Onzeker/ jeugdliefde/ rustig aan doen...

22-10-2014 13:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerder een kort topic gehad maar kan het niet terugvinden. Dus kort (althans..kort?!) samengevat opnieuw:



Op 17 jarige leeftijd iemand van school leren kennen en, zo jong als ik was, smoorverliefd.

Elkaar uit het oog verloren en na 17 jaar kwamen we elkaar weer tegen via Tinder. Meteen afgesproken om bij te kletsen en het was vlam in de pan. Beide net een week op Tinder en deden er eigenlijk nauwelijks iets mee dus dat verbaasde ons wel dat we elkaar uitgerekend in die week tegenkwamen. Paar dates gehad en voelt superfijn en vertrouwd (ondanks dat we elkaar dus nauwelijks kennen).



Afgelopen "date" kwam ter sprake hoe we er beide instonden. Om een lang verhaal kort te maken geeft hij aan een soort van angst (bindingsangst) te hebben. Hij is 13 jaar samengeweest met zn ex. In goed overleg uit elkaar gegaan en dat verloopt prima (ze hebben kindjes). Toch is hij ergens bang voor haar reactie (gezien de kindjes en daar ik al een keer ter sprake ben geweest en ze erg jaloers reageerde, ondanks dat ze zelf al een nieuwe relatie heeft), wil nooit meer zo vast aan de ketting liggen in een relatie en is er voor nu nog even niet aan toe. Die stempel relatie is een te groot issue nog. Verder geeft hij wel aan me ontzettend leuk te vinden, me heel graag vaker wil zien, en dan maar zien hoe het verder gaat lopen.



Eigenlijk was ons gesprek heel positief en hoopte hij vooral dat ik hem begreep. Hij wil even zn ding kunnen doen zonder verantwoording af te hoeven leggen aan "zn vriendin" zoals hij voorheen altijd moest doen. In een relatie is het toch rekening houden met...en hij leeft nu vooral even bij de dag om alles in zn koppie op een rijtje te hebben..mede voor zn kindjes, werk, vrije tijd etc. Met andere daten wil hij niet. Hij wil mij blijven zien en maar zien of dat iets kan worden...alleen van het woordje relatie schrikt hij en wil hij voorlopig niet aan denken.



Ergens ging ik dus best opgewekt naar huis. We hebben die klik en ach die angst daar komt hij ook wel overheen. Ik dacht ik stel me inderdaad gewoon relax op...genieten als we samen zijn en we zien wel. Dat moet groeien. Ook ik ben nml ergens wel een beetje bang om mn hartje opnieuw open te stellen dus dat gevoel mag hij ook hebben. Echter een paar dagen later komt de onzekere ik weer naar boven. Hij is totaal geen apper en appen ziet hij meer als iets functioneels (waar spreken we af...hoelaat etc). Ik moet daar enorm aan wennen want bij mij gaat veel via de app en vind het heel leuk om lieve dingen te sturen.



Kortom...onzekerheid tot en met. Ik ben zo ongeduldig. En dat terwijl ik gewoon al blij mag zijn met het feit dat hij me echt heel erg leuk vind. En ik ook moet snappen dat hij er gezien zn situatie zo instaat.



Hoe zouden jullie handelen? Tips? Iemand zoiets meegemaakt? Ik wil in weze sneller als dat hij kan/ wil. Normaal kan ik heel hard van stapel lopen en dat heeft me niks goeds gebracht. Wil het dit keer dus rustig aanpakken alleen merk ik dat ik tegen de muren omhoog loop...Er 24/7 mee bezig ben.
Hij heeft geen bindingsangst jij ben niet leuk genoeg voor hem. Niet intrappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het rustig aan doen. Ik begrijp hem wel. Misschien gaat ie over een tijdje wel voor je, misschien niet. Ik zou alleen niet al mijn pijlen op hem richten. En je wil ook geen rebound zijn neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje "he's just not that into you" (rebound). Pas op voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Als jij het oke vindt hem de tijd te geven moet je dat doen en ga je door zoals het nu gaat. Denk je dat je het niet kan dan zit er niet veel anders op dan ermee te stoppen. Ergens heb ik het gevoel dat je dat laatste niet gaat doendus geniet lekker van de tijd samen. En miss kun je gewoon open en eerlijk naar hem zijn over hoe het voor jou voelt en kijken wat daar uit komt. Het verhaal over z'n ex en hoe zij erin staat moet je je lekker niets van aantrekken. Wel heel fijn dat hij het je wel vertelt!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rustig aan doen en zien hoe het gaat. Je geeft zelf al aan dat je normaal heel hard van stapel kan lopen en dat daar niks goeds is uitgekomen. Misschien is het voor jezelf ook een keertje goed om het rustig aan te doen en zien hoe het gaat.



Hoelang zijn je vriend en zijn vrouw al uit elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet zo in bindingsangst eigenlijk.

Wel in rustig aan doen maar dat zijn in mijn beleving 2 verschillende zaken.



Rustig aan doen is eigenlijk best wel goed.

Maar goed daar heb ik zelf ook eerst 40 voor moeten worden om dat uit te vinden.



Ik heb niet zozeer bindingsangst maar zowel ik als vriend komen net uit een lange relatie.

We zijn beide hartstikke verliefd maar beseffen beide dat we ook ruimte moeten en willen laten voor het verwerken van onze vorige relaties.

Daarom doen we het dus "rustig" aan zoals dat heet.



Maar we weten beide ook wel dat we voor elkaar gaan.

Maar daarvoor hoeven we elkaar niet 7 dagen in de week te zien.



We zijn graag bij elkaar maar vinden het daarnaast ook wel heel lekker om gewoon even ons eigen ding te doen.

We zien elkaar dus zo'n 2 x per week en dat gaat prima.

We hebben dan wel elke dag even contact via de app.



Dus hoe je niet 24/7 met hem bezig bent?

Doe andere dingen

Werken, sporten, vrienden enz enz



Je hebt het al die jaren zonder hem gekund,moet nu ook wel lukken toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bindingangst? Jaja, waarom zat hij op Tinder dan? Om seksdates te vinden?

En 'zijn ding doen zonder verantwoording af te leggen aan zijn vriendin'? Hij wil dus gewoon rondneuken.
Alle reacties Link kopieren
Je bent rond de 34 jaar en dan onzeker worden over iemands app gedrag, wat wil je sneller gaan regelen via de app?

Zou gewoon genieten van de tijd die je met elkaar doorbrengt, gewoon aan hem vragen of hij je wat vaker wil zien en dan niet op de app.



Ps. sorry ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het klinken als een ontzettend slap excuus en pas op dat je jezelf niet op de reservebank laat zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bindingsangst, maar sinds ik dat heb, date ik nooit meer. Deze angst is namelijk zodanig dat je in paniek raakt zodra jij interesse in iemand hebt (of een ander in jou). Voor mij is dat dus: kloppend hart, paniekaanvallen, hyperventileren en het gevoel hebben te moeten vluchten (yes, drama rond mijn 'crush').

Dus nee, hij heeft geen bindingsangst. Hij wil gewoon de lusten, maar niet de lasten, als ik het zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Ze is in dec vertrokken. Iets eerder waren ze uit elkaar maar voor alles geregeld was was het dec. Nu hij alles financieel etc weer op de rit heeft zei een vriend van joh, probeer Tinder eens. Dat gedaan maar dat is totaal niks voor hem. Op de avond dat hij zich wilde verwijderen kwamen wij elkaar dus weer tegen. Onder het mom gezellig bijkletsen ontstond een afspraak maar daar bleek dat we toch echt een klik hadden. Beide waren we helemaal versteld en zo ontstond het vaker afspreken.



Ik ben de eerste na zn ex. Eerder had hij er geen behoefte aan. En zoals hij dus aangaf schrikt hij nogal van het woord relatie. Om er meteen achteraan te zeggen dat dit tussen ons wel heel erg fijn en vertrouwd voelt. Dat hij me wil blijven zien en wie weet...



Ik ga er dus zeker niet van uit dat dit een spelletje is. Ook niet dat ik een rebound ben. Dit gezien het feit dat de breuk van hem afkwam en er in die zin ook totaal geen gevoel meer is richting haar.



Ik vind het alleen erg lastig doordat ik altijd snel wil gaan. Moet mezelf echt tot de orde roepen nu. En dat is moeilijk. Ik kan hem niks beloven en hij mij niet. Toen ik aangaf dat ook ik het doodeng vond om iemand leuk te gaan vinden zei hij: gelukkig. Hoezo dat dan zei ik? Dan ben ik niet de enige was zn antwoord!!



Ook dat hij dus niet kon zeggen dat dit iets kon worden maar dat de kans er zeker wel in zat dat dat wel zou kunnen...alleen tja...een beetje angst is het. Hij wil nooit meer zoals het verleden waren zn woorden. Dat is iets waar je samen bij bent gaf ik aan...en dat kon hij alleen maar beamen.

Uiteindelijk was het ook goed zo...hij kuste me heel lief, vroeg of hij me toch niet afschrok hiermee en dat hij me echt vaker wilde zien...andersom vroeg ik hem of ik hem dus niet afschrok met mn gevoel. Nee zei hij...integendeel.
Alle reacties Link kopieren
De eerste na zijn ex? Hij is toch ook pas tien maanden vrijgezel?
Alle reacties Link kopieren
Summerdance...hoe jij het verwoordt is het eigenlijk idd denk ik. Rustig aandoen om de vorige relatie een soort van te verwerken. 13 jaar is natuurlijk niet niks.



Sowieso iedereen bedankt voor de reacties. Echter gaat het hier niet om seksdates of iets dergelijks. De reden van Tinder is puur dat een vriend van hem hem erop wees. Na een week had hij het wel gezien en heeft zich verwijderd. Geen date gehad verder.



Bindingsangst is iets wat mensen makkelijk zeggen..maar misschien idd bedoelen dat ze het rustig aan willen doen. Bang gekwetst te worden etc. Ook ik ben bang mn hartje open te stellen gezien mislukte relaties maar ik probeer het toch. Hij vroeg me ook of ik dat gevoel wat hij heeft ik dat ook niet eens gehad heb. Ja dus. Dus in die zin snap ik hem echt wel.



Moet gewoon genieten vd momenten en maar zien. Niet iedereen is gelukkig hetzelfde dus niet iedereen wil of kan snel iets nieuws aangaan met een ander. Misschien wil ik te graag...en wil ik daardoor snel een soort van zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. De eerste na tien maanden. Om aan te duiden dat hij geen gevalletje "seksdates" is...of gevalletje "beetje op en neer hobbelen"
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnie34 schreef op 22 oktober 2014 @ 13:44:



Bindingsangst is iets wat mensen makkelijk zeggen..maar misschien idd bedoelen dat ze het rustig aan willen doen.Bindingsangst betekent: Ik wil wel neuken, ik wil (als het MIJ uitkomt) best eens een hapje met je eten. Maar waag het niet ook maar 1 claim op mij te leggen
Alle reacties Link kopieren
Neem de tijd. Geniet van elkaar en accepteer dat de kans erin zit dat het niks wordt.



Kun je dat niet accepteren, dan stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel is er van beide uit zeker. Ons fijn voelen bij elkaar. Elkaar echt leuk vinden. Vertrouwd. Blij worden van elkaar etc.

Na al die jaren is hij "bleu" in het daten. Ineens iets voor iemand anders wat gaan voelen. Hoe ziet dat eruit...hoe gaat dat.. maar vooral; ik wil het niet meer zoals voorheen. Ik herken dat wel. Zelf twee waardeloze relaties gehad en daten vond ik doodeng...je hartje openstellen etc. Ik heb zelf ook een tijdje geen trek gehad in een relatie. Laat mij maar lekker mn ding doen dacht ik...ondanks dat ik iemand echt wel leuk vind.



Ik sta er zeker voor open te kijken of dit iets kan worden...en zal het tijd en ruimte moeten geven. Alleen vind ik dat dus lastig. Hem begrijpen? Jazeker wel.



Ik zal geen rebound zijn.. seksmaatje of wat dan ook. Daar ben ik van overtuigd.

ga maar gewoon genieten van de momenten samen...hij zal vanzelf wel merken dat gevoel tussen twee mensen geen strop om je nek hoeft te zijn maar ook vrijheid etc in kan houden. Hij is alleen niet anders gewend. Tijd zal het leren.



Was gewoon eens benieuwd of jullie dit weleens meegemaakt hebben en hoe jullie er dan mee om gingen.
Ik en mijn ex waren iets van 5 maanden uit elkaar toen ik ook uit verveling en nieuwsgierigheid Tinder installeerde op mijn telefoon. Beetje swipen en geinen maar ik was niet op zoek. Had er helemaal geen zin in om een relatie te hebben en was meer even nieuwsgierig wat er zoal tegenwoordig als vrijgezel rondhuppelt. Ik zei nog tegen een vriendin die me wilde koppelen van joh alsjeblieft niet. Laat mij eerst alles maar eens op de rit krijgen. Ook naar andere man die interesse toonde de boot afgehouden. En toen had ik ineens een match, letterlijk op t moment dat ik die Tinder app van mijn telefoon wilde smijten. Binnen een maand waren wij vriendje/vriendinnetje omdat het gewoon geweldig voelde. Dus ik geloof niet zo in bindingsangst. Klinkt meer als 'hij vind je leuk maar nog niet leuk genoeg om gelijk te zeggen JA ik wil met jou verder' . Hij is blijkbaar ook niet bang dat jij ondertussen iemand anders leert kennen...
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnie34 schreef op 22 oktober 2014 @ 15:07:





Ik zal geen rebound zijn.. seksmaatje of wat dan ook. Daar ben ik van overtuigd.

ga maar gewoon genieten van de momenten samen...hij zal vanzelf wel merken dat gevoel tussen twee mensen geen strop om je nek hoeft te zijn maar ook vrijheid etc in kan houden.



aaahhhhh

dus jij weet beter, wat hij wil/voelt dan hij zelf? En ondanks dat hij zegt, dat hij nu even geen relatie wil, komt hij er heus nog wel achter, dat jij gelijk hebt en hij heus wel iets met je wil?

Hij was toch duidelijk? Dat was niet wat je wilde horen, maar wedden, dat je teleurgesteld raak?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet wat er gaat gebeuren of dat ik iets beter weet, ik geef aan hoe het nu is. En dat als je iemand de ruimte geeft en niet gaat pushen het misschien positief uit kan pakken. Dat iemand denkt hey, zo kan het ook.

Veel mensen hier zeggen meteen dat bindingangst betekend: wel seks maar verder niets. Dat is alleen het geval totaal niet.



Hij gaat na 13 jaar ineens weer daten, dat is dus nieuw voor hem, en hij vind het spannend om iemand toe te laten in zijn leven. Wel geeft hij aan het heerlijk te vinden bij me, dat het fijn voelt en vertrouwd, dat hij me heel erg leuk vind maar dat hij het in zn koppie gewoon nog wat op orde moet krijgen.



Het feit dat hij aangeeft me te willen blijven zien, het de tijd te geven, zich enorm fijn te voelen bij me....dat zegt toch ook iets lijkt me? Of is het dan echt zo dat de meeste hier denken ach, die wil seks en daaaaaag.



En GrumpyCat, klinkt een beetje als ons ja, alleen is hij nog niet zo ver. Misschien komt dat ook wel nooit, misschien wel. Het feit dat hij bovenstaand al aangeeft aan me vind ik al heel wat. Hij kan ook zeggen dag ermee. Ik vind je leuk maar thats it. Hij is juist erg open in zijn gevoel en hoopt dat hij me niet afschrikt.



Maar goed, iedereen denkt en voelt het anders en dat mag.

Net zoals dat iedereen een andere mening heeft. Helemaal prima.



Ik ga ervan genieten en zie wel hoe het gaat lopen. Misschien weleens goed dat ik eens ergens de tijd voor neem ipv halsoverkop me ergens in te storten. Sommige mensen hebben rugzakjes en iedereen handeld en voelt dan anders. Elkaar rustig aan leren kennen kan nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnie34 schreef op 22 oktober 2014 @ 16:06:



Veel mensen hier zeggen meteen dat bindingangst betekend: wel seks maar verder niets. Dat is alleen het geval totaal niet.





'Bindingsangst' betekent meestal : ik vind je wel leuk, maar ik houd mijn opties open voor het geval er een nog leuker iemand voorbij komt.



Zijn situatie is misschien anders, maar wees voorzichtig met jezelf. Het kan namelijk heel goed zijn dat hij je leuk vindt voor even (voor de afleiding, voor de genegenheid, voor de seks, om de donkere dagen door te komen), maar dat hij je niet ziet als iemand voor de lange termijn.



Kun jij die onzekerheid aan of zijn jouw gevoelens al te sterk?
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat hem wel even laten inzien dat een relatie best oké en bevrijdend is? Nee hoor.



Het is natuurlijk prima als jij er oké mee bent zo. Gewoon te genieten van het nu. Maar dat lijkt niet zo. Sterker nog, het maakt je hartstikke onzeker zeg je.

Jij mag jouw verwachtingen ook gerust uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hem dat niet laten inzien door daar bewust mee bezig te zijn nee. Waar ik meer op doel is dat als we het gewoon leuk hebben zonder meteen de stempel relatie maar het gewoon luchtig te zien en maar te kijken hoe en wat hij misschien ziet hoe het ook kan zijn met iemand. Gevoel is er of is er niet. Dat dwing je niet af. Ook ik niet. Ik herken het deels alleen wel. Heb ook een lange (ellendige) relatie gehad. Als een man aan me ging trekken dan steigerde ik en rende ik weg. Dat wil ik voorkomen bij hem.



Mijn onzekerheid komt denk ik doordat ik best gekwetst ben. Het is eng om dan je hartje open te stellen voor iemand. Doodeng vind ik het zelfs maar ik wil dat wel.



Hoe dit gaat lopen weet ik niet. Ik moet misschien eens genoegen nemen met het feit dat iemand zegt me heel erg leuk te vinden, graag bij me is en me vaker wil zien, het nu allemaal nog niet goed weet maar er zeker voor openstaat me echt te leren kennen. Garanties heb je nooit.. door tijd door te brengen samen kom je ergens. En zo niet dan niet.



Ik worstel alleen ermee dat ik wat ongeduldig ben. Dat moet ik eens opzij zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven