Sint en de tablet

21-10-2014 23:11 181 berichten
Dilemma, wie kan mij helpen?

Dochter van 7 (bijna 8, groep 4), wil zo graag een tablet voor Sinterklaas. Ze heeft het al maanden over een tablet en sinds de Bart Smit boekjes binnen zijn, heet ze ze allemaal vergeleken en gekeurd.



We hebben al een paar keer uitgelegd dat dat cadeau wel erg duur is voor sinterklaas, want hij moet nog meer cadeautjes kopen voor andere kinderen.

Nu heeft ze zelf bedacht dat ze haar schoen gaat zetten als hij aankomt en er dan ¤40 uit haar spaarpot bij doet. Met een briefje dat ie dat geld mee mag nemen zodat hij dat bij het totaal bedrag van een tablet kan leggen.

Ze heeft al uitgerekend dat ze dan over 25 nachtjes dan eindelijk "haar" tablet heeft.

Ik heb al voorzichtig gezegd, dat hij zulke dure cadeaus niet in een schoen doet. Haar antwoord daarop was, dat ie het er dan ook wel naast mag leggen.

Wat moet ik hier nou mee?



Oja, we hebben wel al een tablet in huis, maar die moet ze delen met haar zusje. Het is dus niet zo, dat ze helemaal niets heeft.

Overigens zouden we het best wel kunnen betalen, maar ik vind het voor Sinterklaas best wel een groot bedrag.

Ook heb ik gepolst bij haar zusje, want ik wil geen verschil maken, maar die hoeft geen tablet. Die heeft bedacht dat als grote zus er 1 zou krijgen, dan hoeft zij die andere niet meer te delen.

Wat is wijsheid?
Jullie niet toevallig toe aan een nieuwe? Dan schoof ik die oude door.
Alle reacties Link kopieren
jouw jongste, dat is wijsheid

Trouwens, jouw grote dochter ook, want mag ook naast de schoen.

Geen idee wat zo'n ding kost en wat jullie budget is, zou ze niet teleurgesteld zijn als zij alleen een tablet krijgt en zusje veel meer cadeautjes?
Als jij het voor Sinterklaas een te groot bedrag vindt dan moet je het gewoon niet doen. Zat je al aan een ander cadeau te denken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat jullie normaal gesproken uitgeven voor Sint.

Er zijn best wel wat minder dure tablets.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Euh, eigenlijk niet Suze, man en ik hebben allebei een eigen laptop, dan nog die tablet en een vaste pc, maar die staat op zolder.
Wat kost dat, zo'n tablet? Ik neem aan dat het niet over een iPad gaat, want dan is het inderdaad erg prijzig
Alle reacties Link kopieren
Mwoah, ik zou daar niet per sé in meegaan. Vooral niet als jullie al een tablet hebben voor de kinderen.



Natuurlijk wil ze er zelf een, een geweldig spannend kado. Maar volgens mij ontbreekt de noodzaak en is het vooral de heb.
Een kind van bijna 8 zou ik een fijne cadeaubon van mediamarkt oid geven twv je budget, haar spaarcenten terug in de schoen en een briefje dat ze met de bon iets naar keuze mag uitkiezen.
Mijn oudste heeft ook wel eens bijgelegd voor een Sinterklaascadeau. Toen was ze overigens al 13 en wilde dure schoenen. Aangezien dat voor de kleintjes er niet echt uitziet als een duur cadeau (meer stom en nuttig ) ben ik daar toen mee akkoord gegaan. De een een tablet en de ander een doosje Playmobil is natuurlijk wel een heel zichtbaar verschil.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is 't voor de heb. Alle cadeautjes van Sinterklaas zijn toch voor de heb.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:riannerianne schreef op 21 oktober 2014 @ 23:17:

Een kind van bijna 8 zou ik een fijne cadeaubon van mediamarkt oid geven twv je budget, haar spaarcenten terug in de schoen en een briefje dat ze met de bon iets naar keuze mag uitkiezen.

Dat doe je toch niet voor Sinterklaas?



Ik zou die tablet geven.
Bootje: dat ligt er aan waarvoor en wanneer hij gebruikt wordt. In de auto is twee fijner voor kinderen. En als er een behoorlijk leeftijdsverschil tussen de kinderen zit misschien ook wel want samen kijken naar filmpjes lastiger.



Mijn kinderen hebben er allebei 1. Best handig.
Op die leeftijd zouden ze naast elektronica, creativiteit moeten ontwikkelen met speelgoed dat minder actie-reactie gericht is. Een tablet moeten delen geeft ze meer de noodzaak niet altijd op zo'n ding te zitten. Zijn ze veel te jong voor. En gezien je budget twijfels. Niet doen.
quote:Istar_ schreef op 21 oktober 2014 @ 23:19:

[...]



Dat doe je toch niet voor Sinterklaas?



Ik zou die tablet geven.Ja hoor, een kind van bijna 8 wel.
quote:riannerianne schreef op 21 oktober 2014 @ 23:23:

[...]





Ja hoor, een kind van bijna 8 wel.Echt? Ik zou dat echt nooit doen.
Bij Sint horen cadeaus, geen cadeau bonnen.

Nooit.
Nou mijn computer liep er helemaal van vast.



Qua budget kunnen we het best betalen, dat is geen probleem. Maar ik zou het raar en niet leuk vinden als haar vriendinnetjes een doos playmobil en een dekbedovertrek krijgen en zij een tablet.

Als ik er een geef dan wel een goede (samsung ofzo).



Overigens is het een kind wat echt niet alleen maar op een tablet speelt. Ze houdt ook ontzettend veel van knutselen, bakken, tekenen en lezen. (heel veelzijdig ) Ik ben dus niet bang dat ze alleen maar daar op zit.



Een cadeaubon geven vind ik niet zo leuk.
Zou je het alleen niet geven, omdat een ander kind het mss niet zou krijgen?

Ik heb met mijn cadeaukeuzes echt nog nooit rekening gehouden met andere gezinnen.
Waarom moet een kind alles krijgen wat het wil? Je kunt het toch ook gewoon niet doen? (of denk ik nou te simpel?)
quote:Istar_ schreef op 21 oktober 2014 @ 23:29:

Zou je het alleen niet geven, omdat een ander kind het mss niet zou krijgen?

Ik heb met mijn cadeaukeuzes echt nog nooit rekening gehouden met andere gezinnen.



Ja eigenlijk wel dus.

Ik kan mij zo voorstellen dat als je het zelf niet breed hebt, dat het heel vervelend is dat andere kinderen van de "sint" dure cadeaus krijgen. Bij een verjaardag kan je dat nog uitleggen. Bij Sint niet.

Als ik hier het Sint topic zo lees, dan is het budget voor de meeste toch rond de ¤50 per kind.
quote:riannerianne schreef op 21 oktober 2014 @ 23:17:

Een kind van bijna 8 zou ik een fijne cadeaubon van mediamarkt oid geven twv je budget, haar spaarcenten terug in de schoen en een briefje dat ze met de bon iets naar keuze mag uitkiezen.



Wat een super suf cadeau! Dan zit iedereen lekker cadeautjes uit te pakken krijg je een lullige cadeaubon. Geef of de tablet of iets anders, maar dit niet.

Als je het te duur vindt, heeft ze gewoon even pech. Uiteindelijk zal ze net zo blij zijn met een ander cadeau (op een bon na dan). En ik heb het idee dat het hier vooral gaat om het feit dat hij dan alleen van haar is, niet perse dat ze hem echt nodig heeft. Ze kan toch gewoon die andere delen?
quote:Suze02 schreef op 21 oktober 2014 @ 23:27:

Bij Sint horen cadeaus, geen cadeau bonnen.

Nooit.



Bedelen en je wensen opeisen ook niet.



Moet en zal er die tablet komen? Dan krijg je je Sint budget en vul je zelf maar aan.



Waar komt dit gedrag trouwens vandaan? Ik vind het best verwend overkomen trouwens.
quote:zebrini schreef op 21 oktober 2014 @ 23:31:

Waarom moet een kind alles krijgen wat het wil? Je kunt het toch ook gewoon niet doen? (of denk ik nou te simpel?)



Dit is echt het enige cadeau dat ze wil.

Moet ik dan allemaal andere spullen kopen. (waar ze vast wel mee speelt hoor) terwijl haar liefste wens een tablet is?
quote:bubbelwijn schreef op 21 oktober 2014 @ 23:32:

[...]





Ja eigenlijk wel dus.

Ik kan mij zo voorstellen dat als je het zelf niet breed hebt, dat het heel vervelend is dat andere kinderen van de "sint" dure cadeaus krijgen. Bij een verjaardag kan je dat nog uitleggen. Bij Sint niet.

Als ik hier het Sint topic zo lees, dan is het budget voor de meeste toch rond de ¤50 per kind.



Hiet ligt het budget hoger. Ik heb de kinderen er nog nooit over gehoord dat andere duurdere cadeaus kregen. Ze kregen gewoon wat ze graag wilden, duur of niet, dan is het altijd goed



Het is maar 1x Sinterklaas, ik vind het leuk om dan wat meer te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven