Zwanger worden vanaf oktober 2014

08-09-2014 19:15 773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

dit is het topic voor mensen die vanaf oktober 2014 beginnen met proberen zwanger te worden.



Nieuwe schrijfsters zijn van harte welkom. Je kan zelf de gegevens in de tabel aanpassen. Wel handig om even aan te geven wie de tabel als laatste heeft aangepast

Nick: okt2014

Ww: Hoipiepeloi123



Zet de gegevens voor de tabel vetgedrukt in je posts.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerBijzonderhedenlynnette8529 30 Zwangerstrandjutter233 40 Zwangerpomtiepom 2830 later startenmevrrouwtjemups31 36zonnestraal882740Zwangermiekie833132annie843030Zwangerraraclara3535Zwangermelaniene3430woont op Baliwinonah2527miss_glitch2927marije892528Daniella843031Zwanger



Lipaa, prinsesongeduld, Miesje, Nadine en Marita: jullie zijn uit de tabel gehaald. Als jullie er weer in willen: graag even zelf doen
Alle reacties Link kopieren
@Prinses: Wat fijn! Ontzettend gefeliciteerd! Grappig hoe dit een enorme grijns op m'n gezicht weet te toveren ^^ Super!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd prinses! Onze eerste zwangere. Misschien leuk als je het in de tabel zet?



@roti: ja leuk welkom, schrijf lekker mee.



@ testen: vruchtwaterpunctie zou ik niet doen als het niet nodig is. Is behoorlijk ingrijpend en niet zonder risico's. Wel wil ik als het zover is een nekplooimeting willen laten doen en misschien een NIPT. Moet me nog wel inlezen.



@onzekerheid: thanks allemaal. Ben gelukkig niet de enige. Kom later nog wel even terug. Forum via de app en dan kan ik niet teruglezen.



Vandaag weer aan het werk na de vakantie. Gelukkig wel vakantie dus hopelijk rustig. Zag wel dat ik rond de 800 mails had. Vandaag me maar doorheen worstelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:annie1984 schreef op 18 oktober 2014 @ 16:13:

@ babbel, bedankt voor de info hoor. Voor eventuele hulp van de huisarts geldt een jaar en geen half jaar. Maak je geen zorgen, ik red me wel Okee dan is dat bij iedere huisarts dus anders! Ik ken een aantal mensen die na een half jaar bij geen ongesteldheid gewoon geholpen werden met de menstruatie op gang brengen of ze nu wel of niet met een zwangerschap bezig waren!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



@prinses: hoe voel je je? Al een beetje van de schrik bekomen? Wanneer ga je de Vk bellen?

@melaniene: wat vervelend dat je last hebt van chronische buikpijn en dat het wordt afgedaan als prikkelbare darm. Verstandig om even langs de HA te gaan als je weer in NL bent

@ hier: speciale shampoo gisteren opgehaald bij de apotheek. Heel braaf de bijsluiter lezen, staat er in dat je contact op moet nemen met de huisarts als je zwanger bent of zwanger wilt worden. Dus tja dat eerst maar even doen voordat ik het ga gebruiken. Wel suf, want had het wel genoemd tijdens het consult. Telefonische afspraak staat ingepland voor later deze week en tot die tijd ga ik de shampoo niet gebruiken. Je weet maar nooit.....



Gelukkig is de onzekerheid weer weg, zal er wel bij horen denk ik dan. Dit weekend nog even geknuffeld met mijn neefje en als ik dan zie hoe hij op mij reageert, dan denk ik: komt wel goed.

Gisteren weer een ovulatietest gedaan maar nog niks te zien. Heel raar, zou rond deze periode toch wel moeten zijn. Tenzij ik deze maand een eisprong oversla, heb ik ook weleens gehad nadat ik gestopt was met AC. Misschien vanavond nog een ovulatietest en dan wel voor de zekerheid actief zijn in de slaapkamer. Maar dan is het voor deze maand wel genoeg en dan op het wachtbankje.
Alle reacties Link kopieren
@strandjutter: wat stom van die shampoo! Maar wel fijn dat de onzekerheid weer weg is
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!



Wow, ik ben een tijdje niet geweest en nu is er al een zwangere in ons groepje!! Supergefeliciteerd !!



Ik ben nu hartstikke ongesteld en heb hartstikke griep, dus ben dubbel zielig ? Vanaf deze maand gaan wij er echt voor om een kindje te krijgen. Ik merk dat ik best wel bang ben dat het niet zal lukken bij ons... Misschien doordat ik het en zó graag wil en doordat we het al eens eerder een tijdje geprobeerd hebben en het tien ook niet lukte? Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar hallo, hoe moeilijk is dat?!



Nou, kom ik weer een keer hier, heb ik het alleen maar over mezelf... Beloof weer wat regelmatiger mee te praten! Nu snel weer onder de wol met een kop thee...



Yuk... Ik heb zo'n hekel aan ziek zijn...
Alle reacties Link kopieren
Beterschap mevrouwtje. Ziek zijn is niet leuk. Oh wat herkenbaar je gedachten over niet zwanger kunnen worden. Ik had van de week ook zo'n post. Spannend dat jullie vanaf deze maand echt gaan beginnen.



Ik geloof dat ik officieel op het wachtbankje zit. We gaan het zien. Gisteren nog wel een ovulatietest gedaan maar geen streep. Misschien heb ik de ovulatie gemist of te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, beterschap! Ziek zijn is ruk! Het is er ook echt het weer voor, de herfst heeft z'n intrede gedaan. Hoop dat je je ondertussen alweer wat beter voelt.



En hier, ook maar even een stukje egopost. Want BAM. Twijfels. Een vriendin van me is nu drie maanden mama, superleuk natuurlijk, maar ze heeft het erg zwaar. Fysiek valt het allemaal niet mee en dan is de zorg voor zo'n kleintje natuurlijk extra heftig. Ik probeer haar natuurlijk te helpen en te steunen waar dat kan, al is 't soms maar mentaal, maar ik ben zo ontzettend bang dat het mij misschien ook overkomt.

Om vervolgens in paniek te raken omdat het natuurlijk nog helemaal niet aan de orde is want ik ben immers helemaal nog niet zwanger en heb natuurlijk ook nog kans dat het helemaal niet lukt of heel lang duurt.



*rent paniekerig rondjes in eigen hoofd*



Daarnaast vind ik het nog steeds zo vreemd, ik heb sinds een half jaar een kinderwens. Rammelende eierstokken die ineens niet meer gestopt zijn, terwijl ik er daarvoor nooit echt mee bezig was. En nu, het overvalt me gewoon soms. Het gevoel is zo heftig, zo intens, zo aanwezig; dat ik me niet eens meer voor kan stellen dat ik dit eerder niet wilde. Maarja, dan die angst die af en toe weer roet in 't eten gooit.



Gelukkig heb ik een ontzettend lieve vriend die me steunt en in ieder geval probeert te begrijpen waar me druk om maak. En me troost of in lachen uitbarst als ik om compleet irrationele dingen de pan uit flip. Het relativeert in ieder geval goed



Ik vind het wel heel prettig om te merken dat ik in ieder geval niet de enige ben met die vreemde hersenspinsels. ik denk dat een ieder zulke angsten heeft?

Anyway, genoeg van mijn kant! Voor nu laat ik het weer even rusten en ga ik lekker naar bed! Al die donkere gedachten worden er zo in de nacht ook niet gezelliger op. Morgen weer een nieuwe dag met hopelijk wat zonneschijn!
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2014 16:49
Reden: openingstekst was geheel gequote, dit is niet toegestaan
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er iemand al zwanger is!



@pomptiepom: Ik kreeg de pp op mijn 19e voorgeschreven omdat mijn bloeddruk door het dak heen ging van andere AC. Geen voorlichting verder gekregen, misschien ook wel vanwege toen nog jonge leeftijd. Erg balen nu, geen idee hoe het nu verder gaat. Maar helaas kunnen we de tijd niet terug draaien.



Intussen ook enorme twijfels over eventuele zwangerschap, heel herkenbaar! Zijn we wel geschikt, redden we het financieel wel? Vriend is iig overtuigd dat het allemaal goed gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd prinses ongeduld! Hoe voel je je? Je houdt ons toch wel op de hoogte he!



@ mevrouwtje: beterschap! Wat kun je je dan ellendig voelen



@ strandjutter: sterkte op het wachtbankje. Over 2 weken hopelijk een goed bericht! Er moet ook altijd iemand de 2e zijn ;) al duidelijkheid over die shampoo?



@ miss-glitch: schrijf het hier gewoon van je af, al die hersenspinsels! Zoals je merkt zijn er meer die twijfelen, wat je ook niet altijd met je partner wilt of kunt bespreken.



Mijn menstruatie is weer voorbij, dus officieel op voor ronde 1!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben er nog hoor. Hele drukke week achter de rug. Vooral overdag geen tijd gehad om met tablet of telefoon op de bank te ploffen en het forum bij te lezen. Nu is de rust een beetje terug en zie ik zomaar dat er al een zwangere is. Wat leuk!

Ik verwacht volgend weekend ongesteld te worden. En denk ook dat dat gewoon gaat gebeuren. Ga ervan uit dat het niet gelijk raak is. Zal vanaf nu weer wat meer bijhouden hier.
Alle reacties Link kopieren
He dames, ik ben gisteren terug gekomen van vakantie en zie nu dat er al een zwangere is. Gefeliciteerd prinses!!!



Het zal me niet gaan lukken om op alle berichten te reageren, maar ik zag wel dat er de afgelopen weken nog een paar nieuwe mensen bij zijn gekomen? Welkom!



Mijn vriend en ik hebben een heerlijke relaxe vakantie gehad. Nu maar hopen dat dit tot resultaat heeft geleid

Donderdag 16 oktober heb ik heel duidelijk mijn eisprong gehad en donderdag 23 oktober had ik een lichte bloeding (paar druppels). Zou dit een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest? Donderdag 30 oktober is pas mijn NOD dus ik moet nog een tijdje geduld hebben.....
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, snel een tip voor het slapen gaan...ik zag vanmiddag bij de etos doosjes van 10 ovulatie en 10 zwangerschapstesten van CB voor de helft van de prijs liggen! Er stond bij dat ze uit het assortiment gaan, niet gek dus mocht je ze willen kopen! :D
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wil graag het tabel invullen maar dat moet ik even thuis achter de laptop doen. Maar ik dacht ik stel me even voor. Ik 29 jaar en mijn man is 31 jaar. We zijn in augustus getrouwd. En ik heb mijn spiraal laten verwijderen in begin september. Tot nu toe ben ik gewoon netjes twee keer ongesteld geworden. Dus ik ben benieuwd wat het ons volgende maand gaat brengen. Leuk om jullie verhalen te lezen. En fijn dat er nog mensen toevoegd kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Annie! Is inderdaad de moeite waard.



Hoe gaat het verder met iedereen? Zitten er nog meer mensen op het wachtbankje? Wachten jullie met testen allemaal tot na de NOD of zijn er mensen die al eerder testen?



Ik ben momenteel behoorlijk verkouden. Bah! Ga vandaag ook weer aan het werk. Er zal wel een hoop mail liggen wachten....
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug lynette en rara!



@danielle: welkom. Je kan met de inlog gegevens de OP aanpassen. Makkelijkst is met een pc.

@glitch: och meis, het is allemaal zo herkenbaar wat je schrijft. Hebben we allemaal. Lucht hier lekker je hart.

@shampoo: ja is gelukt. Kan het gewoon gebruiken

@hier: ik zit ook op het wachtbankje, maar geen tekenen dat het raak is. Wel af en toe beetje misselijk en steekjes in de buik. Maar goed ik wacht het af. Mijn NOD is ergens tussen 1 en 5 november. Dan ga ik ook pas testen.

@rara: drukte op het werk is herkenbaar! Alsof het nooit ophoudt. Succes en blaas hier maar stoom af als je dat nodig hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik kon het vanmorgen, twee dagen voor mijn NOD, toch niet laten om te testen dus heb een testje gedaan......en positief!!!

Ik kan het nog niet geloven! Het is natuurlijk nog erg pril, maar er verscheen echt een hele duidelijke streep. Het lijkt erop alsof ik dus zwanger ben!
Alle reacties Link kopieren
@ Lynnette, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd prinses en lynette!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lynette!
Alle reacties Link kopieren
Lynette , gefeliciteerd!! :D
Alle reacties Link kopieren
Lynette, wat fijn! Gefeliciteerd! Hou je ons op de hoogte?



Hier beginnen de vruchtbare dagen denk ik weer, dus heb de nodige lol met vriendlief. Het begint een beetje een gezamenlijk binnenpretje te worden :-)



Succes met wachten voor de dames op t bankje!
Alle reacties Link kopieren
@ miss_glitch: veel plezier de komende dagen ;)

@ Strandjutter: de misselijkheid en steekjes in de buik had ik ook. Nu maar hopen dat het raak is!

@ hier: ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven en aan de andere kant heb ik het gevoel dat iedereen het aan mij kan zien haha. Morgen is eigenlijk pas mijn NOD en ik merk dat ik dat toch nog wel spannend vind. Ik heb ook best last van menstruatiekrampen, maar ik las ook dat dit er bij kan horen. Nouja, gewoon afwachten maar.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lynnette! Kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal gelooft. Lijkt mij ook erg onwerkelijk.

Strandjutter, fijn dat je de shampoo gewoon kunt gebruiken, hoeft dat geen reden te zijn om te wachten.

Vorige week gehoord van een vriendin dat ze zwanger is. Andere vriendin met dikke buik op bezoek gehad en weer een ander is bevallen. Baby's genoeg in de omgeving. En veel ervaringsdeskundigen als het hier ook zover mag zijn.

Hier wachten op menstruatie. Maar dat duurt nog bijna een week, dinsdag volgens de app. Oh en ben in alle drukte afgelopen week ook nog een paar keer foliumzuur vergeten. Ga er nu weer wat beter op letten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven