Werk & Studie alle pijlers

gastouder worden

30-09-2014 19:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames en enkele heren die hier zijn..

Ik ben op zoek naar wat ervaringen. Ik ben een BAM moeder met een zoon van 7 en de tweede op komst. Momenteel werk ik in de kinderopvang maar zou binnenkort om praktische en kostenbesparende redenen (Bso kosten bijv) willen werken als gastouder.

Dit zou ik graag thuis willen doen omdat iker dan ook meer ben voor mn Kids. Mooie combinatie dacht ik.

Ik heb een niet al te grote woning en genoeg

Speelmogelijkheden in de buurt. Natuurlijk ga ik zelf bellen met een gastouderbureau voor preciezere info ed maar ik vroeg me af of hier mama's zijn die ditzelfde doen en of je met bijv vier dagen beschikbaarheid en 3 of 4 kinderen( wat toegestaan is voor mijn aantal vierkante meters) of je daarmee nou een beetje salaris kan ophoesten per maand.



Wie oh wie? Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Alle reacties Link kopieren
Meloulou, houdt er rekening mee dat die kosten niet aftrekbaar zijn, ook niet als zzp'er. Omdat het bij je eigen woonhuis hoort.

Laat het goed uitzoeken voordat je voor duizenden euro's verbouwd en het is geen aftrekpost.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu wel alle voordelen van een vaste baan met vakantiegeld en ziektegeld.



Krijg je geen voldoende kinderopvangtoeslag om alles te bekostigen ?
Gastouder en ZZP-constructie doe ik ook. Ik heb er bewust voor gekozen om geen verbouwing aan te gaan omdat deze kosten niet financieel/belastingtechnisch aantrekkelijk waren.

Mijn gastouderkindjes spelen dus gewoon in huis.
Onze go was ook bewust go geworden om thuis te kunnen zijn met haar dochter. Ze werkte hiervoor ook op een kdv.

ik heb het nooit als nadeel gezien.

Maar ze deed het ook niet voor het geld, ze had naast haar eigen dochter (10) meestal max 2 andere kinderen. Eigen dochter ging naar school dus die was het grootste deel van de dag er niet.

Maar voor onze go was het dus echt een zakcentje
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is zelf gastouder sinds ik een jaar of 10 was. IK kan je verzekeren dat ik het nooit als positief heb ervaren al die andere kinderen in míjn huis bij míjn moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven