flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.



De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.



En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....



Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?



Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.



Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Mijn dochter gaat bij mijn ouders logeren komend weekend, nadat ze mrt haar vader op stap is geweest, maar ik heb bezoek, vanaf morgen, dus ben niet alleen.



Ik ben wat opgeknapt, hoest alleen nog als een gek maar goed, dat mag de pret niet drukken.....
Alle reacties Link kopieren
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je niet alleen bent. Kijk je ernaar uit? Naar het bezoek?
Life is short. Eat dessert first.
Ha Leo,

Hoe gaat het? Ik kom even vertellen dat je niet moet vergeten dat je als de griep over is, nog een paar dagen een extra grote hond krijgt. Dat is een van de bijverschijnselen, helaas. Maar het hoort erbij en hij gaat ook weer weg.



Ik vergeet dat zelf altijd, dat hond nog bij de griep hoort. Hoest hem maar lekker hard in z'n gezicht.
Als je weer wat beter bent, dan ben je nodig in dit topic:

Concrete sollicitatiehulp?
Hi lieve Leo, fijn dat je niet alleen bent en wat beter! Zorg goed voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je? Genezen of nog ziek? Was het een leuk weekend?
Life is short. Eat dessert first.
Even een heerlijk afgrijselijk kitsch glitterplaatje voor jou!!
Alle reacties Link kopieren
Ben je weer een beetje opgeknapt Leo?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hai schatten,



Het gaat ruk.

Te veel om op te noemen.

Gelukkig heb ik medicatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog wakker.



Wil je erover praten? Of wil je alles vergeten?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
ruk als in ziek? Of zit de hond weer waar je hem niet wil hebben?
Alle reacties Link kopieren
Leo
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
De hond is er.

Ik heb erg veel zorgen.

Zo veel dat ik er bijna in stik.



Het zal weer beter worden maar op dit moment zie ik er even geen gat in.
Veel sterkte, kun je je zorgen delen met vrienden?



Och lieverd, wat naar om te lezen! Ik hoop voor je dat de medicijnen snel en goed aanslaan!
Jawel, ik kan best delen hoor.

Ik doe het alleen niet.

Ik sluit me helemaal af.

Werken als ik werken moet en verder zit ik in mijn eigen wereldje.



Maroon, nogmaals bedankt voor je heerlijke gebaar voor mijn dochter.

Ze is er dolblij mee.



Alle reacties Link kopieren
Leo, wat een k*thond. Verder weet ik niet wat ik moet zeggen, dat doen de anderen wel. Ik geef je een dikke
Alle reacties Link kopieren
Die k-hond blijft nog wel even terugkomen, wel met steeds grotere tussenpozen. Het enige dat je kunt doen is het uitzitten. Laat hem maar even, laat jezelf even. Het overspoelt je, neemt je over. Je gaat weer voor even in de overlevingsstand. Je weet dat het weer voorbij gaat en dat de keren dat je die hond weer langs hebt steeds minder vaak zullen voorkomen.

Maar voor nu kun je het alleen maar uitzitten. En dat kun je. Als je geen zin hebt om te delen, kun je wel troost putten uit de aanwezigheid van lieve mensen om je heen. Alleen al bij ze zijn geeft vaak troost, je hoeft niets te zeggen als je dat niet wilt.

Of als je daar geen behoefte aan hebt, dan niet. Blijf gewoon thuis, zit het uit met je lieve dochter en poezen om je heen.

Of ga juist weg, zoek afleiding.



Bij mij werkten deze dingen om de beurt: soms had ik behoefte aan het ene, dan aan het andere.

Belangrijkste is dat je doet wat voor jou goed voelt, terwijl je wacht tot die hond weer is vertrokken.

Want vertrekken zal hij, dat is zeker.

Alle reacties Link kopieren
Je afsluiten brengt je niet verder hé Leo. Sterkte. Ik denk aan je.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
het komt goed Leo echt. Lijkt nu misschien gitzwart, maar dat lichtpuntje is er. Laat het maar even zwart zijn, probeer gedachtes die eerder hielpen om te troosten of t relativeren op te roepen. Die zitten echt wel ergens in je hoofd. Dikke knuffel
Geef de hond een schop! Even hard op gillen!! Heb je zoveel zorgen om geld? Zaken? Delen verlicht, dat weet je toch nog wel?



Sterkte Leo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven