Lijf & Lijn alle pijlers

Naar de sportschool.. maar wat is die drempel hoog

22-10-2014 10:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet naar de sportschool.. van mijzelf.. Ik ben te zwaar en ik heb de discipline niet om het thuis te doen.. Na zorgvuldig zoeken heb ik een sportschool gevonden die een programma heeft met voedingsadvies en training met begeleiding. Je mag daarbij onbeperkt gebruik maken van de sportschool.. Het is vlakbij , kan met goed weer op de fiets en het is een sportschool die ook overdag mogelijkheden heeft..



Kortom.. geen enkele reden om er niet heen te gaan (ja het kost geld.. maar goed.. overgewicht kost me meer)..



Maar die drempel.. die is zo ontzettend hoog.. Ik durf er gewoon niet heen.. ik voel me echt een walvis.en. ik ben bang dat ik het niet volhoud..



Mijn doel is iig betere conditie en verliezen van gewicht.. Ik hoef niet een six-pack etc.. en ik ga zeker niet trainen voor de marathon.



Wie helpt me over de drempel ? Iemand ervaring hier met overgewicht en sportschool ? Welke trainingen deed je ?



Bedankt..
Goed dat je het plan doorzet!



Weet je, de meeste mensen vinden het moeilijk om een nieuwe omgeving binnen te stappen, of ze nou dik zijn of dun, oud of jong, blond of donker - het is gewoon intimiderend om een nieuwkomer te zijn en de weg niet te kennen. Dat had ik op mijn eigen sportschool ook. Het lijkt altijd alsof iedereen zich volkomen thuis voelt en op zijn gemak is, maar dat is natuurlijk onzin. Iederéén heeft ooit die drempel moeten nemen.



Bij een sportschool werkt het net als op andere 'nieuwe' plekken (denk aan een nieuwe baan): je moet even door de eerste moeilijke periode heen, en dan begin je langzaam maar zeker je draai te vinden.



Heel gek, maar na een tijdje ga je het vanzelf leuk vinden om naar de sportschool te gaan - is het niet om te sporten, dan wel om er bekenden tegen te komen!
Alle reacties Link kopieren
Och, en als die drempel toch zo hoog blijft kun je natuurlijk ook gewoon afvallen zonder te sporten.



Ik heb het (ook) geprobeerd, maar voor mij werkte die sportschool echt averechts. Ik hoef er niet meer heen van mezelf.

En toch 12 kilo kwijt inmiddels.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Succes! Goed dat je gaat.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 22 oktober 2014 @ 20:25:

Inmiddels contact gehad mijn mijn personal coach en as maandag is het zover. Dan krijg ik eerst gesprek , wegen en meten. Dan diëtiste en dan gaan we beweeg plan maken. Hij had het over 3 x per week sporten. We kijken maandag welke groepslessen geschikt zijn en hij maakt een schema voor de apparaten. Kortom. Ik ben maandag wel onder de pannen.



3 x lijkt me wel het minste. Welk publiek er komt en of je je daar prettig bij voelt kan idd per sportschool en ook per tijdstip verschillen, kwestie van uitproberen denk ik

Het gaat een poos duren eer je je doel hebt bereikt maar het is de moeite waard! Niet zoveel nadenken/twijfelen/vragen etc, just do it!

(Kut slogan, maar hij klopt wel
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel goed. Gewoon doen .... .



Zelf ben ik niet bepaald de dikste, maar heb altijd extra respect voor sporters met overgewicht/ paar kilo's meer.



Na die eerste drempel proberen om het sporten op vaste dagen vol te houden. Dat is eigenlijk het moeilijkste van alles. De discipline opbrengen om te blijven sporten.



En ondertussen ook je voeding onder de loep nemen en zo nodig 'harde' keuzes maken. Geen produkten nemen waar veel suiker in zit.
Alle reacties Link kopieren
3 x is voor mij al meer dan genoeg.. Van geen sportschool naar 3 x is voor mij al veel.. En er is mij verteld door die coach dat meer als 3 x niet realistisch is.. dat hou je niet vol op de lange termijn. Hij ziet het in de sportschool natuurlijk iedere dag.. De meeste mensen komen 2 / 3 keer per week sporten..



Ik trek er minimaal een jaar voor uit om in shape te komen zowel qua conditie als gewicht.. Heeft geen haast..



Ik ga het beleven..



Heb gister broekje en shirt gekocht bij Scapino en schoenen (heb wel schoenen maar zijn niet geschikt voor fitness).. dus ik kan ;)..
Alle reacties Link kopieren
Je coach heeft gelijk. Ik sport zelf ook 2 tot 3 maal per week.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het schuldgevoel van niet gaan duurt bij mij langer dan eenmaal die drempel nemen van wel gaan.



Een een tip: stel jezelf nooit de vraag of je zin hebt om te gaan. Zodra je die vraag alleen al stelt, ben je al verloren.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je die drempel over gaat.

Zelf ben ik afgelopen juni,na 15 jaar niks te hebben gedaan, weer begonnen met fitness.

Vroeger ook twee tot drie keer per week dat gedaan.



Bij mij in de sportschool loopt ook van alles rond en echt niemand die het wat uitmaakt. Ieder komt er voor z'n eigen doelen. Hier wel een duurdere sportschool uitgekozen waar geen showers zijn. Daar hou ik niet van.



Na 5 maanden merk ik al echt verschil aan m'n lijf, beter conditie en alles wordt wat strakker. Al kom ik daar niet voor het afvallen omdat dat niet nodig is. Aan de groeplessen doe ik zelf niet mee (hou ik niet van), wel met buikspierkwartier en/of Core training. Aan m'n bekken (bekkeninstabiliteit gehad bij zwangerschap zoon) en m'n elleboog (tenniselleboog gehad) merk ik langzaam verbetering. En ja, zelf vind ik fitness leuk en ontspannend..



Lekker gaan en op je af laten komen. Door mee te doen aan de groepslessen kom je er ook wel tussen en heb je meer aanspraak.



Succes maandag!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Die drempel hebben de meeste mensen wel hoor, en er lopen ook echt alle mogelijke maten rond op zo'n sportschool. Je zal echt niet opvallen.



Ik had / heb die drempel ook absoluut en dat heeft niets met mijn gewicht te maken. Ik wist in het begin echt niet hoe die apparaten allemaal werken. Maar het staat er gewoon op en als ik er echt niet uitkom dan vraag ik het aan iemand die eruit ziet alsof hij/ zij het vaker doet Ik vind het nog steeds gênant als ik bijvoorbeeld het gewicht even terug moet zetten naar 15 kilo terwijl mijn voorganger het op 50 kilo had staan.. Haha ach ja, ik doe dingen gewoon op mijn eigen tempo en ben er trots op dat ik 2 keer per week ga en ondertussen verbetering merk.



Maar ken je iemand die ook naar die sportschool gaat? Zeg dat je graag een keertje mee wilt gaan. Als die afspraak staat vind ik het altijd lastig om af te zeggen. Of maak bij de sportschool een afspraak met een medewerker daar die jou op gang gaat helpen. Dat is ook heel prettig. Maak hoe dan ook een afspraak, dan heb je die houvast!



Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven