Uitgerekend in de tweede helft van maart 2015

22-07-2014 21:18 392 berichten
Een topic voor iedereen die is uitgerekend in de tweede helft van maart 2015. Hier kletsen we verder!



Als je meeschrijft kun je zelf je gegevens wijzigen en aanvullen.



Gebruikersnaam: tweedehelftmaart2015

Wachtwoord: TweedeHelft!



NaamLeeftijdUitgerekende datumAndere kinderen?BijzonderhedenHartje04 259-3-20151e kind MeisjeLovebug 3512-3-20155e kind MeisjeJazzthedayaway 2314-3-20151e kind Blue833016-3-20151e kind Nieuwsbrief2616-3-20151e kindsuuus88 2617-3-20151e kind 11-11 echo Loupie3522-3-20152e kind Carmhen3422-3-20152e kind Meisje Aghamora3022-3-20152e kind een verrassingVeraaa 272e kind Sojaboonn 2422-3-20151e kind MeisjeFryskjuffie2922-3-20151e kind een verrassingGroeneaardbei3225-3-20152e kind MeisjeLiselotyve3026-3-20152e kind JongetjeMup42331-3-20153e kind Meisje, 13-11 20-weken echo

Een hele dikke voor lovelylady89, Bengelie en Mel88



Hier vind je deel 1: Uitgerekend na 15 maart 2015!
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het op en neer. De pijn aan het bekken is een heel stuk minder en nog maar af en toe aanwezig, met name als ik te veel heb gedaan. Hardlopen is nu e zwaar voor mijn bekken en daar baal ik wel van. De laatste keer dat ik ben gaan hardlopen heb ik erna 2 dagen enorm last gehad, dus nu durf ik niet meer... Sporten jullie (nog)?

Daarnaast is het op het werk enorm druk waardoor ik ook wat extra uren maak, maar daardoor voel ik me erg opgejaagd en ik denk dat de hoofdpijn waar ik de laatste dagen last van heb ook daardoor komt.



Ik heb overigens altijd dezelfde gyn. Dat is wel fijn, maar toch is een vk een heel stuk persoonlijker.



Hier 29 oktobr de 20-weken echo, zeker spannend! We willen het geslacht niet weten, maar erg spannend om te zien/horen of alles er goed uit ziet.



Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen mup. Op dit moment is er og geen indicatie voor, maar het geeft me wel een veiliger gevoel. Ook omdat het de vorige keer op het einde helemaal niet goed is gegaan en ik toch bang ben dat het nu ook weer mis gaat op het einde.



@Carmhen, hoe oud is je zoon? Hier de laatste tijd ook regelmatig eruit gemoeten 's nachts voor zoon. Hij had last van doorkomende kiezen, zo zielig. Gelukkig gaat het nu al een week weer een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,

Lang geleden dat ik weer wat heb geschreven. Hier gaat alles super. Voel me eindelijk goed, niet meer misselijk en energie voor 10. Ik kan eindelijk weer volledig werken.

Voel ons kleine meisje ook elke dag schoppen. Mn vriend kan het nu ook voelen. Zo bijzonder.



Wij hebben vanmiddag de 20 weken echo. Erg spannend.



Mup, wat leuk een meisje. Een echt vrouwenhuis. Wat vind je vriend/man ervan



Fijn groene aardbei een goeie uitslag van de combitest! Toch weer geruststellend.



Aghamora, wat vervelend joh van je bekken. Kan je op je werk niet wat minderen? Mijn vk zegt echt dat je jezelf in de gaten moet houden en je eigen lichaam ook erg belangrijk is. Jammer dat je niet meer kunt hardlopen. Ik dans nog (street/show dance) dit gaat nog prima. Alleen de buikspieren sla ik over. ( niet zo erg haha)



Hoe voelt de rest zich. Wat zitten de 20 weken echos ver van elkaar af he. Al ben ik wel als eerste uitgerekend, dus vandaar wat eerder natuurlijk.



Hebben jullie al veel spullen binnen? Ik vind het allemaal zo moeilijk. Er is zoooooveeel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie soms. Is er hier toevallig ervaring met de koeka dekens of de snoozebaby wikkeldekens? Ik hoor van verschillende mensen dat dit ideaal is.

Jullie verder al een kinderwagen op het oog? Denk dat wij voor de mutsy evo gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Hartje hoe was de 20-weken echo? Ik hoop dat alles goed was! Die dekens die je noemt heb ik nooit gebruikt, ik vind die Koeka-dekens mooi maar erg duur. Ik gebruikte voor zl de eerste maanden zo'n berenpakje, evt met een wikkeldekentje. Zo hebben we hem ook meegenomen naar huis uit het ziekenhuis na de bevalling. Toen vroor het minstens 10 graden en sneeuwde het zo hard dat we met 50 km per uur over de snelweg reden, dat risico lopen we nu gelukkig niet! Ik denk dat ik weer zo'n berenpakje koop (de rits is stuk gegaan van die van mijn zoon), hoewel we die vanaf eind maart niet vaak meer zullen gebruiken. Wij hebben ook een Mutsy Evo, ik ben er blij mee! Ik gebruik de wagen niet vaak, als het kan dan draag ik mijn zoon altijd, in een drager of een doek. Vinden we beide leuk! De Mutsy Evo heeft veel ruimte onderin, handig met boodschappen doen.



Ik kreeg trouwens vorige week ook last van mijn bekken toen ik mijn zoon op mijn rug droeg, dat vond ik wel jammer want daar wil toch liever niet mee moeten stoppen. Ik gebruikte toen een drager, ik hoop dat het met een doek misschien beter gaat omdat je dan het gewicht beter schijnt te kunnen verdelen. Sporten? O ja, ik had het voornemen om te gaan zwangerschaps-aquafitten, misschien komende week, als mijn man thuis is en ik 's avonds nog puf heb. Ik heb deze week maar eens een aantal dingen afgezegd en voel me nu wat beter, gelukkig.



Mup, leuk, nog een meisje! Een heel meidenhuis!



Vervelend, Aghamora, dat je last hebt van je bekken. Hardlopen en zwanger is geen goede combinatie volgens mij.



Ik wil graag weer in het ziekenhuis bevallen, ik moet dat eigenlijk ook, maar de vk heeft aangegeven dat thuis alles zeker ook klaar moet staan. Het ging de vorige keer namelijk vrij vlot. Een droombevalling, toen ik net doorhad dat het toch echt wel was begonnen zat ik op 8 cm en 1,5 uur later was mijn zoon er. Zo wil ik wel weer haha, maar niet veel sneller dan dat want dan halen we het ziekenhuis niet.



Mijn zoon is nu 21 maanden. Hij is geen hele slechte slaper, maar heeft van die onrustige fases en daar zitten we nu in geloof ik. Hij geeft nog niet echt aan wat er is, het enige wat hij roept is mama (x 100). Ik geloof niet dat hij echt ergens last van heeft, hij slaapt momenteel gewoon onrustig. Sprongetje ofzo. (Hoewel dat boek natuurlijk uit is bij 17 maanden ;) ) We hebben nu wel weer een modus gevonden, als hij rond 12 a 1 wakker wordt: even knuffelen en hij slaapt wel weer verder, 3 a 4 uur: gaat vaak iets moeilijker, dan krijgt hij een bekertje warme melk en sluit ik een deal met hem dat ik ook nog een verhaaltje wil voorlezen maar dat ik dan daarna niet terugkom en hij moet slapen (haha, dat werkt ook nog) en als hij na 5 uur wakker is, vergeet het maar, dan moet een van ons ook zo vroeg opstaan. Of hij kijkt een filmpje op de Ipad bij ons in bed, maar nadeel daarvan is dat we beiden niet meer echt slapen.



Nou, ik ga maar even weer aan de slag. Het is rustig hier, ivm de herfstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
20 weken echo was super. Alles was goed. Jeetje wat een uitgebreide echo is dat zeg. Geweldig!!

Ja koeka is zeker duur he carmhen. Vind ze wel erg mooi. Ik twijfel nog ff door haha

Fijn dat jij de mutsy evo hebt! Wij gaan er ook voor, maar altijd fijn om er iets positiefs over te horen.

Vervelend dat he ook last van je bekken hebt! Rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Mup, een vierde meisje!



Hartje: fijn dat je een goede echo had! Spannend is de 20-weken-echo he.



Bevallen: ik moet ivm de vorige zwangerschap in het ziekenhuis bevallen en dat vind ik ook wel een heel fijn idee.



20-weken-echo: 3 november ben ik aan de beurt. Ik ga er vanuit dat ze niet direct een goede echo kunnen maken (was vorige keer ook zo ivm dik buikvlies oid) en dat ik nog een keer naar het acdemische ziekenhuis moet voor een extra echo. Ben ik in ieder geval voorbereid op een teleurstelling.



Carmhen: naar dat je last hebt van je bekken. Ik heb er vooral wat last van als ik te lang in dezelfde houding ben, bijvoorbeeld een poosje achter elkaar verhuisdozen uitpakken. Dus dat doe ik maar niet meer. Vervelend zeg...



Spullen: ik wilde deze keer heel weinig aanschaffen. We hebben al van alles en ik heb zoveel spullen gewoon niet gebruikt. We hebben een tweedehands Bugaboo gekocht bij zoon via Marktplaats. Verder hebben we allerlei soorten draagsystemen. Ik denk dat ik de baby vooral ga dragen en dat zoon dan in de wandelwagen gaat. Maar mocht dat niet bevallen, dan halen we alsnog een duowagen.



Aghamora: vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken! Ik sport hier niet, maar probeer zoveel mogelijk op de fiets te doen of wandelend. De vorige keer heb ik veel gezwommen, maar dat komt er nu gewoon niet van.



Cursus: willen jullie ook iets van een cursus doen? De vorige keer heb ik iets gedaan als 'samen bevallen'. Nou dat hoeft van mij niet nog een keer. Ik denk dat ik iets van zwangerschapsyoga ga doen. Maar misschien ook wel niet.
Alle reacties Link kopieren
Haha, groeneaarbei, heel verstandig! Ik denk ook dat het beter is als ik vanaf nu geen boodschappen meer doe en de afwasmachine niet meer uitpak



Nog maar een week en dan weten we hopelijk het geslacht! Dan kan ik kleertjes uitzoeken van zl en kijken wat ik nog nodig heb. En een mooi eerste pakje uitzoeken! Daar verheug ik me wel op, maar ik moet zeggen dat ik de eerste keer veel meer met mijn zwangerschap bezig was. Herkennen de andere secondtimers (of vaker) dit ook? Een cursus ga ik niet doen, de vorige keer uitgebreid voorbereid dmv "Samen Bevallen" en de bevalling viel zo mee. Kan nu anders zijn natuurlijk, maar nog een cursus lijkt me niet echt nodig. Die weken daarna, daar hadden ze me nou een cursus voor moeten aanbieden... ;) En toch verheug ik me er wel weer heel erg op! Lekker thuis met een baby knuffelen.



Aaarrgghhh, ik heb het gejinxt, zl gaat nu 's nachts om 4 uur ook niet meer slapen als hij een verhaaltje krijgt voorgelezen. Het is een fase... (ons mantra), het is een fase... Ben wel moe nu. Gelukkig wel leuke dingen te doen op mijn werk, gaat de dag sneller voorbij.
Hallo allemaal,



Toch lijkt het hier wel rustig te blijven op ons topicje.. geeft ook niet al vind ik het wel leuk om steeds wat nieuws te lezen.



Hebben vandaag de 20 weken echo gehad, alles was goed in orde, al moet ik met 28 weken weer even terug komen omdat mijn placenta een klein stukje voor de uitgang ligt.. de echoscopist zei dat het de goede kant op gaat alleen wil hij dat in de gaten houden, ik denk dat dat te maken zou kunnen hebben dat dat bij de bevalling niet meer het geval mag zijn (deze theorie heb ik zelf maar bedacht)

En wat ik zo leuk vond is dat ze (JAAA HET IS EEN MEISJE) heel duidelijk op mijn vriend lijkt.. Hij is helemaal in de wolken dat hij een dochter krijgt. (en ik ook hoor!!)



Ik ben voorlopig even gestopt met werken, het gaat niet meer met mijn beken en darmen, zelfs hier in huis gaat het niet echt.. ook leuke dingen zoals de beurs die in Leeuwarden was (gezinsbeurs) ben ik niet heen geweest omdat mijn bekken dat niet toelaten.

Mijn cervix is opgemeten vorige week en die is prima en lang genoeg, moet over 3 weken weer heen om te zien of het nog steeds zo lang is.



Ook is de onzekerheid de deur nog niet uit.. maar naarmate de tijd vordert wordt het wel al iets minder.. moet gewoon wat meer vertrouwen in mijn eigen lijf hebben.



Ik ben aan de knutsel om mijn tijd wat leuk op te vullen, heb van die breiringen gekocht en heb al 4 mutsen gebreid en ben met de 5de bezig.. heerlijk rustgevend werkje.



Ik lees dat er nog meiden sporten wat ontzettend knap!! Ik zie mezelf dat echt niet tijdens mijn zwangerschap doen, echt petje af meiden!!



oh ja ik lees dat er al kleintjes trappelen, hier is het getrappel met dik 14 weken begonnen met hele klein plopjes en voel haar nu heel veel, heerlijk vind ik dat.



Hier heb ik nog steeds niks gekocht maar daar willen we nu wel mee beginnen.

Wel zijn we (of eigenlijk mijn vriend) aan een verbouwing begonnen om de woonkamer tuingericht te maken ipv straat gericht. dus wordt de overkapping dicht gemaakt en komen er ramen en tuindeuren in.. kan niet wachten tot het klaar is..



Nou genoeg weer over mezelf gekletst doeg meiden fijne dag nog!
haha Carmhen, dat was toevallig :-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de echo goed was hartje en lovebug! Toch een hele geruststelling!



Wij gaan deze keer ook niet veel kopen, hebben vrijwel alles van zoon dus hebben eigenlijk alleen nog een bedje en commode en aankleedkussen nodig en dat was het volgens mij wel.

Hier geen ervaring met koeka of mutsy.

Cursus ga ik deze ook niet doen, de vorige keer heb ik zwangerschapsyoga gedaan en dat was erg fijn maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van om het nu weer te doen.



Erg vervelend lovebug dat je (tijdelijk) bent gestopt met werken omdat je zoveel last hebt van je bekken en darmen!



Werk minderen voel ik me niet zo fijn bij. Maar misschien dat het binnenkort wel nodig is. Ik heb een kantoorbaan en gisteren had ik echt last van mijn bekken, rug en stuitje na zo lang te hebben gezeten. Als het aan blijft houden maar een afspraak maken bij een fysiotherapeut en een gesprek met de leidinggevende aangaan. Eens kijken hoe het vandaag gaat. Fijne dag meiden!
.
Alle reacties Link kopieren
Hai! Hier ben ik ook weer even... Tot nu toe alles via t boekje, bekkenproblemen vallen weer mee. Kan alleen niks meer tillen enz, dan gaat het goed! Maar even een vraagje: hebben jullie ook zo'n last van vergeetachtigheid? Ik wordt gek van mezelf! Loop in m'n werk regelmatig achter de feiten aan, stond zonder benzine dit weekend en heb al 2x het eten flink aan laten branden! Wordt soms dus zelfs gevaarlijk! Iemand tips? Pffff... Verder nog een kleine 2 weekjes wachten op de 20-weken echo, joehoe!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Lovebug, een meisje! Het is jullie vijfde kind zie ik? Eerste meisje? Vervelend dat je gestopt bent met werken ivm je lijf, sterkte!



Aghamora: wat een bijzondere nick heb je trouwens. Betekent het iets?



Loupie: wat rot, dikke knuffel.



Fryskjuffie: geen tips voor de vergeetachtigheid. Lijkt me wel lastig, ik herken het niet echt.
Loupie,heeeel erg herkenbaar! wat jij doet doe ik ook (zou het de leeftijd zijn?) enorm piekeren ook precies wat jij omschrijft en dan zo erg dat je (bijna) het gevoel krijgt dat je in een depressie raakt, dit heb ik aangekaart bij de gyn waar ik vorige week was, zij vertelde dat je daar goed voor moet waken!! Denk dat wat jij zegt daar ook wel wat van heeft! Ik hoop dat onze gedachten gauw wat rust krijgen en vergeet niet, het zijn maar gedachten. Toen ik maandag bij de 20 weken echo de zin "de placenta ligt een heel klein beetje voor de uitgang" hoorde merkte ik dat ik dat ook ergens onder het kopje "angst" ging plaatsen, gelukkig zag mijn vriend mijn angst (die kijkt ook dwars door me heen) en vroeg of dat kwaad kon, waarop die man zei dat we met 28 weken weer moeten kijken of de placenta omhoog is gegaan, maar dat het niet gevaarlijk is en je raadt het al mijn ongerustheid is daarover wel een deel weg maar ergens zit daar toch nog een klein deeltje van me met vraagtekens. Probeer je toch maar kalm te houden Loupie!



Fryskjuffie, ook herkenbaar vergeetachtigheid, al niet zo erg in hoe jij het hebt :-) fijn dat het verder goed gaat!



Groeneaardbei, Ja we zijn ook zo blij dat het een meid is, mijn jongste is nu ook een dochter, dus ze krijgt een zusje. De jongens riepen oh nee niet weer zo`n jankerd maar als ze er straks is zullen ze wel anders piepen. Voor mijn vriend is het de eerste. Hij wist 2 jaar geleden toen we met zwanger worden begonnen al dat hij een dochter zou krijgen.. maf he.



Zal opschieten, moet zo naar de huisarts voor mijn darmen.



Fijne dag allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Loupie, vervelend dat je je zo slecht voelt! Ik herken het wel enigszins. Gaat het inmiddels beter? Hoe gaat het met je darmen? En Lovebug ook last van de darmen? Ik slik inmiddels ook 5 pilletjes/poedertjes op advies van de gyn per dag. Gisteren weer een poedertje erbij gekregen voor mijn darmen omdat ik enorme buikpijn had, waarschijnlijk een bijwerking van de calcium tabletten.

Is de blaasontsteking inmiddels weg?



Fryskjuffie, geen tips voor de vergeetachtigheid, gelukkig geen last van!



Mijn nick heeft verder geen betekenis. Kwam de naam een keer tegen op internet dacht ik, en vond het wel een grappige naam (voor op internet).



Morgen de 20-weken echo. Ik word zo ongeveer gek van de spanning, terwijl ik geen reden heb om aan te nemen dat er iets niet goed is.



Hoe gaat het met de rest?
Aghamora, jij ook al zo`n last van je darmen! bah niks aan he.. de huisarts zegt dat het echt bij de zwangerschapshormonen hoort.. en harde buiken ook (waar ik regelmatig last van heb) spannend morgen de 20 weken echo, wilden jullie het geslacht ook weten of niet?



Even een misschien gênante vraag, maar hebben jullie ook last van afscheiding? ik heb het idee dat ik er vaak last van heb nadat ik van het toilet af kom en dan maakt het niet uit of ik geplast of gepoept heb.. vind het best vervelend maar denk dat het er wel bij hoort.. en googelen probeer ik echt te minderen want het meeste wat daar op staat word je ook niet vrolijk van.



Wat is het hier toch stil
.
Jammer he Loupie, ik kijk met hetzelfde idee elke dag even, maar zie dan steeds mijn eigen tekst.. misschien dat later in de tijd er meer geschreven gaat worden.

Blaasontsteking is niks aan he.. best vreemd dat de huisarts zegt dat je het wel hebt en het ziekenhuis zegt van niet, maar ja als je je nu wel beter voelt na die kuur zal het vast ergens goed voor zijn. Ik ben altijd een piekeraar hierin maar dat komt door mijn voorgeschiedenis van zwagerschappen (welke overigens op die van vorig jaar na allemaal goed zijn gegaan, dus heb ik eigenlijk geen reden om te piekeren pfff)

Waarom heb je zo`n uitgebreide 20 weken echo? misschien had je het al gezegd maar weet niet meer zeker dat dat jouw verhaal was (buikvlies? zoiets?)



Aghamora moest je vandaag of morgen voor de echo?



Heb een wieg op marktplaats gevonden en zal er vanavond even langs om te kijken of het wat is, het is een nieuwe zei de mevr. van de adv. dus hoop dat het wat is..



Hoop dat er gauw wat meer bij getypt wordt.. (waarschijnlijk heb ik gewoon tijd te veel :-) )
Carmhen, Ik zie dat jij gister de 20 weken echo hebt gehad.. heb je genoten van dat kleintje in je buik?
.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de 20-weken echo gehad, en alles zag er prima uit! Zo leuk om dat kleintje weer flink te zien spartelen 

Het geslacht weten we niet, al twijfelde ik deze keer wel meer als bij de 1e zwangerschap. Wij hebben ook een uitgebreide echo gehad, omdat mijn man een niet helemaal gesloten ruggetje heeft.



Lovebug, ik heb met periodes ook best veel last van afscheiding. Soms een paar dagen wel en dan weer een paar dagen niet.



Houden jullie ook al vocht vast of niet? In mijn benen heb ik behoorlijk wat vocht zitten. Ik dacht dat je dat niet zo vroeg in de zwangerschap had normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, Aghamora! Jullie willen het geslacht niet weten?



Ik merk ook dat ik niet zoveel te kletsen heb. Bij de eerste was ik er heel veel mee bezig en nu met de tweede doe ik het er even bij. Zo voelt het, zeg maar.



Ik zal binnenkort ook de blije doos ophalen en die doos van de Babydump. Leuk, allemaal gratis troepjes.
Loupie, wel fijn dat je dan een uitgebreide echo krijgt, geeft misschien toch een iets geruster gevoel! die blije doos staat ook op mij te wachten maar ik krijg het niet voor elkaar mezelf zo op te peppen om daadwerkelijk te gaan (moet er voor naar een ander dorp) mijn lijf is gewoon even op alles aan het protesteren en wil blijkbaar veel rust, terwijl mijn hoofd iets heeeeeel anders wil..



Aghamora, nee vocht vasthouden heb ik nog nooit gehad en nu ook niet.. wel lastig of niet? geeft vast een zwaar gevoel? Ook voor jullie fijn dat de 20 weken echo goed was!



Groeneaardbei, op zich herken ik dat wel dat je er minder mee bezig bent, maar omdat mijn jongste bijna 10 is en iedereen al naar school of aan het werk is ben ik de hele dag (tot 14:30) alleen, omdat mijn lijf het nu niet toe laat om mijn werk te doen heb ik dus genoeg tijd om hier te kijken.. ik zei gister nog tegen mijn zusje dat ik normaal tijd te kort heb om alle klusjes in en om het huis te doen en nu heb ik tijd genoeg en nu lukt het me gewoonweg niet.. soms best frustrerend. Mijn moeder zegt dan "Lieverd je werkt 24 uur per dag!" dat vind ik zo lief!!



Gaan jullie ook voor een pretecho? Ik denk wij wel omdat het toch een mooie herinnering is.



Oh ja we hebben een wieg gekocht via MP echt voor een prikkie! het is de celine wieg, zooooo gaaf! ben helemaal verliefd :-) en zodra de wieg te klein is kopen we wel een ledikantje.
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal, hier ook weer even een berichtje van mij. Ik merk dat ik er minder vaak aan toe kom om de viva-website op te zoeken, en op te telefoon vind ik niet zo handig. Ik heb het deze week op mijn werk erg druk gehad, dus neem nu even de tijd om hier op mijn werk te forumen. Als jullie het leuk vinden zouden we ook een (geheim) facebook-groepje kunnen starten? Dat gebeurt volgens mij veel vaker, met de groep van mijn zoon heb ik op die manier nog steeds heel veel en leuk contact. Ik vind facebook veel handiger om regelmatig bij te houden en korte reacties te geven. Kunnen we straks ook foto's van onze schattige babietjes delen. Nou, laat maar weten wat jullie er van vinden, ik heb een facebookaccount met mijn nick dus ik wil best een geheime groep starten. Je facebookvrienden kunnen dan aan niets zien dat je lid bent van de groep of wat je post en wij kunnen afspreken dat alleen mensen die hier meeschrijven er bij mogen.



Ik heb dinsdag 20-weken echo gehad, alles was goed en we krijgen een meisje! Mijn voorgevoel was weer goed, erg leuk. Het eerste pakje en de eerste romper is besteld, creme met roze streepjes. Niet dat ik alles roze wil hebben, maar minstens een roze boxpakje hoort er gewoon bij, toch? Binnenkort maar eens babykleding van zolder halen. Ik heb de babydoos bij de Etos opgehaald, de bon voor de blije doos zit in mijn mailbox. De vorige keer hebben wij de flesjes wel gebruikt, hadden we mooi een paar verschillende om uit te proberen. Omdat ik borstvoeding gaf had ik verder niets gekocht. Daar ben ik trouwens net een paar weken geleden mee gestopt, nu trekt mijn zoon nog af en toe aan mijn shirt en roept dan "mama op!". Tja...



Verder ook alles goed hier, alleen nog steeds erg moe. Ik leg me er maar bij neer dat dat deze zwangerschap niet overgaat. En de eerste tijd daarna natuurlijk ook niet... ik heb er heel veel zin in, maar zie ook wel een beetje tegen de eerste periode op. Vorige week was een vriendin met 2 kinderen op visite, en mijn zoon was toch vervelend. Gewoon echt de hele tijd dingen doen die niet mogen om aandacht te krijgen. Zodra ze weg waren was het over. Als dat een voorbode was, dan wordt het pittig...



Lovebug, wat leuk, een meisje! 2 kleine zusjes straks dus, leuk! Volgens mij zijn de meisjes hier tot nu toe wel in de meerderheid, of niet? Vervelend dat je nu al niet meer kunt werken. Hoe oud is jouw jongste, gaat die al naar school of is die nog thuis? Vermaak je je een beetje?



Aghamora, bekkenklachten kunnen echt zo vervelend zijn. Misschien helpt het om 2 keer per dag ofzo wat meer te bewegen, door even een ommetje te maken ofzo? Fijn dat de 20-weken echo goed was!



Loupie, fijn te om lezen dat je je weer wat beter voelt!



Fryskjuffie, die vergeetachtigheid herken ik wel een klein beetje. Mijn collega's hadden het ook al over pregnancybrains... ai, hoewel dat geloof ik wel een grapje was. Tja, wat kun je er aan doen. Lijstjes maken, verder niet zo veel.
Carmhen, wat leuk een meisje! Ik zei net tegen mijn vriend dat de meiden in de meerderheid zijn.. allemaal in dezelfde maand verwekt

Mijn jongste dochter wordt in december 10 jaar dus ben echt de hele dag alleen. De rest zijn jongens en zijn 12, 16 , 17.

Heb dus altijd een mega berg was pff bah, ben ze nu een beetje aan het bijbrengen hoe het beste apparaat werkt :-)

Ik heb geen Facebook, wel gehad maar ik vond het teveel gluren bij de buren en ik deed er zelf niets mee dus heb ik het maar weggedaan, al is zo`n groepje wel heel leuk, zo heb ik lang contact gehad met het clubje die ik had toen ik zwanger van mijn dochter was.. helaas verwaterd het toch wel.

Die vermoeidheid herken ik ook wel, het is gewoon veel accepteren dat dingen niet meer zo gaan als toen we niet zwanger waren.. je lijf doet gewoon erg haar best voor de baby wat ik eigenlijk erg fijn vind (normaal ga ik veel en vaak over mijn grenzen).



Fijn weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
We willen het geslacht inderdaad niet weten. Eens kijken of het deze keer gaat lukken met alle extra echo's die ik nog ga krijgen. Ik heb niet echt last van het vocht dat ik vast houdt maar ik vind het wel vervelend. Meer dat ik dan ga denken wat de oorzaak zou kunnen zijn en ik me zorgen erom maak. Maar op internet staat dat het geen kwaad kan. Woensdag naar de verloskundige, dus dan zal ik het eens aan haar vragen.

Pretecho gaan we niet doen, hebben we vorige keer ook niet gedaan en niet het idee gehad dat we iets misten.



Facebook is voor mij prima. Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit mits het een geheime groep is.



Fijn weekend meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven