Hoe weet je of je kinderen wilt?

07-08-2014 20:20 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je of je kinderen wil? Ben ik de enige die rondloopt met deze vraag?



Ik ben bijna 27en ik weet nog steeds niet of ik kinderen wil. Ik heb een vriend (29) en hij heeft het steeds vaker over eventuele kinderen. Jaren geleden dacht ik nooit kinderen te willen, maar ik was er niet heel erg mee bezig. En toen ontmoette ik mijn vriend vier jaar geleden. Zomaar een man waar ik inmiddels graag ‘oud’ mee wil worden.



We leven op de automatische piloot. En leuk dat het is! Mijn vriend heeft een hele goede baan, ik ben nog bezig met mijn studie en allebei verdienen we boven modaal en wonen we in een groot koophuis. Daarnaast zijn we bezig met een tweede huisje in het buitenland We gaan meerdere keren per jaar op vakantie. Allebei samen en ook vaak een keer apart met vrienden.



En inmiddels twijfel ik over kinderen. Wil ik kinderen? Ergens wel. Het hoort er toch een beetje bij. Om ons heen zie ik mensen langzamerhand aan kinderen beginnen. We hebben alle middelen om aan kinderen te beginnen. Straks ben ik afgestudeerd en heb ik een baan. Rondreizen wil ik niet meer, vanwege modellenwerk heb ik alles zo’n beetje wel gezien.



Bovendien hebben we een stabiele relatie en financieel loopt het perfect. Maar toch vind ik een hele dag samen zijn met de dochter van de broer van mijn vriend, een verschrikking. Uitputtend. Moeilijk. Energierovend. Daarnaast denk ik aan de toekomst: word ik wel een goede moeder? Hoe verloopt een zwangerschap? Hoe gaat mijn lichaam reageren? Hoe is dat, zo’n baby’tje?



Ik heb nog wel even de tijd, maar mijn vriend fantaseert er steeds vaker over. Hij wil graag aan kinderen beginnen als ik straks afgestudeerd ben en een baan heb. En ik twijfel steeds meer en meer. Daarom zou ik wel eens willen weten hoe dat bij jullie was? Hoe wisten jullie zo zeker dat je wel of geen een kindje wilde? En ga je daar dan ‘blind’ in, of denk je toch wel na over ‘wat als’?
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 07 augustus 2014 @ 23:05:

Is je vriend een beetje knap? Dat jullie combi niet resulteert in een lillik mormel?



Zijn daar geen theorieën over? Mooi + mooi resulteert in lelijk, of zo?



Andersom gaat het wel op. Ik heb beeldschone kinderen, maar hun vader en ik zijn zo lelijk als de nacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:sportyyy. schreef op 07 augustus 2014 @ 20:20:

Hoe weet je of je kinderen wil??Als alle minpunten minder zwaar wegen dan de dingen die je wel leuk lijken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als het alarm afgaat natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Maar serieus, volgens mij is dit echt zo'n ding dat je weet als je het echt wilt, zolang je twijfelt wil je het blijkbaar (nog) niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2014 @ 00:39:

[...]





Als alle minpunten minder zwaar wegen dan de dingen die je wel leuk lijken.





Dat heb ik ook altijd als graadmeter aangehouden. Alleen is het bij mij de andere kant opgeslagen, ik wist altijd al dat ik ze vooral niet wilde en nu nog steeds niet en het kan gelukkig ook niet meer want heb me laten steriliseren. Voor mij wogen de minpunten en nadelen zwaarder dan die schaarse dingen die me wel leuk leken.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd heb ik er nooit echt over getwijfeld, of lang over nagedacht. Het leek mij leuk en gelukkig is dat niet tegengevallen.
Alle reacties Link kopieren
Waar is Fame eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Want?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dat weet je



gewoon
Alle reacties Link kopieren
Als je model bent, ik ben ex model, dan stel ik voor dat wij samen een mooi kindje in elkaar flansen, dat niet aan jouw vriend vertellen, dan heeft dat kind the looks and the care!
Is Elninjoo op vakantie of zo want die had het perfecte antwoord voor je geweten. Ben je overigens niet bang dat je kind belast met je genen?
Alle reacties Link kopieren
Als we met zijn alle roepen dan komt Nien misschien wel terug van vakantie!





1 ... 2 ... 3 ...



ELNINJOOOOOOO!!!!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
je weet dat je er klaar voor bent als je 's nachts wakker wordt van rammelende eierstokken.



heel specifiek geluidje...
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen kinderen te "nemen". Ik ben kindvrij en het nemen van de beslissing geen kinderen te krijgen heeft alleen maar voor opluchting gezorgd.



Als je er niet superveel zin in hebt moeder te worden zou ik het je willen afraden. Zodra er een anonieme enquête wordt gehouden komt naar boven dat er toch best wat moeders, als ze het over mochten doen, niet voor kinderen hadden gekozen. Weer anderen hebben ronduit spijt van het krijgen van een kind. Typ het maar eens in op google. Op feestjes hoor je dit soort geluiden nooit, raar he? Het blijft nu eenmaal taboe. Kinderen vergen veel investering, op emotioneel en financieel vlak, laat staan de vrijheid die je dan kwijt bent. En dan heb ik het nog niet eens over de impact op je lichaam, iets dat jij heel belangrijk lijkt te vinden.



Echt, kinderen krijgen is geen must meer tegenwoordig.
quote:sportyyy. schreef op 04 augustus 2014 @ 21:16:

Ik dans. Ik ben niet onzeker. Ben super happy met mijn leven. Ik studeer Tandheelkunde en verdien lekker geld met modellenwerk. Ik heb een leuke vriendengroep. Ik kom nog niet aan dates toe. Mannen gedragen zich snel anders om op te vallen bij mij.



Ik ben niet arrogant en loop niet met mijn uiterlijk te koop. Toch weiger ik om niet te benoemen dat ik mooi ben. Blijkbaar hebben mensen last van een minderwaardigheidscomplex en willen ze zich beter voelen door mij naar beneden te halen. Ik ben niet arrogant. Wel ben ik eerlijk en heb ik zelfinzicht.



Kortom, de kortzichtige en onevenredige reacties zeggen alles over jullie en weinig over mij.



* ik heb het alleen tegen de mensen waardoor ik arrogant of onzeker word genoemd.Maar waarom zou je willen daten dan (afgelopen augustus) als je al jáaaaaaren een vriend hebt en gesetteld bent?
*nightsky*, het zou natuurlijk bijna misdadig zijn al dat moois voor slechts één man...
Jezus wat een akelige reacties.. Is dit echt alleen omdat TO gewoon durft te zeggen dat ze mooi gevonden wordt door mensen?
Alle reacties Link kopieren
Mensen, Dit is al een OUD topic. Van augustus.......



En van het modellenwerk wordt je snel oud



Alle reacties Link kopieren
Wat een afgunst hier zeg.. bleeegh..



TO, lijkt me dat je leven prima op orde is, en dat als je een kindje krijgt het vast een heel mooi kindje wordt haha. Maar je hebt nog even tijd.. nog wel 10 jaar als je dat zou willen.

En bij twijfel niet inhalen.

Daar is de beslissing te groot voor.
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven