Napraattopic 6 (Lees OP voor gewijzigde regels!)

04-10-2014 19:51 3154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:

Bans bespreken Bantopic

Beleid bespreken

Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)



*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

Het uitvechten van privé-vetes.



Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Doe mij maar een Deense/Duitse dog. Heb je al dat gezanik niet.
quote:cochise schreef op 22 oktober 2014 @ 10:34:

Doe mij maar een Deense/Duitse dog. Heb je al dat gezanik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:13:

Wie heeft het hek open gelaten?



Dat moet dan gisteravond gedaan zijn, het hek stond al open toen ik binnenkwam net



Geen leven...tja, dat is een relatief begrip en heeft alles te maken met referentiekader.

It's all in the eye of the beholder, zullen we maar zeggen



Voor mezelf sprekend: ik kan heel goed multitasken.

Werken en forummen gaat prima samen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Is Merisi nog in NL aangekomen vanuit de UK, vroeg ik me zo af, ivm de storm. En ik mis Doreia!
Ik vind dat zo'n zwaktebod als iemand gaat schermen met de opmerking dat de ander 'wel geen leven zal hebben als je forumt'. Heeft totaal geen toegevoegde waarde aan welke discussie dan ook. Dan heb je overduidelijk niet genoeg in je bovenkamer om de discussie op inhoud te voeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoishet, 16 minuten geleden

Ik vind dat zo'n zwaktebod als iemand gaat schermen met de opmerking dat de ander 'wel geen leven zal hebben als je forumt'. Heeft totaal geen toegevoegde waarde aan welke discussie dan ook. Dan heb je overduidelijk niet genoeg in je bovenkamer om de discussie op inhoud te voeren.



Helemaal waar. Ik kreeg een paar dagen geleden zo'n sneer omdat mijn postgeschiedenis zou laten zien dat ik niks anders had gedaan dan forummen en best een docu had kunnen kijken. Maar ik heb serieus niet de tijd om aandachtig een documentaire te gaan zitten kijken. Forummen kan tussen het werken door, maar voor TV te kijken heb ik alle aandacht nodig, als ik dan stukken moet lezen, overleg moet plegen, mails beantwoorden etc, dan mis je alles en kan je weer terugspoelen. De posts op een forum blijven (meestal) wel staan, daarom is forummen voor mij een mooie afleiding.



Bovendien zat ik die dag met een doodzieke hond die niet wilde eten en alleen rustig bleef liggen al ik bij hem bleef. Mijn rechterhand en ik hebben die dag bij mij thuis gewerkt en ik was nogal afgeleid en niet bezig met werk met mijn hond op schoot.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Zal toch ff lekker worden dat we moeten gaan verantwoorden waarom we -zoveel???- forummen!
Waarom forummen jullie zoveel dan?
Het gevolg is inderdaad vaak dat diegene zich gaat verantwoorden of op een andere manier gaat reageren op die opmerking, waardoor het niet meer gaat over de inhoud van de discussie. Denk dat dat ook het doel is van degene die de opmerking maakt, om de aandacht af te leiden van het feit dat hij/zij niks zinnigs heeft toe te voegen.
Ik heb geen leven. . Kan dus continu naar dit scherm kijken, wat ik ook dus doe. En daarnaast breng ik mijn tijd in bed door
En als iemand een extra anonieme naam aan kan maken om paniek te strooien dan kan die heus nog wel even iets laten weten!
Alsof forummen geen leven op zich is trouwens. Pfffff
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 22 oktober 2014 @ 11:19:

Waarom forummen jullie zoveel dan?Ik forum bij vlagen, soms een dag of meer heel intensief en soms dagen niet. net hoe m'n pet staat en wat me boeit.
En waar zijn Sensy, Scampie en Redhead gebleven??
Alle reacties Link kopieren
Omdat het kan?
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 22 oktober 2014 @ 11:25:

En waar zijn Sensy, Scampie en Redhead gebleven??Ze hebben nu een nieuwe leven 1.0 (hoop ik)
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 22 oktober 2014 @ 11:25:

En waar zijn Sensy, Scampie en Redhead gebleven??Die zijn dichterbij dan je denkt
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik ben gewoon een lui wijf.

Ik werk 4 dagen en op mijn vrije dag (nu) zit ik graag met koffie en laptop aan de tafel. Ondertussen doen vaatwasser en wasmachine hun ding. Hoef ik niet op te letten hoor

Meet ik vast melden dat ik straks een uurtje boodschappen moet doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:28:

Ik ben gewoon een lui wijf.

Ik werk 4 dagen en op mijn vrije dag (nu) zit ik graag met koffie en laptop aan de tafel. Ondertussen doen vaatwasser en wasmachine hun ding. Hoef ik niet op te letten hoor

Meet ik vast melden dat ik straks een uurtje boodschappen moet doen?



Welnee, ik heb net ook niet gemeld dat ik even een collega naar de garage heb gereden om een leaseauto op te halen.



We zien je niet echt he...dat zeggen we alleen maar
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 oktober 2014 @ 11:27:

[...]





Die zijn dichterbij dan je denkt Oh Sensy ook? mooi!
Ik kan niet maar 1 ding tegelijk doen. Geen rust in mijn donder.



Misschien hebben wij deze week weer een hond, na twee jaar zonder. Best spannend. Vandaag kennismaken!
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller, 4 minuten geleden

Waarom forummen jullie zoveel dan?

Afleiding. Kletsen. Als ik thuis werk, heb ik weinig mensen om me heen om mee te praten en discuzeur liever dan dat ik beleefdheden uitwissel in IRL. Bovendien kan forummen overal, op de plee, tijdens saaie werkzaamheden, bij een bak koffie. Ik zit als ik op kantoor werk ook alleen, ik ga niet vaak tussen het personeel zitten. Daar zitten ze echt niet op te wachten, dan voelt iedereen zich maar ongemakkelijk, dus drink ik mijn koffie alleen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 oktober 2014 @ 11:29:

[...]



We zien je niet echt he...dat zeggen we alleen maar En dan nu graag allemaal de webcam aan Ik heb me niet voor niets opgetut!
Ik mis die ava van redhead wel hoor, dat mooie rode haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 oktober 2014 @ 11:29:

We zien je niet echt he...dat zeggen we alleen maar



Nou lees ik net in een ander topic dat Shaniqa graag rond loopt in onesies. Dat had ik dan graag weer wel willen zien. Die dingen zijn echt zó ontzettend onflatteus, en als je dan ook nog dikke billen hebt....



Het liefst ook nog met van die hele foute pantoffels eronder, van die enorme fluffy hondenkoppen ofzo
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven