Werk & Studie alle pijlers

functioneren van werkgever

22-10-2014 11:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand wel eens voor handen gehad dat personeelszaken een functioneringsgesprek voert met de werkgever, de eigenaar van het bedrijf?

Dus dat het functioneren van de werkgever centraal staat?



Dat speelt zich nu af op mijn werk, en vroeg me af: Komt dat vaker voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een heel groot bedrijf en de bedrijfsleider/manager krijgt net als de andere medewerkers elk jaar een beoordelingsgesprek.
Alle reacties Link kopieren
quote:loesjesss schreef op 22 oktober 2014 @ 11:58:

Ik werk in een heel groot bedrijf en de bedrijfsleider/manager krijgt net als de andere medewerkers elk jaar een beoordelingsgesprek.



Ja, maar de bedrijfsleider/manager staat gewoon op de loonlijst, dus dat lijkt me logisch.

Ik heb het over de eigenaar van het bedrijf, dus echt de werkgever, de oprichter van het bedrijf, de baas, degene die uiteindelijk bepaalt.

MKB overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor een werkgever kan het heel goed zijn om feedback te krijgen van iemand. Dus op zich is het niet eens zo gek idee.



Moet natuurlijk wel op iniatief van de werkgever gebeuren.

Zou het op iniatief van personeelszaken gebeuren dan zou ik dat als wergever zien als personeel dat aan het muiten is en zorgen dat er een dossier tegen die persoon wordt opgebouwd zodat ik die persoon kon ontslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor eigenaar/werkgever/chef is het goed om over zijn/haar eigen functioneren te spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 22 oktober 2014 @ 12:02:

Ook voor een werkgever kan het heel goed zijn om feedback te krijgen van iemand. Dus op zich is het niet eens zo gek idee.



Moet natuurlijk wel op iniatief van de werkgever gebeuren.

Zou het op iniatief van personeelszaken gebeuren dan zou ik dat als wergever zien als personeel dat aan het muiten is en zorgen dat er een dossier tegen die persoon wordt opgebouwd zodat ik die persoon kon ontslaan.Haha, het is op initiatief van de 'onderdirecteur', en werkgever staat er wel voor open. Maar het is geen gemakkelijke man als het om kritiek gaat. Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig, en voel me er ook niet echt prettig bij. Vandaar dat ik me afvroeg hoe gangbaar dit eigenlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Word jou gevraagd commenaar te hebben op het functioneren van de werkgever>?
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 22 oktober 2014 @ 12:05:

[...]





Haha, het is op initiatief van de 'onderdirecteur', en werkgever staat er wel voor open. Maar het is geen gemakkelijke man als het om kritiek gaat. Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig, en voel me er ook niet echt prettig bij. Vandaar dat ik me afvroeg hoe gangbaar dit eigenlijk is.



Ik denk dat het in dit geval een heel slecht idee is. De directeur/eigenaar staat eigenlijk niet open voor kritiek en niemand die hem kan dwingen iets met die kritiek te doen. Dus wat denk je ermee te bereiken?



Eerlijk gezegd lijkt dit er een beetje op alsof die onderdirecteur niet goed door één deur kan met de eigenaar van het bedrijf en op deze manier zijn "gelijk" probeert te halen, of probeert te bewijzen dat er een probleem bij de eigenaar ligt en niet bij hem. Als dat het geval is (dus een conflict tussen onderdirecteur en directeur-eigenaar) dat de onderdirecteur op deze manier in zijn voordeel probeert te beslechten, dan zou ik daar niet aan mee werken. Dan wordt dat hele "beoordelingscircus" eigenlijk gewoon op touw gezet om een persoonlijke onenigheid tussen die twee mensen uit te vechten en dat lijkt me niet de juiste weg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 22 oktober 2014 @ 12:31:

Word jou gevraagd commenaar te hebben op het functioneren van de werkgever>?



Ja, in principe wel. Ik ben echt niet te beroerd om hem van wat verbeterpunten te voorzien, en daar staat hij op zich wel voor open.

Ik zit er alleen niet zo op te wachten om commentaar te leveren. Onze verstandhouding is goed, en dat wil ik graag zo houden.
quote:Baudolino schreef op 22 oktober 2014 @ 13:01:

[...]





Ja, in principe wel. Ik ben echt niet te beroerd om hem van wat verbeterpunten te voorzien, en daar staat hij op zich wel voor open.

Ik zit er alleen niet zo op te wachten om commentaar te leveren. Onze verstandhouding is goed, en dat wil ik graag zo houden.Maar dat is toch precies wat een functioneringsgesprek inhoudt: verbeterpunten bespreken? Wanneer lever je dan commentaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 oktober 2014 @ 12:39:

[...]





Ik denk dat het in dit geval een heel slecht idee is. De directeur/eigenaar staat eigenlijk niet open voor kritiek en niemand die hem kan dwingen iets met die kritiek te doen. Dus wat denk je ermee te bereiken?



Eerlijk gezegd lijkt dit er een beetje op alsof die onderdirecteur niet goed door één deur kan met de eigenaar van het bedrijf en op deze manier zijn "gelijk" probeert te halen, of probeert te bewijzen dat er een probleem bij de eigenaar ligt en niet bij hem. Als dat het geval is (dus een conflict tussen onderdirecteur en directeur-eigenaar) dat de onderdirecteur op deze manier in zijn voordeel probeert te beslechten, dan zou ik daar niet aan mee werken. Dan wordt dat hele "beoordelingscircus" eigenlijk gewoon op touw gezet om een persoonlijke onenigheid tussen die twee mensen uit te vechten en dat lijkt me niet de juiste weg.



Grappig, ik gebruikte ook het woord circus toen ik hoorde wat de bedoeling was.

Het is natuurlijk ook aan mij of ik wat ga zeggen of niet.

Kan het natuurlijk algemeen houden, en het allemaal wel best vinden, maar is voornamelijk zonde van mijn tijd dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 22 oktober 2014 @ 13:03:

[...]





Maar dat is toch precies wat een functioneringsgesprek inhoudt: verbeterpunten bespreken? Wanneer lever je dan commentaar?



In principe lever je commentaar op het functioneren toch?

Klinkt wat negatief, maar daar komt het wel op neer.
quote:Baudolino schreef op 22 oktober 2014 @ 13:06:

[...]





In principe lever je commentaar op het functioneren toch?

Klinkt wat negatief, maar daar komt het wel op neer.Nee, je geeft aan waar en hoe de ander kan verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 22 oktober 2014 @ 13:07:

[...]





Nee, je geeft aan waar en hoe de ander kan verbeteren.Ja, dus lever je commentaar toch?
quote:Baudolino schreef op 22 oktober 2014 @ 13:14:

[...]





Ja, dus lever je commentaar toch?Je schrijft dat je hem wel verbeterpunten wil geven en dat hij daar ook voor open staat. Wat is het probleem dan?
Oef. Op initiatief van een Raad van Bestuur/Commissarissen wil dit soort dingen nog wel eens gebeuren. Maar op initiatief van een ondergeschikte? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ben dan ook geneigd om mee te gaan met de analyse van Pejeka.



Als je niet onder de feedback vandaan komt, geef dan ook positieve feedback en zeg wat er erg goed gaat. Mbt verbeterpunten zou ik heel voorzichtig zijn. Benoem geen zware punten, alleen kleine dingen die verbeterd kunnen worden. En breng dat heel positief. Bijv: Pietje is altijd erg druk en heeft daarom weinig tijd om met ons te sparren. Wij zouden meer van zijn tijd enorm waarderen. Of iets vergelijkbaar simpels wat snel te verbeteren is.



Dit is een politiek spel, en met eerlijkheid kom je in de politiek niet zo ver. Zorg ervoor dat jij je zo galant mogelijk uit dit wespennest terug kunt trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 22 oktober 2014 @ 13:18:

[...]





Je schrijft dat je hem wel verbeterpunten wil geven en dat hij daar ook voor open staat. Wat is het probleem dan?Het is een farce
Het verschil tussen Baudolino en Nerd is volgens mij het verschil tussen een halfvol en een halfleeg glas…



NummerZoveel zegt ook wel zinnige dingen, maar ik neem aan dat als de directeur hieraan mee wil werken er ook voor open staat en DUS kun je inderdaad feedback leveren.



Als jouw verstandhouding goed is, zijn er vast ook geen hele grote negatieve dingen (wat jij commentaar noemt) te noemen. Feedback/verbeterpunten zijn er als het goed is altijd. Die betekenen niet dat iemand zijn werk nu slecht doet, maar het dat misschien nog beter/prettiger/efficienter kan. Voor de directeur zelf en voor zijn werknemers.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 oktober 2014 @ 13:18:

Oef. Op initiatief van een Raad van Bestuur/Commissarissen wil dit soort dingen nog wel eens gebeuren. Maar op initiatief van een ondergeschikte? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ben dan ook geneigd om mee te gaan met de analyse van Pejeka.



Als je niet onder de feedback vandaan komt, geef dan ook positieve feedback en zeg wat er erg goed gaat. Mbt verbeterpunten zou ik heel voorzichtig zijn. Benoem geen zware punten, alleen kleine dingen die verbeterd kunnen worden. En breng dat heel positief. Bijv: Pietje is altijd erg druk en heeft daarom weinig tijd om met ons te sparren. Wij zouden meer van zijn tijd enorm waarderen. Of iets vergelijkbaar simpels wat snel te verbeteren is.



Dit is een politiek spel, en met eerlijkheid kom je in de politiek niet zo ver. Zorg ervoor dat jij je zo galant mogelijk uit dit wespennest terug kunt trekken.



Hier kan ik wel wat mee, thanks. Wat ik al zei, hij staat best wel open voor verbeterpunten, maar wel op een bepaalde manier. Is heel moeilijk uit te leggen. Het is in ieder geval totaal anders dan wanneer je een werknemer attendeert op verbeterpunten.

Ik heb straks een gesprek met de 'onderdirecteur' hier over en ben benieuwd naar zijn insteek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 22 oktober 2014 @ 13:34:

Het verschil tussen Baudolino en Nerd is volgens mij het verschil tussen een halfvol en een halfleeg glas…



NummerZoveel zegt ook wel zinnige dingen, maar ik neem aan dat als de directeur hieraan mee wil werken er ook voor open staat en DUS kun je inderdaad feedback leveren.



Als jouw verstandhouding goed is, zijn er vast ook geen hele grote negatieve dingen (wat jij commentaar noemt) te noemen. Feedback/verbeterpunten zijn er als het goed is altijd. Die betekenen niet dat iemand zijn werk nu slecht doet, maar het dat misschien nog beter/prettiger/efficienter kan. Voor de directeur zelf en voor zijn werknemers.Ik ben zeker bereid tot feedback geven, wat Nummerzoveel al zei, een aantal kleine verbeterpunten, maar ga het zeker niet op de spits drijven, en ik vermoed dat 'onderdirecteur' daar anders over denkt.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de eigenaar zijn medewerking al toegezegd.

Of heb jij nu alleen een bespreking met de onderdirecteur en zegt hij dadelijk tegen de eigenaar Baudolino vind het een goed plan om een functioneringsgesprek te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 22 oktober 2014 @ 13:47:

Heeft de eigenaar zijn medewerking al toegezegd.

Of heb jij nu alleen een bespreking met de onderdirecteur en zegt hij dadelijk tegen de eigenaar Baudolino vind het een goed plan om een functioneringsgesprek te houden.Nee hoor, hij had het al met werkgever besproken voor ik op de hoogte werd gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Ow een cliffhanger, laat ajb even weten hoe en wat, vind het een erg intresante (jemig hoe schrijf je dat) vraag.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Tijdens onze cyclus van functioneren/beoordelen wordt ook altijd gevraagd om feedback te geven op je LG.

En dat is best lastig, omdat je in een 'afhankelijke' situatie zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven