Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa: klopt, de krampen zouden dan wel wat vroeg zijn voor menstruatiepijn, maar ik ben ook nog niet zo bekend met mijn cyclus en ik probeerde die krampen ergens tot te herleiden.



En over het verzamelen van hartjes tijdens de vruchtbare dagen: daar heb ik rekening mee proberen te houden, maar ik denk dus ook dat ik deze dagen niet optimaal benut heb, maar ik heb ook geen idee of mijn cyclus nu weer 26 dagen gaat zijn.



@pe: leuk dat je zo positief bent en inderdaad: kortere cyclus, meer kansen



Ook ik ben blij met ons groepje, zo fijn om je hart te kunnen luchten hier, bij meiden die met dezelfde vragen en onzekerheden zitten



Ik ben vandaag bewust niet gaan pauzeren om niet in de verleiding te komen toch zo'n test te halen...
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa: die volle blaas is volgens mij alleen bij een vaginale echo. Die krijg je voor zover ik weet alleen als je minder dan tien weken zwanger bent. Daarna doen ze het met zon dingetje op je buik en dan maakt je blaas volgens mij niet uit.



@wolkje: goed gedaan van die pauze! Alleen moet je wel rust nemen hoor tjjdens je werk haha. Stress is niet goed voor het zwanger worden weer een dag gered in ieder geval.



@san: succes met je echo!! En hopelijk had je een positief gesprek. Laat je ons nog even weten hoe het gegaan is?



Ik heb de eerste intake volgende week donderdag maar dan krijg ik nog geen echo. Die komt denk ik twee weken later.

Nu las ik laatst toevallig dat je kraamzorg en soms ook kinderopvang al voor 20 weken moet regelen. Kreeg toen ineens een kleine stress aanval van: oh help als ik dat niet wist, wat is er dan nog meer allemaal wat ik niet weet en wel moet regelen??

Maar goed dat ging weer over maar wilde het in ieder geval even delen met jullie zodat jullie het wel weten haha.
Alle reacties Link kopieren
@marg: dat van kinderopvang is goed om te weten! Gelukkig zijn er verschillende sites te vinden met info over wat je allemaal moet regelen en waar je over na moet denken. Tegen die tijd zal ik daar wel veelvuldig gebruik van gaan maken



Heb jij (en san) al een idee hoe je dat straks gaat doen qua opvang? Hoeveel dagen etc. Ik vind dat best een lastige. Ik werk nu 40 uur en ik heb heel veel plezier in mijn werk! Maar mochten we straks een kindje krijgen, dan wil ik ook zo min mogelijk daarvan missen. Ik vind het lastig om daar keuzes in te maken, aan de ene kant bij je kindje zijn, aan de andere kant leuk werk (en de financiën) ;) Maar goed, dat is voor mij van latere zorg
Alle reacties Link kopieren
@wolkje82, Goed van je, morgen is het al woensdag, dus het gaat al opschieten



@Aspasiaa, Hier ook om de dag, maar moet zeggen dat we het vooral doen wanneer we er zin in hebben. Hier nog niet ongesteld.



@pe84, Nee, niet meer getest. Heb het vermoeden dat mijn eisprong misschien later was deze maand, dus het kan goed zijn dat mijn cyclus ook iets langer is deze keer. Ik ga nog ff afwachten. Verder nog geen tekenen dat ik ongesteld ga worden in ieder geval. Op basis van mijn vorige cyclus ben ik nu wel "over tijd",
Spannend Lis.



Als jullie het om de dag doen doe je het dan op de dag van de eisprong of juist die dag ervoor?

Ik heb gehoord dat het even duurt voordat de zaadcellen op de juiste plek aankomen.



Wij doen het ook zo ontspannen mogelijk en alleen als we zin hebben maar stiekem ben je toch wel bezig met het gevoel dat het zou kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer! om maar meteen met de deur in huis te vallen er was een kloppend te zien. Toch altijd even spannend maar heel bijzonder om mee te maken. En superblij!



Oja over de volle blaas misschien omdat ik nog niet zover ben maar dan was handiger met volle blaas. Als er niks te zien was moest het inwendig hoefde gelukkig niet maar dat moet juist met lege blaas. Op dit moment ben ik 7 weken+5dagen en 4 juni uitgerekend maar dat kan bij de volgende echo iets preciezer gezien worden.



Gesprek op t werk was verbazingwekkend heel erg positief, weer een zorg minder. Dank jullie voor het meeleven.



Mijn ouders waren superblij, erg leuk de reacties.

Nou hier laat ik het even bij, zijn jullie op de hoogte.



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Jeeej, fijn San!! Lijkt me erg bijzonder om je kindje te zien en het hartje te zien kloppen

Fijn dat het gesprek op je werk ook positief verlopen is!



Spannend lis komende dagen! Heb je nog 'klachten'?



Wat knap dat je nog wacht wolkje...nog even volhouden, het is al bijna vrijdag!!



Marg en san, willen jullie het geslacht weten van te voren of willen jullie dat het een verrassing blijft ?
Alle reacties Link kopieren
Yeehhhh San, wat fantastisch, de blijheid spat van het scherm, allemaal goed nieuws voor jou en jullie

Krijg er zelf ook een blij gevoel bij haha



Wat moet dat een bijzonder gevoel zijn echt heel erg fijn dat alles goed....en natuurlijk ook met de job!



Ben idd ook benieuwd of jullie het geslacht willen weten...



Nou meid, geniet van de blijheid
Alle reacties Link kopieren
@san: geweldig! Gefeliciteerd. Nu lekker genieten! Ook fijn dat je gesprek positief was. Dat zal een hele opluchting zijn.



@hamstertje: ik zag op een of andere wetenschappelijke website dat als het eitje al klaarzit dan duurt het 45 minuten voordat de zaadjes bij het eitje zijn als je dan vrijt. Of je dat lang of kort vindt is per persoon verschillend denk ik haha.



@wolkje: ik ben zzp-er en ik werk thuis en mijn man werkt wisseldiensten dus wij willen gebruik maken van een flexibele gastouder. Ik ga niet minder werken maar ik werk nu ook niet fulltime..ik heb het maar een paar maanden per jaar heel druk.
Alle reacties Link kopieren
Wauw san: wat leuk! Wat lijkt me dat bijzonder om te ervaren, zo'n echo en een kloppend hartje Geniet er maar van! Dat zal vast beter lukken nu het gesprek op je werk ook positief was, fijn voor je!



@marg: och ja! je hebt inderdaad al eens eerder gemeld dat je zzp-er bent. Een gastouder lijkt mij ook wel fijn, dat is volgens mij toch wat minder 'masaal' dan een kinderopvang. Maar voor hetzelfde geldt klopt er helemaal niets van mijn beeld daarover... Maar daar kan ik me tegen die tijd eens rustig in verdiepen



@hier: het is koud en regent flink! Goede reden om vanmiddag niet naar buiten te gaan in de pauze (lees: verleiding weerstaan om een zwangerschapstest te kopen)



En morgen werk ik een dagje thuis en laat ik nou in een dorp wonen zonder drogist...

En dan is het vrijdag, dag des oordeels... (Of niet natuurlijk, als mijn cyclus dit keer langer is



Fijne werkdag allemaal
Alle reacties Link kopieren
@wolkje: een bijkomend voordeel van gastouders is dat je alleen betaald voor de uren dat je kind daadwerkelijk opvang heeft. Als je op wisselende dagen je kind naar kinderdagverblijf brengt dan moet je voor alle dagen een plekje reserveren en ook.voor alle dagen betalen. Met een gastouder is er in overleg, vaak veel meer mogelijk en ze krijgen maximaal zes kindjes.
@ San, wat bijzonder. Gefeliciteerd hoor



@marg, dat valt mee ik dacht dat het veel langer duurde.



@wolkje, succes nog twee nachtjes slapen. Dat hou je vast wel vol.
Alle reacties Link kopieren
San, wow, nu is het nog echter! Helemaal te gek. Ik probeer het me voor te stellen en merk dat ik er vooral emo door word haha.



Qua werk blijf ik tzt 4 dagen werken (zal moeten financieel) en partner 5. We gaan er vanuit dat we voor 3 dagen opvang nodig hebben maar hoe en wat, geen idee nog. Ikzelf ben altijd bij een gastouder (wat toen nog gewoon oppas heette haha) geweest. Door mijn werk ben ik al snel kritisch dus dat wordt nog wat ;).



Qua hartjes, ach, ik weet het maar we hadden gewoon zo'n flow. Zeven hartjes sinds zaterdag, je hoeft spontaan niet meer naar de sportschool. En nu idd op het zgn. wachtbankje na ronde 1. Mijn ideeën daarover schieten alle kanten op. Ik ben de jongste niet, medisch gezien zou ik wel minder vruchtbaar (kunnen) zijn, partner heeft kort geleden hersteloperatie gehad. Allemaal redenen om mezelf nuchter te houden in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Feeeriek, ben benieuwd in welke branche jij werkt. Door mijn werk ben ik namelijk ook nogal kritisch geworden betreffende kinderopvang. Ik voer controles uit bij kindercentra's en ook gastouders. Helaas kom ik ook veel wantoestanden tegen, daarin tegen ook weer hele goede kinderopvang waar ze het goed geregeld hebben, extra kwaliteit leveren op de pedagogische praktijk en voldoen aan de wet en regelgeving.

Dus dat punt van kritisch zijn, herken ik helemaal.
Alle reacties Link kopieren
San, wauw wat bijzonder! Zo blij voor je



noortje12, Nog steeds lage rugpijn en sinds vandaag wat bruin/roze slijm. Ik ben ook erg moe en slaap veel. Het valt me mee hoe rustig ik nog ben haha. Maar de "klachten"die ik heb kunnen goed op nadere wijzen, dus we blijven afwachten. Hoe is het met jou?



feeeriek, Haha, inderdaad geen sportschool meer nodig voor jou. Spannend op het wachtbankje!



hamstertje77, Vind het lastig om te bepalen wanneer nou exact mijn eisprong is. Heb wel duidelijk het vruchtbare slijm gespot, maar op welke dag dan precies die eisprong is, is mij nog een raadsel. Maar met om de dag zit je goed, want dan ligt er altijd een "voorraadje" klaar geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
@San Geweldig dat jullie het hartje hebben zien kloppen en dat jullie het je ouders verteld hebben. Gelukkig ging het gesprek ook goed dus al met al vast een prachtige dag gehad gisteren!



@Hamstertje Helemaal mee eens! Gezellig compact groepje! Wou ook wel dat het nu doorzette. Heb nog wel af en toe steken in mijn buik, maar nog geen teken van een echte ongesteldheid. Ook geen bruin bloedverlies meer, was ook maar een beetje. Hierdoor word ik wel onzeker en malen er weer allemaal gedachtes door mijn hoofd



@Wolkje Nog steeds geen test gehaald, ben benieuwd of je het gaat volhouden tot vrijdag haha Voel je nog steeds niets?



@Marg Had ook niet gedacht dat je dat al zo vroeg moet regelen, goeie tip! Wij weten ook nog niet precies hoe we het gaan regelen. Eerst maar eens kijken hoeveel ik blijf werken. Ook daar ben ik nog over aan het nadenken, maar ik heb nog wel even tijd



@Lis Spannend!!! Ben voor je aan het duimen!



@Freeeriek Succes op het wachtbankje! Hoop echt voor jullie dat het ondanks alles ook bij jullie gewoon gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
@feeeriek: lukt het jou een beetje om nuchter te blijven? Bij mij is die intentie er wel altijd, maar de praktijk...



@aspasiaa: wel fijn dat je dan weet bij welke kinderopvang / gastouder jij dan later wel moet zijn



@pe: zo herkenbaar! Die onzekerheid en dat gepieker! Ik hoop voor ons allemaal dat dit niet maanden gaat duren

Ik heb nog geen test gehaald en ga dat nu ook niet meer doen ;) Die 2 nachtjes hou ik nog wel vol... Ik voel verder nog steeds niets! Af en toe wel wat krampen, maar probleem is dat ik vaker last heb van mijn buik, dus of deze krampen nou hiervan zijn, of van een evt zwangerschap of aankomende menstruatie, geen idee! We wachten nog maar even af!
Alle reacties Link kopieren
Lis, dat is het lastige he? Het kunnen klachten van een naderende menstruatie zijn of van een mogelijke zwangerschap! Ik hoop het laatste voor je!



En ik duim natuurlijk ook voor jou wolkje, want geen klachten hoeft ook niks te zeggen natuurlijk. Ik vind het heel knap dat je je geduld nog weet te bewaren.



Hier alles goed. Nog niet ongesteld helaas, ik heb nog wel steeds het gevoel dat het ieder moment kan komen. Ik heb namelijk wel regelmatig last van een zeurderige pijn onderin mijn onderbuik.
Alle reacties Link kopieren
Noortje, hopelijk snel duidelijkheid voor jou
Alle reacties Link kopieren
@noortje: op hoeveel dagen zit je nu? Ik hoop echt voor je dat je menstruatie nu doorzet, dan kan je tenminste ook wat gerichter gaan beginnen hè?



De reden waarom ik besloten heb om niet met die vroege testen te beginnen is dat ik op internet lees dat ze wel betrouwbaar zijn, maar je test dan in zo'n vroeg stadium dat het ook nog mis kan gaan. Zonder die test zou je dan niet geweten hebben dat je zwanger bent en het als een gewone menstruatie zien. En de teleurstelling zou bij mij dan wel heel groot zijn, eerst een positieve test en vervolgens menstruatie. En daarnaast: of ik nou wel of niet zwanger ben: daar kom ik toch wel achter, alleen dan wat later
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Mag ik nog meekletsen met jullie? Wij proberen zwanger te raken van een tweede kindje en we zijn begonnen in September.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Marg81 vertelde mij over jullie, het klonk zo gezellig. Dus besloot ik een account aan te maken. Maar ik lees dat jullie vol zijn . Aangezien ik een vriendin ben van Marg81 en ik ook vanaf september probeer zwanger te worden ( 3 september mijn mirena laten verwijderen). Dacht ik, ik probeer het gewoon
Alle reacties Link kopieren
Hahaha het klopt hoor! Ik vertelde daniella84 over ons gezellige groepje en toen heeft ze meteen een account aangemaakt. Ik zei wel nog dat wel al vol waren maar ja..eigenwijs hé?
Alle reacties Link kopieren
@Noortje Vervelend dat je nog steeds niet ongesteld geworden bent. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, dan kunnen jullie ook gaan beginnen.



@Wolkje Hoop ook dat het niet heel lang duurt haha vandaag heb ik nog geen last van mijn buik gehad dus wat het geweest is? Geen idee. Ben ook aan het googelen geslagen en dat had ik beter ook niet kunnen doen. Las daar namelijk ook over innestelingsbloedingen dus dacht meteen misschien is dat het wel geweest en ben ik misschien wel zwanger maar dan had ik nu waarschijnlijk nog steeds wel iets gemerkt. Of misschien ook niet, weet het ook niet meer hahaha Ik zit morgen op 28 dagen dus vermoed dat ik toch weer een lange cyclus heb. Je hebt gelijk, nog maar even wachten met testen. Het is morgen ook al vrijdag!



@nieuwe leden Vind het op zich geen probleem als marg haar vriendin mee gaat schrijven. Maar is dat dan niet lullig voor andere leden die graag met ons mee willen schrijven? Vermoed ook dat we populair zijn omdat we maar zo'n klein clubje zijn. Jullie zeggen het maar...
Alle reacties Link kopieren
Een wat gevoelige kwestie misschien maar feitelijk is het zo dat we al een tijdje vol zitten en verschillende mensen hebben 'geweigerd'. Het zou mijn voorstel zijn daar geen onderscheid in te maken eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven