UITGEREKEND TUSSEN HALF MEI EN EIND MEI 2015

09-09-2014 18:45 917 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangere dames die uitgerekend zijn tussen half mei en eind mei 2015.



Iedereen mag meeschrijven, maar de tabel is vol.



Voor aanpassingen:

Gebruikersnaam: uitgerekendmei2015

Wachtwoord:



NAAMLEEFTIJD# KINDJEVOLGENDE ECHODÉ DATUMstein272enog niet gepland10 mei Nina211e29-910 meiPoziomka29 3e 10 november 6 mei Isabella_251e22 oktober12 meimorgeniserweereendag372enog onbekend12 mei Lila15301e18 nov13 mei Millca261e20 weken echo 02-0114 mei Pillow271e22 sept14 meidreambig251enog niet gepland15 meiRoosjes251e 17 september 15 mei Jessica342e3 oktrond 15 meisproetje84301e1e echo: 8 okt.

2e echo: 6 nov. 16 mei nanase291e?16 meiIngie-Ing301e1 okt, termijn 22 okt, 5 nov nekplooi, 29 dec 20 weken17 mei Poekie90241e1e echo 27-09

2e echo 20-10

Intake 27-1017 Mei Lientje87261e14 okt. intake vk rond 17 meimadelief08261e1e echo: 25-9, 2e echo: 10-10, 10-10 intake vk19 meiLilli26271e08-1123 mei EvaViva321e10 november: 11-weken echo30 meiVGM342e 7 november 12 weken echo 24 mei Leoni362e9 oktober27 mei rpr88261enog niet bekend30 meiSmurfin76381enog niet bekend30 MeiReske322eNog niet bekend31 mei
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:50
Reden: Ww verwijderd
1.28% gewijzigd
Ik heb een geheime facebook groep aangemaakt, mensen kunnen niet groep niet zien. Je kunt er alleen bij via een uitnodiging.

Het enige is wel dat ik om je lid te maken eerst vriend met je moet worden anders kan ik je geen lid maken.

Daarna kun je me weer ontvrienden.



Lila en ingie-ING gefeliciteerd.



Ik heb volgens iedereen lid gemaakt of gecontacteerd. Als er andere mailen wordt het Morgen. Mijn zoon zit op dit moment overal aan waar hij niet aan mag komen. Lees oven, TV en snoeren op letten dus
Hier weet ook grotendeels van de mensen op facebook niet dat ik zwanger ben en wil dat nog even zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Gaat iedereen hier nu over naar de Facebook groep? Of blijft er ook iemand over om hier nog te kletsen?

Ik zie het zelf niet zo zitten, een Fb groep, sorry. Maar ik wens jullie veel plezier!!!



Toch maar even een update nog dan, mocht er nog iemand blijven hier.

Gisteren 2e keer bij de verloskundige geweest. Op de (weer inwendige) echo was toch echt maar één kindje te zien. Dus echt geen tweeling! Man was een beetje teleurgesteld, ik een beetje opgelucht...

Ook blijk ik bijna een week verder te zijn dan eerst gedacht: al 8 weken en 4 dagen nu. Dus is ook de uitgerekende datum aangepast: ik dacht zelf eerst 23 mei, de verloskundige zei de eerste keer 4 juni maar nu is het 30 mei geworden haha.



@lila Aha, jouw termijn ook aangepast!



@ingie Super fijn je goede echo!

In al mijn boeken, folders en tijdschriften staat dat het echt geen kwaad kan om je haar te verven...



Ik las gisteren nog ergens dat je beter geen pinda's kunt eten als je een aanleg voor allergieën hebt... dan zou je kind meer kans hebben om ook pinda-allergie te krijgen ofzo. Wist iemand dit? Ik heb wel aanleg voor allergieën maar heb wel al bergen pinda's en boterhammen pindakaas weggewerkt...



@poziomka Wat lief zeg, je dochter die steeds je buik aait !



@leonie Ik ga binnenkort ook eens op zoek naar zwangerschapsleggings/panty's/maillots. Merk nu al dat sommige panty's wat strak zitten inderdaad! Om over broeken maar te zwijgen... ben benieuwd hoe lang ik mijn gewone broeken inclusief elastiekje nog kan dragen...!



@stein Balen dat je zo moe bent, sterkte ermee!



@sproetje Onze klusplannen zijn nog volop een discussiepunt. We gaan waarschijnlijk toch maar voor één van de twee bedachte verbouwingen. (Eerst wilden we zowel keuken als zolder veranderen in de komende maanden.) Dat is wellicht toch wat veel van het goede. Vooral financieel :(.



Iedereen bedankt voor de cadeautips nog! We hebben een mooi lijstje vol babyspullen klaar voor de Goedheiligman hihi.
Alle reacties Link kopieren
@eva-viva, denk nog even na over de fb groep. Ik ervaar (zit ook in een besloten groep met meiden die allemaal in augustus begonnen zijn) het als ontzettend prettig. Je kunt net wat meer delen, persoonlijke dingen bv, en vragen aan elkaar stellen die je bv niet zo gauw op het forum doet.



Spannend de klus die gaat komen! Zijn jullie er al over uit welke het gaat worden?



Fijn dat je echo goed was lila! Tot in de groep!

Ingie-Ing, gefeliciteerd met de goede echo! Wat een bijzonder iets he?!
Alle reacties Link kopieren
@sproetje Ik zit ook al in een andere (kleine) Facebook groep, met meiden van hier die net als ik problemen hadden met hun cyclus. Eigenlijk heb ik daar al mijn handen vol aan haha.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er weer mooie echo's zijn geweest! Wij zijn vanochtend langs geweest. Eerste keer Over anderhalve week de termijnecho en dan hoor ik de 'exacte' datum. Het was schitterend om het kindje te zien. Heel beweeglijk. Het maakte continu zwaaibewegingen die je op het scherm heel goed kon zien; zo van 'hoi!, daar ben ik'.



Ik vind het lastig om steeds op mensen te reageren, dus ik reageer per behandeld onderwerp oké?



Facebookgroep: om privacyredenen liever niet. Verder lijkt het me wel leuk.



Wieg: wij hebben ook een familiewieg. Mijn oma, mijn moeder en ik hebben erin gelegen, dus ik wil het heel graag voor ons kindje gebruiken.



Marktplaats: dit is echt een goed idee. Vorige week heb ik ook al een beetje rond zitten neuzen naar een kinderwagen en kleertjes etc. Ik vind sommige nieuwkoopprijzen bizar hoog en volgens mij is er genoeg tweedehands te vinden dat er heel goed uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
@ millca jaa is toch altijd spannend ga voor je duimen meid ^^



Ingie-ing ik denk dat iedereen dat heeft.. in het begin is het wat alsnhet mis gaat of als ik maar een hartje zie dan is het de 20 weken echt als alles er maar aan zit.. Zo blijf je denk ik bezig hahaha



@Leoni Pff kan me voorstellen dat rokken ed lekker zitten ben zelf echter een spijkerbroeken mens en die worden langzaam strakker haha toch iets anders bedenken.. Ik heb ook gemaild ben benieuwd^^



@stein zijn jij en je man/vriend ook groot?? Of had dat er niks mee te maken en was je zoon gewoon een grote jongen haha??



@sproetje jaa puistjes haha gelukkig niet de enige.. Probeer ook van je vakantie te genieten hè!!



@poziomka leuk dat je dochter zo trots is^^



Wat betreft het vertellen ik wacht even met het van de daken schreeuwen tot ik het mijn regio manager heb verteld vind het wel zo netjes als hij het van mij hoort ipv via m'n collega's.



@lila super dat je echo goed was!! Leuk hè hoe snel die kleintjes nu veranderen daarom ben ik blij dat ik de kans heb voor zoveel echo's kan niet stoppen met kijken naar de filmpjes.



@evaviva ik blijf ook gewoon hier schrijven hoor! Vind het alleen leuk om foto's ed te kunnen delen^^



@isabella hoe bevalt de vk jullie?? Leuk dat jullie ook een familieziek hebben gaan jullie deze nog verven of is dat niet nodig?



Ook even op marktplaats zitten neuzen onze kinderwagen staat er gewoon met een verschil van bijna 1000 euro op dus denk dat ik daarvoor gewoon goed op mp ga kijken haha.



Hier begint m'n buik goed op te zetten ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik m'n spijkerbroeken in de kast moet laten liggen haha deze week gelukkig minder moe maar wel weer super verkouden zal deels ook wel aan het weer liggen.
Ik blijf ook gewoon hier schrijven. Het is gewoon dadelijk leuk om wat foto's uit te wisselen en soms ook wat meer prive dingen.

Als je later nog wil aansluiten kan altijd.



Ondanks dat het onze tweede is heb ik niet echt een dikker buik. Nu had ik die ook niet bij de eerst, dus misschien nu weer.
Alle reacties Link kopieren
@ Poekie: bij de vk hebben we een fijne intake gehad. Wel is het zo dat er gerouleerd wordt, dus dat we waarschijnlijk niet degene bij de bevalling krijgen die nu de intake bij ons heeft gedaan.

Wat betreft de wieg: volgens mij is die nog in heel goede staat. Mijn zus heeft hem tijdens haar zwangerschap helemaal opgeknapt en opnieuw bekleed. Scheelt mij weer werk



Mijn buik is nu ook een beetje aan het groeien. Ik merk dat mijn broeken nu toch wel iets strakker worden rond mijn buik. Gelukkig is de verhouding bij mijn kleding zo'n 50/50 wat broeken en jurken/rokken betreft.
Ik ben weer thuis! Helaas nog steeds op bed met emmer want nog altijd kotsmisselijk Ik leef op bekers melk, vla en crackers.





Ik las hier over Maxi-Cosi/draagzak op de fiets. Toevallig heb ik enkele maanden terug verkeers-cursus van mijn zoontje zijn school afgeraden. Dit omdat als er ook maar iets gebeurd, je kleintje de eerste klap krijgt. En flink ook. Heb ooit de 1e één keer mee genomen in de draagzak maar daarna nooit meer. En toen ik dat hoorde op de cursus schrok ik wel en ga dat dus ook niet bij een tweede doen. Bakfiets vind ik veiliger klinken, maar daar heb ik geen ervaring mee.



Bij mijn 1e kreeg ik al heel snel een buik. Maar had dan ook een enorm opgezette maag en darmen. Nu zie je nauwelijks wat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wat hebben jullie weer veel geschreven. Ik merk dat ik daar toch vaak niet aan toekom, na het werk behoorlijk moe. Al merk ik sinds deze week echt een verbetering, krijg steeds meer energie en minder misselijk)))



@facebookgroep: denk ik ook even over na, lijkt me op zich wel leuk.



@wieg & spullen: ik heb geluk dat mijn zus vorig jaar een kindje heeft gekregen, dus we mogen alles hebben wat we willen van haar: kinderwagen, badje, maxi-cosy kleertjes, echt alles. Ook hebben we zo'n bedje gekregen die je aan je eigen bed kan vastmaken (co-slaper), ideaal! Hoef ik straks 's nachts niet op te staan



@kleren: helaas pas ik mijn broeken ook niet meer, dus is het de laatste weken alleen maar rokjes en jurkjes tijd. Dus binnenkort maar zwangerschapsbroeken kopen. Mijn panty's en leggings gaan gelukkig nog wel, heb wel 1 zwangerschapslegging en deze zit zo lekker, echt een aanrader!



@vertellen: we gaan het volgende week (week 12) met iedereen delen. Kijk daar echt naar uit, heb zoveel zin om het met iedereen over te kunnen hebben. Heb ook een collega die net zo ver is als ik en zij heeft het al verteld. Kan niet wachten om het ook met haar te kunnen delen.



Iedereen met een goede echo weer gefeliciteerd, het blijft echt een wonder om je kindje zo te mogen bekijken. Ik moet nog 2 weken wachten voor een nekplooimeting.
Alle reacties Link kopieren
@glamgirl Superleuk, volgende week jullie vertelmoment! Weet helemaal niemand het nog?



Wat ideaal dat je allemaal spullen van je zus mag krijgen! Wij hebben ook wel veel familieleden en vrienden met baby's maar niemand wil spullen weggeven want die willen allemaal nog een tweede ;).



@vergeetmenietje Veel sterkte maar weer met de misselijkheid, bah echt naar zeg!



@isabella Ik merk dat ik ook liever rokken en jurken draag nu dan die toch wel strakke broeken!



Hebben ze bij die eerste controle nog geen inschatting gegeven van de termijn/je uitgerekende datum?



Over die familiewiegen allemaal... zijn die dan wel volgens de 'moderne richtlijnen' waar een modern kinderbedje aan moet voldoen?
evaviva er zijn geen officiële richtlijnen voor wiegjes. Als je in het zkh bevalt ligt je kind in een plastic wiegje(bak). Die van ons voldoend op de dikte van de spijlen wel aan de eisen van ledikantjes. Ze zijn net iets te dun, maar dit is alleen van belang als met hun handjes tussen gaan/kunnen. Die van ons deed dat echt niet in begin. hij was ingebakerd, dus kon niets.

Waarschijnlijk kun je wel spullen lenen van ze mocht je het nodig zijn.



glamgirl leuk dat je gaat vertellen. Ik moet nog even wachten tot halverwege november. Gelukkig zie ook niet veel mensen die het niet weten, dus dat scheelt.



vergeet me nietje sterkte thuis. Ik hoop dat het dadelijk wat minder wordt. Als ik jouw zo hoor weet ik weer precies hoe ik me vorige keer voelde, dan ben ik blij dat ik dat nu niet heb. Al knaagt dat soms wel omdat ik het vorige keer echt als een bevestiging zag.



draagzakken als jullie er een willen gebruiken kijk zoek dan naar een ergonomische. Deze vind je niet terug in de baby winkels soms zie je een bykay, maar dat is het. Het verschil tussen deze en die bijv baby born is dat je kind in de ergonomische niet op zijn kruis hangt maar echt zit(er is ondersteuning van knie tot knie). Je kunt het voorstellen als je ooit bent gaan tokken en in zou harnas moet dat je erin zit ipv erin hangt.

Daarnaast inderdaad als je ermee gaat fietsen dan krijgt je kind de eerst klap.



zwangerschapsbroeken met band hiervan vind ik het nadeel dat je in het begin een te kleine buik heb voor die band. Deze zakte bij mij steeds af.
Alle reacties Link kopieren
Leoni, ik heb je gemaild!
Alle reacties Link kopieren
@leoni Aha bedankt voor de info!



Zeg maarre, hoe zit het nou precies.

Een 'ledikantje' is eigenlijk hetzelfde als een 'babybedje'? Dat zet je op de babykamer. En dan kun je eventueel ook nog een wiegje of co-sleeper of extra babybedje op je eigen slaapkamer erbij zetten de eerste maanden.

En voor de bedjes zijn er richtlijnen, maar voor de wiegjes niet?



Begrijp ik het goed zo? Zo niet, licht me aub in haha. Sorry, ben echt nog een nitwit!
Alle reacties Link kopieren
@EvaViva: ja zeker spannend, er weten al wel wat mensen het, mijn moeder en zus en wat vrienden. Zaterdag gaan we het aan mijn schoonfamilie vertellen en vanaf maandag mag de rest van de wereld het weten. Ik wacht nog wel even met facebook denk ik...



Voor mijn zus is het haar tweede en ze willen zeker geen kinderen meer dus vandaar dat we alles kunnen meenemen. Scheelt echt zoveel geld. Ergens vind ik het jammer dat we niet alles zelf kunnen uitzoeken wat wij willen. Maar als ik het uitreken dan ben ik toch heel blij met wat ik allemaal mag hebben van haar. Het kamertje willen we wel echt zelf doen, dus dat wordt babdump en marktplaats afstruinen.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvaViva schreef op 23 oktober 2014 @ 13:16:

@leoni Aha bedankt voor de info!



Zeg maarre, hoe zit het nou precies.

Een 'ledikantje' is eigenlijk hetzelfde als een 'babybedje'? Dat zet je op de babykamer. En dan kun je eventueel ook nog een wiegje of co-sleeper of extra babybedje op je eigen slaapkamer erbij zetten de eerste maanden.

En voor de bedjes zijn er richtlijnen, maar voor de wiegjes niet?



Begrijp ik het goed zo? Zo niet, licht me aub in haha. Sorry, ben echt nog een nitwit!Ik breek nog 1 keer in, maar zie http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies ... abyspullen



Staat allerlei informatie over veilig slapen (geen dekbed/kussen, spijlafstand etc) en bijvoorbeeld veilig fietsen (zoals eerder gezegd is een baby in draagzak/doek op de fiets geen goed plan, maar in een maxi cosi op de bagagedrager in speciale beugel of in de bakfiets kan wel).
Alle reacties Link kopieren
@Tmaar Bedankt voor de link over veiligheid bij babyspullen, super!

En een 'ledikant' is dus inderdaad eigenlijk hetzelfde als een bedje, toch?



@glamgirl Och, zo erg is het toch niet dat je niet alles zelf kunt uitzoeken. Ik zou dolblij zijn als ik wat kreeg, denk aan al het geld wat je uitspaart!!

Hoeveel weken ben je maandag, als iedereen het mag weten?



Op Facebook een aankondiging zetten doen wij niet, dat wil mijn man helaas niet hebben (hij is nogal van de privacy).



@leonie Ik heb zo'n vermoeden dat de mensen in min omgeving niet zo uitleen-achtig zijn helaas. Ach ja, ik ga gewoon Marktplaats afstruinen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb nog niet echt mee geschreven met jullie, hoewel ik mij wel enthousiast vlak na de positieve test in de tabel heb geplaatst en mij gemeld heb bij jullie. Echter, gaan meeschrijven vond ik toch een wat grote stap, omdat ik eerst zeker wilde weten dat er een hartje klopt. Die zekerheid heb ik sinds maandag, dus is het de bedoeling om ook hier wat actiever te worden. Om maar gelijk goed mee te doen, maak ik er maar een lang bericht van...



@facebookgroep: ik heb nog niet echt meegeschreven, maar een Facebookgroep lijkt mij wel makkelijker bij te houden. Al zal ik natuurlijk hier ook mee blijven schrijven. Bij wie moet ik nu eigenlijk zijn voor Facebook en wat wil diegene weten?



@wieg: die hebben wij niet. Bij de vorige hadden we ook geen wieg. Mijn zoon heeft de eerste tijd wel op onze slaapkamer gelegen. Wij hadden van het merk nuna een campingbedje gekocht waar je een verhoging in kan doen, zodat je een wieg hebt. Deze zullen we nu ook weer gebruiken.



@marktplaats: de vorige keer hebben wij alles nieuw gekocht. We hebben dus al heel veel. Voor de baby hebben we eigenlijk alleen kleding, onderlakens en een boxkleed nodig. De oudste krijgt een nieuwe kamer en de baby krijgt de meubeltjes van de oudste.



@buik: ik ben best dik, dus voorlopig zie je niets. Daarnaast heb ik nog kleding van de vorige zwangerschap, dus voorlopig hoef ik voor mijzelf niet te shoppen.



@vgm: fijn dat je weer thuis bent. Ik hoop dat je misselijkheid snel minder gaat worden.



@vertellen: wij gaan het over ongeveer 2 weken aan de directe familie vertellen. De rest is met 12 weken aan de beurt.

Ik zou het wel eerder willen vertellen, maar man niet. Dus nu gekozen voor de middenweg...
Alle reacties Link kopieren
@reske Goede middenweg gekozen met je man, over het vertellen .



Heb je maandag de eerste echo gehad dus? Fijn dat je het hartje gehoord hebt!!



Handig dat jullie al bijna alle spullen voor de baby en voor de zwangerschap hebben! Hoe oud is jullie andere kind?



Gebruik je dat campingbedje waar je een wieg van kunt maken dan de eerste weken/maanden in jullie slaapkamer? Ook nog een idee...
Alle reacties Link kopieren
@evaviva, ik ben ook wel blij met de middenweg.



Ik heb inderdaad afgelopen maandag m'n eerste echo gehad. Ik ben nu 8.4 en moet nu wachten tot 20 november voor de termijn echo. Echt ver weg! Wanneer heb jij je volgende echo?



Onze zoon wordt in december 2 en is dus 2,5 als de baby geboren wordt. Prima leeftijdsverschil vind ik.



Ja, dat campingbedje gebruiken we dan in onze slaapkamer. Het is deze http://www.nuna.eu/sena. Wij hebben de normale. Ik vind het ideaal, we gebruiken hem nu nog regelmatig voor zoon, want het is immers ook een gewoon campingbedje.
Alle reacties Link kopieren
Hier weet de hele wereld het al :D

Heel veel leuke en lieve reacties. MAar ik ben dan ook al bijna 12 weken zwanger. Dinsdag de 3e echo dus veel zekerheid.



Voor moeders van hun 1e kindje: koop aub niet teveel en vooral niet te duur. Dure merkflesjes en er dan vervolgens achterkomen dat jullie kindje er niet goed uit drinkt om vervolgens van fles te veranderen. Terwijl de fles van de Hema a la ¤2 per stuk ook prima is. (een voorbeeldje)



Hier geen wiegje gehad, komt ook omdat die van ons 17 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen en daarna meteen in ledikantje op eigen kamertje. Wij hadden wel een ledikantje op wieltjes zodat we het gemakkelijk op onze kamer konden rijden of juist wegrijden ;)

En met het wiegje zat ik wel te twijfelen omdat het er superlief uit ziet maar ik moet het ook weer allemaal opslaan incl bijpassende lakentjes etc.



Groot kind: wij zijn wel allebei langer dan gemiddeld maar niet zwaarder dan gemiddeld (ik al helemaal niet) De verloskundige (2 verschillende) dacht juist aan groeiachterstand en moest ik stoppen met werken etc en toen ons zoontje geboren werd met 33 weken was het juist een beer van een ventje.



Wij hebben nooit zoveel spullen geleend. Wilde er echt mijn ding van maken. Ook geen kleertjes overgenomen van bekende. VOnd het zelf best raar dat een bekende van mij een profielfoto plaatste van haar dochtertje en die had een shirtje aan welke ik aan een andere bekende had gegeven. (die kennen elkaar ook heel goed) Stond toch even raar te kijken. Maar dat is puur eigen gevoel.



VGM: fijn dat je weer thuis bent. HOpelijk gaat het snel de goede kant op.



hier ook ziek thuis, combi van verminderde weerstand en een virus denk ik. Hopelijk snel weer de oude.
Stein ik ben het met je eens niet teveel of te duur, maar als het gaat over flesjes zijn hier alle meiden van mijn yoga club uit eindelijk over gegaan naar dr Brown of difrax ipv lucht aanzuigen. Dit kan echt veel klachten geven als spugen of krampen. Ik zou van welk iets nooit heel veel komen. Zo kun je na je bevalling heel snel wat niets komen. Hier hebben bijv binnen een week extra hydrofiel luiers gekocht en de spuugdoekjrs nooit gebruikt(te klein voor onze zoon)
Reske er staat een email adres ik denk op de vorige pagina waarheen je facebook naam naar moet sturen. Ik wordt dan vrienden waarna ik je lid kan maken. Daarna kun je mij weer ontvrienden, maar voor een geheime groep kan ik je alleen lid maken als je mijn vriend ben.
Alle reacties Link kopieren
@stein Beterschap!



@leonie Fijn zo'n ervaringsdeskundige



@reske Ik heb de volgende echo op 10 november! (11 weken dan)



Mooi leeftijdsverschil tussen je kinderen inderdaad. Mijn man wil ook niet meer dan 2 jaar tussen onze kinderen laten zitten (als dat allemaal zo mag gaan natuurlijk). Ik denk nog niet zo ver vooruit, eerst maar eens de eerste en kijken hoe dat allemaal gaat!



Goede tip van dat campingbedje. Wij zullen er ook wel een aanschaffen voor logeerpartijtjes bij familie enzo. Waarom dan ook niet op de kamer zetten tijdelijk inderdaad. Alleen ziet het er misschien schattig uit dan zo'n oude wieg, maar ach... ik ben ook meer van de budget-oplossingen.

En hij ziet er handig uit om mee te nemen zeg!



@stein En een ledikantje op wieltjes vind ik ook wel een goed idee! Waar haal je die vandaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven