abortus ?

22-10-2014 11:07 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo.allemaal

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt vandaar dat ik dit forum opgezocht heb.

Ik weet nog niet precies zoek, maar ik vermoed wat begrip, steun,, tips.....

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben ik verwacht zo rond de 7 weken ergens,

Vorige jaar heb ik het uitgemaakt met mijn ex. afgelopen zomer ben ik per ongelijk toch nog in bed beland met mijn ex(waar ik eigenlijk direct spijt van heb om de een of andere reden ben ik hier zwanger van geworden)

Doordat ik verder afgelopen jaar niet seksueel actief ben geweest weet ik gewoon dat het van hem is.

Maar nu komt het, zo'n 6 weken geleden heb ik een jongen leren kennen en het is inmiddels mijn vriend geworden waar ik erg blij mee ben.

maar wat te doen met de zwangerschap.??

Mijn gevoel zegt erg sterk dat ik het weg moet laten halen, ondanks dat ik er tegen de ingreep op zie en dat het wel erg definitief is.

Dit wil ik omdat ik geen gezamenlijke toekomst zie tussen mij en mijn ex en moet er eigenlijk niet aan denken om hem nog regelmatig te gaan zien(we hebben geen ruzie en het is een aardige vent maar toch)

Ik ben van mening dat als ik een kind krijg de basis goed moet zijn, uiteraard begrijp ik dat je dit nooit 100% kan hebben maar om nou te starten met een opvoeding waarbij de ouders niet meer bij elkaar zijn.

Vanavond ga ik het mijn huidige vriend vertellen dit vind ik erg spannend, hoe gaat hij reageren?? blijft hij bij mij ??? hoe gaat hij denken over mij ?? enz maar ik vind dat hij er recht op heeft dus zal ik het hem wel moeten vertellen .

Wel ben ik op dit moment van mijn roze wolk gevallen qua verliefdheid want ik moet me nu met heel andere dingen bezig houden dan dat je normaal zou doen in het begin van een relatie

Verder ben ik me aan het afvragen moet ik het mijn ex vertellen ik vind dat hij er recht op heeft maar ik weet dat ik hem erg veel verdriet ga doen, hij had graag nog een relatie met me willen hebben en heeft een grote kinderwens.

Zelf heb ik noot specifiek een kinderwens gehad maar heb altijd tegen me zelf, dat als de relatie goed zit en het komt ter spraken dat wil ik er wel over nadenken..

Kortom een echte soap, wie vertel ik wat ??hoe gaat iedereen reageren?

oh en natuurlijk, moet ik bij mijn beslissing blijven om abortus te nemen ??
Alle reacties Link kopieren
quote:M@rtje24 schreef op 22 oktober 2014 @ 12:37:

[...]





Jammer dit het enige is van de hele website dat je eruit pikt.... Ze geven ook begeleiding als je ervoor kiest om wel het kind te houden. Maar ook begeleiding na abortus, verwerking van het verdriet.



En om dan maar ook even de knuppel in het hoenderhok te gooien, waarom gelijk abortus? Adoptie is geen optie in dit geheel?

Je hebt een bewuste keuze gemaakt om onbeschermde seks te hebben terwijl je al wist dat je relatie geen enkele kans meer had, maar het gevolg van je daad wil je geen kans geven.



Ik vraag me af wat voor reactie je van je nieuwe vriend verwacht. Dat hij staat te springen van blijdschap als hij hoort dat zijn nieuwe vriendin nog even snel het bed heeft gedeeld met haar ex en daar nu zwanger van is. En dat hij er nu mag zijn om met de gevolgen, welke dat ook moge zijn, om te mogen gaan?



Ik vind jen reacties een beetje laconiek overkomen (..hihi) Alsof het allemaal zo simpel is. Voor je leeftijd had ik een meer volwassen reactie verwacht. Ik word een beetje kriebelig van het hele verhaal....Die site is duidelijk gebaseerd op religieuze uitgangspunten. Hou eens op daarmee. Laat TO zelf beslissen wat ze wil.
Alle reacties Link kopieren
sorry maar als ik toch echt onvolwassen was geweest had ik niet eens overwogen om het te houden hoewel ik er nu voor kies om een abortus te nemen wil dat niet zeggen dat ik het makkelijk vind.

Wel neem ik mijn verantwoordelijkheid om mijn huidige vriend in te lichten ondanks dat het voor mijn tijd was(hoe kan ik het weten dat ik 2,3 weken na de sex toevallig een leuke jongen tegen kwam ik was niet eens op zoek naar een vriend,dat overkomt je toch ???



Ik verwacht/hoop helemaal niks van hem mocht het na vanavond stranden dan zou ik dit erg jammer zijn maar ben ik wel eerlijk geweest..Uiteraard hoop ik dat onze prille relatie sterk genoeg is om dit te overwinnen



Adoptie heb ik zeker overwogen en speelt nog steeds, maar ben bang dat ik dat niet aan kan een kind van mijn zelf ergens anders zien op groeien en wetend dat het kind van de vader ergens anders opgeroeid dat gun ik mijn ex niet.



En dat ik onbeschermd sex heb gehad is jouw interpretatie want dit was toch echt niet het geval.





en ohja ,als of ik de enige op dit forum ben die per ongeluk sex heeft gehad met zijn ex.... ik ben normaal niet zo...maar ja het is nu eenmaal zo kan ik het niet terug draaien schijnbaar is dit het gevolg er van
Alle reacties Link kopieren
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:20:

OrLeander, vind je niet dat je als ik het mijn nieuwe vriend niet vertel ik meteen een valse start maak ?



Daarbij gaat hij zich toch dol afvragen waarom ik eventuele pijn en verdriet heb enzDaar heb je wel een punt. Ik dacht hier toch iets te makkelijk over. Ex vind ik wel een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:heliosje schreef op 22 oktober 2014 @ 12:48:

Tot 13 wkn betreft de behandeling idd een curretage Kimmm (ik werk als verpleegkundige in een abortuskliniek). Daarna wordt het wel een ander soort ingreep maar met een roesje merk je daar niks van.dankje wel voor je reactie... het lijkt me dan ook steeds lastiger worden, dat gevoel heb ik nu al
Alle reacties Link kopieren
quote:heliosje schreef op 22 oktober 2014 @ 12:48:

Tot 13 wkn betreft de behandeling idd een curretage Kimmm (ik werk als verpleegkundige in een abortuskliniek). Daarna wordt het wel een ander soort ingreep maar met een roesje merk je daar niks van.dankje wel voor je reactie... het lijkt me dan ook steeds lastiger worden, dat gevoel heb ik nu al
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:49:

[...]





33 echt een leeftijd om over kinderen na te denken HiHiMop, ga buitenspelen. Het is droog. Dit is een grotemensenforum.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel begrijpelijk. Ik wens je sterkte en wijsheid toe.. Probeer een weloverwogen keuze te maken.. als je nog vragen hebt, shoot..
Adoptie Martje? Lijkt me vele malen ingrijpender dan een abortus. Want bij adoptie moet je de zwangerschap uitdragen, het is zichtbaar, dus je krijgt vragen, je moet bevallen, je ontmoet je kindje en dan moet je het afstaan.



Enfin, als ik de nieuwe vriend was zou ik een kind van een vreemde in zo'n prille relatie absoluut niet zien zitten.

En TO geeft zelf ook aan niet een heel dringende kinderwens te hebben. Dus wie wordt er beter van als je dit kind laat komen? Alleen de luierfabrikant zeker.

Dat er vrouwen zijn die ongewenst kinderloos zijn, heeft niks komma nada met de keus voor abortus te maken. Jouw abortus zorgt er niet voordat een ander niet zwanger wordt. Het kind krijgen zorgt niet voor miraculeuze zwangerschappen bij vrouwen die uitbehandeld zijn. Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 22 oktober 2014 @ 12:52:

[...]





Mop, ga buitenspelen. Het is droog. Dit is een grotemensenforum.



voor de mensen die mijn hihi achter deze zin niet begrijpen.



Zoals iedereen weet hebben veel mensen met hun 33 jaar te maken met de keuze wel of geen kinderen.. en dat ik er hihih achter zet betekend dat ik donders goed weet ik een lastige leeftijd heb om deze beslissing te maken.



-wanneer ik abortus neem , krijg ik nog een kans de komende jaren??.

-wil ik überhaupt kinderen

enz.



vervelend dat sommige mensen de situatie zo zwart zit zien en meteen oordelend zijn , gelukkig zijn er ook reacties waar ik echt wat aan heb.
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 12:59:

[...]





voor de mensen die mijn hihi achter deze zin niet begrijpen.



Zoals iedereen weet hebben veel mensen met hun 33 jaar te maken met de keuze wel of geen kinderen.. en dat ik er hihih achter zet betekend dat ik donders goed weet ik een lastige leeftijd heb om deze beslissing te maken.



-wanneer ik abortus neem , krijg ik nog een kans de komende jaren??.

-wil ik überhaupt kinderen

enz.



vervelend dat sommige mensen de situatie zo zwart zit zien en meteen oordelend zijn , gelukkig zijn er ook reacties waar ik echt wat aan heb.Ik oordeel niet hoor. Abortus of geen abortus, dat moet een ieder voor zich weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 22 oktober 2014 @ 12:56:

Adoptie Martje? Lijkt me vele malen ingrijpender dan een abortus. Want bij adoptie moet je de zwangerschap uitdragen, het is zichtbaar, dus je krijgt vragen, je moet bevallen, je ontmoet je kindje en dan moet je het afstaan.



Enfin, als ik de nieuwe vriend was zou ik een kind van een vreemde in zo'n prille relatie absoluut niet zien zitten.

En TO geeft zelf ook aan niet een heel dringende kinderwens te hebben. Dus wie wordt er beter van als je dit kind laat komen? Alleen de luierfabrikant zeker.

Dat er vrouwen zijn die ongewenst kinderloos zijn, heeft niks komma nada met de keus voor abortus te maken. Jouw abortus zorgt er niet voordat een ander niet zwanger wordt. Het kind krijgen zorgt niet voor miraculeuze zwangerschappen bij vrouwen die uitbehandeld zijn. Dus.als dat zou kunnen zou ik meteen tekenen !!!!
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 12:50:





en ohja ,als of ik de enige op dit forum ben die per ongeluk sex heeft gehad met zijn ex.... ik ben normaal niet zo...maar ja het is nu eenmaal zo kan ik het niet terug draaien schijnbaar is dit het gevolg er van

uhm nee, ik heb nog nooit seks met een ex gehad, het zijn niet voor niks exen.

En per ongeluk? Hoe gaat dat dan per ongeluk, Jij lag in een ligstoel op het strand, hij kwam langs, gleed uit en viel pardoes met zijn penis in jouw vagina?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 22 oktober 2014 @ 13:00:

[...]





Ik oordeel niet hoor. Abortus of geen abortus, dat moet een ieder voor zich weten.





star??

Mop, ga buitenspelen. Het is droog. Dit is een grotemensenforum



is toch echt een oordeel jij vind mij niet passen tussen een grote mensen forum, en je kan veel van me zeggen maar volwassen ben ik toch echt wel
Alle reacties Link kopieren
volgens mij ben je al wat verder dan 7 weken of niet? Als je in de zomer zwanger bent geraakt. Ik kwam er eind juli achter zwanger te zijn en ben nu 17 weken al...En als je erachter bent ben je al iets van 5 weken je krijgt meteen een aantal weken 'cadeau'
Alle reacties Link kopieren
Als je volwassen bent, raak je niet op deze manier zwanger, zou je weten van wie het was en zou je weten hoe lang je zwanger was. En je zou niet reageren met: welles, ik ben wel volwassen.



Ik vind het een raar verhaal. Als het echt waar is, lijkt het me niet verstandig dat je moeder wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 22 oktober 2014 @ 13:09:

Als je volwassen bent, raak je niet op deze manier zwanger, zou je weten van wie het was en zou je weten hoe lang je zwanger was. En je zou niet reageren met: welles, ik ben wel volwassen.



Ik vind het een raar verhaal. Als het echt waar is, lijkt het me niet verstandig dat je moeder wordt.ik denk dat je niet alle berichten hebt gelezen maar ik weet precies wie de vader is ik weet wanneer ik mijn ex gezien heb dus weet wanneer het is geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:lilly89 schreef op 22 oktober 2014 @ 13:07:

volgens mij ben je al wat verder dan 7 weken of niet? Als je in de zomer zwanger bent geraakt. Ik kwam er eind juli achter zwanger te zijn en ben nu 17 weken al...En als je erachter bent ben je al iets van 5 weken je krijgt meteen een aantal weken 'cadeau'ik ben in augustus zwanger geraakt
quote:lilly89 schreef op 22 oktober 2014 @ 13:07:

volgens mij ben je al wat verder dan 7 weken of niet? Als je in de zomer zwanger bent geraakt. Ik kwam er eind juli achter zwanger te zijn en ben nu 17 weken al...En als je erachter bent ben je al iets van 5 weken je krijgt meteen een aantal weken 'cadeau'



ja eens. Als je niet bezig bent met zwanger worden, merk je ineens dat je overtijd bent. Je kijkt het misschien nog even aan, maar na zeker 2 weken overtijd ga je eens een test doen. Zwanger...dan kun je dus zomaar al 8 weken zwanger zijn. Ga eerst eens een termijnbepaling laten doen.

edit: ohja, ga zsm naar de huisarts om een gesprek + doorverwijzing voor een abortus te regelen. Na dit gesprek heb je namelijk nog een week bedenktijd. Eerder helpen ze je niet. En dan moet je ook nog afwachten of ze volgende week al een plekje voor je hebben in de kliniek.

Een doorverwijzing en opname in de kliniek betekent trouwens niet dat je de abortus moet doorzetten. Nog tot op de behandeltafel kun je nee zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 22 oktober 2014 @ 13:13:

[...]





ja eens. Als je niet bezig bent met zwanger worden, merk je ineens dat je overtijd bent. Je kijkt het misschien nog even aan, maar na zeker 2 weken overtijd ga je eens een test doen. Zwanger...dan kun je dus zomaar al 8 weken zwanger zijn. Ga eerst eens een termijnbepaling laten doen.

edit: ohja, ga zsm naar de huisarts om een gesprek + doorverwijzing voor een abortus te regelen. Na dit gesprek heb je namelijk nog een week bedenktijd. Eerder helpen ze je niet. En dan moet je ook nog afwachten of ze volgende week al een plekje voor je hebben in de kliniek.

Een doorverwijzing en opname in de kliniek betekent trouwens niet dat je de abortus moet doorzetten. Nog tot op de behandeltafel kun je nee zeggen.ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week, dus tot die tijd heb ik bedenktijd
Mijn god.. meisje komt hier om hulp vragen.. de helft van de reacties is over dat het niet waar is.. veroordelend over dat ze zwanger is van haar ex.. veroordelend over wel of geen abortus..



Het lijkt wel of jullie graag willen dat ze toch zwanger is van haar nieuwe vriend, niet weet wie de vader is, of zwanger is geworden van ex terwijl ze al een relatie had, de termijn niet klopt, of haar leeftijd niet klopt..



Why?

Sensatiezucht? Achterdocht?



Ze zegt dat ze ongeveer 7 weken ver is en zwanger is van haar ex.. Ze vraagt hoe nu verder.. niet om ter discussie te stellen wat ze zei..



@ kimm:

Ik zou het persoonlijk niet aan je ex vertellen.. Het zal hem alleen maar onnodig kwetsen en je hebt je beslissing al genomen.. Aan je nieuwe vriend zou ik het nu nog niet vertellen.. Bedenk eerst wat je er zelf mee wil.. Hij zal je misschien beinvloeden..
Alle reacties Link kopieren
Wanneer in augustus? Ik heb zomaar het idee dat je al eens wat verder bent dan 7 weken. Ik ben eind juni zwanger geraakt en zit nu al op 17!
In augustus zwanger geraakt ben je al verder dan zeven weken hoor.

Zoals al eerder gezegd is dat wel belangrijk voor de verdere stappen.



En wat is 1978, je pincode?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger geraakt midden augustus en ben opweg naar week 13!
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 13:18:

[...]





ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week, dus tot die tijd heb ik bedenktijd

mooi, dan is dat alvast geregeld.

Ik zou je ex er inderdaad buiten laten. Het zal hem alleen kwetsen, je weet niet hoe hij dan gaat reageren, wie weet strooit hij uit boosheid ineens allerlei praatjes rond.
@kim zeg dat je half augustus zwanger bent geraakt (bv 10 augustus), aangezien begin augustus nogal ruim is.. dan ben je nu op 15 augustus 9,5 zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven