zwanger en alleen voelen

21-10-2014 22:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ben 30 weken zwanger en voel me onbegrepen door mijn partner. Bij de vorige zwangerschap had ik weinig last van stemmingen. Nu wel heel heftig, begrijp mezelf ook af en toe niet haha. Maar goed manlief zegt het te begrijpen maar blijft discussies volhouden terwijl ik aan geef dat ik door de hormonen echt mezelf niet ben en ken en we beter kunnen stoppen met discussiëren omdat we er niet uitkomen. Dat wil hij niet ik mag het dan niet op de hormonen schuiven. Daar komt de tegenstelling als we het er op een rustig moment over hebben zegt hij begrip te hebben en er rekening mee te houden. Totdat de geschiedenis zich weer herhaald.



Het geeft mij een moedeloos en alleen gevoel. Ik heb zelf ook al moeite om dicht bij mezelf te blijven ondanks de stemmingen laat staan als mijn partner me zo op de huid zit.



Pfff frustrerend en alleen gevoel.



Op voorhand mijn excuses voor mijn geklaag!



Zijn er meer zwangeren met deze problemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel! Hier ook last van stemmingen moet ook helemaal niks van intimiteit weten en heb ook het idee dat hij mij totaal niet begrijpt! Im veel discussies moet ik vaak horen "de hormonen" dat is lekker makkelijk, heeft niet altijd daar mee te maken.



Heel vervelend de situatie ik heb geen oplossing voor je dus. Tis voor de partner ook lastig net wat je zegt soms snap je jezelf niet eens ik ken het
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat in het begin van de zwangerschap veel gehad, het alleen en onbegrepen voelen. Vriend zei op een gegeven moment zelfs tegen mij dat ik mijn hormonen onder controle moest zien te houden (je begrijpt, die opmerking met mijn hormonen maakt oorlog)



Eigenlijk sinds halverwege de zwangerschap is hij juist meer begripvol en houd zijn frustraties meer voor zich. Hoe het is gekomen, geen idee maar ik vind het wel fijn. Ik voel me verre van alleen.
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn dat het er nu wel is.



Het tweede trimester ging ook beter bij ons mede door dat mijn stemmingen minder aanwezig waren. Ze nemen nu juist weer toe.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij neemt het nu ook toe, de stemmingen. Maar mijn vriend kan er nu beter mee overweg. Zal misschien ook wel zijn dat hij ook denkt; nog 7 weken en dan is het resultaat er haha
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hoop ik ook bij ook...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel ook zwanger. Voor de 3e keer. En dit is de eerste keer dat ik zo last heb van mijn hormonen.

Inmiddels weet mijn mam wanneer er weer zo'n hormonen storm aankomt en houdt er dan rekening mee.

Voor anderen is dit soms moeilijker te begrijpen en ik merk dat ik daar wel moeite mee heb. Dan denk ik hallo ik ben zwanger hou er een beetje rekening mee.



Dus ja vooral herkenning.



veel succes met je zwangerschap.
Geen tips, ben de meest nuchtere zwangere ever volgens mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het precies zo ook niet gehad eerder en nu wel dan. Was altijd nuchter zwanger of niet zwanger. Vaak de nuchtere helft en stabielere helft in onze relatie. Wellicht heeft het daarmee te maken. Dat hij juist een stukje steun ofzo mist... Want eerlijk gezegd heb ik genoeg aan mezelf en mijn kinderen om zo relaxed mogelijk proberen te doen indanks de stemmingen. Daarna is mijn energie wel op

Gelukkig is mijn omgeving met name mijn ouders en zus wel erg begripvol en kalm wanneer ik zo'n bui te pakken heb. Ik merk dat het dan ook veel sneller over waait. Toch vanavond nog een keer in gesprek gaan met manlief...



Ik ben blij met wat herkenning van mede zwangeren gedeelde smart is halve smart haha... succes voor alle mood swingende meiden toegewenst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven