Werk & Studie alle pijlers

Kado's weggeven rond 5 december

20-10-2014 14:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een klant van mij heeft gevraagd of ik wil meedenken over het volgende. Hij heeft een bedrijf dat met kinderen te maken heeft. Hij wil in december 250 euro uitgeven aan kado's voor kinderen waarvan de ouders geen geld hebben en het liefst in zijn vestigingsplaats. Hij kent echter niet van dit 'soort' gezinnen. En ik ook niet, en al helemaal niet in de plaats waar hij gevestigd is.



Ik heb de website van de voedselbank bekeken en zij nemen geen speelgoed aan. Er is wel een soort speelgoedwinkel waar de kinderen een paar keer per jaar speelgoed mogen uitzoeken, maar dat is niet in zijn woon- en vestigingsplaats. Is er een andere manier? Of heeft hij gewoon ' pech' en moet hij zijn wensen bijstellen? Jullie nog ideetjes?
Alle reacties Link kopieren
In mijn woonplaats is een speelgoedbank die binnenkort gaat inzamelen. Misschien is dat iets?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Neem eens contact op met de voedselbank, misschien kunnen zij je adviseren hoe je deze kinderen kunt bereiken. Ook al nemen zij geen speelgoed aan, zijn kunnen jullie op een andere manier wel verder op weg helpen.
Bel een aantal beschermingsbewindvoerders. Die hebben legio mensen in hun portefeuille. Ook ik kan je zo een aantal mensen noemen die ik het onwijs zou gunnen.
Je zou ook een aantal basisscholen kunnen benaderen, gezinnen die het moeilijk hebben zijn ook daar meestal wel bekend.
Alle reacties Link kopieren
Zit er een Stichting Leergeld in jouw gemeente? Zij kennen dit soort gezinnen ook. Hij kan ook het bedrag doneren aan deze stichting. Dan wordt het niet perse voor kado's gebruikt maar bijv. wel voor abonnementen op sportclubs of ter besteding van een zwemdiploma (dat soort noodzakelijke dingen)



Verder via sportclubs of lagere scholen?



Of een cadeau doneren aan de kinderafdeling van het plaatselijke ziekenhuis
Cadeau aan kinderafdeling zou ik niet doen. Tenminste, ik heb daar laatst een werkgerelateerde rondleiding gehad en manager vertelde me dat ze heel veel benaderd worden door sponsoren, bedrijven, Rotary. Blijkbaar populair 'goed doel'.

Ik doneer zelf kerstpakket via een welzijnsorganisatie, (buurtwerk),buurthuiswerkers weten vaak heel goed welke gezinnen het hard nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wil hij daarmee ook in de publiciteit komen of niet? Anders mss dat mensen uit de gemeente anderen kunnen opgeven (incl reden +verhaal)? Waarom verdient een gezin dit cadeautje? En een oproepje in de lokale media (of op social media maar daar zou ik niet zo voor zijn).
Via de kerk kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
oproepje idd van welk gezin verdient een cadeautje?

of via stichting leergeld, maar die zitten met persoonsgegevens, de meeste instanties trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven