gloeiende gloeiende! terug naar winkel of niet?

22-10-2014 21:36 39 berichten
Mijn dekbed was op, vies en, na meerdere keren wassen, dunner geworden en dus had ik het koud. Vandaag toog ik naar de Hema voor een nieuw exemplaar. Die synthetische 1 persoons van 25 euro. Warmteklasse 3+1. Thuis het oude dekbed weggegooid, beddengoed gewassen en gedroogd. Zal ik net het bed opmaken, haal de vacuüm verpakking open en toen viel mij al op dat het een zwaar dekbed was. Kan. Behalve zwaar vond ik em na inspectie ook best groot. En ja hoor, het is een 2 bij 2 meter. twee persoons dus. Ik de buitenverpakking controleren, 140x200 zou erin hebben moeten zitten. Ik heb ook voor een 1 persoons betaald.



Ik heb alleen maar 1 persoons overtrekken dus daar zit hij nu ingepropt. Mijn oude dekbed is immers al weg. Geen keus.



Nu twijfel ik of ik morgen zal bellen met het hele verhaal. Opzich vind ik het geen probleem dat het een tweepersoons is, die wilde ik al eerder omdat nu steeds het halve bed maar is opgemaakt (man en ik slapen apart omdat hij enorm snurkt en er niet naast te liggen is) maar ivm geld toch gekozen voor 1 persoons.



Gewetensgedoe dus. Ik geloof best in karma en heb nu iets dat me eigenlijk niet toekomt. Maar zitten zij te wachten op een dekbed waar al onder geslapen is?



Pfff, wat zouden jullie doen?
In dit geval zou ik hem gewoon houden aangezien je er vanuit mocht gaan dat het een 1 persoons is.



Heb wel eens gehad dat ik een CD kreeg voor mijn verjaardag maar er zat een verkeerde CD in. Terug naar de cd winkel, was de juiste CD niet te vinden. Moesten ze mijn CD helemaal opnieuw bestellen wat een gedoe zeg, eerst nog gezeik van ja maar hij is niet meer geseald.. ja duh! Als ik de seal niet had verwijderd had ik het niet gezien. Ik zou dus alleen terug gaan als je echt die 1 persoons wilt of iemand straks door deze fout een 1 pers. heeft i.p.v. 2 maar dat lijkt me sterk want hoe krijg je dat dekbed weer in de plastic?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 'm houden. Ik ben best eerlijk in dat soort dingen, maar er zijn grenzen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Houden, na al dat gesnurk heb je m verdiend, koop je gewoon een nieuwe overtrek bij de Hema (die katoen-satijnen zijn erg fijn) opgelost.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Karma technisch: pay it forward?



Of anders de komende tijd heul veul tompoucen eten?
Ik zou teruggaan.



Je hebt een product gekocht en niet gekregen. Niks karma, omdat dit groter is dan je je oorspronkelijke product. Wat een onzin.



Als je hem om die reden wil houden is dat jouw goed recht natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee terug kan gaan.



Ik snap gewetensvragen best, maar in dit geval slaat het echt nergens op. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het houden en niet teruggaan. Het zat in een verkeerde verpakking, dus het was geen fout dit in de winkel is gemaakt waarschijnlijk. Niemand wordt hier minder om.

Als jij er gelukkig mee bent, is het gewoon een meevallertje.
Alle reacties Link kopieren
Die verpakking is er in de fabriek fout omheen gedaan. Hema maakt dekbedden denk ik niet zelf, dat doet een extern bedrijf. Denk je dat Hema dit verschil gaat terugbetalen aan het externe bedrijf?

En al zou de Hema ze echt zelf maken dan nog maken ze winst op jouw 'eenpersoons' dekbed.
Alle reacties Link kopieren
quote:ippy schreef op 22 oktober 2014 @ 23:34:

Karma technisch: pay it forward?



Of anders de komende tijd heul veul tompoucen eten? Koop een tompouce en geef 'm aan een dakloze!
Alle reacties Link kopieren
quote:mater_matuta schreef op 23 oktober 2014 @ 01:10:

[...]





Koop een tompouce en geef 'm aan een dakloze!En je oude dekbed
Ik heb vannacht heerlijk warm geslapen. Wie had gedacht dat een tweepersoons dekbed in een eenpersoons hoes zo fijn zou zijn? Ik heb besloten hem toch te gaan houden. Het is inderdaad zonde als het dekbed anders vernietigt wordt terwijl ik er eigenlijk heel blij mee ben. Als ik een ander kan helpen dat doe ik dat dus ik geef het uiteindelijk wel weer door.



Ik ben verder niet raar ofzo en ik geloof ook niet dat de hema mij zal gaan voodoo-en ofzo maar toch, stiekem dip van binnen, ben ik altijd een beetje bang dat je gestraft wordt met iets als je niet eerlijk bent ofzo. Misschien ben ik toch gewoon een beetje raar



Bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Niets zo fijn als een tweepersoonsdekbed voor 1 persoon. Nooit meer koude voetjes of koude rug.. heerlijk. Wanneer je hem terugbrengt dan kunnen ze er niet zoveel meer mee. Hij is al uit de verpakking. Foutje van de fabrikant en niet schuldig voelen. Ze kunnen hem toch niet terugnemen.

Dit schrijft iemand die altijd eerlijk is. Als je het van te voren niet weet, dan krijg je ook niet de kans om eerlijk te zijn. Bovendien trekken de kosten wel gelijk: een twee persoonsovertrek is duurder dan een eenpersoons.
Ons 2 persoonsbed is 140x200 cm. Heb je een dekbed gekocht voor dat maat bed of heb je een dekbed gekocht in exact die maat? Stond er op de zak een afbeelding met 1 of 2 kussentjes boven het dekbed?
Alle reacties Link kopieren
Op grond van de TO-titel dacht ik dat je enorm was afgezet, slecht product had gekregen oid.

Beetje dramatiek om niks.
Iemand anders zal nu waarschijnlijk een grote kopen en een kleine krijgen en het is maar de vraag of diegene dit makkelijk zal kunnen omruilen of dat de Hema-medewerker er een probleem van zal maken.

Daar ben jij dan karmisch (??) gezien verantwoordelijk voor.





Je kan de Hema mailen en uitleggen wat er is gebeurd.

Dan weten zij in ieder geval van de gemaakte fout .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven