Hoe ga ik hiermee om, please help me!

19-10-2014 19:02 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Besloten onze relatie te beëindigen. Het is mijn eerste relatie geweest, en een heftige ook. Het beëindigen van de relatie duurde lang en ben ook meerdere keren teruggevallen omdat ik gewoon niet zonder hem kon. Maar ik weet dat ik (met een hoop advies van jullie) beter verdien dan hem...



Hoe gaan jullie om met liefdesverdriet? ik ga kapot van binnen. Ik stop maar niet met denken en het is zo ontzettend vermoeiend. Ik zit in mn masterjaar en wil me zo graag hierop concentreren.. Maar mn gedachten zijn steeds ergens anders. Ik heb al geprobeerd mn gedachtes van me af te schrijven, weg te gaan met vriendinnen, films te kijken om alles eruit te huilen. Maar zodra ik alleen ben trek ik het gewoon niet..



Ik weet dat ik niet de enige ben die door deze fase heen gaat/is gegaan en misschien met jullie ervaringen/advies lukt het me om me op belangrijkere dingen te focussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe je je voelt en ervaar dezelfde pijn. Ook hier na drie jaar de relatie verbroken, voelt alsof ik zelf gebroken ben.
Herkenbaar, dit maken we allemaal weleens mee.



Ik weet nog van een keer toen ik zo'n liefdesverdriet had, dat ik ineens bedacht dat ik m'n leven en m'n plezier, en het leuke dingen doen weer terug wilde. Ik was klaar met het liefdesverdriet.



Vanaf toen ging het in een keer beter, ik had verdriet gehad en wilde er klaar mee zijn, weer leuke dingen doen en weer verder.



Hoe je op dat punt komt, dat weet ik niet. Misschien gewoon tijd. Maar dat moment komt!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.



Als m'n relatie over was, dacht ik altijd aan een liefde / vriendje die ik daarvoor had waar ik verdriet van had gehad. Dan dacht ik altijd aha daar denk ik dus ook nooit meer aan dus liefdesverdriet gaat voorbij.



Verder zoek afleiding, verwen jezelf, ga lekker sporten.



Erg cliché maar het gaat goed komen
.
Door ervoor te zorgen dat jij gelukkig wordt, dat is je doel, dus daar werk je naartoe.

Hij was misschien een deel van je doel, maar dat is nu verleden tijd.

Blijf die leuke dingen doen, je bent al op de goede weg, en als je weer eens aan m denkt, onderga t gewoon, en huil eventueel uit, het is niet niks om je relatie te beëindigen en daar heb je gewoon tijd voor nodig.. want probeer maar eens ergens niet aan te denken, dan ga je automatisch alleen maar daar aan denken (t roze olifantjes verhaal zeg maar)

Verder probeer de voordelen ook te zien, want je hoeft geen rekening meer met hem te houden, je kunt alles doen waar jij zin in hebt, en probeer beste maatjes met jezelf te worden, dan kom je er gauw achter dat jij hem niet nodig hebt om gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd een paar schildersdoeken en flessen plakaatverf.

Ik teken de mooiste voorstellingen in grote vlakken, en kleur ze in met de heerlijkste kleuren.



Als je creeert, ontwikkel jij jezelf, en als je je ontwikkelt, ga je vooruit, letterlijk en figuurlijk!



Grijp de ruimte die je nu hebt met beide handen aan, meid je bent nog zo jong. Als hij voor je bestemt is kom je hem over 5 jaar weer tegen en dan kun jij laten zien wat een mooie zelfstandige vrouw je geworden bent.....dat zou toch geweldig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is klote.... het kost tijd. Maar ja daar heb je nu niets aan. Weet je, het wordt beter echt waar. Ik raad je aan om een nieuwe hobby te zoeken of een andere vorm van afleiding. Maar vooral: neem de tijd voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Afleiding, de natuur in, dingen doen die je leuk vindt en ook tranen met tuiten huilen. Het gaat over. De eerste weken zijn het naarst. Op tijd en gezond eten en op vaste tijd naar bed en weer opstaan. Lukt het inslapen slecht, dan werken bij mij een voetebadje met zout of lavendel. En ontspanningsoefrningen.



Sterkte. Jammer, verdrietig en dat mag je zijn. Bedenk dat alles voorbij gaat, ook hoe je je nu voelt.
als ik boos ben of iets te verwerken heb, ga ik altijd liedjes zoeken die bij mijn situatie passen...



doe ik ook met quotes of plaatjes op internet.



ik raak op een of andere manier toch geconcentreerd bezig en de tijd vliegt voorbij.



er is altijd wel iets te vinden dat je verder helpt...

en echt, alles komt goed....



sad sweet dreamer.... it's just one of those days you put down to experience.... ... doet me een beetje aan je denken...
trouwens.... hoe meer depri de muziek is waar ik naar luister.... hoe beter ik me ga voelen.



want ik bedacht me hoe kloterig het moet zijn geweest voor die componist om juist DAT te schrijven.... het helpt me relativeren... want er is altijd nog iemand die zich kutteriger voelt.



is ook iets om over na te denken...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen maakt het weleens mee en ja, het is klote en het is niet leuk.



Toch afleiding gaan zoeken en geen contact meer opnemen met je ex. Ook niet stiekem zijn Facebook ofzo checken, gewoon alles blokkeren. En dan komt er een dag dat je je bedenkt dat je al 3 dagen niet aan hem gedacht hebt.



Alle reacties Link kopieren
quote:anemoon22 schreef op 19 oktober 2014 @ 20:56:

Ik koop altijd een paar schildersdoeken en flessen plakaatverf.

Ik teken de mooiste voorstellingen in grote vlakken, en kleur ze in met de heerlijkste kleuren.



Als je creeert, ontwikkel jij jezelf, en als je je ontwikkelt, ga je vooruit, letterlijk en figuurlijk!



Grijp de ruimte die je nu hebt met beide handen aan, meid je bent nog zo jong. Als hij voor je bestemt is kom je hem over 5 jaar weer tegen en dan kun jij laten zien wat een mooie zelfstandige vrouw je geworden bent.....dat zou toch geweldig zijn! Je reactie maakte me echt een beetje blij Iedereens reactie eigenlijk.. Voel me zo ontzettend leeg van binnen, maar ook weer boos, verdrietig en teleurgesteld. Ik kan niet wachten tot de dag ik me weer levendiger ga voelen. Hoorde ook wel dat de periode om jezelf te ontwikkelen na een breakup soms zelf een mooiere ervaring kan zijn dan de relatie zelf..
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 19 oktober 2014 @ 21:08:

als ik boos ben of iets te verwerken heb, ga ik altijd liedjes zoeken die bij mijn situatie passen...



doe ik ook met quotes of plaatjes op internet.



ik raak op een of andere manier toch geconcentreerd bezig en de tijd vliegt voorbij.



er is altijd wel iets te vinden dat je verder helpt...

en echt, alles komt goed....



sad sweet dreamer.... it's just one of those days you put down to experience.... ... doet me een beetje aan je denken...hahaha ja, dat kan ik uren achter elkaar doen!
Alle reacties Link kopieren
speciaal voor jullie account aangemaakt, wil jullie echt een hart onder de riem steken. Ik als liefdesverdriet deskundige leef nog steeds, ook al heb ik zeker 4 keer in mijn leven (44 jaar) gedacht dat het het einde van de wereld was. Nou ben ik denk ik een vreselijk dramatische liefdesverdriet persoon, niet zo eentje van even slikken en weer doorgaan. In mijn gevallen was het een kwestie van niet eten, de klap die je sóchtends weer meemaakt als je ontwaakt, zwelgen van verdriet op muziek van Mobi, met een glas wijn en brieven naar de manpersoon schrijven(niet versturen) in geval van man uit mijn huis; rigoreus alle herinneringen uit huis!

Heb zelfs ooit van mijn slaapkamer een hele roze prinsessenslaapkamer gemaakt met alles wat ik leuk vind. Niet doen; daten, teveel drinken, jezelf verwaarlozen, relatie romantiseren. Wel doen; wandelen, jezelf vreselijk verwennen, jezelf mooi maken, programma's kijken met andermans ellende en zijn nare trekjes opschrijven. In het begin mag je best zwelgen, af en toe slaaptabletje en huilen, maar je word uiteindelijk ook niet vrolijk van het spiegelbeeld met je huilogen, maarrrrr als ik nu denk aan hoe ik er iedere keer aan toe was, heb zelfs aan zelfmoord gedacht!! En nu? kan het me gewoon niet voorstellen, ze waren het zo niet waard haha, niet te geloven gewoon. Echt het gaat echt over en wat zal je je goed voelen als je hier doorheen bent. Ook al geloof je dit nu echt niet, dat deed ik ook niet als iemand het zei. Er schijnt van bach bloesem therapie zelfs een flesjes te koop tegen hartezeer, want dat deed het bij echt, echt fysiek pijn.

Meiden hopelijk hebben jullie hier wat aan, lees maar keer op keer de reacties, jullie zijn niet de enige al denk je van wel, want wanneer zie je een verdrietige medemens? Ik zag ze niet in de bus, maar ze zijn er wel degelijk. Elke dag weer moet je maar denken. sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:pandoradoos schreef op 20 oktober 2014 @ 00:30:

speciaal voor jullie account aangemaakt, wil jullie echt een hart onder de riem steken. Ik als liefdesverdriet deskundige leef nog steeds, ook al heb ik zeker 4 keer in mijn leven (44 jaar) gedacht dat het het einde van de wereld was. Nou ben ik denk ik een vreselijk dramatische liefdesverdriet persoon, niet zo eentje van even slikken en weer doorgaan. In mijn gevallen was het een kwestie van niet eten, de klap die je sóchtends weer meemaakt als je ontwaakt, zwelgen van verdriet op muziek van Mobi, met een glas wijn en brieven naar de manpersoon schrijven(niet versturen) in geval van man uit mijn huis; rigoreus alle herinneringen uit huis!

Heb zelfs ooit van mijn slaapkamer een hele roze prinsessenslaapkamer gemaakt met alles wat ik leuk vind. Niet doen; daten, teveel drinken, jezelf verwaarlozen, relatie romantiseren. Wel doen; wandelen, jezelf vreselijk verwennen, jezelf mooi maken, programma's kijken met andermans ellende en zijn nare trekjes opschrijven. In het begin mag je best zwelgen, af en toe slaaptabletje en huilen, maar je word uiteindelijk ook niet vrolijk van het spiegelbeeld met je huilogen, maarrrrr als ik nu denk aan hoe ik er iedere keer aan toe was, heb zelfs aan zelfmoord gedacht!! En nu? kan het me gewoon niet voorstellen, ze waren het zo niet waard haha, niet te geloven gewoon. Echt het gaat echt over en wat zal je je goed voelen als je hier doorheen bent. Ook al geloof je dit nu echt niet, dat deed ik ook niet als iemand het zei. Er schijnt van bach bloesem therapie zelfs een flesjes te koop tegen hartezeer, want dat deed het bij echt, echt fysiek pijn.

Meiden hopelijk hebben jullie hier wat aan, lees maar keer op keer de reacties, jullie zijn niet de enige al denk je van wel, want wanneer zie je een verdrietige medemens? Ik zag ze niet in de bus, maar ze zijn er wel degelijk. Elke dag weer moet je maar denken. sterktedankjewel voor je reactie! Het voel me zo dramatisch.. maar het geeft me echt hoop dat ik niet de enige ben die zo een verdriet ervaart door liefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonwolken schreef op 19 oktober 2014 @ 19:31:

Ik weet hoe je je voelt en ervaar dezelfde pijn. Ook hier na drie jaar de relatie verbroken, voelt alsof ik zelf gebroken ben.Sterkte, hoelang is het bij jou al uit?
Alle reacties Link kopieren
Het is uit sinds halverwefe augustus.. En elke dag doet het nog zeer.. Helaas kan je niemand dwingen om van je te houden. Mijn ex was/is depressief en ik kon hier helaas niet goed mee omgaan. Ik heb de relatie dan ook verbroken.



Nu ondertussen veel handvaten gevonden en geleerd om hier wel mee om te kunnen gaan helaas te laat..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een zwembad vol gehuild. Op mijn horloge gekeken als ik naar een afspraak moest: ik kan nog een kwartier huilen.

Toch maar leuke dingen voor jezelf plannen, waar je blij van wordt. Je bent zelf je beste vriendin, dus goed voor jezelf zorgen: naar de kapper, met vriendinnen weg, optutten, sporten, dansen, wandelen, een extra dagje wellness, creatief bezig zijn, een leuk boek lezen, een grappige film kijken, lach-van-de-dag.nl van de afgelopen 3 maanden bekijken, althans dingen die jij leuk vindt om te doen en na een tijdje merk je opeens dat je weer plezier hebt in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is behoorlijk vervelend en hakt er goed in.



Je denkt, na een crash in de relatie, altijd aan de leuke en lieve dingen. En hoe goed en geweldig hij of zij wel niet was.



Maar om het verdriet sneller te verwerken en een plaatsje te geven zou je juist ook eens aan de minder leuke dingen in jullie (oud) relatie de revue moeten laten passeren. Wat was er b.v. NIET leuk aan je partner.



Dat wil nog wel eens helpen om sneller door deze fase heen te komen.

Maar ik ben me er ook van bewust dat deze tip van een man (van mij dus) afkomt. Misschien dat het bij vrouwen toch iets anders werkt.



Maar hoe dan ook, sterkte en verwen jezelf maar eens. Ga leuke dingen doen, eet voor mijn part een door bonbons leeg. Maar ga door met je leven. Hij verdient je dus duidelijk niet.
Ik zou voor de eerste 2 dagen een hotel op Miami Beach nemen. Leuk voor de kinderen en vanaf het vliegveld ben je er zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 22 oktober 2014 @ 08:16:



Maar om het verdriet sneller te verwerken en een plaatsje te geven zou je juist ook eens aan de minder leuke dingen in jullie (oud) relatie de revue moeten laten passeren. Wat was er b.v. NIET leuk aan je partner.



Dat wil nog wel eens helpen om sneller door deze fase heen te komen.

Maar ik ben me er ook van bewust dat deze tip van een man (van mij dus) afkomt. Misschien dat het bij vrouwen toch iets anders werkt.





Volgens mij werkt dat ook heel goed voor vrouwen.



Schrijf al die minpunten op en elke keer dat je het moeilijk hebt, lees je ze door. Je schrijft dat je beter verdient dan hem, dus dan zal er heus wel wat aan afknappers te verzamelen zijn;).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven