Werk & Studie alle pijlers

dilemma: stripper op het werk

22-10-2014 18:23 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma, en ik wil graag jullie mening weten.



Aanstaande vrijdag is mijn baas jarig (getrouwd, maar woont apart van zijn vrouw op dit moment) en mijn collega's willen voor hem als verjaardagscadeau een stripper regelen. Baas heft altijd wel een grote bek over blonde vrouwen 'met grote tieten' maar als het er op aan komt is hij nog gewoon trouw aan zijn vrouw.



Mijn menig is gevraagd over de stripper, en ik vind het helemaal niks. Ik denk dat mijn baas enorm in de verlegenheid wordt gebracht, en daarnaast vind ik het een grens overschrijden tussen het persoonlijke en het zakelijke.



Collega's vinden het echter geweldig, en zijn flink aan het bekokstoven, met enorme voorpret. Ze hebben al een stripper gevonden, nu alleen nog de beste tijd bepalen hoe laat de dame hier op het bedrijf gaat komen.



Ik voel me ongemakkelijk. Ik ben niet preuts of zo, alhoewel ik mezelf niet zo snel in een stripclub zou zien. Ik vind al een tijdje dat het er op mijn werk wat professioneler en zakelijker aan toe zou mogen gaan, maar na wat personeelswisselingen (en gedeeltelijk ook mede door de baas) gaat het steeds meer richting 'gezellig'.



Ik zit me serieus af te vragen of ik nou zo'n zeikerd of chagarijn ben, die moeite heeft zich aan te passen aan de nieuwe norm van gezelligheid, of dat ik gelijk heb dat een stripper op het werk een grens overschrijdt.



Kan ik me drukken met een smoesje als de dame in kwestie komt, of ben ik een 'party-pooper' die niet collegiaal is en zich afzondert van de rest?



Wat vinden jullie?
There's coffee in that nebula!
....
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat een slecht plan zeg. Catherine je bent zeker geen zeikerd of chagarijn, maar vind dat je helemaal gelijk hebt, zeker grensoverschrijdend op het werk. Zoals al meerdere voor me; wat onprofessioneel zeg. Ik zou er niet aan bijdragen en ook niet bij aanwezig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Aangeven bij de baas dat je vrij neemt ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zonde van een vrije dag soesje.

Gewoon op het moment dat het gaat gebeuren vertrekken.

Knappe die je verplicht erbij te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wát een onzalig plan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig mogen bij mij op het werk dit soort dingen niet. Wat een ordinair gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Ik werk op een plek waar af en toe best schuine opmerkingen voorkomen, en wij kunnen een heel aardig stootje hebben, maar dit zou bij ons ook echt alle grenzen volledig overschrijden. Echt no way dat ik zou blijven om hier getuige van te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet aan meebetalen en ook niet bij willen zijn. Het is wel je werk. Voor sommige misschien leuk om zich met drank op te misdragen maar ohoh wat sta je de dag erna voor lul. Ik zorgde altijd dat ik bij dat soort feestjes net niet erbij kon zijn.



Ik heb nog niet alle 150 postings doorgelezen maar bij de laatste pagina kon ik niet vinden of je niet meer vrouwelijke collega`s had. Kan mij niet voorstellen dat andere vrouwen dit zo grappig vinden.



Maar goed, doe wat je wilt maar doe het niet tegen je zin in, dan heb je alleen maar spijt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zal dan wel een enorme preut zijn, alleen als ik al in de wandelgangen hoor dat zoiets gefilmd gaat worden (en wie weet welke collega dit 'leuk' vindt om op youtube te plaatsen ook nog eens bijv.), zou ik in zo'n geval mijn werkgever inlichten, wat er op de planning staat. Heeft niks met klikken te maken echter alles met o.a. geloofwaardigheid en professionaliteit. Nogmaals, not done.



Ik vraag me af of jouw collega's het ook nog zo hilarisch vinden als het henzelf gebeurt. Denk zomaar van niet. Heb je dat al (eens) aangekaart?



Niets zo genant als dit je nog jaren achtervolgt op internet en je daarmee dus ook niet (meer) als professioneel bedrijf te boek komt te staan daardoor. Ik zou het mijn werknemers/collega's allerminst in dank afnemen. Het kan iemand/bedrijf echt schaden, al was het als geintje bedoeld. Het laat wel een (negatieve) indruk achter, die je je gewoon niet kunt permitteren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook 'klikken' bij de baas.

maar goed, dan loop je risico dat jij de gebeten hond bent.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 22 oktober 2014 @ 22:37:

Ik zou ook 'klikken' bij de baas.

maar goed, dan loop je risico dat jij de gebeten hond bent.Dat zou me dus echt aan mijn bevallige kont oxideren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Over dit soort dingen wordt áltijd gepraat. Met een mobieltje worden er foto's gemaakt en filmpjes en binnen no-time via whataspp en facebook gedeeld. Zakelijk kan je baas hier behoorlijke schade van ondervinden. Dat je collega's niet verder dan hun neus lang is kijken verbaasd me. Het kan ze hun baan kosten!!



En alle 5 vrouwelijke collega staan achter dit plan?
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 22 oktober 2014 @ 22:40:

[...]





Dat zou me dus echt aan mijn bevallige kont oxideren.Eens hoor. Mij ook.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso al niet waarom collega's/werknemers dit een goeie grap zouden vinden.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 22 oktober 2014 @ 22:16:

Ik zou het mijn werknemers/collega's allerminst in dank afnemen. Het kan iemand/bedrijf echt schaden, al was het als geintje bedoeld. Het laat wel een (negatieve) indruk achter, die je je gewoon niet kunt permitteren.



Nou het kan je als bedrijf klanten kosten. Maar denk aan jezelf, stel je voor dat je op de video er net wat jolig/voor een vreemde aangeschoten lijken. Erg grappig als je op het internet gezet wordt en nog grappiger als je moet solliciteren ergens en ze zien je filmpje.



Ik snap er toch niets van dat mensen overal foto`s van maken en op fb zetten, altijd leuk als je die week je ziek had gemeld. Ok, snap dat ik wat extreme dingen opnoem hoor. Maar nee, geinen en stappen is leuk met vriendinnen, niet met je collega`s.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Nu ik er wat langer over nadenk: ik zou de baas wel inlichten. Door te vertellen dat een aantal mensen een surprise voor zijn verjaardag op de werkplek plannen die op lange termijn het bedrijf zou kunnen schaden. Kan hij zelf gaan polsen of grenzen aangeven.



In deze tijd: voor bedrijf x tien andere bedrijven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een losers zeg. Iq van een lul.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je baas mag blij zijn met een medewerker die fijngevoelig genoeg is om aan te voelen dat dit een bijzonder dom en slecht idee is. Je collega's zijn volstrekte niet-empathische malloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 oktober 2014 @ 23:08:

[...]





Nou het kan je als bedrijf klanten kosten. Maar denk aan jezelf, stel je voor dat je op de video er net wat jolig/voor een vreemde aangeschoten lijken. Erg grappig als je op het internet gezet wordt en nog grappiger als je moet solliciteren ergens en ze zien je filmpje.



Ik snap er toch niets van dat mensen overal foto`s van maken en op fb zetten, altijd leuk als je die week je ziek had gemeld. Ok, snap dat ik wat extreme dingen opnoem hoor. Maar nee, geinen en stappen is leuk met vriendinnen, niet met je collega`s.Ja, idd, iets soortgelijks gaf ik ook al aan. Als werknemer wil je dat al niet en als werkgever al helemaal niet. Denk dat werknemers zich niet altijd bewust zijn van het imagoverlies wat ze hierdoor mede (kunnen) veroorzaken, en niet alleen voor hun direct leidinggevende maar ook voor het bedrijf waarvoor ze werkzaam zijn.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 22 oktober 2014 @ 23:15:

Je baas mag blij zijn met een medewerker die fijngevoelig genoeg is om aan te voelen dat dit een bijzonder dom en slecht idee is. Je collega's zijn volstrekte niet-empathische malloten.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 22 oktober 2014 @ 23:15:

Je baas mag blij zijn met een medewerker die fijngevoelig genoeg is om aan te voelen dat dit een bijzonder dom en slecht idee is. Je collega's zijn volstrekte niet-empathische malloten.Niet empathisch vind ik nog redelijk mild uitgedrukt.
wij slapen nooit.
Overigens, de medewerker die me dit zou flikken, zou bij het UWV mogen gaan uitleggen dat hij/zijnis ontslagen wegens sexuele intimidatie
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 22 oktober 2014 @ 23:26:

Overigens, de medewerker die me dit zou flikken, zou bij het UWV mogen gaan uitleggen dat hij/zijnis ontslagen wegens sexuele intimidatieHoe sterk sta je eigenlijk als werkgever, als werknemer volhoudt en het onder de noemer laat vallen 'het was een grapje, bedrijfsfeestje, niets ergs mee bedoeld, zat niks achter?'
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 22 oktober 2014 @ 23:15:

Je baas mag blij zijn met een medewerker die fijngevoelig genoeg is om aan te voelen dat dit een bijzonder dom en slecht idee is. Je collega's zijn volstrekte niet-empathische malloten.



Baas zegt me regelmatig dat hij zonder mij het bedrijf niet zou kunnen runnen. (Ik ben zijn vervanger als hij er niet is). Klinkt leuk, maar de rest van het kantoorpersoneel boeit het niet zo want ik ben niet 'gezellig' maar juist zakelijk, soms kritisch. Het gaat (mede door toedoen van de baas) de laatste tijd vaak richting 'gezellig'. Ik heb het vermoeden dat sinds hij niet meer bij zijn vrouw woont, hij de gezelligheid op het werk probeert te halen of te maken. (Hij is sindsdien wel aangenamer in de omgang geworden )



Als ik nu vertel aan mijn baas wat de plannen zijn, verpest ik zijn verrassing (in geval hij het leuk vindt en er geen kwaad in ziet), of hij houdt de hele actie tegen. In dat geval ben ik de gebeten hond, en hoef ik niet meer op collegiale samenwerking te rekenen ... (en dat is niet handig als plaatsvervangend directeur).



Overigens, de actie is georganiseerd door 3 dames van kantoor (de vierde is morgen terug van vakantie). Van die dames is er één waarmee de baas heel amicaal omgaat, een uitbundig tiepje waarvan ik het vermoeden heb dat ze de 'houding' van de baas tegenover haar te positief interpreteert.



Baas en ik gaan anders met elkaar om, zakelijker Ik ben wat afstandelijker, ben bijv. ook niet iemand die een ander aanraakt tijdens het praten, ik hou mijn privé leven enigszins afgeschermd van het werk, ik loop niet te ouwehoeren of geinen op het werk. Baas en ik praten over zakelijke dingen, soms persoonlijke dingen, maar de dingen die hij me in vertrouwen vertelt die blijven ook bij mij, en dat weet hij.



Waarom ik dit allemaal opschrijf? Ik weet niet, misschien een beetje te omschrijven hoe het in elkaar steekt op het werk ...



Het blijft me in ieder geval bezig houden. Voor nu neigt mijn plan er naar om gewoon even naar het happy hour te gaan, en zodra dame komt, dat ik dan vertrek ...
There's coffee in that nebula!
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik vind dit ook wel not done om op de werkvloer te doen. Ik zou dat zelf ook zeker duidelijk maken, vooral waarom. Als ze dan besluiten dit door te zetten (wat ze dus ook doen.. weird) dan heb ik het iig niet gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven