diagnostiekafdeling voor mensen met epilepsie of daarop gelijkende aanvallen.

Ik heb geen diploma's op zorggebied (vroeger, dwz tot een jaar of 10 geleden was het geen punt om zonder diploma ergens te gaan werken: met een hoop ervaring kwam je wel ergens binnen) en wil binnenkort een gesprek met mijn leidinggevende. Het is de hoogste tijd om me verder te ontwikkelen en ontplooien. Wat ik wil is een opleiding gaan volgen, maar ik ben totaal niet op de hoogte van wat er momenteel voor aanbod is op opleidingsgebied. Wie heeft er zin om met me mee te denken, wie heeft er tips?

Voorwaarden: ik moet kunnen blijven werken, heb de zorg voor een huishouden met kind. Het moet een opleiding zijn waarmee ik op allerlei gebieden van de zorg werkzaam kan zijn, maar geen opleiding tot verzorgende.
Alle reacties Link kopieren
Medewerker maatschappelijke zorg (niveau 3)

Maatschappelijk zorg Persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg (niveau 4)

Maatschapelijk zorg persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen (niveau 4)

Je kan met alle drie in de zorg blijven. Daarbij zijn deze opleiding op de zorg en het welzijn gericht. Dus je krijgt ook les over activiteiten begeleiden etc. Daarnaast zijn deze opleidingingen ook op het psyche gericht. Dus je krijgt van alles wat mee.

Ik heb deze opleiding zelf gedaan (persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg) en het was super! Ik ben aan het werk gekomen bij 2 organisaties voor verstandelijk beperkte, en als verzorgende IG bij een zorgcentra. Kortom, je kan er alle kanten mee op.

Ik heb geen idee of er nog meer opleidingen zijn in de zorg dan deze en verzorgende/verpleegkundige.



Succes in ieder geval!