Geld & Recht alle pijlers

Twee weken zonder geld

22-10-2014 20:38 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik schrijf normaal regelmatig mee onder mijn andere nick, maar ik heb even een andere speciaal voor dit aangemaakt omdat ik mezelf een beetje geneer voor mijn probleem...



Ik heb namelijk de komende twee weken geen geld meer voor boodschappen, doordat ik mijn collegegeld voor school in een keer moest betalen, ik was te laat met inschrijven voor het regelen van termijnen, ik was namelijk op t laatste moment (toen de opleiding al begonnen was), nog veranderd van opleiding.



Ik weet dat er de laatste tijd al meerdere forums met zo'n probleem zijn geweest maar ik ben hier echt niet om te trollen of om om geld te bedelen, die forums hebben mij juist aangezet om misschien nog wat extra tips te krijgen als studentzijnde... Weet iemand bijvoorbeeld hoe ik snel even een paar tientjes kan verdienen of lenen ergens ofzo? Ik heb geen familie of vrienden van wie dat kan, echt niemand. Ik wil ook niet rood staan bij de bank, want ben bang dat ik er dan nooit meer uit kom. Tips over eten of boodschappen zijn uiteraard ook welkom!!! Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nog 2 weken om het op te lossen. Naar het studentenuitzendbureau en alles aanpakken. Er is vaak heel veel dagjeswerk.
Ik snap écht niet dat je helemaal niemand in je omgeving hebt die je even kan helpen. Al geven ze allemaal 1 of 2 euro dan ben je al geholpen. Verder kun je wat dingen verkopen op bijv. MP, en je hebt al wat geld te pakken.

In je OP heb je het nergens over je vriend en ineens blijkt dat je een relatie hebt. Beetje vreemd verhaal. Enne, van twee weken 20 of 30 euro rood staan krijg je ook niets.
quote:milna schreef op woensdag 22 oktober 2014 22:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ketller in "Twee weken zonder geld"" class="messagelink">ketller schreef op 22 oktober 2014 @ 22:11</a>:</b>

[...]



Jaloers? Wil je ook wat? Ik snap niet dat het het bij de voorgaande to "toegejuigd" wordt en het nu ineens not done is. Is deze to minder? Al komen er 100, als ik er 100 kan helpen help ik er 100</div></blockquote>



Waar moet ik jaloers op zijn dan?



Je geeft hier geld weg, maar geef je ook geld aan elke bedelaar op straat die je tegenkomt? En verder ook aan iedere vreemdeling die tegen je zegt geen geld te hebben? Vast niet, want dan heb je niet een podium zoals dit forum waar anderen kunnen zien en zeggen hoe ontzettend 'lief' (zie post van MadameQetesh) je bent om geld weg te geven.

Oh jawel hoor, ik geeft heel veel. Hoe kom je erbij dat dat niet zo is?



En wil je ajb stoppen met doen of je me kent?
Deze bedel-topics lopen altijd volgens een vast stramien.



Een uitgebreid verhaal onder een 'nieuwe' nickname. Het verhaal heeft vaak ook een beetje een zielig karakter (''ik was zeehondjes in Peru aan het redden ja en toen is heel mijn huis en bankrekening leeggeroofd'') en het mooiste van het verhaal: TO heeft naar eigen zeggen kind noch kraai. ''Ik heb (meestal 'door omstandigheden') geen contact meer met vrienden of familie, ik wil daar niks over kwijt.''



Dan vragen om wat 'tips' om niet te verhongeren (want Google doehoeoeoeoet het niet!) en als mensen voorzichtig opperen dat de onfortuinlijke TO wel een potje pastasaus en een zak rijst mag komen halen, heel verontwaardigd: ''neeeee daar is het me echt niet om te doen hoor, ik wil alleen maar tips!''



En na een uur worden er via PB adressen en rekeningnummers en kroppen sla uitgewisseld, en daarna is meestal TO ook gevlogen.



Vergeet ik iets?



En ik vind het zo apart dat je helemaal niemand hebt om op terug te vallen. Dat kan toch niet? Ik kan nu nog bij wijze van spreke bij mijn oude hospita aanbellen, en daar tijdens het avondeten aanschuiven.
Waar woon je?

Ik heb geen rooie cent maar best een paar blikken, pakken en zakken van het een of ander die je zo mag hebben.



Ik woon in het noorden.
quote:student1996 schreef op 22 oktober 2014 @ 22:08:

Ja ik woon inderdaad in Vlissingen, bedankt voor die links!! Zeer bruikbaar



O, nee, we wonen zo ver uit elkaar als maar mogelijk is.

Jammer.
Wat doe je moeilijk TO, je kunt rood staan en gaat hier moeilijk lopen doen, omdat je dat niet ziet zitten.

Ook raar dat er niemand is waar je een klein bedrag kunt lenen of kunt mee-eten.

Ik vind dit soort topics eigenlijk maar bedeltopics.

Ik snap ook niet dat er nog mensen op ingaan. Heel lief, maar meestal kunnen mensen hun probleem oplossen als ze wat meer hun best doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 23 oktober 2014 @ 09:40:

Deze bedel-topics lopen altijd volgens een vast stramien.



Een uitgebreid verhaal onder een 'nieuwe' nickname. Het verhaal heeft vaak ook een beetje een zielig karakter (''ik was zeehondjes in Peru aan het redden ja en toen is heel mijn huis en bankrekening leeggeroofd'') en het mooiste van het verhaal: TO heeft naar eigen zeggen kind noch kraai. ''Ik heb (meestal 'door omstandigheden') geen contact meer met vrienden of familie, ik wil daar niks over kwijt.''



Dan vragen om wat 'tips' om niet te verhongeren (want Google doehoeoeoeoet het niet!) en als mensen voorzichtig opperen dat de onfortuinlijke TO wel een potje pastasaus en een zak rijst mag komen halen, heel verontwaardigd: ''neeeee daar is het me echt niet om te doen hoor, ik wil alleen maar tips!''



En na een uur worden er via PB adressen en rekeningnummers en kroppen sla uitgewisseld, en daarna is meestal TO ook gevlogen.



Vergeet ik iets?



En ik vind het zo apart dat je helemaal niemand hebt om op terug te vallen. Dat kan toch niet? Ik kan nu nog bij wijze van spreke bij mijn oude hospita aanbellen, en daar tijdens het avondeten aanschuiven.



Ik vind dit helemaal helder beschreven.

En wat ik niet snap is dat mensen hier zomaar geld weggeven aan een vreemde, bizar om gewoon een verhaaltje te geloven. Dan vraag je erom om belazerd te worden.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf een collectebus maken en langs de deuren gaan voor de kromme teennagel stichting.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
nu opeens heeft iedereen geen geld, ik maak altijd meer daagse potten en vries de rest in, heb elke week 50 euro te besteden voor mijn zelf aan boodschappen en mijn huisdieren [9valkparkieten]
Ik vind het nogal onbeschoft als je wel iets (geld of eten) van een ander zou aannemen, want 'oh zielig, wij hebben niets en niemand' ,terwijl je een paar tientjes van je eigen rekening kunt halen.
Alle reacties Link kopieren
Via internet kun je allerlei producten gratis aanvragen, om ze te proberen o.i.d.

Misschien zitten daar nog bruikbare dingen tussen.



Google maar eens op termen als "gratis pakket eten" etc...
quote:paresseuse schreef op 23 oktober 2014 @ 10:17:

Ik vind het nogal onbeschoft als je wel iets (geld of eten) van een ander zou aannemen, want 'oh zielig, wij hebben niets en niemand' ,terwijl je een paar tientjes van je eigen rekening kunt halen.Vind ik ook. Ik zou me rotschamen. Als student stond ik zo vaak rood, mijn klasgenoten ook. Met mijn piekerstoornis piekerde ik daar helemaal niet over. Kan je nagaan... Als je maar eens per maand of zo in de plus stond, ging het prima.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Clemance, heel vaak hetzelfde liedje. TO heeft gewoon geld, maar moet dan éven rood staan. De tips zijn overal al te vinden daar hoef je geen topic voor te openen. Kortom: bedeltopic.
quote:clemance schreef op 23 oktober 2014 @ 09:40:

Een uitgebreid verhaal onder een 'nieuwe' nickname. Het verhaal heeft vaak ook een beetje een zielig karakter



Op Viva werkt het. Op het Fok forum (en andere fora) wordt daar ook de spot mee gedreven. Een oude reactie op de vraag hoe je snel geld kunt verdienen:



Ga naar het Viva forum, open een topic en doe je voor als vrouw die geen geld heeft terwijl je wel heel graag wil werken maar dat je geen uitkering kan ontvangen en geen werk kan vinden, je man is vreemdgegaan met een jonger exemplaar en je heeft verlaten en dat je met een kind van twee jaar (of zo) zit opgescheept en WEL NU geld moet hebben want anders ga je dood.



http://forum.fok.nl/topic/1791649/1/999
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ja zo werkt het inderdaad wel
Alle reacties Link kopieren
En door dit soort schaamteloze bedeltopics door onbekende forummers die niet eens echt hulp nodig hebben worden degenen die willen helpen steeds wantrouwiger. Volgens mij zijn er mensen die het gewoon maar proberen, omdat er op het Vivaforum altijd wel mensen zo gek zijn om geld en spullen te sturen. Tot niemand nog iemand vertrouwt en het voorgoed is afgelopen met die hulp. Mensen zoals TO verpesten het voor degenen die wél echt in grote problemen zitten.



TO: ga naar een toko en koop een grote zak van de allergoedkoopste rijst en de allergoedkoopste gedroogde peulvruchten. Daarmee red je het voorlopig wel. Van het geld dat je over hebt koop je havermout, pasta, tomatensaus, bloem, eieren en wat groenten. En als je dan nog niet genoeg hebt om een paar weken van te leven dan pin je nog maar een paar tientjes extra. Als je volgende maand(en) honderden euro's overhoudt moet dat toch geen probleem zijn?
Alle reacties Link kopieren
Allerergste vind ik dan nog wel dat de vrijgevige mensen die dan wat weggeven de mensen zijn die wat geven omdat ze heel goed weten hoe dat voelt als je niets kan kopen omdat ze zelf arm zijn.



Mensen die het zelf veel harder nodig hebben dan de to.

Misbruik maken van de goedheid van mensen vind ik dat.

Gewoon schaamteloos geld aannemen van mensen die het slechter hebben.



Ik sta wel rood bij de bank heb het dus strikt gezien slechter dan to. Maar open ik een bedeltopic? Wel nee! Ik doe vandaag gewoon boodschappen en ben blij dat over een paar dagen het salaris gestort wordt. Tegen het nieuwe jaar sta ik gewoon weer zwart. Probleem opgelost.
Dit is wel niet mijn topic maar ik wil toch even gezegd hebben dat ik de ontzettend lieve forummers die mij op dit moment helpen heel dankbaar ben.

Ook de forummers die mij via pb een hart onder de riem hebben gestoken.



En na dit verdwijnen? Nee hoor geen denken aan ik blijf gewoon.

En ja ik weet dat er hier in het verleden een aantal forummers waaronder ikzelf flink belazert zijn.
quote:diamond-gloss schreef op 23 oktober 2014 @ 11:31:

Dit is wel niet mijn topic maar ik wil toch even gezegd hebben dat ik de ontzettend lieve forummers die mij op dit moment helpen heel dankbaar ben.

Ook de forummers die mij via pb een hart onder de riem hebben gestoken.



En na dit verdwijnen? Nee hoor geen denken aan ik blijf gewoon.

En ja ik weet dat er hier in het verleden een aantal forummers waaronder ikzelf flink belazert zijn. Diamond, jij bent een forummer die hier al langere tijd rondloopt en dat is heel wat anders dan een nieuwe forummer, zoals deze TO, die zich speciaal voor dit topic en dit doel aanmeldt op het forum met een nieuwe nick. Ik ben blij dat je geholpen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Diamond: de situatie is gewoon anders en dat maakt dat ik er in ieder geval anders naar kijk.



Het gaat hier om een student. Die een maand rood kan staan, maar het niet durft. Alleen dat al doen en het probleem is opgelost.

Er hoeft hier geen geld aan dit meisje te worden geleend, potten eten te worden gegeven etc. Het is allemaal heel lief, maar zij heeft een keuze. En het is haar keuze om dat niet te doen. En door dan geld te geven of eten leert ze nog niets van haar keuze...



Van een maand ¤50,- rood staan kom je namelijk niet in de schuldsanering. De wereld vergaat niet.

Ik merk dat ik me daar echt enorm aan irriteer. Er zijn heel veel studenten die rood staan. Prachtig streven om het niet te willen, maar soms breekt nood wet.

Bovendien heeft ze vanaf eind november meer geld en kan ze dan die roodstand ook weer aflossen.

Begint ze in december met een bijbaantje dan is het probleem compleet uit de wereld.



Dat is een compleet andere situatie dan sommige andere topics die ik hier voorbij heb zien komen.... waar mensen chronisch ziek zijn, in de bijstand, schuldsanering etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse, 3 uur geleden

Ik vind het nogal onbeschoft als je wel iets (geld of eten) van een ander zou aannemen, want 'oh zielig, wij hebben niets en niemand' ,terwijl je een paar tientjes van je eigen rekening kunt halen.

Eens, een onbeschofte huilie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
diamond-gloss,eens met milna!Verder heb ik ook al veel goede reacties van je op andere topics gelezen (o.a. ook bij Bente) en vind dat je het hart op de rechte plek hebt.Super dat je geholpen wordt!
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je deze maand krap zit. Moeten de rekeningen echt nu betaald worden? Want als je bijvoorbeeld al jaren lang op tijd je zorgverzekering of huur betaald zou je misschien ook op kunnen bellen, je verhaal uit de doeken doen en vragen of je misschien volgende maand het dubbele kan betalen.



Als je heel krap aan doet zou je het met die dertig euro ook wel een maand kunnen redden. Heel veel noodles eten heeft mij altijd geholpen.
student,er worden hier veel goede tips gegeven.De tip over de

uitzendbaan van BGB vind ik erg goed.Dat zou ik gewoon proberen.Succes met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven