Larven in quinoa

02-09-2014 11:12 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumers,



Toen ik net quinoa aan het koken was voor een lunchsalade kwamen er ineens allemaal witte larfjes bovendrijven. Ontzettend goor! Ik dacht eerst nog dat het die 'draadjes' van de quinoa zelf waren, maar toen ik er een paar met een zeefje pakte, zag ik duidelijk dat het witte larven waren. Heeft iemand dit ooit gehad? En is het quinoa-eigen of moet ik nu alle etenswaren in mijn keukenkastje inspecteren/weggooien? Het was een pak gemengde quinoa van Lassie, en het was al een tijdje open. Ik zal zo proberen een foto te uploaden.



Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hierbij de link naar de foto. Sorry voor degenen die net quinoa wilden gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Arghhhh gadverredamme!



Ik lust nu nooit meer quinoa. Ooit eens gehad met Brinta. Ook nooit meer gegeten. Bah driedubbelwerf bah.
Alle reacties Link kopieren
Kan gebeuren. Even je spullen checken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hahahaha! Was laatst nog een leuk artikel over in de psychologie. Over beestjes die ongemerkt in je mooie huisje ronddwalen. Sinds dat gelezen te hebben laat ik rijst nooit meer langer dan twee weken in m'n keukenkastjes staan:)
Alle reacties Link kopieren
Ai, da's niet zo mooi. Je hebt meelmotten en dit zijn daar de larven van. Er is maar 1 manier om hier blijvend vanaf te komen en dat is alles in open verpakking weggooien. Alle motten die je ziet dood te meppen en wat je nieuw koopt in zeer goed afsluitbare blikken, potten te stoppen. ze zitten in bloem, rijst, quinoa, alle meelsoorten, al het losse 'droge' spul dus. Echt heel goed afsluiten want ze komen overal in, en zodra je draden ziet, alles weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Gatsiedarrie! Nu durf ik ook mijn geopende pakje niet meer te eten.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties. Zonnetje, ik heb 'meelmotten' gegoogeld en ik vrees dat je gelijk hebt. Meteen even een grote schoonmaak houden!
Schijnen toch vol met goede eiwitten en proteïnen te zitten? Waar voor je geld dus, je kocht quinoa, en je kreeg er gratis vlees bij!
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersaus schreef op 02 september 2014 @ 11:29:

Dankjewel voor de reacties. Zonnetje, ik heb 'meelmotten' gegoogeld en ik vrees dat je gelijk hebt. Meteen even een grote schoonmaak houden!



1 voordeel, we zitten al aan het eind van de zomer dus de grootste plaag is als het goed is al achter de rug, hoewel, als je lekker stookt binnen blijft het voor de motten goed toeven



Succes, ik weet wat je doormaakt, heb het zelf afgelopen zomer gehad en bij mijn vriend in huis hadden ze het in beide keukens al twee keer, zo zonde om steeds alles weg te donderen en er hoeft er maar 1 te zijn die iets niet goed afsluit en terug zijn ze weer
Ik ga meteen deze week een paar afsluitbare bussen kopen voor de rijst en risotto (voor pasta heb ik er al één). Gelukkig ben ik tot nu toe dit nog niet tegengekomen...Wat schrikken zeg!
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor: in de polenta, zelfrijzend bakmeel. Ik heb alles weggeggooid! Gelukkig heb ik er voor zover ik weet niet van gegeten de afgelopen tijd.
Superrrrrrfoods!!!
Alle reacties Link kopieren
wel eens motten in de rijst en vliegen uit het kattenvoer
quote:lilalinda schreef op dinsdag 02 september 2014 12:29 wel eens motten in de rijst en vliegen uit het kattenvoerhttp://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spontane_generatie
Alle reacties Link kopieren
Brrr ik herken dit. Drie weken geleden vond ik een rupsje op het plafond (toen dacht ik idd nog dat dit een rupsje was..) Een week daarna een soort spinnenrag in de pindakaas. Gelijk weggegooid. En gisteren zag ik tot mijn schrik een stuk of 6 larfjes in een doosje amandelschaafsel zitten, bah!! De inhoud van het hele keukenkastje zo de prullenbak in en alles ontsmet. Bah!
Of het is te vroeg, of ik ben blind maar ik zie helemaal niks op die foto
Ga naar de Ikea of Xenos en sla daar je slag. Ik heb nooit geopende verpakkingen in mijn kast, na aankoop gaat het meteen de pot in.



@Claudia: die witte 'stokjes' zijn de larfjes.
Heb het van de zomer ook gehad. Larven in mn laatje met etenswaren. Ze zaten zelfs in een pak zout. Ik heb alles weggegooid, zelf wat nog ongeopend was, wilde niks meer ervan aanraken van wat er in dat laatje lag. In de hoeken van het plafon waren larven aan het poppen. Juk juk juk!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook op dit moment, vreselijke beesten. Ze zitten ook vaak in muizen/hamster/cavia/konijnenvoer. Ze zijn bij mij via konijnenvoer binnengekomen. Nu alles in aflsluitbare blikken etc. Laats zag ik er weer een op het plafond lopen grrrr. Je hoeft er maar 1 over het hoofd te zien....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven