Gezondheid alle pijlers

Hernia

21-10-2014 13:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Twee weken geleden 'geveld' door wat ik dacht dat een flinke aanval van spit was. Helaas kwam de huisarts vorige week tot de conclusie dat het geen spit was, en ook geen ischias, maar een hernia.

En het ging eigenlijk best aardig. Ja ik heb pijn maar ik kan stukjes lopen en wat autorijden. De huisarts zei ook dat ik vooral in beweging moest blijven (alles met mate!) en dat ik best weer kon kijken of ik weer kon gaan werken.

Dus zo gezegd zo gedaan, gisteren een halve dag gewerkt. En dat ging naar mijn idee eigenlijk heel aardig. Alleen werd ik vannacht wakker met de ergste pijnaanval sinds die 'spit' van twee weken geleden :(

Dus ik zit weer thuis. Niks werken. Mijn man haalt vanavond extra pijnstilling op en voorlopig moet ik het dus echt thuis doen.



En zo belandde ik hier. Zoekend naar lotgenoten, tips en gesprekspartners...
quote:yyy schreef op dinsdag 21 oktober 2014 17:33 Bij mij werd er juist wel sterk op fysiotherapie aangestuurd, hoewel die onderling wel weer verschillende methodes hadden. Eerst werd er gedacht dat de zenuw in mij bil klem zou zitten bijvoorbeeld. Een aantal oefeningen werkte voor mij vaak snel pijn verminderend (bijv op de rug liggen en de benen om en om verlengen of de knieen opgetrokken van links naar rechts bewegen), maar het is met een squat het ergst misgegaan. Ook dubbel dus.



Zorg je trouwens dat je met de pijnmedicatie goed een spiegel opbouwt? Voor of na een operatie? Na een operatie is fysio noodzakelijk, daarvoor wordt het vaak afgeraden. En ook deze oefeningen zijn voor het losmaken van het SI-gewricht. Een squat kun je niet uitvoeren als de stabiliteit in de onderrug weg is, dus dat klopt wel dat het dan mis gaat, terwijl je bij liggende oefeningen de rug juist ontziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 21 oktober 2014 @ 19:15:

[...]





Ik vermoed rug en buikspieren? Als je die niet samen traint, dan raak je namelijk uit balans, want dan trekken de sterkere spieren jouw lijf krom. Maar ik vermoed dat je rugoefeningen doet, waarbij je ook je buik aan moet spannen?Ja, dit bedoel ik. Met name de core spieren worden nu nog getraind. Geen "gewone"buikspieroefeningen. Die triggeren mij nu juist weer.Ook ik doe nu even geen stabiliteits oefeningen meer. Niet voor we de uitslag van de MRI weten
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een (voormalig) lotgenote!



Ook ik heb vorig jaar maanden met intense pijn gelopen. In eerste instantie gooide de huisarts het op lage rugklachten ( gek genoeg kon ik de hakken en tenentest zonder pijn uitvoeren), dus daar kwam ik de eerste maanden niet mee verder. Uiteindelijk een doorverwijzing naar de neuroloog gekregen, vervolgens een MRI en daarna terug naar de neuroloog met als uitslag een flinke hernia op l5 s1. In eerste instantie gaf de neuroloog aan dat ze terughoudend zijn met opereren omdat een hernia in de meeste gevallen vanzelf hersteld. Maar toen hij hoorde dat ik inmiddels al 7 maanden met pijn liep en morfine niet meer hielp heeft hij me doorverwezen naar de neurochirurg. Wel met weer de opmerking dat de neurochirurg het laatste woord heeft en ze terughoudend zijn met opereren.



Vervolgens de afspraak met de neurochirurg: tot mijn verbazing was hij heel relaxed en gaf aan dat gezien de langdurige pijn hij opereren wel noodzakelijk vond. En toen.... Begonnen de pijnklachten opeens vanzelf te minderen... Met de neurochirurg is toen afgesproken dat we het toch nog even zouden aankijken, maar inmiddels zijn de klachten helemaal verdwenen, dus een operatie niet nodig



Om een lang verhaal kort te maken: na maanden van pijn en frustratie gaat het nu weer helemaal goed met me! En hoe het komt? Echt geen idee... Ik heb goed naar mijn eigen lichaam geluisterd, wel geprobeerd zoveel mogelijk in beweging te blijven, maar ook eraan toe geven als het niet gaat. Ik heb nu soms nog wel eens last van mijn been, als ik bijvoorbeeld te veel gedaan heb of ongesteld moet worden, maar het is echt niet te vergelijken met de pijn die ik eerst had! Het heeft lang geduurd, dat is niet zo positief aan mijn verhaal, maar uiteindelijk is het wel goedgekomen



Sterkte met je klachten, ik weet hoe het voelt! En ik hoop dat jij ook snel weer pijnvrij bent!
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies is luister naar je lijf, ga naar een manueel therapeut en probeer als het wat beter gaat je rug en buikspieren wat sterker te maken.

Zelf een hernia gehad en kreeg geen mri omdat de neuroloog na haar testjes zeker wist dat ik geen hernia had. Na 2 jaar met veel klachten rondgelopen weer terug gegaan en bleek er wel een hernia te zitten. Ondertussen is mijn tussenwervelschijf opgedroogd en ingezakt.

Hernia operatie gehad maar was niet genoeg, ook een spondylodese via buik en rug gehad. Heb zenuwschade opgelopen, en heb nu een neurostimulator gekregen.

Twee leads zijn op het ruggenmerg geplaatst en de batterij zit in mn buik, dit geeft tintelingen af zodat het pijnsignaal naar de hersenen onderbreekt.

Mijn verhaal is niet om angst aan te jagen, maar forceer niets, stofzuig oa niet meer, probeer rekening te houden met die hernia.

Veel mensen hebben geluk, bij hun verdwijnt de hernia weer en kunnen hun normale leven weer opbouwen, geef het de tijd.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 21 oktober 2014 @ 19:21:

[...]





Herniapijn vermindert niet door oefeningen, want die disc drukt tegen de zenuw of dat doet hij niet.



Wat wel goed kan, is dat jouw lijf wat verkrampt door de pijn, en dat kan ook klachten geven. De oefening die jij beschrijft is voor het losmaken van het SI-gewricht (en een vast SI voelt bijna hetzelfde als een hernia, alleen meestal is die pijn wat minder scherp). Als jouw lijf verkrampt door de hernia, en dat op jouw SI slaat, dan heb je ook pijn. Wanneer die kramp dan weg wordt genomen door de oefeningen, en je lichaam weer meer ontspant, heb je ook minder pijn. Maar dat heeft dan dus niets met de hernia te maken, maar alles met de spieren daar omheen.



Even voor de duidelijkheid, het was inderdaad een minimale verlichting. Ik heb het geluk gehad dat ik relatief (!) ontzien ben qua pijn en nogal een scala aan klachten had, waardoor het ook wel mogelijk was dat het 'bij'klachten verbeterde.

Het leek er bij mij op dat de mate waarin mijn rug ontspannen was zeker invloed had. In de begintijd had ik vaak ernstige pijn in bed die overging door op de harde vloer te liggen. Overdag op het werk ging het toen juist beter. In de laatste periode, na het squatongelukje, was het gekke trouwens dat ik juist even moest gaan zitten en dan weer gevoel terugkreeg rond de urinewegen.



In de twee jaar dat ik serieus klachten gehad heb heb ik van meerdere fysiotherapeuten trainingen gehad, maar ik geloof dat ik inderdaad een mooi bewijs ben van het gevaar ervan.



Na de operatie heb ik uiteraard ook nog veel fysiotherapie gehad en dat is een stuk beter gegaan. Uitstraling heb ik af en toe nog wel en van beide voeten zijn wat teentjes ietwat doof, maar relatief mag het geen naam hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een hernia, maar de chiropractor dacht meer aan een scheef bekken. Had ook heel veel last van mijn been, kon niet slapen van de pijn. Uiteindelijk heeft een combi van de chiropractor en cranio sacraal therapie me geholpen. De cranio sacraal therapie was erg wazig, maar hielp wel.
Alle reacties Link kopieren
Ben 5 jaar geleden 2x kort achter elkaar geopereerd.

Vrij goed hersteld,alleen altijd pijn in m,n benen,als ik maar 1 km loop

kom ik bijna niet meer vooruit.



Misschien zijn het beschadigde zenuwen,als je met een hernia loopt

heb je daar ook zo,n pijn.

Herkent iemand dit?
quote:chocs schreef op dinsdag 21 oktober 2014 20:27 Ik had ook een hernia, maar de chiropractor dacht meer aan een scheef bekken. Had ook heel veel last van mijn been, kon niet slapen van de pijn. Uiteindelijk heeft een combi van de chiropractor en cranio sacraal therapie me geholpen. De cranio sacraal therapie was erg wazig, maar hielp wel.Een chiropractor kan heel verkeerd uitpakken bij een hernia, dus is echt niet geadviseerd. En de CS-therapie is vaag en ook nooit bewezen. Ik heb er wel eens wat onderzoek naar gedaan nav een positief verhaal, maar besloot toen na wat online gelezen te hebben dat ik daar ver uit de buurt blijf.
quote:burgos schreef op dinsdag 21 oktober 2014 20:41 Ben 5 jaar geleden 2x kort achter elkaar geopereerd.

Vrij goed hersteld,alleen altijd pijn in m,n benen,als ik maar 1 km loop

kom ik bijna niet meer vooruit.



Misschien zijn het beschadigde zenuwen,als je met een hernia loopt

heb je daar ook zo,n pijn.

Herkent iemand dit?



Ik heb toen van mijn chirurg begrepen, als ik het goed heb onthouden, dat zenuwen zich weer herstellen. Maar dat gaat wel heel langzaam.



Als je na 5 jaar nog zenuwklachten hebt, dan zou ik eerder denken aan SI-klachten, spieren die de zenuw beknellen, of misschien toch weer opnieuw een (lichte?) hernia.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik herken in bijna elk verhaal wel wat...

Afgelopen nacht was beter dan de vorige maar of dat nou gekomen is door de pijnstilling of omdat ik inmiddels begin door te krijgen dat lang in bed blijven liggen het niet verbetert weet ik niet. Het eerste deel van de nacht ging prima. Ik werd wakker rond 3 uur met zere, rusteloze benen. Toen toch de vierde tramadol er bij genomen (ik mag er vier maar kwam tot eergisteren prima pijnvrij de dag rond op 3 stuks) maar dat hielp niet. Mijn beide benen gingen steeds meer pijn doen in bed, terwijl eigenlijk alleen mijn linkerbeen zeer doet door de hernia.

Om half 5 uit bed gegaan en naar beneden gegaan. Daar gelopen, gelegen op de bank (is harder dan ons bed) en gezeten, afwisselend. Om half 6 weer naar bed gegaan en toch weer een uur geslapen.

Ik zou eigenlijk aamdag weer terug naar de huisarts maar heb besloten dat ik morgen al bel voor een afspraak. Kijken of ze me kan doorverwijzen naar een neuroloog of zo. Kan ik ook met de huisarts overleggen wat ik nou met die fysio moet want ik heb nu niet het idee dat het me goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een Hernia klant, in veel verhalen herken ik wel wat.

Bij mij de eerste weken rust moeten houden van de fysio, daarna langzaam oefeningen.

Dat verergerde de klachten, toen naar de neuroloog, een mri en idd een zichtbare Hernia, weer rust, weer fysio opbouwen, lukte niet.

Doorgestuurd naar de pijn-poli, daar hebben ze een aantal keren een pijn blokkade in mijn rug geprikt, dat heeft mij goed geholpen, helaas is het bij de laatste spuit niet helemaal goed gegaan, en heb ik echt weken vreselijk veel pijn gehad, steeds zwaardere medicijnen gekregen, terug gestuurd naar de neuroloog.

Die heeft me nu doorgestuurd naar de neurochirurg, daar heb ik over 2 weken een afspraak staan.

De meeste pijn heb ik toch s`nachts, dus een nacht in bed liggen gaat niet, ik moet na anderhalf uur echt even uit bed om wat heen en weer te lopen.

Het is bij mij wel begonnen met rugpijn, maar dat heb ik nog maar heel weinig, de pijn zit vooral in mijn *onder*been.

De neuroloog zei, we hebben het nu links en rechtsom geprobeerd je zult dus nu wel geopereerd worden.

Maarrrrrrrrr BBBrrrrrrr daar zie ik dan weer als een berg tegen op.
Alle reacties Link kopieren
quote:dicentra schreef op 22 oktober 2014 @ 10:46:

Goedemorgen!

Ik herken in bijna elk verhaal wel wat...

Afgelopen nacht was beter dan de vorige maar of dat nou gekomen is door de pijnstilling of omdat ik inmiddels begin door te krijgen dat lang in bed blijven liggen het niet verbetert weet ik niet. Het eerste deel van de nacht ging prima. Ik werd wakker rond 3 uur met zere, rusteloze benen. Toen toch de vierde tramadol er bij genomen (ik mag er vier maar kwam tot eergisteren prima pijnvrij de dag rond op 3 stuks) maar dat hielp niet. Mijn beide benen gingen steeds meer pijn doen in bed, terwijl eigenlijk alleen mijn linkerbeen zeer doet door de hernia.

Om half 5 uit bed gegaan en naar beneden gegaan. Daar gelopen, gelegen op de bank (is harder dan ons bed) en gezeten, afwisselend. Om half 6 weer naar bed gegaan en toch weer een uur geslapen.

Ik zou eigenlijk aamdag weer terug naar de huisarts maar heb besloten dat ik morgen al bel voor een afspraak. Kijken of ze me kan doorverwijzen naar een neuroloog of zo. Kan ik ook met de huisarts overleggen wat ik nou met die fysio moet want ik heb nu niet het idee dat het me goed doet.

Dit klinkt allemaal wel herkenbaar (hoewel dit soort klachten ook door iets anders veroorzaakt kunnen worden dan een hernia).



Bij mij wilde de huisarts mij niet meteen doorsturen naar de neuroloog omdat hij eerst wilde afwachten of de klachten vanzelf minder werden. Dat was uiteindelijk ook zo, maar de eerste weken waren ellendig.



Je moet er echt even doorheen is mijn ervaring en aan een hernia is nou eenmaal niet zoveel te doen helaas.



De fysiotherapeut kan ook niet zoveel doen, zeker in het begin als de zenuw nog ontstoken is kan je beter niet teveel gaan rommelen. Later heb ik wel oefeningen gekregen om mijn rug recht te houden en voor de buikspieren (alleen buikspieroefeningen waarbij je plat op de grond ligt, dus niet waarbij je half omhoog moet komen zoals bij veel oefeningen het geval is, want daarbij krom je je rug teveel).



Alleen als je uitvalsverschijnselen krijgt of je je urine niet meer kunt ophouden is dit reden om meteen de huisarts te gaan bellen want dat betekent dat de zenuw volledig afgekneld wordt en dan zullen ze wel direct actie ondernemen (ik ken iemand die toen met een ambulance is opgehaald).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee keer geopereerd aan een twee-zijdige hernia (l5, s1, zowel links als rechts).

De eerste operatie was echt piece of cake. Ik ging erin met helse pijnen en ik kwam er dansend uit. Het herstel ging ook heel voorspoedig.



Tweede operatie is veel sneller ingezet, zodat ik niet weer 7 maanden met helse pijn hoefde rond te lopen. Terwijl ik op de wachtlijst stond slikte ik Lyrica en dat was echt heel fijn. Daarnaast werkte ik met een goede fysiotherapeut aan pre-operatieve training, zodat ik zo gezond mogelijk de operatie inging. Vanuit mijn professionele achtergrond ken ik erg veel therapeuten en kan ik ook een bewuste keuze maken welke fysio ik nodig heb voor welke klacht.

Herstel na de tweede operatie was echt heel, heel, heel erg zwaar. Chirurg had me hiervoor gewaarschuwd, maar hier had ik me echt niet op ingesteld. Ik ben bijna een jaar verder inmiddels en echt nog niet klachtenvrij, maar ik kan weer een hoop!



Vanuit mijn persoonlijke ervaring zeg ik:

- Vermijd zitten en stil staan, maar loop, fiets op een hometrainer en lig plat op de bank/bed met je benen in een hoek van 90 graden

- Ga twee keer in de week aan de slag met een goede (!!) fysiotherapeut en houd je aan de oefeningen die je dagelijks thuis moet doen.

(een goede fysiotherapeut gedraagt zich niet als personal trainer en jaagt je dus niet naar het einde van je 'setje' oefeningen en zal je dus ook niet meer laten doen dan goed is voor je lijf.)

- Vraag je huisarts/neuroloog om Lyrica tegen de zenuwpijn
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ervaring met vermeende hernia. Het schoot er zo in, als een elektrische schok midden in de nacht, ik zou net overeind komen, pijn dat het deed. Vooral in been! Ik kon m'n bed niet eens uitkomen. Ook naar huisarts. die zei ook na wat testjes dat het een hernia was. ik mocht diclofenac slikken en een spierverslapper. Na 2 a 3 dgn was de ergste pijn over. Wat bleef was een doof gevoel in been en heel langzaam heeft zich dit hersteld. Met alleen nog wat doofheid in voet. Nu zijn we bijna 10 mndn verder. m'n rug blijft een zwak plek, als ik lang sta of te fanatiek sport speelt m'n rug op.

En ook ben ik niet vrij van pijntjes in bijv. Kuit, bil, lies bij het hardlopen. Voorheen was er eigenlijk nooit wat.

Ik heb geluk gehad en geen weken of maanden pijn gehad. Dus wat t nou precies geweest is?



decentra, succes met alles! en goed dat je wr nr de huisarts gaat, niet met pijn blijven doorlopen. En anders om een doorverwijzing vragen.



Hier lijken wel wat mensen met verstand van zaken te zitten. Waar kan ik precies terecht als ik nog eens goed willen laten bekijken of t niet een bekkenscheefstand of SI gewrichtprobleem is?

Ik kan me een aantal weken voor ik de "hernia" kreeg nog een flinke valpartij met fiets herinneren. daarbij viel ik keihard op mijn linkerknie. toen had ik geen last maar Misschien. Heeft dit de boel verzet denk ik nu achteraf ?
Alle reacties Link kopieren
quote:kardinaalsmuts schreef op 22 oktober 2014 @ 16:44:





Hier lijken wel wat mensen met verstand van zaken te zitten. Waar kan ik precies terecht als ik nog eens goed willen laten bekijken of t niet een bekkenscheefstand of SI gewrichtprobleem is?

Ik kan me een aantal weken voor ik de "hernia" kreeg nog een flinke valpartij met fiets herinneren. daarbij viel ik keihard op mijn linkerknie. toen had ik geen last maar Misschien. Heeft dit de boel verzet denk ik nu achteraf ?Een goede manueel therapeut kan zien of je bekken scheef staat. Bij mij wordt iedere keer gekeken naar de stand van het bekken, omdat mijn bekken ook steeds weer scheef gaat staan. Na de behandeling wordt gekeken of het weer goed staat. Door een val zoals jij hebt gehad kan idd de boel ontwricht zijn geraakt.
Ik zou niet naar de manueel therapeut gaan. Bij een (mogelijke) hernia is dat geen goed idee. De fysio kan jou verder helpen (situatie beoordelen en oefeningen geven voor jouw spiercorset, zodat jouw spieren je weer recht trekken). En zo nodig zou je ook nog bij een mensendieck-therapeut langs kunnen gaan, die kijken meer naar houding en hoe je dat kunt verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Heb er 2. Kleintje in mn nek. En in mn rug. Aan die kunnen ze me opereren maar de kans dat het misgaat en ik verlamd raak is groot. Dan loop ik liever met pijn...



Ken je pijn dus heel goed :(. Helpt warmte je niets?
Carpe Diem!
quote:burgos schreef op 21 oktober 2014 @ 20:41:

Ben 5 jaar geleden 2x kort achter elkaar geopereerd.

Vrij goed hersteld,alleen altijd pijn in m,n benen,als ik maar 1 km loop

kom ik bijna niet meer vooruit.



Misschien zijn het beschadigde zenuwen,als je met een hernia loopt

heb je daar ook zo,n pijn.

Herkent iemand dit?

Zijn je spieren niet verkort en verkleefd door de 2 hernia's? Voelt de pijn als zenuwpijn maar met een diepe spierpijnachtige component?



Ga dan eens naar een fysio die triggerpoints (verklevingen) in spieren behandelt.



Ik heb 2 hernia's gehad. De eerste geopereerd omdat de pijn alleen maar erger werd en na 9 maanden onhoudbaar was. De tweede was 2 maanden na de operatie en is uiteindelijk zelf verdwenen. Maar door de hernia zijn mijn beenspieren verkleefd en daar heb ik heel veel pijn aan gehad en uiteindelijk kwam ik maanden plat te liggen.



Met triggerpointbehandeling loop ik nu weer dagelijks en ik ben langszaam aan begonnen met vrijwilligerswerk. Maar ik heb ruim anderhalf jaar moeten revalideren.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 oktober 2014 @ 22:18:

Ik zou niet naar de manueel therapeut gaan. Bij een (mogelijke) hernia is dat geen goed idee. De fysio kan jou verder helpen (situatie beoordelen en oefeningen geven voor jouw spiercorset, zodat jouw spieren je weer recht trekken). En zo nodig zou je ook nog bij een mensendieck-therapeut langs kunnen gaan, die kijken meer naar houding en hoe je dat kunt verbeteren.Je hebt gelijk ! Mijn behandelingen zijn nu tijdelijk ook stopgezet bij de manueel, ze wil eerst de uitslag van de MRI weten.
quote:Ikbenanoniem schreef op donderdag 23 oktober 2014 14:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="burgos in "Hernia"" class="messagelink">burgos schreef op 21 oktober 2014 @ 20:41</a>:</b>

Ben 5 jaar geleden 2x kort achter elkaar geopereerd.

Vrij goed hersteld,alleen altijd pijn in m,n benen,als ik maar 1 km loop

kom ik bijna niet meer vooruit.



Misschien zijn het beschadigde zenuwen,als je met een hernia loopt

heb je daar ook zo,n pijn.

Herkent iemand dit?</div></blockquote>

Zijn je spieren niet verkort en verkleefd door de 2 hernia's? Voelt de pijn als zenuwpijn maar met een diepe spierpijnachtige component?



Ga dan eens naar een fysio die triggerpoints (verklevingen) in spieren behandelt.



Ik heb 2 hernia's gehad. De eerste geopereerd omdat de pijn alleen maar erger werd en na 9 maanden onhoudbaar was. De tweede was 2 maanden na de operatie en is uiteindelijk zelf verdwenen. Maar door de hernia zijn mijn beenspieren verkleefd en daar heb ik heel veel pijn aan gehad en uiteindelijk kwam ik maanden plat te liggen.



Met triggerpointbehandeling loop ik nu weer dagelijks en ik ben langszaam aan begonnen met vrijwilligerswerk. Maar ik heb ruim anderhalf jaar moeten revalideren. Wat fijn om deze update van jou te lezen, Iba!
quote:hen70 schreef op donderdag 23 oktober 2014 14:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Hernia"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 22 oktober 2014 @ 22:18</a>:</b>

Ik zou niet naar de manueel therapeut gaan. Bij een (mogelijke) hernia is dat geen goed idee. De fysio kan jou verder helpen (situatie beoordelen en oefeningen geven voor jouw spiercorset, zodat jouw spieren je weer recht trekken). En zo nodig zou je ook nog bij een mensendieck-therapeut langs kunnen gaan, die kijken meer naar houding en hoe je dat kunt verbeteren.</div></blockquote>Je hebt gelijk ! Mijn behandelingen zijn nu tijdelijk ook stopgezet bij de manueel, ze wil eerst de uitslag van de MRI weten. Ik had er liever wat minder kennis over gehad! Maar goed dat jij ook gestopt bent. Beterschap!
quote:NummerZoveel schreef op 23 oktober 2014 @ 18:10:

[...]





Wat fijn om deze update van jou te lezen, Iba!

Dank je NZ. Ik las dat het bij jou nog steeds aanmodderen is maar dat je het beste ervan maakt. Daar heb ik ontzettend veel respect voor.



Mijn "werk" stelt nog niet veel voor hoor. Ik dacht dat ik wel 2x4 uur kon werken, nou mooi niet. Dus ik begin nu met 2x2 uur. Ben nu 4 weken aan de gang en hoop medio volgend jaar weer voor betaald werk te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 23 oktober 2014 @ 18:12:

[...]





Ik had er liever wat minder kennis over gehad! Maar goed dat jij ook gestopt bent. Beterschap!



Al doende leert men En dank je.



@ikbenanoniem, ik ben nu ook bijna 1,5 jaar na de operatie. Kon net mijn huishouding weer draaiende houden. Nu dus weer klachten. Ik denk binnenkort dat ik mij ook eerst met vrijwilligerswerk ga bezighouden.
Hen70, vanaf het begin van de eerste hernia ben ik nu ruim 3,5 jaar verder. Het revalideren na mijn operatie begin 2012 ging beter en vlugger dan herstel na de 2e hernia en de opvolgende triggerpoint ellende. Daarvan ben ik nu ruim anderhalf jaar aan het revalideren.



Ik had het geluk dat ik de juiste fysio trof, want de pijnpoli kon me niet helpen en de neuroloog stond voor een raadsel. De fysio ontdekte in februari 2013 wat er nu echt aan de hand was.



Zenuwblokkades hielpen niet, medicatie hielp niet. Triggerpointbehandeling wel. Het herstel duurt heel erg lang, maar ik kan nu weer zoveel meer dan een jaar geleden.



Pijn heb ik nog wel, maar hanteerbaar. Mijn been is vaak wat stijf en de achterkant van mijn been en hak zijn doof. Ik denk ook niet dat dat gaat herstellen. Maar ik ben weer mobiel en kan weer dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenanoniem, dan komt mijn verhaal in grote lijnen wel op hetzelfde neer. Na de operatie ook veel pijn gehouden, Zenuwblokkades en medicatie hielpen mij ook niet. Nadat ik per toeval een vervanger van manueel therapeut kreeg die ook aan dry needling deed ging het langzaam aan beter. Vanaf mei eindelijk een paar week redelijk pijnvrij geweest. Nu dus weer helaas weer nieuwe klachten, waarvoor ik maandag een MRI krijg.



Maar goed, zie dat jij ook al 3,5 jaar aanmodderd. We ploeteren kalm verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven