Ben ik nou gek?

22-10-2014 16:11 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb dit voorjaar een mail gestuurd naar een man en daarin verteld dat ik gek op hem was en vond dat hij het moest weten. Aangezien ik een relatie heb, heb ik ook kenbaar gemaakt dat ik het een plek moest geven en dat hij niet hoefde reageren. Het idee 'uit het oog uit het hart'.

Daarna nog een paar keer contact met hem gehad, zakelijk, en ik kwam tot de ontdekking dat hij eigenlijk de liefde van mijn leven is. Ik heb toen besloten om dit aan hem te vertellen via de mail in de vorm van een gedicht. Hij heeft het nooit gehad over een vriendin, relatie of iets dergelijks, dus ik hoopte een kans te maken.



Een paar weken gingen voorbij......geen reactie, noppes! Vooral het feit dat hij helemaal niets van zich liet horen, vond ik echt zo erg. Een liefdesverklaring, jezelf zo blootgeven, kwetsbaar opstellen en dan niets horen......Dat deed zo'n pijn!



Na een paar weken de euvele moed om nog een mail te sturen met daarin dat ik het gedicht niet zomaar had verstuurd, daar goed over nagedacht had, het belangrijk voor mij was. Verder nog vroeg ik mij in die mail af of zo'n mail niet een antwoord verdient alleen al uit respect voor diegene, ik dus, die hem verstuurd. Dat ik mij door dit negeren erg gekwetst voelde en mij afvroeg waarom hij daarvoor gekozen heeft. Het duurde weer.....



Uiteindelijk belde hij mij op een moment dat ik niet kon bellen. Na een aantal dagen ontving ik een sms dat hij niet had gereageerd omdat hij niet wist wat hij ermee moest. Hij dacht dat het e.e.a. wel duidelijk was. Dat was het. Weer vaag, hoezo duidelijk?



Hij heeft nooit iets gezegd, gesuggereerd of wat dan ook. Hoe had ik het moeten weten? Natuurlijk, als het wederzijds was geweest zou hij gereageerd hebben, maar hij heeft nooit iets gezegd.



Mijn grootste probleem is eigenlijk.....dat hij alles zo heeft genegeerd.....is dat hoe je om gaat met iemand die aan jou de liefde verklaart? Ben ik nou gek? Hoe je gevoelens ook zijn, met zoiets ga je toch respectvol om? Ik ben behoorlijk op hem afgeknapt, maar vraag me ook af hoe ik me zo in hem heb kunnen vergissen! Ik ben boos op hem, voel me diep gekwetst. Is dat terecht? Til ik hier nou te zwaar aan? Is het normaal om niets te laten horen, doen alsof het er niet is?



Pfftt...heel verdrietig.....
Alle reacties Link kopieren
omfg ... Mijn man heeft dit eens aan de hand gehad met een cliënte. Het komt dus vaker voor. Wat genant.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Man hier: Ik denk dat ik wel heel erg verbaasd zou zijn al ik zo'n gedicht zou krijgen en dan ben ik nog wel single.



Maar goed, ik krijg dan ook alleen met Sinterklaas een gedicht (van mijn dochter).
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2014 09:03
Reden: trollhinten
% gewijzigd
quote:millennial schreef op 22 oktober 2014 @ 17:52:

[...]









Hoe is dat daarna gegaan? Moest ze acuut verhuizen?



nee, mijn neef is na zo'n maand of vier zelf verhuisd.

en let op he.... die vrouw en haar echtgenoot waren altijd heel aardig tegen mijn neef. Toen hij op vakantie ging, zouden zij voor zijn kat zorgen. Die echtgenoot, was een dag of wat voor mijn neef thuis kwam, zelf op zakenreis gegaan en die was er dus niet bij.



Mijn neef wist niet wat hij moest doen, Zij was iets van 16 of 17 jaar ouder of zo enhij had dit nooit verwacht.

Zij was toen iets van rond de veertig... had een zoon en dochter van een jaar of 13 en 14 EN een jonger kind van een jaar of 5.



Uiteindelijk kwam mijn neef via andere buren erachter dat ze dit vaker had gedaan bij andere mensen. Ze was niet helemaal lekker in ieder geval. Mijn neef is kort daarop verhuisd. Naderhand hoorde hij dat de buren in echtscheiding lagen. De echtgenoot had ook weer van buren gehoord dat zijn vrouw naakt op mijn neef had zitten wachten en omdat het niet de eerste keer was, kreeg hij er genoeg van.



Nu kunnen we er wel om lachen... vooral om die reacties van mijn neef (jonge gozer toen, het is al meer dan twintig jaar geleden)maar jeetje, we wisten echt niet wat we moesten doen toen het speelde.
Onbekende Man



We hebben slechts 3 keer gesproken

En toch heb je mijn hart gebroken



Want mijn rijmerij kon jou niet bekoren

Maar dit wist ik toch ook niet van tevoren?



Toch kan ik niet stoppen met mijn gedachten

Dat ik één dezer dagen jouw antwoord mag verwachten
Alle reacties Link kopieren
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:masquenada schreef op 22 oktober 2014 @ 18:20:

Onbekende Man



We hebben slechts 3 keer gesproken

En toch heb je mijn hart gebroken



Want mijn rijmerij kon jou niet bekoren

Maar dit wist ik toch ook niet van tevoren?



Toch kan ik niet stoppen met mijn gedachten

Dat ik één dezer dagen jouw antwoord mag verwachten



jeetje.... en dat schudt je zo maar even uit je mouw?



jij hebt talent zeg... ik ben jaloers.... hahaha

hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
Is dat trouwens je echte naam?
Beter een half motto....
Je manier van contact zoeken was al ietwat appart, maar waarom ga je ook nog eisen dat je blauwtje zwart op wit bevestigd wordt?



Want ik neem aan dat het zo ook al wel duidelijk was dat hij niet dolenthousiast was toen het stil bleef?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2014 @ 17:57:

Was je erg dronken toen je dat gedicht stuurde?Ik inmiddels wel. Zit al 2 uur in mijn happy hour in mijn eentje in de hoop dat TO terugkomt
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 22 oktober 2014 @ 18:18:

[...]





nee, mijn neef is na zo'n maand of vier zelf verhuisd.

en let op he.... die vrouw en haar echtgenoot waren altijd heel aardig tegen mijn neef. Toen hij op vakantie ging, zouden zij voor zijn kat zorgen. Die echtgenoot, was een dag of wat voor mijn neef thuis kwam, zelf op zakenreis gegaan en die was er dus niet bij.



Mijn neef wist niet wat hij moest doen, Zij was iets van 16 of 17 jaar ouder of zo enhij had dit nooit verwacht.

Zij was toen iets van rond de veertig... had een zoon en dochter van een jaar of 13 en 14 EN een jonger kind van een jaar of 5.



Uiteindelijk kwam mijn neef via andere buren erachter dat ze dit vaker had gedaan bij andere mensen. Ze was niet helemaal lekker in ieder geval. Mijn neef is kort daarop verhuisd. Naderhand hoorde hij dat de buren in echtscheiding lagen. De echtgenoot had ook weer van buren gehoord dat zijn vrouw naakt op mijn neef had zitten wachten en omdat het niet de eerste keer was, kreeg hij er genoeg van.



Nu kunnen we er wel om lachen... vooral om die reacties van mijn neef (jonge gozer toen, het is al meer dan twintig jaar geleden)maar jeetje, we wisten echt niet wat we moesten doen toen het speelde.





Oooohhh dit is echt heel erg hahaha.

Bijna net zo triest als het verhaal van TO



je stuurt gedichten met liefdesverklaringen aan een man waarmee je zakelijk contact hebt en je bent verbaasd dat hij daar niet op reageert?



om het nog erger te maken mail je er nog een keer achteraan met de vraag waarom hij niet reageert?



te erg
masquenada
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 22 oktober 2014 @ 17:50:

[...]





Of goede poëzie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:masquenada schreef op woensdag 22 oktober 2014 18:20 Onbekende Man



We hebben slechts 3 keer gesproken

En toch heb je mijn hart gebroken



Want mijn rijmerij kon jou niet bekoren

Maar dit wist ik toch ook niet van tevoren?



Toch kan ik niet stoppen met mijn gedachten

Dat ik één dezer dagen jouw antwoord mag verwachten Respect!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Geen antwoord is ook een antwoord. Hoe duidelijker wil je het hebben? Dat is wat hij bedoelde dat eea wel duidelijk zou moeten zijn.

Je komt stalkerig over. Ik zou ook niet reageren op zoiets.
Masquenada, kom je me even opvegen?? Ik vind je gedichten behoorlijk briljant!!
Alle reacties Link kopieren
Even reagerend op de OP:

Waarom vond je dat hij dat moest weten? Wat was je intentie ermee? Hoe had je gehoopt dat hij zou reageren?



Je brengt iemand die geen signalen naar jou heeft gegeven van dien aard dat ie jou leuk vond of meer dan dat, ermee in verlegenheid. Of hij nou een vriendin heeft of niet. Omdat jij iets stuurt aan hem, wat voor jou emotioneel is, is hij nog niet verplicht daarop te reageren, ook niet uit "goed fatsoen". Vind ik hoor. Hij heeft niks met jou, je geen (valse) hoop oid gegeven, toch? Het komt zomaar out of the blue van jouw kant dus?



Veel mannen (en ook vrouwen) weten gewoon niet hoe ze op zoiets moeten reageren of mee om moeten gaan en doen dan maar niks, dat is voor hun duidelijk signaal genoeg. Misschien ook omdat ze weten dat als ze iets antwoorden, jij daar weer op antwoorden zal enz enz. En daar geen zin in hebben.



Daarnaast geef je aan dat je zelf gebonden bent. Weet hij dat ook? Wat is je bedoeling met deze brief + liefdesverklaring/gedicht? Kijken of hij dat beantwoordt alvorens je relatie aan de kant te zetten? Wat zou je ervan vinden als jouw partner hetzelfde zou doen richting een andere vrouw? En wat kan deze man ermee, zelfs al zou hij eea beantwoorden aan gevoelens?



Ik kan persoonlijk niks met iemand die zonder enig signaal van mijn kant zijn liefde voor mij zou verklaren. Ik denk dat de meeste mensen zo'n crush voor zichzelf houden (of minimaal checken hoe ze zelf al dan niet in de smaak vallen bij diegene). Hoe goed ken je hem? Is het gebaseerd op hem kennen, of vooral uiterlijk en zelf eoa beeld bij gemaakt hoe jij denkt dat hij is als persoon? Voortkomend uit jouw fantasie?



Want dan ben je vooral verliefd op een fantasiefiguur die jij ervan gemaakt hebt. Je weet niet of hij een vriendin heeft, want daar heeft ie het nooit over gehad?



Het is niet respectloos van hem, jij brengt hem in verlegenheid, zegt zelf dat je geen reactie hoeft en je hebt ook niet uitgezocht of hij bezet was, of ie een ex aan het verwerken is, welke indruk het maakt als je zelf bezet bent en toenadering zoekt.. vergeet ook niet dat iemand die jou & je karakter/ achtergronden niet goed kent dat heel anders kan ontvangen dan jij het bedoeld en verstuurd hebt. Hij kan jouw motieven erachter niet raden.



Dat hij niet reageert is ook een antwoord. Dat is geen negeren. Jij respecteert hem daar niet in, door een 2e keer iets te sturen. Het is niet zo dat omdat er mobieltjes en internet bestaat, dat iemand ongevraagd iets gestuurd krijgt, hij daar ook op moet antwoorden (uit beleefdheid, respect?).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het in je relatie ?

.

Raar hoor dit, kan er niks anders van maken...

Maar goed..ik denk niet dat je nog lang samen bent, nee ik moet me verbeteren...ik denk dat jij dat nooit bent geweest.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Quote:

"UIteindelijk belde hij op een moment dat ik niet kon bellen"..



Omdat jij er stiekem in staat? Jij niet vrij bent om hem te woord te staan, anders dan per mail/ sms/ whatsapp? Deze man heeft niks te verbergen, trek hem niet in jouw eigen wereldje waarin je moet liegen en stiekem doen enz. Wat heb jij hem te bieden? Hoe aantrekkelijk is dat voor een (vrije) vent, dat jij in staat bent respectloos met je huidige partner om te gaan?



Denk je niet dat hij dat meeneemt als voorbeeld wat jouw principes, normen en waarden in relaties iha zullen zijn? Dat hij niet zal denken: "goh, wat een eer, bij mij zal ze zoiets niet doen" (zoals velen die dat wel denken). Hij is er gewoon niet van gediend.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
TO doet een Noorderzonnetje?



Blijf benieuwd.
wij slapen nooit.
Hier is mijn hart doe er maar wat mee..

Was getekend Carla Josiena vd Vondel..

Ik weet niet waar ik harder om heb gelachen, ik twijfel tussen de OP en he verhaal van mrs. Doubtfire. Vrolijk begin van de dag is altijd leuk.



En echt TO, ik mag hopen dat je niet ouder bent dan 16,14,12. Enfin, ik hoop wel dat het nu uit je systeem is.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 23 oktober 2014 @ 07:39:

Ik weet niet waar ik harder om heb gelachen, ik twijfel tussen de OP en he verhaal van mrs. Doubtfire. Vrolijk begin van de dag is altijd leuk.



En echt TO, ik mag hopen dat je niet ouder bent dan 16,14,12. Enfin, ik hoop wel dat het nu uit je systeem is.Ik lig ook soms helemaal in een deuk waterplant, maar deze krijgt het cijfer 8 ..op de schaal van 1 tot en met10.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Briljante OP voor een herfstvakantie vierende puber! Respect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven