Ouderwets lekker

21-10-2014 18:58 49 berichten
Druilerig weer, hangen voor de TV... Cheers op Canvas. Heerlijk! Ik krijg direct de geur van een oud café in de neus en krijg spontaan zin in een garnalencocktail mét mandarijntjes uit blik. Of zo'n klein glas bier uit de dorpscafé's, of om bij mijn moeder aan te schuiven voor boerenkool met stamppot. Of om de rest van de avond Dad's Army ('hier komen de schutters' hier in NL) te kijken. Of in bad te gaan en daarna in pyjama een kommetje chips te eten voor een quiz op TV. Heerlijk ouderwets, vertrouwd dus.



Ouderwets lekker. Waar krijg jij weemoed van?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dadelijk denk ik lekker met mijn dikste sokken, joggingbroek, slobbertrui met een bord boerenkool lekker voor de tv zitten onder een warme deken terwijl de wind over mijn balkon raast.
Ik lig inmiddels weer op de bank, na een ritje supermarkt, met chocolademelk en gevulde speculaas binnen handbereik. En om het compleet te maken: ik lig in mijn joggingpak en onder een dekentje.
Jaaaa griesmeelpudding met Tova! Trek in nu.
Tova? Dat ken ik niet eigenlijk.



Wel griesmeelpudding over appeltaart, jummie!
Alle reacties Link kopieren
Wentelteefjes van suikerbrood
Alle reacties Link kopieren
Kippensoep en spoetnik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zachte witte broodjes met Leidse kaas (altijd bij opa en oma ).

Macaroni met gebakken ham, hele typische geur, doet mij meteen aan vroeger denken.

Rosé met 7-up, kreeg ik met Kerst altijd te drinken

After Eight!



Inde categorie niet-eetbaar, maar wel weemoed: Lampolie, bij een oudoom van mij rook het altijd naar lampolie.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm wat een lekkere suggesties allemaal! Jammer dat ik nu even onthand ben, liggend in een heet bad met eucalyptus zout, een loungemuziekje en een moodlight aan... Ultieme herfstavond-ontspanning!
Alle reacties Link kopieren
Kan geen plaatjes plakken dus maar zo:



https://www.delixl.nl/med ... ot.jpg.rounded?size=small





Ik word ook nostalgisch van grote brokken caramel en nougat. Yum. En in het voorjaar kikkervisjes vangen.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
De geur van Maya zeep en sigaren. Mijn oma had wel 100 stukjes zeep in de linnenkast, zonde om te gebruiken ;-)Mijn opa rookte sigaren.



En elke keer als met kerst mijn familie komt eten, dan steel ik de kersttafellakens uit mijn moeders linnenkast, waar ook Maya zeep ligt. Erfenisje van oma! ( de zeep en de lakens ) En dan dek ik de tafel daarmee. Gelukkig ruikt alles niet meer naar sigaren!
Inderdaad ook griesmeelpudding met Tova, en het allerlekkerst vond ik de amandelgriesmeelpudding. En de heerlijke kaassoufle uit de oven zoals alleen mijn moeder die kan maken. En "mama macaroni" zo noemen we dat in de familie. De macaroni met boterhamworst, tomatenpuree, gebakken uitjes en heeeeel veeeel geraspte kaas.
Die zeepjes! Mijn opa was er gek op..
Alle reacties Link kopieren
De geur van sigaren en de favoriete muziek van mijn vader op zondagochtend. Wij waren de avond daarvoor wezen stappen en ik werd dan om een uurtje of elf wakker met die geur en muziek in huis.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Koffie met Jägermeister, bruine kandij en slagroom.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
2 unlimited, dr alban

Abrikozenmoes met bessensap van oma

Koekjes bakken

Elk jaar weer Pride & Prejudice lezen

Poes op schoot, warme sokken, thee en boek

Zwemmen in de plas in april. Was zo koud dat je gaat tintelen
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 21 oktober 2014 @ 19:08:

Een flinke plak gevulde speculaas (met echte amandelspijs) en warme chocomelk! (Misschien race ik zo nog wel even naar de supermarkt )Oooooh waarom zie ik dit nu pas!! Jaaaaaa!
Why own a room when you can build a house?
Bij mijn oma kreeg ik altijd wit brood met vruchtenhagel of bruine suiker. Mocht thuis niet.



De geur van sigaren doet me denken aan mijn opa.



Mijn moeder kan niet koken, dus gerechten van vroeger: liever niet.



Wel weer de dingen als schuimblokken, nibbits rijgen aan een dropveter, kindercola in het weekend, gele vla eten uit hetzelfde bord als je warme hap (=vla met boerenkool), dubbellikkers, kaarten met centen op zondagmiddag, in de herfst naar de regen luisteren vanonder je dekbed, tv uit en boek lezen op de bank en heel veel thee drinken zodra de dagen kouder worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 oktober 2014 @ 19:46:

Wit brood met roomboter en speculaasjes als beleg.





Jaa, of wit tijgerbrood met jus en dan draadjesvlees erop.Vooral het draadjesvlees de volgende dag, was het nog zachter en smaakvoller.



Toen ik nog thuiswoonde, kokkerellen/borrelen op zondag met mijn moeder en mijn vader en vriend (later man) aan het praten/discussiëren waren/elsevier/krant lazen/formule 1/tennis zaten te kijken.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Zoethout!

Terwijl ik het eigenlijk niet eens echt lekker vond
Roze koek. Op de middelbare school kocht ik wel 2-3x per week een roze koek in de pauze, net zoals mijn vriendinnen. We hadden een band onderling, een rozekoek-band.
quote:fleetfox schreef op 21 oktober 2014 @ 19:46:

Golden Girls!

Die werd eind vorig jaar elke dag op Comedy Central uitgezonden. Leuke humor. Van mij mogen ze het nog een keer herhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg heimwee naar vroeger als ik de muziek hoor van de Unox-reclame..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Soep met soepvlees. Eerst de soep eten, dan mayonaise bij het soepvlees en dat was dan de tweede gang van het "kerstdiner".... heerlijk!
TO ik heb met dit herfstweer precies hetzelfde, ik word er wat melancholisch van .

(ik vind het ook niet zo erg, zomer is leuk, maar ik vind de herfst ook zijn charmes hebben)



Waar ik zin in krijg, ff denken. Stamppot, warme choco, stukje wandelen en wind in mn haar, filmpje kijken, vroeg naar bed (ik houd van slapen...) MET bedsokken enz.

Iedereen klaagt de laatste dagen dat het zo koud is enz., klopt ook wel maar nogmaals ik houd wel van de herfst.



Plofkippie:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven