psychose en opname gehad iemand tips? Deel 2

06-06-2014 00:03 2433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar geleden heb ik een opname van ruim 9 maanden achter de rug omdat ik een psychose gehad heb. Nu heb ik nog steeds last van een stem in mijn hoofd en weet er niet altijd goed mee om te gaan. Dit is in het kort het verhaal in deel 1 staat meer, succes met het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mmmm dat is zeker een grote fout van de apotheek, want het lijken mij niet zulke lekkere pillen als je er daar wat teveel van neemt.



Gisteren naar de reintegratie geweest. Ik heb een dik pak papier meegekregen om een beroepen/persoonlijkheidstest in te vullen. Het is een hele aardige vrouw trouwens, maar die testen invullen ben ik nu wel beu. Ik heb er al zoveel ingevuld...Ik had gisteren lichamelijk totaal geen goede dag echt alle spieren deden mij zeer. Ik denk dat het door drie oorzaken komt; het vochtige weer, de EMDR-sessie van afgelopen maandag waarbij ik heel erg mijn spieren heb aangespannen en de drukte van mijn verjaardag vorige week. Vandaag gaat het gelukkig stukken beter maar vrij ben ik er nog niet van.



L-star sterkte met alle waarden die niet goed zijn. MIjn nichtje slikt ook seroquel en die moet elke drie maanden alles laten checken (bloeddruk, suiker, schildklier). Dat kan geloof ik behoorlijk van het padje raken van de seroquel...



EMDR is idd behoorlijk heftig. Het deed mij in ieder geval vrij veel en dan sta ik nog te boek als redelijk stabiel, dus idd in jouw geval is het denk ik nu niet zo'n goed idee, maar voor de toekomst zeker in het achterhoofd houden RB. Trouwens fijn dat het al een paar dagen redelijk goed gaat met de herbelevingen en de diss.



Mijn collega komt trouwens nog lang niet terug. Ik kreeg gister een mail van haar. Zelf denkt ze dat ze maar 'even rust' moet houden. Mijn leidinggevende en ik denken er anders over, maar dat hebben we maar niet tegen haar gezegd.
Hoe is het met iedereen?



Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties. Ik moet idd leren het me niet zo te laten raken.



RB je klinkt goed!



Hier gaat t niet top. Ik was een doosje seroquel kwijt en had geen tijd gehad om iets te regelen. Dus heb nu minder geslikt en een beetje op een rommelige manier. Vandaag vond ik het doosje gelukkig.

Ik sliep al niet zo goed voor de seroquel kwijt was maar de laatste drie nachten was t nog slechter.



Verder een nieuwe buurvrouw die ik nog niet gezien heb maar die op nachtelijke tijdstippen klust. Niet heel lang, ik denk dat ze nog één ding in elkaar wilde zetten maar ik word er heel onrustig van. Ze had wel echt een superleuk briefje in mijn bus gedaan dus t zal echt wel een leuk mens zijn maar ik zal haar wel vertellen dat ik om 24 uur vaak in bed lig

Huisbaas is ook met een groot klusproject bezig en ik word er een beetje kriebelig van. t Duurt nu al twee weken en ik kan er soms heel moeilijk langs met mijn fiets. t Is een beetje alles bij elkaar wat mij onrustig maakt.

Op t werk was het ook echt niet leuk gisteren. Leek wel moon-afzeik-dag. LG was weer zeer langdurig met haar privédingen bezig.



Ik heb steeds gedacht dat ik daar weg zou gaan als ik een écht goede leuke passende rijkmakende baan zou vinden. Maar misschien moet ik een tussenstap maken van nog een 'opstapje' maar dan ergens waar wel structuur is.



Nouja ben dus een beetje aan t eind van mijn Latijn. Ga vanavond weer flink aan de seroquel en hopelijk maak ik dan vanaf nu weer betere nachten.



Nu nog maar f naar buiten. t Lijkt wel zomer.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook niet zo, zou vanaaf in eigen appartement slapen maar heb het uitgesteld. Ik durf nog niet alleen. Maandag en dinsdag gaan mijn nichtje en neefje mee. Dus dan hoef ik nog niet alleen te slapen. Ik ga nu ook al slapen, ben doodop! Ben zo suf en duf als een konijn, heb vanmiddag weer een diss gehad. Dat vreet energie.



Moon veel sterkte en ik hoop dat je vannacht beter slaapt, door de seroquel en meer rust in je koppie krijgt en omgeving. Want midden in de nacht een klussende buurvrouw is niet echt geweldig.



Tut hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Geeft toch niet RB, als je iets later in je huis gaat slapen? Juist wel gezellig als je met je neefje en nichtje daarheen gaat.

Wel vervelend van de diss...



Ik heb beter geslapen idd. Had gehoopt dat ik een nacht van 12 uur zou maken van 23 tot 11. Heb nu van 24 tot 9 geslapen.

Als ik paar van deze nachten maak ben ik wel weer bij.



Hier belooft het weer een mooie herfstdag te worden
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hier is het een mooie herfstdag, heerlijk. Al vroeg gaan wandelen en daarna met tijdschriften en een boek en een smootie de in. Zo mag het wel blijven.

Ik lig nu even binnen, plat dus, maar hoop later nog even buiten te kunnen zitten.



Rb, het komt wel. Misschien juist gezellig en fijn om niet alleen te hoeven slapen. je hebt vast afleiding, kan niet anders, en dan pieker je minder.

Neem de tijd om te wennen



Vervelend Moon van die Seroquel maar dat gaat snel beter als je goede nachten gaat draaien. De eerste heb je alvast binnen, 9 uur is toch lekker lijkt mij.

Is buurvrouw nog aan het klussen?



Even een voor allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet Tut, ik heb bij mijn ouders geslapen en ben daar nu nog. Ik trok het even niet meer met een klussende buurman en een klussende buurvrouw (die niet bij elkaar horen...)



En ik wilde graag eerst goed slapen en dan pas de confrontatie met de buuf aangaan. Zo'n eerste kennismaking moet niet mis gaan omdat ik toevallig mijn medicijnen niet geslikt heb, zeg maar.



Maar ik heb het idee dat haar verhuizing een heel lange tijd gaat beslaan omdat ze af en toe 1 ding in elkaar zet. Normaal kan ik dat wel hebben maar nu na veel te weinig slaap en kutdag op werk en aan de andere kant ook al twee weken geklus werd ik er beetje gek van.



Tut bij ons begon de dag mooi maar ging het al snel regenen. Nu is het droog maar zeker niet zo mooi weer als gisteren.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hier begon de dag ook mooi, maar vanmiddag regen en nu veel wind. Echt herfstweer! Dat was ook wel hier in huis te merken, iedereen was druk!!! Kids en de volwassenen, alcohol vloeide rijkelijk! Ben ook weggevlucht naar mijn eigen appartement in het begin van de avond, na het eten en de afwas.



Vervelend moon aan twee kanten klussende buren! Kan me voorstellen dat je dan even de rust opzoekt.



Morgen gaat het gebeuren; morgenavond slaap ik samen met mijn neefje en nichtje in mijn appartement! Mijn nichtje fluisterde net nog; we gaan er wel een feestje van maken hè! Tuurlijk zei ik! Heb al van alles in huis gehaald, behalve brood bedenk ik me nu opeens. Oepsie, nou de supermarkt is om de hoek dus kunnen we morgen te voet halen!



Verder heb ik mijn PlayStation en laptop en pc tot beschikking staan dus komt helemaal goed. En we kunnen als het weer het toelaat ook naar het centrum lopen. Genoeg plannen!!!



Nu maar gauw slapen, komen twee drukke dagen aan.
Klinkt goed RB. Hoera voor nicht en neef én natuurlijk voor jou



Moon goed geslapen?



Mariquita, Flaxie, Zoembaya, Istar en Hanke, alles oké met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Grrr gisteren liep PC weer vast. Moet m echt een keer gaan backupen en en dan laten maken. Maar ik moet zoveel...



Anyway ik schreef dat het fijn is dat je nu je eigen plekje hebt RB waar je je kunt terugtrekken. Volgens mij houden je ouders erg van gezelligheid maar was het voor jou soms teveel. Prikkels zijn ook al snel te veel na een periode van psychose etc, daar kun je nog lang last van hebben.



Ik heb gisteren per mail mijn LG laten weten dat ik me rot voel over iets wat vrijdag gepasseerd is en dat er altijd wat is. Dat ik ga uitkijken naar iets anders.

Gewoon het feit dat ik aan het werk ben en word afgesnauwd door een extern iemand die voor zover ik kan zien alleen maar zit te praten, vind ik kut.

Het is vervelend dat ik me dan op dat moment niet realiseer dat ik het zo kut vind en dat eigenlijk thuis pas opvalt dat ik me echt verdrietig voel.

Veel kan ik van me af laten glijden onderweg naar huis maar dit bleef knagen.



Vanmorgen mijn schrijfopdracht gemaakt voor mijn theatercursus. Ik denk dat dit mijn beste is tot nu toe, ben er zelf erg tevreden over.



Ik begin vaak op de terugreis van cursus al na te denken en dan op maandag typ ik m uit. De ene keer werkt dat beter dan de andere keer maar vandaag ben ik tevreden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Oja en goed geslapen maar dan weer niet die nacht waarmee ik alles inhaal. Weer een krappe 8 uur denk ik.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Goed dat je hebt aangegeven wat je dwars zit Moon en dat je naar wat anders uit kijkt wat werk betreft.

Het is zeker niet de bedoeling dat je je rot voelt omdat er weer iets gebeurd en dat ook nog eens door iemand die er niets mee te maken heeft.

Zo iets kan altijd voorkomen maar als er elke keer kleine incidenten op het werk zijn wordt het er niet leuker op en zeker niet als er geen verbetering in zit.



Voor jou een leer om toch wat assertiever te worden en het, liefst meteen, anders zo spoedig mogelijk maar voordat je naar huis gaat, hetgene bij wie het gebeurde te bespreken.

Rb, have fun met je familie en slaap lekker vannacht in je eigen huis.

Allemaal
Alle reacties Link kopieren
Dat is vannacht goed gelukt Tut, ik heb klokje rond geslapen! Heerlijk.

De nacht ervoor was puinhoop, dus dat heb ik weer een beetje rechtgetrokken.



Gisteren een wandeling in de buurt gemaakt met vriendin. Mooi weer, niet al te veel wind, gezellig. Dat was fijn. Zeker na een lang weekend met alleen maar plantjesdagen



Beenblessure speelt weer op, dus de wandeling niet al te lang gemaakt. Mag later deze week weer naar de fysio. Als het goed is straks naar oudste stad van Nl. Op nep-familie bezoek. Is altijd weer een beetje thuiskomen....



Leuk joh Moon, van die opdracht. Ik ken dat, dat je je heel tevreden kunt voelen over je schrijfsel. Als ik wil, kan ik later deze week meedoen aan een schrijfworkshop. Maar omdat het nogal reizen is, en geld kost... ga ik waarschijnlijk niet. Al wel 2 keer gedaan dit jaar en dat was leuk om te doen.



Hoe was het slapen in je appartement Rb?
Hoi RB, heb je een goede nacht gehad in je eigen huis? Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je plezier hebt gehad met je neef en nicht!



Hanke, wat jammer als je waarschijnlijk niet naar de schrijfworkshop kan gaan. Dingen die je echt leuk vindt om te doen geven je energie en maken je leven zoveel fijner. ik hoop dat je toch een mogelijkheid vindt om mee te doen.



Hier alles goed, volgende week is het herfstvakantie en gaan we een paar dagen naar Parijs. et de kinderen, het wordt hun eerste citytrip. Ik heb leuke tips gekregen van een Parijse vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hier gaat het qua geest best goed, qua lichaam wat minder. Er is nu een weersomslag. Mijn spieren beginnen aan alle kanten pijn te doen en dat is niet zo fijn. Maar ik moet toch door. Ik ben het beste gebaad bij langzame niet intensieve bewegingen, dus dat probeer ik zoveel mogelijk in te bouwen.

Afgelopen weekend was nichtje F met haar ouders (mijn zusje) bij mijn ouders. Dus ik was er ook. Wat een schatje is het toch. Ik heb luiers verschoond, flesjes gegeven. Het is zon zoet kindje. Ze heeft ook kennis gemaakt met mijn vaders kippen. Ze was er helemaal niet bang voor. En lachen dat ze deed...

Ik ben nu heel erg druk met een beroepskeuzetest. Best nog wel moeilijk, omdat vier richtingen bij mij ongeveer gelijk zijn.



Liefs van Flaxie
Hanke, klinkt leuk en gezellig, nepfamilie. Veel plezier

Klinkt vervelend die beenblessure, is deze chronisch of is het herstellende?

Fijn dat je goed geslapen hebt. Vaak voel je je dan veel prettiger en sterker.



Ook ik ben nieuwsgierig hoe het RB vergaan is de afgelopen nacht Zoembaya. Is het bij jullie volgende week pas herfstvakantie? Is het dit jaar in 3 delen gespitst?

J'adore Paris. Vooral de quartier latin en de Montmartre.

Ik ben benieuwd hoe de kinderen het vinden



O jé Flaxie, dat is een luxe probleem, maar liefst 4 richtingen die je leuk en interessant vindt

Ook ik merk inderdaad dat dit weer killing is voor spieren en gewrichten. Bewegen is het beste wat je kunt doen en dat hoeft inderdaad niet heel intensief te zijn.

Sterkte



Mariquita, Moon, RB, Istar
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal de eerste nacht was goed gegaan! Tot 6.10 toen werd de jongste wakker; klaarwakker en ik dus ook. Maar ja das niet erg! Lang leven de tv



Alleen vanmiddag was de therapie pittig, heel confronterend! Ben er nog door van slag. Heb zo gelukkig weer de afleiding van de twee kids, gaan met zijn drieën naar de Mac. Had ik gisteren beloofd!



Al met al mag ik eigenlijk niet klagen!



Vervelend dat jullie last hebben van het weer, lichamelijk.
Gaat goed RB Echt fijn dat je nichtje en neefje er zijn, ze hebben wel een Mac verdiend
Alle reacties Link kopieren
Tut weet je, sommige dingen van t werk ben ik buiten alweer vergeten. Maar bij dit ene merkte ik dat het me het hele weekend niet lekker zat.



Gisteren ben ik op straat in huilen uitgebarsten. Was met mijn moeder naar een winkel geweest en we moesten terug tegenwind fietsen door de polder. Racet ze gewoon weg op haar elektrische fiets, ik kon haar echt niet bijhouden. Op een gegeven moment was zij uit beeld en ik reed nog in die polder met vies weer en ik moest ineens zo huilen....

Ze had de lichtste ondersteuning aan zei ze later. Maarja, tegenwind... dan kijk je toch ff om waar de ander blijft?



Ik ben gewoon zo moe. Vannacht had ik last van mijn darmen/diarree en heb nauwelijks kunnen slapen. Heb helaas ook de theatercursus moeten afzeggen. En werkdingen maar dat vind ik niet zo erg.



Ik hoop dat mijn lichaam nu een knop omzet dat ik weer beter kan slapen. Heb gewoon een flink tekort opgebouwd vorige week.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
moon!!!



Dit is de tweede keer dat ik op het forum kan via mijn vaste pc dus ook weer de icoontjes kan gebruiken



Maar echt heel vervelend moon, ik hoop van harte en ik gun het je zo dat je vannacht echt bij kan tanken. Je lichaam heeft het gewoon nodig.



Tut dankje voor het compliment, maar dankzij mijn neefje en nichtje zet ik nu door, want zit ondertussen te bibberen op mijn stoel van de spanningen weer voor vanavond en vannacht. Ben erg onrustig. Ben net zelfs een wandelingetje gaan maken en heb de kids even een kwartiertje alleen gelaten, moest wel. 'Hij' kwam weer in mijn hoofd opduiken met allerlei nare gedachten. Niets over de kinderen hoor, maar dat ik alles fout doe enzo. Kreeg ook weer flitsen van toen door en daarom even de wind door mijn hoofd.



De kids zijn nu met de playstation bezig en ik even alleen hier op de logeerkamer aan de pc, moest mezelf even terugtrekken. Dat kan wel even, maar niet te lang.



Istar en Mari en Flaxie en Hanke en Zoem hoe is het verder met jullie? Jij gaat lekker naar Parijs Zoem las ik, heerlijk! Geniet ervan. Nu is het hier herfstvakantie.
Lieve Moon, dat is echt niet leuk dat je moeder niet even kijkt of je bij blijft. Dat is een druppel die jouw, toch al volle emmer, heeft doen over lopen.

Doe rustig aan en skip anders verplichtingen, je gezondheid gaat voor



Rb, hopelijk lukt het om een leuke, ontspannende te hebben samen met de kinderen. Geniet er van dat zij zo genieten van hun logeerpartijtje bij hun lieve tante.

Je doet het hartstikke goed
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie

Ik snap ook niet wat moeder bezielt soms. Ze heeft namelijk wel omgekeken maar gewoon besloten haar eigen tempo te fietsen, ook al was het voor mij niet te doen.



Ik fiets soms in groepen, met kids ook. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je de achterste gewoon achter laat.



Ik heb vandaag idd alles geskipt en ga morgen ook niet werken.



Ik realiseerde me gisteren weer dat ik zo rot naar Oerol gegaan was door werkgezeik. En dat ik niet straks ook zo rot naar Marokko wil gaan. Dus idd maar ff goed uitrusten.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En ook doen
Alle reacties Link kopieren
Slapen ging iets minder deze keer, was in het begin van de avond in slaap gevallen zonder mijn meds, ik ging even bij mijn nichtje liggen. Maar was blijkbaar zo moe. Daardoor de nacht iets slechter geslapen! Wel nog mijn meds genomen, maar ben zo suf als een konijn!



Zijn nu bij mijn schoonzus om de kids terug te brengen en eten daar een boterham, gaan dan nog ff de stad in en dan naar huis.



Ben vanavond helemaal alleen thuis, iedereen is weg. Zie er tegenop mijn ouders zijn naar een verjaardag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven