Mode & Beauty alle pijlers

Zwart haar naar donkerblond verven

22-10-2014 22:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik ben sinds een half jaar geleden begonnen met me haren te verven , ik heb van mezelf donkerbruin haar maar ik wilde het een keertje donkerder dus heb ik het een keer zwart geverft nu is het zwart een beetje vervaagd ik zie in sommige haarstukken mijn eigen haarkleur ik wil me haren nu echt lichter maar ik ben bang dat het rood word

Kunnen jullie me helpen of me wat tips geven hoe ik me haren lichter kan verven , ik heb zelf middellang haar en elke kapper zegt dat ze het niet durven te verven
MIJN haren ipv me



Kapper kan het ontkleuren voor je, lichter kan je niet verven.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik zou er ook niet aan beginnen. Tenzij je er geen problemen mee zou hebben dat het een kort koppie zou worden.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Lichter verven kan niet. Bleken wel. Dag haar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ga ik godsnaam naar de kapper....niet zelf aan beginnen als je haar je lief is
Alle reacties Link kopieren
Begin met highlights? En zo steeds verder?
Alle reacties Link kopieren
quote:nonaimee schreef op 22 oktober 2014 @ 23:07:

Begin met highlights? En zo steeds verder?Met zwartgeverfd haar? Neh.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik zou het ook niet durven.



Er is hier ooit een topic geweest van een meisje die hetzelfde als jij had of iets soortgelijks. Het ging in ieder geval over mooi haar en zware behandelingen vlak na elkaar.



Ze had het gedaan en ál haar haar was afgebroken. Weg. Ze had een mooie, lange krullenbos en was nu kaal



Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks gehad. Zij werd niet kaal, maar haar haar werd een soort van elastiek. Als ze aanraakte leek het wel kauwgom, rekte het meters uit en brak uiteindelijk af.



Ik zou het laten uitgroeien dus. Je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Kapper, met iets anders red je het niet.
Alle reacties Link kopieren
Laatst dit voorgelegd aan een kapper van La Vie. Zij gaven aan dat ze het konden op zo'n manier dat je haar zo min mogelijk beschadigd werd. Je moest er dan wel een X aantal uren vooruit trekken omdat het met een hele lage bleekwaarde de kleur uit het haar gehaald wordt. Ik durf het zelf niet aan, bang dat m'n haar afbreekt maar ze gaven aan dit wel te durven met die techniek.



Misschien zit er een La Vie bij jou in de buurt? Het scheelt dat je het nog niet zo lang verft. Maar ik zou in ieder geval met dit project naar een kapper gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 22 oktober 2014 @ 23:23:





Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks gehad. Zij werd niet kaal, maar haar haar werd een soort van elastiek. Als ze aanraakte leek het wel kauwgom, rekte het meters uit en brak uiteindelijk af.

Gruwel
Alle reacties Link kopieren
Als je haar nu gezond is kan het prima.



Ben zelf regelmatig van heel donkerbruin geverfd naar licht asblond gegaan. Dan miste ik mijn donkere lokken weer en ging ik na een maand weer terug naar donker haar om het daarna weer te bleken..



Ik raad je aan om de speciale blond verf van John Frieda te gebruiken. Die moet je ruim een uur laten zitten maar dan ben ook gewoon blond daarna zodat je niet nog 3 x daarna de oranje gloed eruit hoeft te bleken. Daarna een haarmasker, elke keer met een goede cobditioner wassen en eens per week een maskertje en mijn haar was nog steeds in superconditie.



Wel na het verven even de puntjes laten bijknippen want die worden van bleken wel vaak een beetje droog.
Waarom zegt iedereen altijd dat je niet lichter kan verven? Dat kan namelijk wel. Ik gebruik verf met 9% peroxide en dat licht mijn haar tot 3 tinten op.



Als ik het echt wil blonderen moet ik aan de slag met blauwe poeder, maar dat laat ik liever over aan de kapper.



Ik ben van zwart naar blond gegaan (wel door de kapper overigens, zoiets zou ik zelf nooit thuis doen) en dat is in twee fases gedaan d.m.v. highlights.



Het ligt ook echt aan wat je haar kan hebben. Ik ben meerdere keren van donker naar licht en weer terug gegaan, twee keer op een dag geverfd/geblondeerd, twee keer gepermanent in een maand, noem het maar op. Ik heb nog steeds al mijn haren, maar de punten zijn wel in mindere conditie, daar moet je echt rekening mee houden.
quote:tzippa2 schreef op 23 oktober 2014 @ 02:10:

Waarom zegt iedereen altijd dat je niet lichter kan verven? Dat kan namelijk wel. Ik gebruik verf met 9% peroxide en dat licht mijn haar tot 3 tinten op.



Als ik het echt wil blonderen moet ik aan de slag met blauwe poeder, maar dat laat ik liever over aan de kapper.



Ik ben van zwart naar blond gegaan (wel door de kapper overigens, zoiets zou ik zelf nooit thuis doen) en dat is in twee fases gedaan d.m.v. highlights.



Het ligt ook echt aan wat je haar kan hebben. Ik ben meerdere keren van donker naar licht en weer terug gegaan, twee keer op een dag geverfd/geblondeerd, twee keer gepermanent in een maand, noem het maar op. Ik heb nog steeds al mijn haren, maar de punten zijn wel in mindere conditie, daar moet je echt rekening mee houden.Ja wat is het nou?
Alle reacties Link kopieren
Van zwart naar blond is tricky.

Terecht dat kappers zeggen er niet aan te willen beginnen. Jaren terug heb ik mijn zwart geverfde lokken één keer laten ontkleuren en ik kon m'n haren gewoon in plukken van m'n hoofd trekken. Het voelde aan als touw. Zo kapot. Heb het heel kort moeten knippen toen.



Wat je ook doet. Je moet dat nóóit in 1 stap willen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven