De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik zit ook de dagen af te tellen.. Zit nu op 8 dagen na de eerste iui behandeling!! En dan heb k nog een week vrij ook.. Ben je dr helemaal veel mee bezig!!



@daan1982fedo ik hoop dat het niet doorzet! Succes!!
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
Daan morgen mag je testen!!! Zooooo spannend! Ik hoop dat we morgen allebei goed nieuws hebben want ik mag eigenlijk zaterdag pas testen maar ik ben vandaag naar t ziekenhuis geweest en morgen moet ik weer heen. Dan gaan ze bloed prikken en als er geen verbetering is moet ik blijven en wordt ik opgenomen. Ze gaan dus ook op hcg kijken ... Zaterdag leek zo ver weg maar had me er nu inmiddels op ingesteld dus nu ik weet dat ik het morgen ga horen of wij papa en mama worden maakt het zooo eng. Heel veel succes morgen met testen!!!
Live each day as if it were your last
Alle reacties Link kopieren
@patiently omg morgen ook! Hoop echt dat je niet opgenomen hoeft te worden! Maar hoop wel op hcg inn je bloed. Kan haast niet anders denk ik gezien je latere overstimulatie. Duim voor je! Morgen de uitslag posten hoor! Doe ik ook



@disneyfreak het is ook moeilijk om er niet mee bezig te zijn hoor.



@hier sinds vandaag is alles weer normaal qua afscheiding. Wel al sinds paar dagen na tp enorme buikkrampen en rugpijn. En alle andere kwaaltjes die ook door ongesteld worden kunnen komen.

Morgen 15 dagen na terugplaatsing van 2 dagen oud dinkie dus wat t ook is de uitslag zal vast kloppen.



@brigitte074 ik heb allerlei merken klaar liggen hahaha



Ik duim voor jullie allemaal in welke fase van de behandeling jullie ook zitten.
per aspera ad astra
Alle reacties Link kopieren
@daan1982fedo heeeeeeeeel veeeel succes vandaag! Klinkt positief moet ik zeggen!!

@patiently jij ook!! Hoop dat je niet opgenomen hoeft te worden en je test positief is!



Hier vandaag dag 10 na iui behandeling.. Maandag is mn NOD, gisterenavond een beetje rozige afscheiding en vanochtend een beetje bruinig.. Hoop zo dat t niet al van mn menstruatie is... Die wachtperiode maakt me zo onzeker
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
@disneyfreak de onzekerheid is killing nog ben nog nooit zo in de war geweest als de afgelopen week. Ik hoop heel erg mee met je dat het geen menstruatie is.



@hier ben compleet in de war en verbouwereerd, heb een test gedaan van clear blue en hij geeft aan 2-3 weken zwanger! Serieus ik heb wel 100 keer gekeken of t echt zo is. Na 4.5 jaar is t eindelijk zo... omg me kop is chaos nu haha..
per aspera ad astra
Alle reacties Link kopieren
Wauw, daan! Wat geweldig voor jullie! Was je partner bij het testen? Heb je iemand bij je om helemaal mee uit je dak te gaan!? Oooh heerlijk dat gevoel dat het eeeeindelijk gelukt is!

Gefeliciteerd! Je bent zwanger!



Patienly, succes vandaag!!!



Lieffie, hoe gaat het met jou?



En Yezka? Hoe is het met jou?



Disney, lastig die wachtweken! Helemaal als je vrij hebt en bij wijze van niks anders hebt om aan te denken!



Leemo, hebben jullie het spermaonderzoek in het andere ziekenhuis al gehad? Hoe ging dat? En als het zaad te 'stroperig' is, welke gevolgen heeft dat voor zijn vruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
@ daan1982fedo; Wat goed zeg! Gefeliciteerd!



@ Patienly; Voor jou heb ik ook hele goede hoop vanwege de overstimulatie. Spannend!



@ maybelove; Wat een verhaal! Goed dat jullie zijn overgestapt. Ik ben niet bekend met een te korte luteale fase, maar heb wel eens gelezen dat tarwekiemolie kan werken. Misschien het navragen waard?



@ brigitte074; Ook gefeliciteerd! Wanneer heb je de eerste echo? Of heb ik er overheen gelezen?



@ leemo; Ik heb nog nooit gehoord van stroperige sperma, maar hoop voor jou dat er iemand meeleest die je hier meer over kan vertellen.



Vanochtend heb ik mijn eerste follikelmeting en ik ben toch wel een beetje zenuwachtig.
Alle reacties Link kopieren
@daan1982fedo gefeliciteeeeerd!! Ben echt superblij voor jullie!!!! Had je kat toch gelijk hihi
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
@ theepoes mijn man lag op bed en ben gierend naar hem toe gegaan haha



@celpa thanx! Heel veel succes vandaag hoop dat ze goed zijn!



@disneyfreak mijn kat is een super zwangerschapstest haha.



Ben heel benieuwd hoe het met patiently gaat!
per aspera ad astra
Alle reacties Link kopieren
Net in het ziekenhuis geweest, follikels waren lastig te zien (darmen zaten ervoor). Blijkt dat ik nu ook twee dagen eerder was dan de eerste keer van de vorige IVFcyclus. Word hier onzeker van. Nu maandag weer heen...
Alle reacties Link kopieren
@ Celpa thanks. Helaas zijn er volgens mij weinig vergelijkbare verhalen. Zelfs de arts had dit nog nooit gezien. Jij bent bezig voor de 2e keer IVF? (als ik het zo snel even begrijp uit je post)Ook IUI gehad of niet?



@ Theepoes. Wij hebben vandaag de intake gehad bij het ziekenhuis waar we naartoe doorverwezen zijn. Binnenkort moet mijn man zijn zaad inleveren, in dit geval gelijk bij het IVF-laboratorium voor een opzwemonderzoek. Ze kijken dan ook gelijk of het geschikt is voor IUI. Er zit dan ook medium in het potje wat het vloeibaarder maakt en dus mogelijk voor onderzoek. Arts had het nog niet eerder mee gemaakt en gelijk overleg gehad met het IVF laboratorium en daar waren ze al op de hoogte van onze situatie, omdat ons 'oude' ziekenhuis al overleg met ze had gehad. Daar hadden ze het gelukkig wel al vaker gezien.



Mijn man heeft vandaag bloed laten prikken voor testen op hiv e.d., omdat zonder die uitslagen er niks naar binnen mag in het IVF laboratorium. Daar hebben we volgende week de uitslag van en dan krijgt hij een afspraak om zijn sperma in te leveren. 18 nov. krijgen we dan de uitslagen. Daarnaast ziet bij mij alles er goed uit, maar gaan ze voor de zekerheid wel alles nalopen. Dus ik moet 3 keer bloed laten prikken en ze gaan mijn eileiders spoelen om te kijken of ze doorgankelijk zijn..

Een hoop onderzoeken dus, maar gelukkig weten we over 3,5 week meer.
Alle reacties Link kopieren
@ leemo; Nog een hoop onderzoeken voor jullie te gaan, maar er lijkt wel snelheid in te zitten. Vind je het 'fijn' dat je in de medische molen bent beland? Zelf had ik dat gevoel wel, had het idee dat het onszelf niet zou lukken en dat er nu eindelijk eens dingen onderzocht zouden worden. Hopelijk is IUI al de oplossing voor jullie.



Wij hebben ook IUI gehad, maar dit is maar één keer gelukt (geen zwangerschap) en meermalen afgebroken doordat ik niet te monitoren was. Na een kijkoperatie is gebleken dat mijn eierstokken hoog en vast liggen. In een ander ziekenhuis zijn we daarom deze zomer gestart met IVF maar dan monitoren via een uitwendige echo en dus ook de punctie via de buikwand (dus van buitenaf). Dit ging de eerste IVFpoging perfect, 15 eitjes en van goede kwaliteit. Alleen geen bevruchtingen! Nu wordt gedacht dat mijn eischil te hard is voor zaadcellen van mijn man. Nu poging twee met ICSI (andere labprocedure).
Alle reacties Link kopieren
@ patiently; Ben benieuwd hoe het met je gaat...
Alle reacties Link kopieren
Een hoop onderzoeken voor jullie lemoo. Maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent en wat het traject voor jullie wordt!

Hopelijk lukt het met iui! Succes met de onderzoeken!!
Alle reacties Link kopieren
Haha, daan, zo ging dat bij ons toen ook!
Alle reacties Link kopieren
Nou hier wordt t bruine steeds erger.. Zal morgen wel ongesteld worden.. Eerste iui dan mislukt best down nu maarja... Dr is nog een klein beetje hoop dat t weg blijft aangezien ik eigenlijk maandag pas 2 weken na de behandeling zit.. Maarja kan beter uitgaan van t slechtste
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
@celpa ik snap dat je er onzeker van word is ook niet leuk! Maar ik duim voor je verder.



@leemo ik wens je heel veel sterkte en succes. Mooi dat het ivf lab. Het eerder heeft gezien dat stelt wel gerust denk ik.



@disneyfreak bij mij werd t ook erger vlak voor de nid. Ik hoop t gewoon zo voor ook voor jou duim ik heel erg.



@patiently gaat alles goed met je???



@hier heb nog steeds ongeloof dat het gelukt is. Het enige waardoor ik geloof dat t waar is zijn de testen en het feit dat ik kotsmisselijk ben. Ik ben wel heel bang dat t nu alsnog misgaat maar goed, positief blijven.



@allemaal dank dat ik hier mee mocht schrijven en dank voor jullie antwoorden en geruststellende woorden. Ik gun het jullie allemaal ook zo erg. Ik hoop en duim voor jullie. Ik zal me nu terugtrekken van dit topic maar blijf jullie hier zeker volgen (mag vast wel?!)
per aspera ad astra
Alle reacties Link kopieren
@daan1982fedo nu is t ff weg.. Ik snap er niks van.. Zo verwarrend allemaal maandag is mn NOD maar mag eigk pas woensdag testen..
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
Leoni, ik lees dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!!! Wauw zeg. Meteen nu de eerste keer??



Hier gaat alles top! Nu 29 weken alweer, gaat zo snel!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds niks.. Alleen maar bruinig slijm maar npg geen menstrustie..

Ik hoop zo dat t wegblijft .. Maarja nog steeds een beetje hoop!
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
Daan nogmaals gefeliciteerd



Nu de volgende blijf duimen.
Daan ik dacht al dat je symtopen er goed uitzagen hetzelfde als bij mij de eerst keer. Gefeliciteerd!



Kirk ik ben inderdaad weer zwanger woensdag alweer 10 weken. Het was weer de eerst keer raak. Volgens mijn arts moesten we daar geen rekening mee houden, want ze zien het regelmatig ook anders.
Alle reacties Link kopieren
Ok dames, heb jullie mening nodig..

Net een test gedaan maar de streep is zooooooooo licht dat ik eigenlijk niet geloof dat ie positief is! Wat vinden jullie!?



Xx[img]http://nl.tinypic.com/r/167vw9z/8[/img]
Leef vandag
@disneyfreak: tenzij die streep pas na meer dan 10 min verscheen absoluut positief!
Alle reacties Link kopieren
Ik dirf t bijna niet te geloven!! Deze was vd action, heb er net ook een gedaan van predictor maar die was pas na een kwartier zichtbaar, in de bijsluiter stond dat ie dan wel positief is! Maar ook echt maar heel licht streepje! Morgen is eigenlijk mijn NOD dus morgenvroeg nog een x met predictor testen en dan maar even ziekenhuis bellen want dan is denk ik de eerst IUI gelukt!!! Ohh k ben helemaal hyper nu haha
Leef vandag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven