vrouwen die drummen

16-06-2012 18:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren lijkt het me heel leuk om te leren drummen. Vroeger wel muziekles gehad, maar meer de "gangbare" instrumenten. Zijn hier vrouwen of mannen die drummen en me er meer over kunnen vertellen? Blijft het bv wel leuk om te doen in je eentje (zonder band) en.hoe los je het oefenen thuis op met je buren?
Mijn beste vriendin drumt, sinds een jaar.

Zij vindt het ontzettend leuk, en na een klein jaar kan ze nu zelfstandig nummers drummen (ze is nu bezig met Lenny Kravitz bijvoorbeeld)
Mijn vriendin heeft zelf trouwens nog geen drumstel gekocht, ze oefent 'droog' zeg maar. Dat kan ik het begin wel. Je hoeft niet gelijk een drumstel te kopen.



Ik weet van de drumleraar dat je een drumstel voor beginners kunt kopen vanaf 200 euro. Echt eenvoudige basisdingetjes zijn dat. En je hebt practicedrumstellen die niet zoveel lawaai maken.



Leuk! Mijn vriendin heeft er echt heel veel plezier in en heeft ook niet de ambitie om in een band te gaan ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg! Hoe doet ze dat "droog oefenen" dan?
Hahaha, niet verder vertellen hoor.....op kussens.....hahahaaha
Alle reacties Link kopieren
Haha! Wel goed voor de buren!
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders nog tips?
Ik ben op m'n veertigste begonnen met drummen. Ben nu 53 en drum nog steeds. Heb wel toen bleek dat dochter ook een supergoed drummertje bleek (op haar 5e begonnen) een geluidscabine aangeschaft. Een flink grote zodat we er ook met meerderen in kunnen oefenen. Oefenen regelmatig met een bassist en gitarist erbij.

Verder heb ik beneden nog een oefenpadje:

Alle reacties Link kopieren
Ik ben op mijn 18e begonnen met drummen. Gestudeerd aan het Conservatorium en [...]

Ik had geluk met de buren toen ik begon. Ik kon eigenlijk de hele dag door spelen. Daarom kon ik in korte tijd veel leren en heb ik nu bereikt wat ik graag wilde. Lekker muziek maken en doen wat ik leuk vind! Inmiddels ben ik 30 en nog steeds lekker bezig.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2014 08:58
Reden: spam
% gewijzigd
..
Oud topic Annapalona, nu ruim 2 jaar oud.
quote:Nyx- schreef op 22 oktober 2014 @ 22:17:

Oud topic Annapalona, nu ruim 2 jaar oud.Ja dat zag degene voor mij niet blijkbaar. hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven