Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 22 oktober 2014 @ 16:25:

[...]



Ik ben er helemaal stil van Ik ken je niet, maar iedereen verdient een aantal maaltijden per dag. Jij en je kindje(s) dus ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon helaas in amsterdam. Maar kan altijd paar euro naar je overmaken? Met pakket betaal je verzendkosten. Dan geef ik die liever weg. Heb je meer aan.
Alle reacties Link kopieren
@Diamond, ik weet helemaal hoe je je nu voelt ben een aantal jaar alleenstaande moeder geweest en had ook weken dat je rond kon komen maar daar was het mee gezegd, ik zou het heel fijn vinden om iets voor je te kunnen doen, misschien juist een lekker extraatje voor het weekend, zou je me misschien even een pb met je gegevens willen sturen dan kan ik morgen een leuk pakje naar je sturen... Hoe oud zijn je kindjes ( kan ik er rekening mee houden)
Alle reacties Link kopieren
Ik kom alleen maar even zeggen dat ik (want heb het topic wel gevolgd) dit weer een van de mooiere topics vind. Hoe lief en hulpvaardig men is als het op tijdelijk ondersteunen aankomt dmv geld of eten, voor een andere forummer. Hulde!



Fijn dat TO en ook jij Diamond, even geholpen zijn.

wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, komt goed hoor Diamond.

Ik ga zometeen bij Mylenevalerie wat spullen ophalen, dan rij ik nog even naar de supermarkt voor wat lekkers en voor de kinderen en dan verstuur ik het morgenochtend, voordat ik ga werken. Dan heb je het vrijdag wel! Ga ik vanuit :-)
.
Alle reacties Link kopieren
quote:saskiab23 schreef op 22 oktober 2014 @ 15:32:

[...]





Er is wel een groot verschil tussen "geen hulp willen vragen" en "niemand die je te hulp kan of wil schieten". ;)



Kan er niemand te hulp schieten of ken je niemand aan wie je hulp zou kunnen/durven vragen?

Kan mij indenken dat als je ergens woont waar je eigenlijk alleen mensen kent van 'goedemorgen' en 'goedenavond' dat je niet snel die stap zet om te vragen of ze nog iets hebben. Heel anders als je bekenden/familie in de omgeving hebt wonen. Ik kan mij niet indenken dat iemand voedsel weigert te geven aan iemand, zeker niet als er ook kinderen bij betrokken zijn. Maar ga die stap eens zetten tov een wildvreemde.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wow,wat een warme gevoelens krijg ik hiervan,dat er zoveel mensen bereid zijn om te helpen!!!!
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve mensen op dit forum.

Ik heb nog wel een tip, om aan lekker gezond eten te komen.

Ga een praatje maken met mensen bij een volkstuincomplex (wel zo een waar ook echt groenten worden gekweekt). De mensen die zelf zo'n tuintje hebben, hebben vaak wat over.
llara ik heb geprobeerd je een mailtje te versturen maar het lukt niet.

Zou je mij anders een pb willen sturen misschien dat het beantwoorden wel lukt..
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in om te zeggen wat een lieve mensen hier toch zitten, echt lieverds zijn jullie allemaal.
quote:cavalier schreef op 22 oktober 2014 @ 17:31:

Wow,wat een warme gevoelens krijg ik hiervan,dat er zoveel mensen bereid zijn om te helpen!!!!

Paar jaar geleden hebben we met een groepj forummers ook eens een inzameling gehouden voor Sinterklaascadeautjes voor de kinderen van een forummer..

De 1 had nog wat boekjes de ander een pop enz zodat de kinderen toch een aantal pakjes hadden op 5 december.

Prachtig om te horen hoe blij die kinderen waren..

Was ook een heel mooi topic toen.
Alle reacties Link kopieren
ik woon in omg dordrecht.

mocht je daar wonen; pm me maar.



Niemand hoort zonder wat te eten te zitten!

Sterkte lieverd.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 22 oktober 2014 @ 17:47:

[...]



Paar jaar geleden hebben we met een groepj forummers ook eens een inzameling gehouden voor Sinterklaascadeautjes voor de kinderen van een forummer..

De 1 had nog wat boekjes de ander een pop enz zodat de kinderen toch een aantal pakjes hadden op 5 december.

Prachtig om te horen hoe blij die kinderen waren..

Was ook een heel mooi topic toen.



En als aanvulling van goede akties, een jaar of 4 geleden of nog iets langer, toen lag mijn kat met acute nierfalen op sterven. Hij moest direct geopereerd worden en (ja ja ik weet het van potjes apart houden) en door omstandigheden kon ik de operatie niet betalen. Toen heeft forumster Thee samen met anderen wat geld ingezameld zodat mijn kat geen spuitje hoefde te krijgen met zijn 1 jaar. Dat zal ik nooit vergeten. Net als vele andere goede acties van andere forummers. Weet nog zoveel meer goede akties van forummers.



Financieel kan ik helaas andere niet helpen omdat ik zelf nog heel moeilijk zit maar waar ik andere kan helpen waar ik kan, dat lijkt mij echt niet meer dan normaal. Ik weet als geen ander wat het met je doet als iemand je kan helpen op het scherps van de snede.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 22 oktober 2014 @ 11:03:

[...]



Lief van je mleen maar nee Amsterdam kom ik eigenlijk nooit en geld zou ik sowieso nooit aannemen.



Zou je dat ook niet doen als ik 2 euro overmaak, en Pietje, en Marietje, met een maximumbedrag door jouzelf bepaald?



Dan kost het in de basis nauwelijks iemand iets. Vergeet niet: mensen geven dat elke dag uit aan koffie op het station, een klein deel van een pakje sigaretten, de Viva enzo he. Voor jou is het heel wat om aan te nemen, maar sommige mensen kopen er de hele dag zonder twee keer met hun ogen te knipperen van alles en nog wat van.
Mooi dit
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 22 oktober 2014 @ 18:07:

[...]





Zou je dat ook niet doen als ik 2 euro overmaak, en Pietje, en Marietje, met een maximumbedrag door jouzelf bepaald?



Dan kost het in de basis nauwelijks iemand iets. Vergeet niet: mensen geven dat elke dag uit aan koffie op het station, een klein deel van een pakje sigaretten, de Viva enzo he. Voor jou is het heel wat om aan te nemen, maar sommige mensen kopen er de hele dag zonder twee keer met hun ogen te knipperen van alles en nog wat van.Dit dus. Ik had je een PB gestuurd, weet niet of je die ontvangen hebt? Ik kan makkelijk iets missen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi topic dit,

Op Facebook heb je verschillende groepen waar oa eten aan word geboden

Heb een tijdje geleden klein boodschap gedaan met een meisje die haar verjaardag wilde vieren maar niet veel had.



Ook vul ik afentoe een lege Ariël capsules doosje met witte reus waspoeder voor iemand die het kan gebruiken, dus als iemand dat hier kan gebruiken laat het dan maar weten ;)
Alle reacties Link kopieren
Diamant, hier ook Groningen. Je mag me mailen; ik geef je met liefde wat eten.

Je mag me mailen: embee1976@hotmail.com.



Ik weet niet welke maat je zoontje heeft, maar kleding/shirts in maat 110-116 (ongeveer) heb ik ook liggen.
Alle reacties Link kopieren
Isa is hier eind van de middag geweest en het pakje onderweg naar het verre noorden (met een vriendin hebben we het altijd over `het achtelijke land` als een woonplaats buiten de randstad valt )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 oktober 2014 @ 20:52:

Isa is hier eind van de middag geweest en het pakje onderweg naar het verre noorden (met een vriendin hebben we het altijd over `het achtelijke land` als een woonplaats buiten de randstad valt )
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd heb al iets in mijn gedachten dus als je me voor morgen je adres stuurt met de leeftijden van je kindjes dan kan je het voor Vrijdag in de bus hebben
Diamond je hebt een pb terug. Morgenmiddag fiets ik je kant op. Na 13.00 uur want ik moet eerst even werken. Zet in een pb wel even mijn nummer want ben niet zo goed met richting etc
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn er toch een heleboel lieve forummers!
Wat een hartverwarmende reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven