kan "dominant" ook goed zijn?

18-10-2014 14:53 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie hier jullie licht eens over laten schijnen.



Ik moet van mijzelf toegeven dat ik "dominant" ben, ik bedoel dat ik nogal (verbaal) agressief uit de hoek kan komen. Maar véél mensen voelen zich veilig bij mij en nemen mij snel in vertrouwen. Kan het zijn dat mijn dominantie hen ook een "veilig gevoel" geeft?



Is dit een goede eigenschap of iets dat ik toch beter probeer te onderdrukken?



Ik ben wel niet fysiek agressief (na 20 jaar volwassen relaties nog nooit fysiek partnergeweld gebruikt), ik houd ook rekening met de voorkeuren van anderen (zeker van mijn partner) en respecteer en waardeer hen.



Professioneel heb ik een job waar verbale strijd ook belangrijk is en daar doe ik dat dus ook op een bijzonder agressieve manier (uiteraard enkel met gebaren en woorden, nooit met fysiek geweld). Daar is het één en het ander nog explicieter (geheimen die ik weet van klanten die ze soms nog nooit tegen iemand gezegd hebben)



PS heb een nieuwe identiteit aangemaakt omdat ik elders in dit forum al regelmatig post.
Alle reacties Link kopieren
En toch is dit een leuk topic, en onze petertje is ook erg leuk.

Alles leuk.

Dus we gaan nog even door...met onze taal in de advocatituur.

Neem plaats in de rechtszaal.

.

En hou verder je mond, want ik doe het woord...hier komt onze petertje!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
OBJECTION!!! Your honour.
De meeste dominante mensen die ik ken of heb gekend (meestal ken ik ze niet lang want ik ben er allergisch voor) vinden zichzelf juist heel empathisch. Ze hebben doorgaans weinig notie van hun dominantie. Dus in die zin kan ik me niet voorstellen dat je echt zo dominant bent. Andere vraag: wat wil je veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Peter, jij mag!

.

[Hij komt er zo aan hoor, even toiletteren.]
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Eerst mijn haar kammen.
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 19 oktober 2014 @ 16:18:

Eerst mijn haar kammen.

haha....lachen!, wel een dominant kapsel he?

Man, wat kun jij lullen in die wc zeg.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 19 oktober 2014 @ 15:23:

En toch is dit een leuk topic, en onze petertje is ook erg leuk.

Alles leuk.

Dus we gaan nog even door...met onze taal in de advocatituur.

Neem plaats in de rechtszaal.

.

En hou verder je mond, want ik doe het woord...hier komt onze petertje!



Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de andere 17.400 advocaten die Nederland rijk is zich zouden rotlachen als ze dit onder ogen zouden krijgen. Kopietje naar de Balie?
verba volant, scripta manent.
Elle domineert jou al dit hele topic TO'tje. Nog maar even flink doorzwoegen dus op haar dossier
Alle reacties Link kopieren
quote:courtisane schreef op 19 oktober 2014 @ 16:52:

Elle domineert jou al dit hele topic TO'tje. Nog maar even flink doorzwoegen dus op haar dossier



Domineren is niet het goede woord.

Wat voor hem pleit (pleit ) is dat hij een niet gebonden forummer is. Dat heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht bij sommige dames.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Aha.



Elle, wil je het laatste woord?
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 19 oktober 2014 @ 16:18:

Eerst mijn haar kammen. Tsjonge, daar doe je wel erg lang over. Als je net zo traag pleit als kamt heb ik medelijden met de rechter, ovj en griffier als die uren naar je gedram moeten luisteren.
verba volant, scripta manent.
Het kan lang duren om 3 slierten over een kaal hoofd te trekken hoor.
Alle reacties Link kopieren
En nu gaat onze peter ons vertellen wie hij is.

Je hebt je haar gekamd, naar de pot geweest, dus kom op....!

Wie ben je?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Peter om 20.00 binnen moet zijn. Afwachten tot volgende week vrijdag dus.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen jeuk daarvan....



Ook die opmerking over collega aan het huilen brengen....om te bewijzen dat hij wel aggressief is.... (oh nee, hij kon ook zijn dag niet hebben....)



Een gezonde, zelfstandige dame kun je denk ik helemaal niet aan Peter. Is zo'n importbruid uit de Filipijnen niets voor je? Kun je lekker inburgeren en nederlands leren. Zijn dienstbaar en onderdanig. En die doen niet moeilijk over karakter of leeftijd, als je ze maar kan onderhouden en wat geld naar familie kan. En dat moet zeker lukken met dat honorarium wat per minuut gerekend wordt. Go fir it!
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 19 oktober 2014 @ 20:22:

Niet alleen jeuk daarvan....



Ook die opmerking over collega aan het huilen brengen....om te bewijzen dat hij wel aggressief is.... (oh nee, hij kon ook zijn dag niet hebben....)



Een gezonde, zelfstandige dame kun je denk ik helemaal niet aan Peter. Is zo'n importbruid uit de Filipijnen niets voor je? Kun je lekker inburgeren en nederlands leren. Zijn dienstbaar en onderdanig. En die doen niet moeilijk over karakter of leeftijd, als je ze maar kan onderhouden en wat geld naar familie kan. En dat moet zeker lukken met dat honorarium wat per minuut gerekend wordt. Go fir it!Valt tegen hoor, dat honorarium, degene die het meest overhouden zijn de winstdelende compagnons. Vergeet niet dat van dat honorarium de hele kantoorondersteuning wordt betaald.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zo jammer he, dan probeer je constructief met iemand mee te denken en dan laat hij vervolgens niets meer van zich horen.



Het zegt zoveel over iemand. Was het dan toch niet een echt probleem blijkbaar? Als TO zich er niet druk om maakt, waarom zou ik me er dan nog 'druk' over maken?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
To wil gewoon aandacht en belangstelling.



Dat krijg je hier genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat dit topic stil ligt en TO niets meer van zich heeft laten horen.



Was het dan toch allemaal niet waar?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen zijn uurtarief niet betalen natuurlijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 18 oktober 2014 @ 15:38:

[...]





Er is zeker interesse van vrouwen van mijn leeftijd maar niet van mijn zijde, aan mijn zijde is er vooral interesse in de jongere vrouwen (leeftijdsverschil 12-6 jaar) en opvallend bij vrouwen die ik nog iets kan leren (of waarvan ik denk dat ik ze nog iets kan leren). Het is dus niet zozeer het "jonge" lichaam dat mij aantrekt.



Voor niet intieme "gewone" vrienschappen is er letterlijk alle leeftijden, zowel bij mannen als bij vrouwen.



Dus gewoon een vrouw die jouw kan bewonderen omdat je zoveel weet.



Als je zo slim was dan zo je open staan voor iedereen. Want je kan van iedereen wat leren en andersom ook.

Dat gevoel is echt niet alleen voor jouw. Ik leer ook van mijn 14 jarige zoon en andersom.

Raar dat een advocaat denkt dat hij iemand wat kan leren en zo in een relatie wil staan.

Zo andersom niet kunnen in een relatie dat je van elkaar leert. En iedereen wijze momenten heeft op zijn tijd.



Waarom wil je geen vrouwen van je eigen leeftijd ? Omdat die niet doen wat jij wilt of niet open staan voor jouw ??



Er zit iets ongelijkwaardigs in jouw relaties die jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Zou TO nog lezen hier? Beetje mosterd, maar ik wil nog iets vragen:



TO: wat vind jij professioneel spannender en bevredigender: winnen van een sterke tegenstander of winnen van een tegenstander die niet goed is voorbereid en er niks van bakt, die je kan inkoppen, zeg maar? Waar zou je de meeste voldoening uit halen?



En vervolgens dezelfde vraag maar dan over vrouwen. Het lijkt me dat het op dit gebied heel anders gaat: het Nederlands elftal dat met 1-0 wint van Duitsland of liever een duel met 100-0 wint van het F-jes-kinderelftal van eoa klein dorp?



Maw: hoeveel uitdaging geeft het je en dus hoeveel bevrediging als je prive niet wordt uitgedaagd, maar gemakkelijk kan inkoppen? Dat zo'n F-je nog veel van jou kan leren? Dat je prive als profvoetballer een soort coach van een F-je wil zijn?



Kijk, een stabiel en zelfverzekerd iemand met sterke, duidelijke grenzen kan idd veilig en betrouwbaar aanvoelen. En daar hebben mensen vaak veel respect voor. Een coach van topsporters is vaak zelf niet zo goed in die sport als de professional die hij coacht/ traint en dat hoeft ook niet. Die coach weet dat het uit die sporter zijn talent en inzet zal moeten komen, vanuit diegene zelf dus. En niet door voor te doen hoe het beter kan/ moet. Die moedigt aan, weet het beste uit die sporter zelf naar boven te halen. Te zien waar diens kwaliteiten en sterke kanten liggen, aan te moedigen en in hun eigen kracht te zetten. Niet vanuit gehoorzaamheid of dat ie het beter weet oid.



Een coach/mentor heeft zijn werk goed gedaan als de ander gloreert. Niet door zelf "beter" te (moeten) zijn dan degene die hij/zij coacht.



Bij een leraar-leerling-situatie is het niet voor niks verboden om een relatie aan te gaan. Een leraar mag verondersteld worden meer kennis te hebben en die over te brengen op de leerling. En hoewel hij als mens misschien best iets kan leren van die leerling, is het een ongelijkwaardige relatie. Ook qua leeftijd.



Overwicht voelen over iemand is een stuk gemakkelijker als diegene jonger is, minder slim is, fysiek en/of verbaal minder sterk is, minder kennis of levenservaring heeft dan jij. Wat is de uitdaging voor jou daaraan?

En wat levert het je op? Wat jij al kent leert jou niks nieuws, dat wist je namelijk al. Waar zit jouw persoonlijke groei dan in, behalve in bevestiging van wie je al bent en wat je al kent?



Ik denk dat jij het prive een stuk enger vindt om de uitdaging aan te gaan met iemand die jou op het gebied van misschien emotionele en sociale intelligentie de baas kan? Die jou af en toe een spiegel kan voorhouden? Die misschien net zo gebekt is als jij en jij misschien eens met je mond vol tanden zou staan? Omdat je ook in relaties denkt in termen van "winnen en verliezen"?



In emotionele zaken gaat het om andere dingen dan kennis en argumenten. Misschien ben je daar niet zo sterk in ontwikkeld? Dat geeft niet, maar dan is de makkelijkste weg natuurlijk wel iemand die al naar je opkijkt qua leeftijd en professionele kennis, maar ook in levenservaring. En toch kan je op emotioneel gebied waarschijnlijk nog een hoop leren, oa dat je echt intiem verbinden met een ander andere kwaliteiten vergt, zoals je kwetsbaar durven maken, ook je zwakker ontwikkelde kanten er mogen zijn, je niet altijd de "sterke schouder" hoeft te zijn, ook mag leunen op een ander (en dat dat niet zwak is), ook zorgzaamheid mag vragen van een ander.



Jammer genoeg zeg je dan weer dat je saai en conventioneel bent in bed en daar verre van dominant bent. Was je het daar maar ietsje meer, want dat wordt door menig vrouw (maar niet alle) wel gewaardeerd . Als spel dan, spelen met overwicht uit zelfverzekerdheid (dat vergt wel dat je weet wat je doet als het om seks gaat, dat je weet wat zij lekker vindt, dus ook daar niet opleggen wat jij (lekker) vindt of denkt dat lekker/ beter voor haar is). Ook dat spel van stimuleren en het beste uit diegene halen, wat gelijkwaardig kan zijn als jij iig ook bereid bent van haar te leren. Dus niet bij voorbaat het beter weet en vandaaruit haar wil "bijbrengen" of "opvoeden" daarin.



(een zichzelf serieus nemende Dominant verdiept zich imo nogal in zijn sub en wat zij nodig heeft om tot glorie en bloei te komen. En haalt daar voldoening uit, niet uit de zelfkick van bewondering en macht. Tenminste dat is mijn persoonlijke opvatting. En in die zin gelijkwaardig: het ene bestaat bij gratie van het andere. Ze zijn allebei nodig en leren allebei van elkaar in de wisselwerking. Waarbij het doorgaans een grotere uitdaging is om een sterke weerstand te ondervinden dan iemand die braaf gehoorzaamt op alles.



Wat weerhoudt jou om op emotioneel en sociaal vlak (relaties) een evenwaardige en sterke persoonlijkheid te willen? Enig idee waarom je dat niet aantrekkelijk vindt? Is het niet een zekere angst/onzekerheid op dat vlak? Of is het misschien zo dat waarin je uitblinkt op je werk, je prive eigenlijk verwerpt als goede kant van diezelfde eigenschap, en iig niet aantrekkelijk vindt in een partner omdat die dat "tegen jou" kan gebruiken? En jij onbewust denkt dat je daar de "mindere" zou kunnen zijn? (zij je emotioneel kan afbluffen?)

Verwar je "sterk" en "zwak" niet met eigenschappen die professioneel misschien zo lijken te zijn, maar prive juist verhinderen dat je echt intiem en jezelf kan zijn? Vind je gevoelig zijn misschien "zwak"? Omdat je daarop geraakt kan worden? Je egootje gekwetst kan worden? Of nog erger: dat je werkelijk jezelf laat zien in allerlei gevoelige aspecten en dan afgewezen kan worden?



Je kan bij jezelf nagaan wat voor jou het geval is. Voelt het veiliger bij een vrouw die bewonderend naar je opkijkt, omdat ze niet zo kritisch zal kijken (of zich uiten) naar jou?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Professionele ''bekvechten" in de rechtzaal. Is makkenlijker dan prive gewoon jezelf zijn. En ook eens open staan voor een ander. Open staan voor een ander en de wil van een ander te kunnen leren. Is vele malen moeilijker dan bewondering oogsten van iemand die niet zoveel levenservaring heeft als to.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inderdaad een beetje druk gehad. Waarvoor mijn excuses.



Zowel professioneel als persoonlijk leer je uiteraard van iedereen, leeftijd heeft daar weinig mee te maken.



@suzy65: het is weinig bevredigend om van iemand te winnen die slecht voorbereid is en ik verkies

een intense strijd op basis van goed onderbouwde argumenten - zelfs indien ik "verlies" - altijd boven inhoudsloos gemekker over futiliteiten. Ik heb trouwens de gewoonte om mijn dossiers bijzonder goed te kennen (in vergelijking met mijn confraters).



De uitdaging in een persoonlijke relatie met een minder ervaren of minder zelfzekere personen is juist om hen te doen uitblinken en te doen gloreren. Ik wil trouwens opmerken dat in de topsport heel veel sporters een relatie hebben met hun coach. Iemand laten gloreren geeft ook heel veel persoonlijke voldoening. En wees gerust: ik leer ook heel veel van hen. Feit is wel dat het mij toch al een paar keer overkomen is dat van zodra zij "hetzelfde niveau" bereikte als ikzelf de relatie snel daarna ook gedaan was.



Net zoals de relatie coach-sporter evenwaardig is, zijn mijn persoonlijke relaties ook evenwaardig. Dat is uiteraard niet hetzelfde als "gelijk".



@mara2: respect voor de andere/tegenstrever/cliënt/vriend/partner/... is heel belangrijk. Bij dat respect hoort ook dat je probeert te begrijpen waarom zij doen of gedaan hebben wat ze doen of juist niet doen zoals jezelf in hun positie zou gedaan hebben. Dat is ook een vorm van "openstaan" voor anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven