"Te" aardig door het leven gaan, en waarom dat niet goed is.

22-10-2014 17:24 29 berichten
*poef*
anoniem_198062 wijzigde dit bericht op 13-02-2015 22:46
Reden: Drama post :)
% gewijzigd
Als anderen vinden dat jij niet vor jezelf opkomt terwijl het jou geen flikker boeit in die situatie en het daarom dus gewoon laat gaan, is het dan niet handiger om ook degene die je aanspreekt maar lekker te laten? Of een gvat antwoord te geven; "nee klopt ik zei niks terug, waarom zou ik? Hij zal wel een slechte dag hebben / ik weet wie het zegt' / verzin iets anders.

Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd 'voor mezelf opkom' maar dat is dan omdat ik de energie / tijd het niet waar vind eraan te verspillen. Heeft nog nooit iemand me op aangesproken. Misschien omdat ze weten dat ik als t moet juist heel effectief voor mezelf opkom?



Verder, als ik niet oplet en tegen iemand aanstoot, zeg ik (uiteraard) ook sorry. Maar als een ander tegen mij aan botst... Als t pijn doet krijgt ie dat te horen, en anders ... Laat gaan laat gaan. Beetje verdraagzaamheid en zo.

Als dat bij jou ook t geval is, en iemand zegt dat je dat niet goed doet: laat gaan, laat gaan
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je iets aan dit inzicht: Wat anderen doen/denken/zeggen etc.... , daar kun je helemaal niets aan veranderen. Wat een ander doet, daar heb je geen/weinig invloed op.

Je kunt wel iets veranderen aan wat jijzelf doet/denkt/voelt etc... en dus ook op hoe je omgaat met de reacties van anderen.



Voor zover je je eigen gedrag prima vindt, laat de reacties van anderen dan je ene oor in en je andere weer uitgaan.

En gedrag van jezelf waar je minder blij mee bent, pak dat aan...
Ik herken wel wat je schrijft en ik ben met dit gedrag gestopt omdat ik door begon te krijgen waarom ik vaak zo deed en "sorry" zei en dergelijke.



Heel confronterend om dit toe te geven hoor, maar bij mij ging het stiekem toch wel een beetje om een reactie te krijgen. Door "sorry" te zeggen, of "wat stom van mij!" heb ik vaak te horen gekregen: "Oh geeft niet hoor, kan gebeuren." of: "Zo erg is het niet hoor."

Alsof een geruststelling van een ander voor mij nodig was om te horen te krijgen dat iets niet zo erg was...



En ik denk ook dat dat hetgene wellicht is waarom andere mensen het storend gedrag vinden. In feite is het hetzelfde als naar een complimentje vissen...
quote:louloulouise schreef op 22 oktober 2014 @ 21:50:

Ik loop ook niet te sorry-en bij alles, want als ik het doe vind ik het nodig. Ik vond een richting vergeten gewoon een enorme stommiteit (ik heb al redelijk lang les). Misschien heb ik het in verkeerde woorden uitgedrukt?Ik zeg dan: 'Oh, shit'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven