Backpacken, of gaan werken?

20-10-2014 17:25 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen,



ik zit met een enorm dilemma waar ik graag wat ervaringen van anderen zou willen horen. Het is al volgt: Ik ben single, 22 jaar, thuiswonend en bijna klaar met mijn studie. Ik ben sinds kort op zoek gegaan naar een baan. Naar hier en daar mijn cv geplaatst te hebben word ik overrompeld met aanvragen voor werk, dus eigenlijk keuze zat..



Nou zit ik alleen heel erg met mijzelf in de knoop. Ik heb jarenlang geroepen dat ik na mijn studie eerst een half jaar zou reizen, daarna werk zou gaan zoeken. Nou is helaas het reizen (mede door het verbreken van mijn relatie) niet meer doorgegaan en zit het financieel niet mee. Ik zal toch nog eerst 2-3 maanden moeten werken alvorens ik überhaupt op vakantie zou kunnen.



Ik weet dat dit waarschijnlijk een kwestie is van: volg je hart :

Toch zou ik graag willen weten wat jullie zouden doen: een vaste baan zoeken en carrière maken, of eerst nog op vakantie voor minimaal 2-3 maanden?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder aangegeven dat ik niks met armoede heb ( daarnaast ook niet met het eten daarzo) Ik zou nog wel een keer naar Japan willen, maar dan voor een normale vakantie van 2 weken. Dat Azië voor anderen een geweldige reis kan zijn geloof ik best, maar ik wil het gewoon niet. Ik wil graag naar de USA of NZ omdat deze landen dicht bij mij staan qua leefstandaard, alleen hebben zij een ander cultuur en natuurlijk prachtige natuur.



Ik wil denk ik wel iets van vrijwilligerswerk eraan gaan vastplakken, maar dan liefst wel onbetaald anders is het geen vrijwilligerswerk. Maar ik heb het ook nog met een hoop mensen in mijn omgeving erover gehad en die zeggen ook van: eerst reizen, dan fulltime werken. Ja eerst natuurlijk nog een half jaar fulltime werken om het geld bij elkaar te krijgen, maar daarna wel op pad gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je niks met armoede hebt, moet je bepaalde streken van de VS ook vermijden... vrienden van me zijn net terug uit New Orleans, Memphis enzo... en vonden het echt opvallend arm.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:cecilia74 schreef op 21 oktober 2014 @ 18:06:

Als je niks met armoede hebt, moet je bepaalde streken van de VS ook vermijden... vrienden van me zijn net terug uit New Orleans, Memphis enzo... en vonden het echt opvallend arm.Die zwarte staten zouden mij ook niet zo trekken eerlijk gezegd. Ik vond het noordwesten het fijnst, Montana/Wyoming. Ook geen Mexicaanse emigranten daar, enkel wat natives en westerlingen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je denkt dat Azië armoedig is. Maleisië en Singapore zijn zo modern! Daar lopen heel veel verschillende culturen rond waardoor bijna iedereen goed Engels spreekt, super mooi natuur en het eten is zo lekker. Doordat er zoveel culturen rond lopen heb je heel veel keuzes. En geloof me, voor het eten hoef je ook niet echt naar Amerika gaan.
Alle reacties Link kopieren
Azië armoedig? Ik woon er alweer een jaar of 5 en als het iets niet is is het armoedig. Natuurlijk zijn er mensen die - voor westerse begrippen - in armoede leven. Gelukkig vinden ze dat zelf niet. En waarom zouden ze ook. Ze zijn gelukkig met wat ze hebben (dit in tegenstelling tot veel mensen in westerse landen!) En net als in ieder ander werelddeel heb je hier ook armere en rijkere landen, en kun je het dus niet over één kam scheren.
quote:mavipa schreef op 22 oktober 2014 @ 01:39:

Jammer dat je denkt dat Azië armoedig is. Maleisië en Singapore zijn zo modern! Daar lopen heel veel verschillende culturen rond waardoor bijna iedereen goed Engels spreekt, super mooi natuur en het eten is zo lekker. Doordat er zoveel culturen rond lopen heb je heel veel keuzes. En geloof me, voor het eten hoef je ook niet echt naar Amerika gaan.Ze hebben er zelfs de Mac en de Pizzahut als je westers wil eten. En in moderne hotels hebben ze ook gewoon 'n westers menu.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen fastfood hoor, ook genoeg westerse 'slow food' restaurants. Spaans, Frans Italiaans, Duits, Belgisch, van alles wat.
Snel sparen in ene paar maanden en gaan! Als je eenmaal een vaste baan hebt doe je dat niet zo snel meer voor lange tijd.

Gaan met die banaan!
Alle reacties Link kopieren
Waar je ook heen wilt: ga reizen, dit is de perfecte tijd in je leven om dat te gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn niet alle azaiatische landen in armoedig. Ik zei trouwens dat ik niks met armoede hebt, dat is wat anders. Maar eigenlijk snap ik niet waarom nog steeds Azië wordt voorgesteld, omdat ik nu toch wel 4x heb aangegeven daar niet wil gaan backpacken.



Ik wil morgen naar een bijeenkomst voor backpacken gaan, dan kan ik mij rustig en vrijblijvend laten adviseren over de do's en dont's van het backpacken. Omdat een half jaar NZ misschien wat veel is, ga ik het mogelijk alsnog combineren met Amerika.



In ieder geval bedankt voor de alle tips, ik update hopelijk morgen mijn bevindingen van die bijeenkomst!
Alle reacties Link kopieren
Ben vast de zoveelste, die dit zegt,



Maar je hebt meer spijt van die dingen die je niet deed, dan die je wel deed.
Alle reacties Link kopieren
Als to nou liever naar Amerika of nieuw Zeeland wil waarom zou ze dan naar Azie moeten omdat anderen dat zo mooi vonden.



Het is maar goed dat we niet allemaal tegelijk naar de zelfde plek willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 22 oktober 2014 @ 14:27:

Als to nou liever naar Amerika of nieuw Zeeland wil waarom zou ze dan naar Azie moeten omdat anderen dat zo mooi vonden.



Het is maar goed dat we niet allemaal tegelijk naar de zelfde plek willen.Het gaat er meer om dat TO Azie af schiet gebaseerd op veronderstellingen die niet kloppen...
Alle reacties Link kopieren
quote:brouwer09 schreef op 22 oktober 2014 @ 15:08:

[...]



Het gaat er meer om dat TO Azie af schiet gebaseerd op veronderstellingen die niet kloppen...



Ik maak geen veronderstellingen die niet kloppen, want het leeuwendeel klopt wel. Indonesië, India, China ( platteland) maar ook delen van Bali en Maleisië zijn gewoon niet echt rijk. Maar pak je inderdaad heel Azië dan valt het wel mee met de armoede.



Ik wil ook niet gaan backpacken in Afrika omdat ik niks met zielige kindjes en het geweld heb. Dat Afrika als continent ontwikkeld en urbaniseert, maakt het voor mij nog geen Westers land of een land waar ik graag naar toe wil.



Ik schiet dus niet zomaar ongefundeerd Azië af, ik heb er gewoon helemaal niks mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meesten Azië adviseren omdat je 10.000 euro spaargeld hebt straks en dat 6 maanden wel echt veel te lang is als je naar USA en/of NZ gaat. Je zal niet de eerste zijn die na 2 maanden terug keert vanwege het geld. Vind dat je veel vooroordelen hebt over een continent. Jammer. Maar goed, jouw party! Veel plezier met het uitzoeken van je bestemming.
Amerika, Canada, Australie en Nieuw Zeeland zijn fantastische landen om rond te reizen, maar niet om er op 'n houtje te moeten bijten. En je moet eigen vervoer hebben om er wat te kunnen zien van de natuurparken of anders elke keer dure toeristentripjes boeken waarmee je aan tijden gebonden bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:m10000 schreef op 22 oktober 2014 @ 17:17:



Ik schiet dus niet zomaar ongefundeerd Azië af, ik heb er gewoon helemaal niks mee ;)Haha okay.



Veel plezier in de plekken waar je wel wat mee hebt!
Alle reacties Link kopieren
De poet in de wereld wordt vandaag de dag vooral verdient in Azie, niet in het Westen. Die geven vooral uit.



Verder vind ik het nogal een prestatie om via uitzendwerk in 5 maanden 10.000 euro te sparen.



Ik hoop dat je wat minder wereldvreemd van je reizen terugkomt dan dat je er heen gaat. Ook al betwijfel ik dat.



Maar uiteindelijk moet je allemaal lekker zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:m10000 schreef op 22 oktober 2014 @ 17:17:

[...]





Ik wil ook niet gaan backpacken in Afrika omdat ik niks met zielige kindjes en het geweld heb.



Grappig dat je alle 50+ landen van een continent over één kam scheert.



Dan kun je beter ook niet naar de VS. Miljoenen zielige kindjes daar die in armoede leven of in gezinssituaties met geweld.

En qua geweld op straat, aantal moorden, gewapende overvallen, en vuurwapenbezit ook niet echt het lekkerste land ter wereld.



Groetjes van deze superzielige kindjes uit Malawi, Afrika:



Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Toch wel 'grappig' hoe een opgedrongen mening van bepaalde mensen helemaal uitmondt in een discussie, ver ver offtopic.

Ik ga er ook verder niet meer op in omdat het ook niet meer van toepassing is.



Ontopic:



Ik ben bij de Nieuw-Zeeland infomiddag geweest en heb mij daarnaast ook flink georiënteerd op Summercamp USA.



De vernieuwde plannen ( mits ik geaccepteerd wordt voor het summercamp) zijn als volgt: Vanaf 1 juni 9 weken summercamp (schijnt kostendekkend te zijn) en daarna nog 4 weken rondtrip. Nog niet zeker of ik dit via een camper / auto wil doen of met OV. Na deze maand wil ik nog +- 6 weken de echte highlights zien van Nieuw-Zeeland. Dus i.p.v. kwantitatief wil ik er een kwalitatieve reis van maken.
quote:Nog niet zeker of ik dit via een camper / auto wil doen of met OV.

Er is nauwelijks OV daar, dus huur gewoon 'n auto.



Nieuw Zeeland kun je het best in onze winter doen, waarbij februari vaak droger zal uitpakken dan november/december. Je hoeft beide reizen toch niet gelijk achter elkaar te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 22 oktober 2014 @ 14:27:

Als t.o. nou liever naar Amerika of nieuw Zeeland wil waarom zou ze dan naar Azie moeten omdat anderen dat zo mooi vonden.



Het is maar goed dat we niet allemaal tegelijk naar de zelfde plek willen.T.o is een hij 😄.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 oktober 2014 @ 22:01:

[...]



Er is nauwelijks OV daar, dus huur gewoon 'n auto.



Nieuw Zeeland kun je het best in onze winter doen, waarbij februari vaak droger zal uitpakken dan november/december. Je hoeft beide reizen toch niet gelijk achter elkaar te doen?Het zal waarschijnlijk half september - oktober worden, de lente dus. het is lastig om dan weer 5 maanden thuis te zitten, om dan in het dure hoogseizoen terug te keren. Maar op dit vlak houdt ik even de opties open, voorlopig blijven er nieuwe dingen opkomen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:m10000 schreef op 24 oktober 2014 @ 21:32:

Toch wel 'grappig' hoe een opgedrongen mening van bepaalde mensen helemaal uitmondt in een discussie, ver ver offtopic.



Hoezo off topic? Jij geeft aan dat je niks hebt met armoede en geweld en ik geef aan dat dat ook volop aanwezig is in de VS, waar jij heen wilt.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 23 oktober 2014 @ 15:02:



Verder vind ik het nogal een prestatie om via uitzendwerk in 5 maanden 10.000 euro te sparen.



Ja, zo'n uitzendbaantje wil ik ook! Wat en waar?



Maar dan nog... Ticket, verzekering, nog wat reisspullen kopen... Dan blijft er genoeg geld over voor hooguit drie maanden in een westers land. Al helemaal als je een camper wilt huren ofzo.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven