Ojee, een kaartje van de inspecteur Openbare Ruimte

22-10-2014 19:51 61 berichten
Ik heb een kaartje in de brievenbus gekregen van de inspecteur Openbare Ruimte om haar te bellen over mijn kliko. Die heb ik gisteren niet binnen gehaald dus ik ben bang dat ze me vermanend gaat toespreken. Ik word er nu al narrig van Natuurlijk zijn die regels er niet voor niets, en als iedereen maar zijn vuilnisbak zou laten staat wordt het een zooitje in onze leefomgeving, blabla, dus ze heeft ook helemaal gelijk. Maar gisteren was ik laat thuis en had ik echt geen zin om in het noodweer in het donker nog helemaal achterom en dan weer naar straat te lopen.

Hoe zal ik me morgen opstellen als ik bel? Ja en amen en zeggen dat ik het nooit meer zal doen, of ook gelijk maar eens het hondenpoepprobleem aankaarten en haar het advies geven om haar energie aan dat soort belangrijke zaken te besteden

Hebben jullie wel eens straf gehad voor het overtreden van de kliko-voorschriften?
Alle reacties Link kopieren
Kansloze figuren die containerrakkers
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Of ze nou wel of niet er over bellen, er kijken sowieso mensen naar je afval he Dus allemaal netjes je bankafschriften versnipperen! (moeten die dan in de papierbak? Of in het gewone afval? Hm...)



Waar ik woon zijn trouwens ook strenge regels over wanneer de bak aan de weg mag staan, en dat is niet in Nederland.
Waar ik dan weer geirriteerd van raak, is dat wij 1x de container bij de weg hebben laten staan en een briefje erop kregen met een waarschuwing (volgende keer boete). En dat er vervolgens wekenlang containers bij de weg blijven staan waar zelfs na weken nog geen briefje aan hangt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 22 oktober 2014 @ 22:16:

Waar ik dan weer geirriteerd van raak, is dat wij 1x de container bij de weg hebben laten staan en een briefje erop kregen met een waarschuwing (volgende keer boete). En dat er vervolgens wekenlang containers bij de weg blijven staan waar zelfs na weken nog geen briefje aan hangt.Het komt voor dat de gemeente steekproefsgewijs controleert. Als er op elke hoek van de straat een ambtenaar moet blijven staan omdat het anders 'oneerlijk' is zijn de gemeentebelastingen helemaal niet meer te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wel weer fijn dat je eerst een waarschuwing krijgt.
Dat snap ik best, maar waarom dan zo;n verschrikkelijk onaardig dreigend briefje aan de container hangen? Hang er een vriendelijker briefje aan, bezorg bij iedereen huis-aan-huis dat men er aan denkt enz.
De gemeentelijke belasting kan omlaag als ze hier elke week komen beboeten. Zeker de papiercontainers blijven lang aan de weg staan.
Alle reacties Link kopieren
Vriendelijk briefje, kom op Aztec, ze hadden je ook meteen een bekeuring kunnen geven. En hoe vaak vind jij dat dat huis aan huis bezorgd moet worden?



Het beboeten is vaak duurder dan de 'opbrengst'. Wist je trouwens dat je je als burger kunt aanmelden om te vergaderen over gemeentezaken?

Dan kan je ze uitleggen dat de briefjes aardiger moeten en het gemeentegeld minder kan als ze in jouw straatje boetes gaan uitdelen.

Huh? Nu ik er zo over nadenk, wil je nou aardige briefjes voor jezelf en een boete voor je buren???
Ik heb vanmorgen toch maar even gebeld en kreeg het vriendelijke verzoek om voortaan mijn bak wat eerder binnen te halen. Dat was het Ik vermoed dat ik desondanks wel op een lijst sta, en dat ik het dus beter niet op korte termijn nog een keer moet vergeten.
Alle reacties Link kopieren
👍
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:winkelfanaat schreef op 22 oktober 2014 @ 23:08:

Vriendelijk briefje, kom op Aztec, ze hadden je ook meteen een bekeuring kunnen geven. En hoe vaak vind jij dat dat huis aan huis bezorgd moet worden?



Het beboeten is vaak duurder dan de 'opbrengst'. Wist je trouwens dat je je als burger kunt aanmelden om te vergaderen over gemeentezaken?

Dan kan je ze uitleggen dat de briefjes aardiger moeten en het gemeentegeld minder kan als ze in jouw straatje boetes gaan uitdelen.

Huh? Nu ik er zo over nadenk, wil je nou aardige briefjes voor jezelf en een boete voor je buren???



Ik ben voor een wat eerlijker beleid: waarschuw je de een, dan ook de ander. En zeg je dat je gaat beboeten, doe dat dan ook. Ik heb namelijk na die ene keer dat ik een waarschuwing aan mijn container had hangen, nooit weer ergens een waarschuwingsbriefje gezien.



En je weet dat positief beter werkt dan negatief? Het is de toon die de muziek maakt. Waarom worden de verkeersborden blauw ipv verbodsborden? Omdat dat mensen meer aanspreekt. Mensen zijn meer geneigd mee te werken als het op een vriendelijke toon gaat. En zo werkt het bij mij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven