Entertainment alle pijlers

Nieuw seizoen Dubbeltje op zijn kant, deel 2

11-10-2014 15:57 2557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met het discussiëren over het programma Dubbeltje op zijn kant.



Deel 1
World of Warcraft: Legion
quote:minnimouse schreef op 21 oktober 2014 @ 22:56:

Op 30 maart is hij 36 jaar en twee weken later is hij 35 jaar.Hij bezuinigt zelfs op zijn leeftijd!
Alle reacties Link kopieren
Studieschuld. Geen van beide geeft de indruk ooit iets geleerd te hebben...
Alle reacties Link kopieren
Anneke D*m ‏@Anneke_D*m_1983 27 aug. 2013

#rtldubbeltje en bedankt voor alle reacties!!! Not!!!



Alle reacties Link kopieren
Allebei weer werkloos op boos op rtl
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 21 oktober 2014 @ 22:56:

Anneke D** (@Anneke_D*m_1983) heeft getweet om 10:21 PM on di, aug. 27, 2013:

#rtldubbeltje t is een huurhuis mensen!!Maar kan veul goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 21 oktober 2014 @ 23:01:

Studieschuld. Geen van beide geeft de indruk ooit iets geleerd te hebben...Nee, maar ze maken het ook nooit af en dan vraag je weer een andere studie aan met lening, deden dat ander stel 3 weken geleden toch ook, die hadden 4 studies gedaan en nooit iets afgemaakt.. maar wel een studielening van 20.000 meen ik me te herinneren... (waar ze dan weer van kunnen leven, de slimmerds) maar je mag er ook 35 jaar over doen tegenwoordig, met niet meer dan 18 euro terug betalen per maand... wat wil je nog meer..
Je doet er 15 jaar over, maximaal 30 jaar(nieuwe regeling), betalen is ongeveer 45 euro per maand bij een kleine lening rekening houdend inkomen etc.
Alle reacties Link kopieren
Opgenomen, dus kijk nu de herhaling. Maar: de DD kan toch ook gewoon in de bieb worden geleend?
Alle reacties Link kopieren
In de wachtkamer en als ik op een bestelling moet wachten lees ik ook de Donald Duck.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Zouden dit soort mensen misschien denken dat hun schulden betaald worden door RTL als ze aan zo'n programma meedoen ofzo?



Niet dat ik me niet dood zou schamen als ik mezelf zo terug zou zien op tv. En niet vanwege de schulden, maar elkaar zo afvallen op tv en zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen, dat wil je echt niet terugzien.



Ik zou inderdaad verhuizen (en mijn naam veranderen )
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 22 oktober 2014 @ 09:10:

Zouden dit soort mensen misschien denken dat hun schulden betaald worden door RTL als ze aan zo'n programma meedoen ofzo?



Niet dat ik me niet dood zou schamen als ik mezelf zo terug zou zien op tv. En niet vanwege de schulden, maar elkaar zo afvallen op tv en zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen, dat wil je echt niet terugzien.



Ik zou inderdaad verhuizen (en mijn naam veranderen )



Daar zit ook het grote verschil vandale: wij zouden ons doodschamen om zo op TV te komen. Ik kwam 3 jaar niet meer buiten, maar die zitten daar niet mee. En dat is ook vaak oorzaak dikke schulden, wij zouden geen oog meer dicht doen, zij gaan naar het strand.... Wat je bij al die stellen die zijn geweest ziet is dit: nooit samen praten over de financiële zaken. De 1 weet niet wat de ander uitgeeft (pinnen) kijken nooit naar hun rekening, hebben geen idee wat ze per maand uitgeven, pinnen maar raak. Nog NOOIT een boekhouding gedaan, nooit iets regelen, nooit even gaan praten met DE bank. Rekeningen worden niet betaald, ook in het begin van hun relatie vaak al niet, als er TOTAAL nog geen schulden zijn. Maar wel 2 dure mobiel, voetbal zender en uitgebreid film zenders. En het heeft in het begin niets met inkomen te maken, dat zit in je. Wat ik hierboven zeg heeft niets te maken met goedwillende mensen die buiten hun schuld in de problemen zijn gekomen, maar die helpen ze NOOIT. Altijd de mensen die vanaf het begin af aan hun rekening ongeopend in de kast flikkeren........



Alleen al dat hele gedoe met de Donald Duck, ik bedoel maar even, dan is er heel wat mis met je als volwassen man. En om eerlijk te zijn kan ik daar alleen medelijden mee hebben, want dat zie je niet vaak.... (daar bedoel ik niet mee dat je als volwassen man geen DD mag lezen, maar de manier waarop hij reageert op het opzeggen van abonnement, omdat je tot over je oren in de schuld zit.... nog nooit gezien of meegemaakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:harry60 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:17:

[...]



Wat ik hierboven zeg heeft niets te maken met goedwillende mensen die buiten hun schuld in de problemen zijn gekomen, maar die helpen ze NOOIT. Altijd de mensen die vanaf het begin af aan hun rekening ongeopend in de kast flikkeren........Mensen die buiten hun schuld om in de problemen zijn gekomen, die kun je toch ook weinig leren?
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
quote:saskiab23 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:25:

[...]





Mensen die buiten hun schuld om in de problemen zijn gekomen, die kun je toch ook weinig leren?Bedoel mensen die door ziekte in de WIA zijn gekomen, mensen die door een scheiding in de bijstand zijn gekomen. Mensen die alles op alles zetten om hun rekeningen te betalen, maar dat eenvoudig niet kunnen door rotte omstandigheden, enz..,, Maar die helpen ze NOOIT..gr
Alle reacties Link kopieren
Wat valt er dan te helpen als ze er geen schuld aan hebben en ze al alles op alles zetten?



Wat ze bij DOZK (even afgekort) doen, is mensen inzicht geven over de financiën waar ze zelf schuld aan hebben (en zelf dus moeten oplossen) en ze helpen om het weer op te pakken, door er nu wél goed mee om te gaan.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je? Die doen alles al goed?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
saskiab23........door er nu wél goed mee om te gaan.



Mooi en hoop ook dat ze geholpen worden. Maar als je over de 30 jaar bent en nog steeds niet weet dat je niet meer kan uitgeven dan dat er binnen komt, dan is er heel wat mis.....en dat los je zo maar niet op, want dat zit in je....
quote:vandale schreef op 22 oktober 2014 @ 09:10:

Zouden dit soort mensen misschien denken dat hun schulden betaald worden door RTL als ze aan zo'n programma meedoen ofzo?



Ik denk inderdaad dat ze dat echt denken. Ze hebben namelijk nog geen moment bedacht dat ze de schulden enkel en alleen aan zichzelf te danken hebben. Dat inzicht hebben ze namelijk niet en dat krijgen ze ook niet. (dat is mijns inziens namelijk iets wat je ook tijdens je opvoeding mee hoort te krijgen, of je moet gewoon zo intelligent zijn dat je dat inzicht zelf krijgt)



Iets wat ik erg vaak hoor, gister ook weer, is dat die lui die daaraan meedoen erg snel dingen roepen als 'de crisis'en 'de regering dit en dat...'.

Zo werkt het natuurlijk niet, maar nogmaals er zijn mensen die dat niet snappen.



Ik heb trouwens makkelijk praten, mijn vader was econoom en ik ben opgegroeid met 'geldgezeik' .

Dat heb ik eigenlijk best waar gezeik gevonden en verafschuwd, maar inmiddels ben ik toch wel heel erg blij met het inzicht dat ik daardoor ontwikkeld heb.

Als ik ff niet uitkom met mijn geld dan ga ik er echt even een ochtend voor zitten om bankrekeningen uit te pluizen enzovoort.

Omdat ik dit met de paplepel ingegoten gekregen heb vind ik het soms wel lastig om te bedenken dat dit niet bij iedereen zo is, dat klopt.

Maar goed van de andere kant, zo moeilijk is het niet. Ikzelf heb ook echt geen superhoog IQ/megabrein en ik kan het ook zelf oplossen ipv maar te gillen dat ik zielig ben en dat ik het zwaar heb enz.





Harrie: heb je helemaal gelijk in, het zijn altijd gemakzuchtige cijferdummie's ipv mensen die het echt zwaar hebben, maar ja het is commerciele tv he...
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens classicqueen ..



Wij laten nooit een rekening ongeopend in de kast liggen, gelijk betalen en klaar en dat al 40 jaar, wij weten niet beter.......en dat geeft een heerlijk gevoel, dat niemand wat van je krijgt.... behalve onze hypotheek dan, maar dat heeft bijna heel Nederland.
Dat doe ik ook, ik krijg morgen of vrijdag mn geld binnen.

Het meeste gaat automatisch, maar er zijn nog wat losse rekeningen die nog betaald moeten worden. Dat is dus het eerste wat ik ga doen morgen.

Weet je, administratie en rekeningen is vooral een kwestie van logisch nadenken, niet meer, niet minder.
Alle reacties Link kopieren
JUIST classicqueen, gr
Alle reacties Link kopieren
Als die Taco nu bij je voor een baan komt en je hebt dat programma gezien, dan neem je m toch ook niet meer aan?



Aan de andere kant, hij laat wel lekker over zich bazen (en doet er niets mee).



De 'onschuldigen" met schulden geven geen kijkcijfers.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry60 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:58:

saskiab23........door er nu wél goed mee om te gaan.



Mooi en hoop ook dat ze geholpen worden. Maar als je over de 30 jaar bent en nog steeds niet weet dat je niet meer kan uitgeven dan dat er binnen komt, dan is er heel wat mis.....en dat los je zo maar niet op, want dat zit in je....



Helemaal waar, en dát is juist precies waar DOZK zich mee bezig houd; dat patroon veranderen.



Iemand die in de schulden is gekomen door bijv. ziekte of scheiding is toch heel anders. Zij kúnnen met geld omgaan, maar zijn buiten hun macht om in de schulden geraakt. Wat kan DOZK voor hun doen? Ze schelden geen schulden kwijt, he.. Enige wat ze doen is advies geven.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Juubje: idd.



De mensen die aan dit programma meedoen hebben geen inzicht.

Dat hebben ze nooit geleerd en/of gesnapt, en dat krijg je er ook

niet meer in ben ik band.

Erg sneu eigenlijk...



En dan mogen ze mij een krentenkakker noemen (ben ik ook wel een beetje), maar dat is wel een stuk praktischer haha...
Alle reacties Link kopieren
Nee, als je inzicht heb, dan ga je niet zo op tv. Bijna janken om je DD.
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 21 oktober 2014 @ 22:32:

Tako L****** (@Takkie_197*) heeft getweet om 10:04 PM on di, okt. 21, 2014:

@rtl4 echt heel fijn 😠😈 die herhaling bij #edozk!! En als je je dan afvraagt als kijker hebben ze wat gehad a/d hulp... NEE & NEE nog es NEEHij kan zichzelf beter "tokkie" noemen, mijn god wat een niveau. Het is allemaal zullies schuld en hij is het slachtoffer. Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven