ANGST kind opgroeien in stad.

21-10-2014 20:07 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag richting de bushalte, er zijn 5jongetjes van 6-7jaar die een ander jongetje bekogelen met stenen en stokken naar hem gooien en hem slaan. Ze riepen tegen hem dat ze de stok bij zn moeder in d'r kont zouden duwen, en maakte vervolgens met de stok tussen hun benen seksuele bewegingen.

Ik met mijn grote mond heb natuurlijk ingegrepen, maar alsnog bleef het jongetje bij deze gemene kinderen staan. Ik zei tegen het jongetje dat hij beter met andere kindjes kan spelen, want hun zijn niet aardig. Hij trok zn schouders op en liep met de groep mee.

Ik was flabbergasted. Is de jeugd echt zo naar de kl*te???



Mijn zoontje van bijna 2,5 jaar zat in de kinderwagen en zei tegen me ; kindjes slaan. Stout he mama.

Ja kindjes die slaan zijn niet lief. Je mag iemand anders niet pijn doen.



Vervolgens even lekker gewinkeld, en de bus teruggepakt. De bus had vertraging, dus toen de bus er eenmaal was, was het best druk.

Gelukkig maakte mensen ruimte voor me met de kleine.

Er stapt een licht getinte jonge vrouw in ik gok 27-28jaar op hoge hakken. De vrouw had betaald en blijft stil staan midden op het looppad. De buschauffeur trekt langzaam op, en de vrouw gaat me toch tekeer tegen deze man. Hij was een racist omdat ze Marokkaans is. Hij kon toch wel zien dat ze hoge hakken aan had. En bleef doorschreeuwen dat deze man een racist is.

Toen ze er uit moest maar bleef staan reed de buschauffeur verder, ze werd weer boos dat ze er uit moest. En de buschauffeur deed de deur achterin open.

Ze stond buiten en de deur ging dicht, op dat moment riep ze tegen mij dat ik mijn K* bek moest houden anders zou ze me door mijn K kop schieten!

Gelukkig reed de buschauffeur verder maar ik schrok hier wel van.

Niemand zei iets in de bus tegen haar ik ook niet, maar iedereen keek wel.



Dit is niet de plek waar ik mijn kind in groot wil brengen.

Tuurlijk zijn er overal wel wat dingen, maar dit kan ik mij van vroeger niet herinneren.



Ik woon in Arnhem, en het liefst verhuis ik vandaag nog. En dat terwijl ik hier net 10mnd woon!

Ik kan mijn kind niet opsluiten tegen dit soort dingen, maar ik wil dat hij een kind kan zijn. Geen kleine aso dat maar stoer doet.

Hoe vinden jullie het in een stad met kinderen? of maken jullie zulke dingen ook mee in een dorpje?



Graag het laatste niet kopiëren mijn woonplaats word straks verwijderd ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Maar in een dorp opgroeien waar de country-ass sukkels met hooivorken achter je aan zitten omdat je anders bent is ook niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Amsterdam in een wijk met allemaal sociale huurwoningen, maar ga bijna nooit met de tram of bus en heb zoiets als TO omschreef nog nooit meegemaakt. Rare mensen heb je altijd en overal. Het enige nadeel van kind opvoeden in een stad lijkt mij de ruimte om buiten te spelen en de veiligheid wanneer kind naar school gaat fietsen/lopen.



En in de trein vind ik mensen vaak wel behulpzaam als het aankomt op kinderwagens uit de trein tillen, of oude mensen helpen met koffers.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit soort zaken regelmatig mee zou maken zou het reden zijn voor een verhuizing. Dit is niet de omgeving om kinderen te laten opgroeien. Als je geen mogelijkheden hebt (zoals veel mensen in achterstandswijken die kunnen niet weg) is het wat anders. Maar ik zou nooit vrijwillig ergens gaan wonen of blijven waar je in aanraking komt met dit soort zaken. Het lijkt mij voor kinderen erg belangrijk om op te groeien in een rustige en veilige omgeving. Als jouw kinderen dit zien wennen ze aan dit gedrag en kunnen ze het gaan overnemen of gewoon gaan vinden.



Helaas is mijn ervaring dat je in grote steden veel meer kans hebt op problemen. Een grote stad trekt nu eenmaal meer problemen aan. Natuurlijk zijn er dorpen waar wel eens wat gebeurd. Maar de kans is kleiner.



Je wilt toch niet dat jouw kinderen straks naar school gaan met dit soort kinderen (of de kinderen van dit soort mensen). Lijkt mij voor hun ontwikkeling ook niet al te best... Nog niet te spreken van de mogelijkheid om veilig buiten te spelen en later alleen op pad te gaan / uitgaan etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 21 oktober 2014 @ 21:00:

Heel vreemd. Ik woon in Rotterdam en heb zoiets echt nooit meegemaakt.Hillegersberg en je komt je wijk nooit uit?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 21 oktober 2014 @ 21:00:

Heel vreemd. Ik woon in Rotterdam en heb zoiets echt nooit meegemaakt.Ga maar eens naar de verkeerde kant van de Maas, daar zijn dit soort voorvallen dagelijkse kost. Lombardijen, Charlois, IJsselmonde, Hoogvliet, Pendrecht, het is niet voor niets dat de grootste achterstandswijken op zuid zijn, vergeet ook Spijkenisse niet en aan de goede kant van de stad Spangen en Zevenkamp.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 21 oktober 2014 @ 21:23:

[...]





het is niet voor niets dat de grootste achterstandswijken op zuid zijn, .En dat komt omdat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2014 @ 21:25:

[...]





En dat komt omdat?De samenstelling van de bevolking en de goedkope woningen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:draaiorgel schreef op 21 oktober 2014 @ 20:11:

Ik woon in dezelfde plaats als jij. En eerlijk gezegd herken ik je verhaal helemaal niet.+1
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 21 oktober 2014 @ 21:28:

[...]





De samenstelling van de bevolking en de goedkope woningen.





Nee, zal het Oude Noorden hoge ogen gooien. Die staat ook in het rijtje slechtste wijken.

Spangen; ook niet best.

http://www.elsevier.nl/Ne ... otterdam-ELSEVIER222790W/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 21 oktober 2014 @ 21:23:

[...]





Ga maar eens naar de verkeerde kant van de Maas, daar zijn dit soort voorvallen dagelijkse kost. Lombardijen, Charlois, IJsselmonde, Hoogvliet, Pendrecht, het is niet voor niets dat de grootste achterstandswijken op zuid zijn, vergeet ook Spijkenisse niet en aan de goede kant van de stad Spangen en Zevenkamp.



En Delfshaven... Mijn god, wat ben ik blij dat ik daar weg ben zeg...



Maar goed, dat is offtopic. En uiteraard zijn er genoeg mensen die met liefde in wijken als Delfshaven of de Bijlmer willen wonen.. Maar ik niet. Ik herken het verhaal van TO heel erg. Ik heb zowel in de stad van TO gewoon als in Rotterdam. Ik zou zelf nooit kinderen willen laten opgroeien in de stad. Maar dat is een persoonlijke keuze.



TO; hopelijk is dit de eerste keer dat je dit meemaakt. Ik heb altijd met heel veel plezier in jouw stad gewoond en ik mis de sfeer nog steeds. En dat terwijl ik er iets heel erg heb meegemaakt op straat. Toch voel ik me in Rotterdam, waar ik nog steeds woon (maar nu in een heel andere wijk), veel onveiliger. Geen idee waarom.
Kom best veel in Rotterdam en hoor het ook overal of zit je weer te zuigen sjaniek?
Alle reacties Link kopieren
quote:indezonneschijn schreef op 21 oktober 2014 @ 21:32:

[...]





En Delfshaven... Mijn god, wat ben ik blij dat ik daar weg ben zeg...



Maar goed, dat is offtopic. En uiteraard zijn er genoeg mensen die met liefde in wijken als Delfshaven of de Bijlmer willen wonen.. Maar ik niet. Ik herken het verhaal van TO heel erg. Ik heb zowel in de stad van TO gewoon als in Rotterdam. Ik zou zelf nooit kinderen willen laten opgroeien in de stad. Maar dat is een persoonlijke keuze.



TO; hopelijk is dit de eerste keer dat je dit meemaakt. Ik heb altijd met heel veel plezier in jouw stad gewoond en ik mis de sfeer nog steeds. En dat terwijl ik er iets heel erg heb meegemaakt op straat. Toch voel ik me in Rotterdam, waar ik nog steeds woon (maar nu in een heel andere wijk), veel onveiliger. Geen idee waarom.Waarschijnlijk omdat je weet welke delen van de stad je beter kunt mijden. Zo zie je mij op vrijdagavond niet in de stad, zeker niet in de Lijnbaan. Vroeger liep ik rustig midden in de nacht via de Kruiskade of de Binnenweg naar huis, ik ben nooit lastig gevallen, ik denk niet dat ik me nu nog op mijn gemak zou voelen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds kort in Rotterdam, Delfshaven.

Vanaf dag 1 heb ik al dit soort situaties meegemaakt. De huizen in de wijk vind ik erg leuk maar de sfeer en de mensen niet bepaald aardig. Nu vind ik Rotterdam sowieso al verschrikkelijk. Dat komt waarschijnlijk omdat ik uit een lief klein dorpje kom in het zuiden van het land.

Wat mij betreft verhuis ik vandaag nog! Helaas eerst nog een studie afmaken..
Altijd blijven lachen en je bordje leegeten!
Alle reacties Link kopieren
quote:chardonientje schreef op 21 oktober 2014 @ 21:47:

Ik woon sinds kort in Rotterdam, Delfshaven.

Vanaf dag 1 heb ik al dit soort situaties meegemaakt. De huizen in de wijk vind ik erg leuk maar de sfeer en de mensen niet bepaald aardig. Nu vind ik Rotterdam sowieso al verschrikkelijk. Dat komt waarschijnlijk omdat ik uit een lief klein dorpje kom in het zuiden van het land.

Wat mij betreft verhuis ik vandaag nog! Helaas eerst nog een studie afmaken..Rotterdam gaat behoorlijk achteruit, Centrum op het deel sociale woningbouw na, een deel van Kralingen, een deel van Schiebroek, Blijdorp, Kleiwegkwartier en Hillegersberg zijn nog redelijk bewoonbaar.
verba volant, scripta manent.
Ik woon in de grote stad (en nee, niet in een dure wijk en we hebben ook geen nanny, haha) maar ik ben juist heel blij dat zoon hier opgroeit. Kom trouwens zelf uit een dorp, waar ik als kind jarenlang systematisch getreiterd en gepest ben. Ellende heb je overal. Geluk ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 21 oktober 2014 @ 20:19:

Ik heb tot mijn 15e in de randstad gewoond en daarna verhuisd naar het noorden des lands. Wat daar heel normaal was op school (groepen agressieve marokkanen, asociaal gedrag ih verkeer) was daar niet of nauwelijks. Was verbaasd dat mensen hier stopten bij een zebrapad, en je gegroet werd op straat.



Ik denk echt dat er een mentaliteitsverschil is tussen de grote steeds en de randprovincies.



Ik was laatst als provinciaaltje een week in de grote stad Amsterdam. Ik vond het erg meevallen, werd veel geholpen, met koffers en dergelijke. Vooral ook door jeugd. Werd ik blij van, het valt allemaal wel mee.



Jochies als TO beschrijft heb ik hier ook wel eens meegemaakt. Dat waren dan ook wel klasgenootjes van mijn kinderen. Ik haalde mn schouders op of vroeg of ze wel wisten waar ze het over hadden. Mijn kinderen vonden die jochies stom en gingen er gewoon. Iet mee om.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 21 oktober 2014 @ 20:57:

Kracht a.k.a Vogelaarwijk a.k.a probleemwink

dat de klok slaat en hij blijft hangen?



Ik woon in stad. DE stad, maar in stad zeggen mag ook.

Er zijn dorpen op niet al te verre afstand van hier waar hele families met bloemkooloren en een scheef linkerbeen voorbij komen als je langer dan drie minuten stil staat. Echt, dat wil je ook niet voor je kinderen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 21 oktober 2014 @ 22:15:

[...]



Er zijn dorpen op niet al te verre afstand van hier waar hele families met bloemkooloren en een scheef linkerbeen voorbij komen als je langer dan drie minuten stil staat. Echt, dat wil je ook niet voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Is TO ondergedoken?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 21 oktober 2014 @ 22:15:

[...]



dat de klok slaat en hij blijft hangen?



Ik woon in stad. DE stad, maar in stad zeggen mag ook.

Er zijn dorpen op niet al te verre afstand van hier waar hele families met bloemkooloren en een scheef linkerbeen voorbij komen als je langer dan drie minuten stil staat. Echt, dat wil je ook niet voor je kinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort dingen waren voor mij een van de redenen om naar een betere buurt te verhuizen, wel binnen dezelfde stad. Hier heb je het niet. Een dorp is voor ons om meerdere redenen nooit een optie geweest.
Ik woon in een aardig gekleurde buitenwijk van Amsterdam. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Nou heeft dit niets te maken met kleur, maar deze wijk staat nogal slecht bekend. Misschien gewoon een beetje een pech dag? Als je helemaal hier op gaat letten heb je er veel meer last van dan als je positief tegen over je woonplaats staat. Moet wel zeggen dat Arnhem me echt niet trekt als woonplaats....
Alle reacties Link kopieren
Mwoah, in bepaalde wijken van Arnhem is dit echt niet vreemd rennie-girl.

Afgelopen week stond er ineens een psychisch gestoorde man voor mijn neus te schreeuwen dat hij mij door mijn kop ging steken. Geen idee waarom, ik stond te wachten op de bus. Vreemd gedrag, en toch was het niet de eerste keer dat ik dit meemaakte in Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Wat 'n verhaal, joh! Ik woon al 25 jaar in de stad, met mijn kinderen, maar heb dit soort dingen nog nooit meegemaakt. De eerste 10 jaar woonde ik ook in een 'achterstandswijk' en daar gebeurde wel meer dan in het rustige buurtje waar we nu wonen, maar niet van het niveau dat TO beschrijft. Ik vind de stad heerlijk om te wonen, ook met een gezin. Er zijn veel voorzieningen, er is volop keuze aan scholen, activiteiten etc.



Zelf ben ik opgegroeid in een dorp, waar juist best vaak wat gebeurde, in de trant van ruzies, pesten, vechtpartijen ('ik wacht je op na schooltijd'). Familie die daar nog woont vertelt ook regelmatig over overlast door hanggroepen, drugshandel etc. Op het eerste gezicht lijkt een dorp idyllisch, maar vergis je niet in de sores die daar ook kunnen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga al zeker 5 jaar meerdere keren per week met de tram door Rotterdam, van en naar het centrum en ook door een wijk die door de makelaar als zogenaamde 'levendige' buurt wordt omschreven. En ik doe elke week in de Lidl in zo'n buurt boodschappen. Ik wil niet zeggen dat het allemaal fris volk is dat daar rondloopt. Maar ik heb werkelijk nog nooit een incident met schelden of erger meegemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven