Vriendin is benauwd van mij

11-10-2014 17:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
quote:sport1983 schreef op 11 oktober 2014 @ 17:22:

Hoi,



Ze geeft aan niet toe te zijn aan een vaste relatie.





GroetjesJe bent een beetje Oost Indisch doof.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels al overgegaan op vriendschap.



Wat natuurlijk onmogelijk is.



Zo snel kan het gaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet handig, jij hebt nog gevoelens door nu voor vriendschap te gaan kun je het ook niet goed afsluiten. Een paar maanden geen contact en dan kijken of je nog vrienden wilt zijn is beter. Nu vraag je je toch bij elk vriendelijk gebaar af of er nog hoop is, niet gezond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker je hebt 100% gelijk



Ik moet is ruggengraat krijgen.



Ik blijf maar vasthouden. Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken want als je nog steeds gevoelens hebt?



Ik ben alleen maar invulling geweest voor haar eenzaamheid.



Bleek wel dat wanneer ze alleen is mij opzoekt. Omdat ik altijd reageer op de app.



Ik wil dat ook niet telefonisch doen. Maar face to face. Een gesprek aangaan.



Uiteindelijk is de whatsapp een negatief tooltje. Dat is ook weer een leermoment.
Alle reacties Link kopieren
Balen hoor!, over naar vriendschap zou voor mij niet kunnen werken. Ik zou dan niet over mijn verliefdheid heen kunnen.



Ja, wij appen denk ik ongeveer 7 berichten gedurende de dag als we allebei aan het werken zijn. Ik ben geen beller, dus we bellen eigenlijk nooit. Zij is wel een beller maar vind dit geen probleem.



Ik zou inderdaad even afstand houden en alles vanuit haar laten komen hoe moelijk dat ook is. Misschien dat ze je wel gaat missen en dat het alsnog omslaat.
Alle reacties Link kopieren
.......
Alle reacties Link kopieren
Uh stond je zo opeens voor de deur? Creepy!! Dat ze nog met je wilde praten..
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Oh bah, ik denk niet dat zij een ijskonijn is, maar dat jij een clingy creep bent die nog een hoop moet leren. Je mist respect, voor haar grenzen maar ook voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt nu wel een beetje stalkerig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind die laatste reacties wel erg kort door de bocht. Zijn gevoel mag er ook zijn.



Als je andersom zou kijken (rol man/vrouw) had dit zomaar kunnen staan bij het topic "ben ik alleen voor de seks?"



Ze geeft 3 maanden lang alle signalen af dat de lichten op groen staan en dan zegt TO dat hij de in relatie verder wil dan leuke gesprekjes, dates en seks en dan hoeft het van haar niet meer.



Als ik hier de reacties moet gaan tellen waarin staat "kut joh, maar zo zijn mannen" ben ik met kerst nog niet klaar. En dan heb ik het over de reacties op het gedrag van een man zoals hier door de vrouw is tentoongespreid.



Maar ja, bij een vrouw met bindingsangst( ook door een man veroorzaakt natuurlijk) ligt dat toch anders hè. Want een vrouw is gecompliceerder etc.



En nu wil TO dit kunnen afsluiten en doorgaan( heb ik ook veel gelezen van vrouwen) heeft het nodig om dit in een persoonlijk gesprek te doen. En doet dat op een ongecompliceerde manier: Hij stapt op haar af.



En nu is hij een stalker, creepy en een clingy creep.



Ja natuurlijk.



Zij is veel enger. Op maandag appte ze dat ze zich rot voelde over vrijdag, niet over de periode daarvoor. Want overkomen als een ijskonijn is erger dan een ander misbruiken om je eigen eenzaamheid op te vullen of gat.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 21 oktober 2014 @ 15:48:

Nou ik vind die laatste reacties wel erg kort door de bocht. Zijn gevoel mag er ook zijn.



[...]



Zij is veel enger. Op maandag appte ze dat ze zich rot voelde over vrijdag, niet over de periode daarvoor. Want overkomen als een ijskonijn is erger dan een ander misbruiken om je eigen eenzaamheid op te vullen of gat.

Net zo kort door de bocht.

En wat is er mis met even een afspraak maken? Joh, ik snap het wel maar zou het fijn vinden om toch nog even face to face wat te bespreken. Daar is de Whatsapp nou juist weer érrrg handig voor.



Zonder afgesproken te hebben voor mijn deur me opwachten omdat jij zo nodig moet praten? Nuh-uh...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 21 oktober 2014 @ 16:13:

[...]



Net zo kort door de bocht.

En wat is er mis met even een afspraak maken? Joh, ik snap het wel maar zou het fijn vinden om toch nog even face to face wat te bespreken. Daar is de Whatsapp nou juist weer érrrg handig voor.



Zonder afgesproken te hebben voor mijn deur me opwachten omdat jij zo nodig moet praten? Nuh-uh...



Dat ben ik niet met je eens. Wel in zoverre dat ik er ook een kwalificatie aanhang( enger ), maar ik vind 4 maanden lang iemand aan het lijntje houden om je eigen eenzaamheid te verdringen erger dan iemand bij haar huis opwachten om te praten. En creepy betekent eng en omdat ik dit erger vond schreef ik enger.



En natuurlijk heb jij gelijk dat het beter is om dan eerst even een afspraak te maken voordat je bij iemand op de stoep staat.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die 'ik wil geen relatie met jou' niet wil begrijpen en het woord 'nee' op een ruime manier interpreteert is potentieel gevaarlijk zeker wanneer hij je op onbewaakte momenten gaat opwachten. Zijn gedrag zegt 'ik heb recht op contact met jou ook wanneer jij dat niet wilt'. En dat is niet zo.



Wat zij heeft gedaan is rot, maar mensen mogen het uitmaken en van gedachten veranderen. Mensen mogen het contact begrenzen. Wie dat niet accepteert klopt niet en intimideert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens is potentieel gevaarlijk.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een tijdlang zo snel benauwd gekregen van mensen dat ik na de eerste zoen al de pleiterik maakte. Heb er uiteindelijk 8 maanden voor in therapie gezeten. Ik snap haar dus wel. En als ze echt bindingsangst heeft (en dan bedoel ik, MET diagnose, niet gewoon als excuus omdat ze ff niet op je zit te wachten), dan gaat dit heeeeeul lang duren, en dan moet het ook van haar kant komen.. sterkte!
Why own a room when you can build a house?
Alle reacties Link kopieren
Pffff.... Al een paar keer meegemaakt dit. Niet weten dit, niet zeker over dat.



Het gaat knagen en pijn doen. Let it go!



Ze is er niet klaar voor dus is ze niet de juiste vrouw voor jou op dit moment...
Alle reacties Link kopieren
quote:sport1983 schreef op 21 oktober 2014 @ 08:14:

afgelopen vrijdag toch de beslissing genomen om haar op te zoeken. Voelde me zo rot over het feit dat het per telefoon ging.



Ze was geschrokken dat ik voor haar deur zat te wachten...



Gesprek gehad en voor mij was dit verhelderend want ogen liegen niet.



Nu na een weekend rust met appen, reageerde ze maandag ochtend dat ze zich rot voelde over vrijdag.



Dat ik denk dat het haar niks doet en dat ze een ijskonijn is....



Ik heb wel besloten verder te gaan met mijn leven.



Voor mij was vrijdag een ultieme poging om mijn liefde te laten zien.

Je laat geen liefde zien door onverwachts op te duiken bij iemand die je al heeft afgewezen, je laat daarmee zien dat je haar grenzen niet respecteerd en dat je alleen aan jezelf denkt.

Eng gedrag, zeker niet iets waar je iemand mee terugwint.



Goed dat je besloten hebt om het verder te laten rusten, hoe harder je trekt hoe harder zij (terecht) de andere kant op trekt.

Een volgende keer kun je in zo'n geval beter een brief/email sturen, dan kan zij er rustig zonder druk over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 21 oktober 2014 @ 23:35:

Ieder mens is potentieel gevaarlijk.Klopt, maar een stalker is een directe bedreiging, iets waar je zeker de politie voor kan bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 22 oktober 2014 @ 04:42:

[...]



Klopt, maar een stalker is een directe bedreiging, iets waar je zeker de politie voor kan bellen.1 keer iemand opwachten om persoonlijk te spreken is geen stalker, daar moet je iemand voor achtervolgen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is het begin. Hij maakt hij verantwoordelijk voor zijn gevoelens van verdriet en onmacht en daarmee rechtvaardigheid hij zijn recht op contact. Het is nog geen stalken, maar het is ook geen goed signaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 22 oktober 2014 @ 09:40:

Het is het begin. Hij maakt hij verantwoordelijk voor zijn gevoelens van verdriet en onmacht en daarmee rechtvaardigheid hij zijn recht op contact. Het is nog geen stalken, maar het is ook geen goed signaal.Dat ben ik met je eens.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 22 oktober 2014 @ 09:33:

[...]





1 keer iemand opwachten om persoonlijk te spreken is geen stalker, daar moet je iemand voor achtervolgen.

Iemand die je steeds maar weer ongevraagd opwacht is óók een stalker, je hoeft daarvoor niet achter iemand aan te lopen.

Dit is inderdaad pas één keer gebeurd, maar dat is zeker een signaal, en ik zou iemand die zich zo gedraagt ook als een potetieel risico beschouwen.

Moet er wel bijzeggen dat ik ooit echt eens een soort van stalker heb gehad, en het gevaarlijke is dat iedereen het bagatelliseerd.

Ikzelf deed dat net zo goed, want ja, na één mislukte date zat hij vaak op het bankje voor mijn huis en hij sprak me regelmatig aan, maar het leek onschuldig.

Maar voor ik het wist stond hij me op te wachten op plekker waar ik vaak op dezelfde tijd kwam, en hij werd echt heel vervelend (bedreigend, agresief)

Achteraf heb ik te laat de politie gebeld, dus in het vervolg bel ik waarschijnlijk te vroeg.



Ik heb niet gezegd dat TO een stalker is, wel dat zijn gedrag dusdanig is dat het alarmbellen doet afgaan.

Bij mij, maar bij zijn ex ook, want ze leek geschrokken zegt hij.



(ik bedoelde vooral dat hij bij herhaling een stalker zou kunnen worden, die herhaling was er nog niet, maar de eerste stap dus al wel)
Alle reacties Link kopieren
En vandaar dat ik de "potentieel gevaarlijk" opmerking wel snapte, als iemand zich zo afwijkend gedraagd ga je extreem opletten.
Alle reacties Link kopieren
Paleviolet



Ik zeg toch ook dat ik het met Viva amber eens ben. Lees haar tekst eens.



Daar zeg ik ook dat het een signaal is.



Maar jij vindt het nodig om dan duidelijk te maken dat jij het niet met mijn eerdere post niet eens bent en gaat dan een zelfde nuance aanbrengen waarvan ik even later al gezegd heb het er mee eens te zijn.



Zit de vorige discussie jou nog een beetje hoog? Jij lijkt mij wel te stalken hier.



Veel succes met je leven.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent te veel voor haar en zij is te weinig voor jou. Jullie zijn verschillende karakters en zijn beide niet toe aan verandering hierin. Jij wilt je liefde tonen en zij heeft behoefte aan zichzelf. Ik zou verder kijken en het laten gaan. Het is niet leuk om op je tenen te lopen omdat de ander zich anders bekneld voelt. Jij moet jezelf kunnen zijn bij een ander en als dat niet lukt dan houdt het imo op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven