Rekening KPN-monteur, wie betaalt? (en hoeveel?)

22-10-2014 10:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pasgeleden internet van Telfort besteld, maar omdat ik geen signaal kreeg en het Telfortmannetje dacht dat dit waarschijnlijk aan de bedrading lag (ISRApunt etc.) heeft hij een KPN-monteur ingeschakeld.

Die kwam deze week en moest inderdaad behoorlijk klooien aan dat ISRApunt. Daarna heeft ie zelfs nog geholpen met het aansluiten van mn internet en interactieve tv:top!



Nu mijn vraag: hoe gaat dit nu met de rekening? Ik woon in een huurhuis, dus aan de ene kant verwacht ik dat de woningcoöperatie dit moet betalen. Zij verwezen mij namelijk zelf ook door naar KPN, omdat zij er niks mee konden/mochten.

Of is dit gewoon service van KPN, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de aansluiting tot de meterkast?

Of.. moet ik het zelf betalen? En wat voor rekening kan ik dan verwachten ongeveer? Hij is hier wel drie kwartier geweest.



Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
KPN, het was het isra-punt.



De woningbouwvereniging sowieso niet, tenzij je er net intrekt, het werkt niet en het is veroorzaakt door vorige bewoners.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 oktober 2014 @ 10:56:

KPN, het was het isra-punt.



De woningbouwvereniging sowieso niet, tenzij je er net intrekt, het werkt niet en het is veroorzaakt door vorige bewoners.



Het is wel een probleem dat er was vóór ik er introk. Woon er nog niet lang. Ik weet niet of de vorige bewoners internet hadden..

Het israpunt hangt open en bloot in het trappenhuis, dus buren en woningbouw zelf (die hebben de boel daar enkele maanden geleden geverfd) kan erbij in principe.
Alle reacties Link kopieren
Betaald kpn waarschijnlijk en is vaak service. de woningbouw sowieso niet dat jij tv/internet wilt is niet hun probleem natuurlijk.

Paar maanden terug is er hier ook zo'n kastje in de muur vervangen door ziggo monteur is hier wel 2 uur geweest nooit een rekening gezien.
Doe eens gek en bel Telfort hierover.
Alle reacties Link kopieren
Daar zit wel een nuancering in Derpina. Ik heb het zelf meegemaakt dat de vorige bewoners de boel gesloopt hadden na het isra-punt. Dat heeft de woningbouw wel degelijk betaald, het huis was niet goed opgeleverd. Maar bij mij was het ook wel duidelijk dat het met opzet gesloopt was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 22 oktober 2014 @ 11:04:

Betaald kpn waarschijnlijk en is vaak service. de woningbouw sowieso niet dat jij tv/internet wilt is niet hun probleem natuurlijk.

Paar maanden terug is er hier ook zo'n kastje in de muur vervangen door ziggo monteur is hier wel 2 uur geweest nooit een rekening gezien.



Ah, fijn om te horen!

Nou, dan ga ik het maar afwachten. Hij nam er ook nogal de tijd voor, dus als ik per vijf minuten oid zou moeten betalen, zou het een behoorlijke rekening worden
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 oktober 2014 @ 11:07:

Daar zit wel een nuancering in Derpina. Ik heb het zelf meegemaakt dat de vorige bewoners de boel gesloopt hadden na het isra-punt. Dat heeft de woningbouw wel degelijk betaald, het huis was niet goed opgeleverd. Maar bij mij was het ook wel duidelijk dat het met opzet gesloopt was.



Ik had je reactie nog niet gezien. Dit was namelijk ook mijn gedachte: zij moeten zorgen dat het goed wordt opgeleverd. Dit is niet iets dat je als huurder kunt zien van tevoren, dus soort 'verborgen gebrek'.

Bedrading hangt hier ook (bij wijze van) met touwtjes aan elkaar en loopt langs de muren ipv er doorheen. Kan dus van alles mee gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Wow, Loiseau, dat is van de woningbouw? Ik zou de brandweer eens om advies vragen over de brandveiligheid....
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 oktober 2014 @ 11:15:

Wow, Loiseau, dat is van de woningbouw? Ik zou de brandweer eens om advies vragen over de brandveiligheid....



Haha, nu ik het teruglees lijkt het of het ook om elektriciteit gaat, maar dat loopt wel keurig netjes door de muren

Maar wat ik bedoel zijn alle andere kabels: telefoonkabels, internet, bel, en nog een stuk of drie ondefinieerbare kabels die uitmonden in mijn meterkast of er doorheen lopen.

En een heel aantal van de kabels (en die van de buren) eindigen in het Israpuntkastje dat gewoon in het algemene trappenhuis aan de muur hangt.
Bij ons is de ziggo monteur 2x geweest en kon het niet maken. (is wel lang bezig geweest) uiteindelijk is de BAM geweest en heeft een kabel in de achtertuin opgegraven, daaruit bleek dat de vorige bewoner zelf iets aan het omleggen is geweest. Maar niet netjes gedaan en daardoor is de hele boel gaan rotten. Twee mannen van de BAM zijn ook de hele ochtend bezig geweest, uiteindelijk is het verholpen en heb ik niets hoeven betalen. Sterker nog, ze hebben alle tegels in de tuin weer netjes teruggelegd en de boel weer aangeveegd.

(ik kneep 'm wel even moet ik zeggen)
Ik neem aan de KPN of diegene die het stuk heeft gemaakt. Hier zijn de stratenmakers etc een keer te fanatiek in de straat aan het werk geweest, kabel doormidden maar niet even denken of dat kwaad zou kunnen. Later konden ze de straat weer voor een deel openbreken omdat die kabel toch echt gemaakt moest worden.



Mannetje van de KPN zei meteen dat de rekening niet voor ons was en dat er meer mensen last van moesten hebben in de straat want het was kapot bij een centraal punt.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn hier eergisteren geweest, zelfde probleem. Hij zei dat het gratis was. Stond ook in de mail die ik 10 minuten later van KPN kreeg.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
O, dat klinkt allemaal positief! En in het geval dat ik toch een rekening krijg, ga ik het wel op de woningbouw proberen te verhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 22 oktober 2014 @ 23:49:

O, dat klinkt allemaal positief! En in het geval dat ik toch een rekening krijg, ga ik het wel op de woningbouw proberen te verhalen.



Veel succes, de huurbaas is in deze geen partij.

Maarre dat jij zegt dat je isra punt open en bloot hangt is wel jouw probleem. "ïk" sluit 2 draadjes op je israpunt aan en bel een sexlijn, jij mag de rekening betalen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven