Geld & Recht alle pijlers

Twee weken zonder geld

22-10-2014 20:38 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik schrijf normaal regelmatig mee onder mijn andere nick, maar ik heb even een andere speciaal voor dit aangemaakt omdat ik mezelf een beetje geneer voor mijn probleem...



Ik heb namelijk de komende twee weken geen geld meer voor boodschappen, doordat ik mijn collegegeld voor school in een keer moest betalen, ik was te laat met inschrijven voor het regelen van termijnen, ik was namelijk op t laatste moment (toen de opleiding al begonnen was), nog veranderd van opleiding.



Ik weet dat er de laatste tijd al meerdere forums met zo'n probleem zijn geweest maar ik ben hier echt niet om te trollen of om om geld te bedelen, die forums hebben mij juist aangezet om misschien nog wat extra tips te krijgen als studentzijnde... Weet iemand bijvoorbeeld hoe ik snel even een paar tientjes kan verdienen of lenen ergens ofzo? Ik heb geen familie of vrienden van wie dat kan, echt niemand. Ik wil ook niet rood staan bij de bank, want ben bang dat ik er dan nooit meer uit kom. Tips over eten of boodschappen zijn uiteraard ook welkom!!! Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 22 oktober 2014 @ 22:11:

[...]



Jaloers? Wil je ook wat? Ik snap niet dat het het bij de voorgaande to "toegejuigd" wordt en het nu ineens not done is. Is deze to minder? Al komen er 100, als ik er 100 kan helpen help ik er 100Je bent te goed voor deze fictieve wereld!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks toegejuicht.
Alle reacties Link kopieren
Ketller, ik vind jou een heel lief persoon overkomen! Veel mensen zullen jou dankbaar zijn.



De rest met goede tips, echt nogmaals mn dank!! Slaap lekker allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ketller, ik vind jou een heel lief persoon overkomen! Veel mensen zullen jou dankbaar zijn.



De rest met goede tips, echt nogmaals mn dank!! Slaap lekker allemaal.
Alle reacties Link kopieren
"Jaloers? Wil je ook wat? Ik snap niet dat het het bij de voorgaande to "toegejuigd" wordt en het nu ineens not done is. Is deze to minder? Al komen er 100, als ik er 100 kan helpen help ik er 100"



Heel lief hoor. Maar ergens snap ik wel dat mensen bij deze to minder snel te springen staan.

De andere to was een bekende van het forum ( van deze to heb nog nooit gehoord ook haar echte nick niet).

In het geval van de andere to had ze echt helemaal niks meer.

Deze to kan nog even rood staan en heeft van volgende maand zelfs geld over.

Dat is geen schrijnend geval waarbij ik zou springen om te helpen met geld of boodschappen. De andere to wel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:student1996 schreef op 22 oktober 2014 @ 22:18:

Ketller, ik vind jou een heel lief persoon overkomen! Veel mensen zullen jou dankbaar zijn.



De rest met goede tips, echt nogmaals mn dank!! Slaap lekker allemaal.



Dank je! En graag gedaan.

Dus morgen ga je een tientje lenen van een klasgenoot krijgen van Kettler?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel snel een bijbaantje zoeken. Je hebt nog 30 euro over voor de komende maand. Een beetje bijverdienen en jullie redden het wel.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gewoon echt niet netjes om in je OP te zetten dat je regelmatig mee schrijft en dan gaat het uiteindelijk om een post of 3. Voel me bijna voorgelogen. (Dramaqueen niet voor niets natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gaat om te kijken naar de situatie. Deze TO is student, die tijdelijk niet kan rondkomen omdat eenmalig het gehele collegegeld is afgeschreven.

Ze schrijft zelf dat vanaf half november ze maandelijks geld zal overhouden.



TO is nog jong en ik denk ook (en misschien klinkt dat belerend) dat er een les te leren valt uit deze situatie: denk in oplossingen en ga actief op zoek naar een oplossing - dus zoek een bijbaan.

Kijk ook hoe erg het nou is als je ¤40,- rood gaat staan. TO schrijft dat ze bang is dat ze daar nooit meer uit zal komen. Maar die aanname klopt niet, want vanaf volgende maand houdt ze geld over, omdat ze al heel haar collegegeld heeft betaald.





Deze situatie is wezenlijk anders als bv. een ander topic van iemand die in de bijstand zat, schuldsanering, psychische problemen had en waar vanalles mis ging en die een week geen eten had. Zo is inderdaad geholpen naast praktische tips (over voedselbank, ga naar de boer), met een pak rijst ed.

Zo'n situatie is veel nijpender. Die persoon kán niet rood staan, heeft weinig mogelijkheden en het is fijn dat er mensen op het forum meedenken over de mogelijkheden die er wel zijn en daarnaast ook praktisch hulp aanbieden.
quote:student1996 schreef op 22 oktober 2014 @ 22:10:

Ik heb inderdaad een week studenten ov maar ik heb tot 3 december stage, maandag t/m vrijdag van 8-16. Het reizen naar Arnhem gaat me dus meer kosten dan wat ik verdien want ik zou dus alleen in t weekend kunnen komen, het is voor mij voordeliger om hier n baantje te zoeken. Toch bedankt voor t aanbod! Jammer dat het zo ver is



Als je al de hele week stage loopt en er niet bij kan werken, waarom laat je Blijfgewoonbianca dan het hele topic door vacatures posten?



En waarom schreef je eerder dat je bij die bijbaan gaat kijken of ze al eerder iemand kunnen gebruiken? En waarom schreef je eerder dat je morgen naar het uitzendbureau gaat als je toch niet beschikbaar bent voor werk?



quote:student1996 schreef op 22 oktober 2014 @ 21:07:

Ik heb vanaf begin december ook een bijbaantje, iemand anders stopt vanaf die datum en ik vervang hem dan, maar misschien moet ik inderdaad kijken of ze ergens anders al eerder iemand kunnen gebruiken.



en:



quote:student1996 schreef op 22 oktober 2014 @ 21:30:

Ik ga morgen alle uitzendbureaus af! En facebook ga ik ook eens rondkijken. Gelukkig hebben we nog 2 weken om even wat te verdienen.Zomaar wat vragen hoor.
quote:dramaqueend schreef op 22 oktober 2014 @ 22:23:

Ik vind het gewoon echt niet netjes om in je OP te zetten dat je regelmatig mee schrijft en dan gaat het uiteindelijk om een post of 3. Voel me bijna voorgelogen. Nog een vraag die opkomt inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 22 oktober 2014 @ 20:48:

Je kunt ook in een spannend lingeriesetje tussen de hoeren gaan staan! Een paar klanten en je bent binnen!Ik heb je gestaft.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:student1996 schreef op 22 oktober 2014 @ 22:10:

Ik heb inderdaad een week studenten ov maar ik heb tot 3 december stage, maandag t/m vrijdag van 8-16. Het reizen naar Arnhem gaat me dus meer kosten dan wat ik verdien want ik zou dus alleen in t weekend kunnen komen, het is voor mij voordeliger om hier n baantje te zoeken. Toch bedankt voor t aanbod! Jammer dat het zo ver isOK, dan houdt het op, misschien nog andere forummers dichtbij die wel wat hulp kunnen gebruiken?
Investeer in een vriezer. Maak grotere porties eten in de goede weken en vries deze in. Net als brood en vleeswaren. Hamster pasta en rijst!
quote:ketller schreef op 22 oktober 2014 @ 22:11:

[...]



Jaloers? Wil je ook wat? Ik snap niet dat het het bij de voorgaande to "toegejuigd" wordt en het nu ineens not done is. Is deze to minder? Al komen er 100, als ik er 100 kan helpen help ik er 100



Waar moet ik jaloers op zijn dan?



Je geeft hier geld weg, maar geef je ook geld aan elke bedelaar op straat die je tegenkomt? En verder ook aan iedere vreemdeling die tegen je zegt geen geld te hebben? Vast niet, want dan heb je niet een podium zoals dit forum waar anderen kunnen zien en zeggen hoe ontzettend 'lief' (zie post van MadameQetesh) je bent om geld weg te geven.
Bij smoske zoeken ze ook mensen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel werken, maar alleen in t weekend ;) Aangezien ik dan veel geld kwijt ben voor de reis naar arnhem kan ik wel naar n baantje hier zoeken.



Ik ga ook geen geld lenen van ketller, ik ga als het nodig is even rood staan, maar hopelijk lukt t met wat marktplaats opbrengsten en zuinig eten. Dit was inderdaad een les voor mij.



En nu ga ik echt slapen, trusten!!
Alle reacties Link kopieren
Trusten!
Je hoeft nu geen maandelijkse stufi te betalen, dat heb je al gedaan. Dan houd je toch over? Bijbaan zoeken naast je studie en je tijd efficiënt indelen. Hoe kan het dat je geen netwerk hebt om ergens aan te schuiven?

Een andere nick nemen op een anoniem forum vind ik altijd bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog studeerde kon je bij de Jumbo producten gratis meenemen, als de houdbaarheidsdatum van dezelfde dag was, of al verstreken was.

Geen idee of ze dat nog doen, maar ik heb daar aardig wat boodschappen gratis mee gekregen.



Ik kom trouwens een geweldige website tegen, van Joop Goedkoop, echt een parel!

http://zeeland.joop-goedk ... m/geld/studentenwerk.html

Volgens hem zijn er genoeg banen te vinden.



En:

'Voor geld moet je niet bang zijn'

'Geld is je vriend'



Nou ja, geen idee wat voor type er achter die site zit, maar misschien kan je een baan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als student zijnde kun je ook best een paar avonden brood eten, vind ik dan he.

Ik heb ook tijdenlang simpel macaroni gegeten of brood en klaar.

Dat ik de andere TO hielp was omdat ze hier langer schrijft , vind het een lief mens en ze heeft kinderen. Een kind wil je geen paar avonden brood geven, liever niet want die kunnen er ook niets aan doen.

Ik heb geen kinderen.. Nu heb ik nog genoeg geld voor de rest van de maand maar al had ik dat niet, dan had alsnog iets van mijn voorraadkast naar de andere TO gestuurd. Ik ga niet dood van paar dagen pasta eten of brood.. Zal me aan m'n anus oxideren.

Als ik iemand daar blij mij maak, why not.

Zoiets hoef ik niet te doen omdat mensen dan denken Ag lieff.. Want ik ben helemaal niet zo lief maar er is niets mis mee om je medemens zo nu en dan even te helpen. Soms kom je in situaties waar je niet veel aan kan doen.



Stuur liever boodschappen dan geld naar iemand maar al zou ik een tientje overmaken en iemand van hier blijkt een oplichter te zijn.. So what, over dat tientje kom ik wel heen.
.
Toen ik nog studeerde en dus ook regelmatig een stuk maand overhield aan het einde van mijn geld haalde ik zodra ik weer geld had altijd paar potten ingeblikt voer zoals witte bonen in tomatensaus maar ook pannekoekmix waar alleen water bij hoefde. Ik zorgde dus altijd dat ik van te voren een voorraadje had voor onverwachte dingen zodat ik in ieder geval nooit zonder eten zat. Heb je nu niks aan maar wellicht voor de volgende keer. Ik had onder elke omstandigheid ALTIJD eten in huis ik leek wel een doomsday prepper!
quote:student1996 schreef op 22 oktober 2014 @ 22:42:

Ik kan wel werken, maar alleen in t weekend ;) Dan zou het wel zo netjes zijn geweest als je dat even had aangegeven bij BGB die je probeerde te helpen met allerlei links naar vacatures. Want dan zou ze niet bijv. op de vorige pagina info hebben gepost over een bijbaan voor 12 uur in de week van maandag t/m vrijdag.
Bijgelezen, mosterd..
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon rood staan, wat een onzin zeg. Alsof je van een paar tientjes rood staan al in de problemen gaat raken. En je had trouwens als student allang een bijbaan moeten hebben, of twee. Dit soort dingen hoort gewoon erbij als je op je eigen benen wil staan.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven