Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Kjell,

Is dit je eindexamenjaar? Dus in 2015 doe je eindexamen?



Natuurlijk is het lastig om het van je af te zetten, als je hem zo vaak ziet.



Toch is het beter om je op andere dingen te richten.

Richt je op je examen.

Kijk eens op de website van het COC.



Die mentor weet ook wel dat seks niet mocht. Om hemzelf en jou te beschermen tegen een tweede misstap, houdt hij nu afstand van je. Begrijp je?



Je krijgt de oude situatie (van voor de seks) niet terug. Accepteer het.



Weet je trouwens dat veel meisjes/vrouwen het fijn vinden om bevriend te zijn met een homosexuele jongen/man? Misschien zal je de komende jaren goede vriendschappen opbouwen met vrouwen.



voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ex-minnaars kunnen je grootste vijanden worden later als de liefde over is en ze gedumpt worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
.
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 01:52:

Ik weet niet of ik je serieus moet nemen langnietjarig, maar goed. Hij is niet de klootzak. Ik heb hem achterna gezeten en gevraagd en het is gewoon mijn schuld.



Als iemand de klootzak is dan ben ik het wel want zonder mij zaten we niet nu met dit gedoe. Dat zie ik nu in. Ik ben dan niet volwassen volgens de wet maar weet echt wel wat ik van plan was. Ik laat hem met rust en misschien praat hij dan weer ooit met me. Hoop dat hij me niet haat ofzo.



Naïeve, verliefde Kjell.....hij zat fout, niet jij. Wat hij heeft gedaan is not done. Hij heeft misbruik gemaakt van zijn positie als mentor. Dat is hem zeer kwalijk te nemen.



Doordat jij bent, wie je bent, weet hij dat het risico minimaal is, dat hij hierop betrapt wordt, tenzij jij je mond open doet.



Slim bekeken...van hem.
Kjell, seks in 'ruil' voor het helpen uit de kast komen staat niet gelijk aan liefde.
Dat hij je wilde helpen was ook oprecht, maar het krijgt geen vervolg nu jullie beiden te ver gegaan zijn.



Probeer dat een plekje te geven.



Je hoeft ook geen hekel aan hem te hebben nu, maar die verliefdheid zou beter maar weer over gaan.



Van zijn kant zal het eerder een zwak momentje geweest zijn, ik zou daar van zijn kant geen verliefdheid in zoeken.



Dat hij jouw geholpen heeft is gewoon zijn werk en er zal best sprake geweest zijn van symphatie, maar jullie zijn te ver gegaan en nu houdt hij afstand wat heel verstandig van hem is.
Je hebt een voor jouw gevoel fijne ervaring gehad maar helaas wel één in een situatie die volgens de wet niet mag. Dit vanwege de machtsverhouding, en ik weet niet hoe oud jouw mentor is maar mogelijk ook vanwege het leeftijdsverschil terwijl jij nog minderjarig bent.



Je kan op dit moment geen contact meer met hem hebben op die manier. Daarvoor is de situatie veel te precair en heeft jouw mentor een grens overschreden die niet overschreden had mogen worden. Met tot gevolg dat jullie ook niet meer vriendschappelijk nu met elkaar om kunnen gaan.



Jij hoopte op meer, vond het fijn, maar er kan op dit moment niet meer in zitten. Je moet juist proberen te voorkomen dat jullie weer samen alleen zijn bij iemand thuis omdat er blijkbaar dan de mogelijkheid is tot meer en jij dit juist fijn vond. En dit op dit moment zeker niet meer voor mag komen.



Als mentor had hij deze grens goed in acht moeten houden maar helaas heeft hij toch de grens tot meer intimiteit overschreden. De vraag of hij dan wel of niet het beste met jou voorhad is een dubieuze. Jij voelt je er goed over en had een voor jouw gevoel nu fijne (eerste?) keer. Maar officieel had het niet gemogen en daar is dit helaas het gevolg van.



Meestal groei je in je leven, ontwikkel je jezelf nog meer en komen er weer nieuwe mensen op je pad. Liefdesverdriet, een band verliezen is voor iedereen lastig en moeilijk. Maar later ontmoet je weer nieuwe mensen waarin andere gelijkwaardigere verstandhoudingen plaats kunnen vinden.



Richt je op de toekomst, op gelijkwaardige mogelijkheden, open en eerlijke relaties en houd ook je eigen grenzen in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je verliefd kan worden op een leraar, maar hoe jij ermee om bent gegaan is echt niet slim. Hij kan van pedofilie worden beschuldigd om nog maar te zwijgen over dat hij ontslagen kan worden. Een oud leraar van mij is om die reden ontslagen, hij had een relatie met een vrouwelijke leerling toen ik al klaar was met mijn havo. Dus zijn manier van doen is echt niet raar hoor! Heel logisch zelfs!



Wat jij hebt gedaan is gewoon niet handig en slim en nu zul je toch echt op de blaren moeten zitten. Je kunt het niet meer terug draaien dus accepteer de situatie en laat het niet nog eens gebeuren. Wacht tot je een lieve jongen van je eigen leeftijd hebt gevonden, die je hart niet ook voor nood zal moeten breken.
Alle reacties Link kopieren
Het was al wat merkwaardig dat hij is meegegaan met je naar je ouders toen je het ging vertellen. Daar gaat deze 'mentor' al een stap te ver.

Ook zou ik snel wat doen aan je obsessie voor hem, dat is niet gezond, zoek iemand van je eigen leeftijd en spreek niet over 'liefde'. Je komt eng over. Liefde heeft je mentor echt niet gevoeld, dat is iets wat je jezelf inbeeld. Je mentor heeft de situatie misbruikt en zit nu op de blaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 09:53:

Ik waardeer het echt heel erg dat jullie reageren en tips geven enzo. Ik heb er veel aan maar jullie snappen het niet helemaal want hij heeft geen misbruik van me gemaakt. Wat we deden was wederzijds en ook liefde want hij heeft me zo erg geholpen.



Waarom zou iemand je zo lang helpen als het geen liefde is? Jullie kennen hem niet zoals ik hem ken maar zo wel dan zouden jullie snappen dat hij gewoon een hele goeie man is. Hij is er meer dan een jaar voor me geweest en vroeg elke week hoe het met me ging en was oprecht geïnteresseerd in me.

Ja..........................................................................

Maar nu dus verdriet?...klopt?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Uit je post begrijp ik dat hij in een zwak moment gezwicht is (wat hem echt kwalijk te nemen valt) en dat hij nu wakker wordt uit zijn roes, zijn drang tot zelfbehoud de overhand krijgt en hij denkt: Wat heb ik gedaan! En ook: als ik nu afstand neem en doe of er niets gebeurd is kan niemand me iets maken.



Ik zou je dringend adviseren om het zo te laten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 09:53:

Ik waardeer het echt heel erg dat jullie reageren en tips geven enzo. Ik heb er veel aan maar jullie snappen het niet helemaal want hij heeft geen misbruik van me gemaakt. Wat we deden was wederzijds en ook liefde want hij heeft me zo erg geholpen.



Waarom zou iemand je zo lang helpen als het geen liefde is? Jullie kennen hem niet zoals ik hem ken maar zo wel dan zouden jullie snappen dat hij gewoon een hele goeie man is. Hij is er meer dan een jaar voor me geweest en vroeg elke week hoe het met me ging en was oprecht geïnteresseerd in me.



Zoals ik al schreef, het is helemaal niet relevant dat jij het ook graag wilde. En dat je het ook heel fijn vond! Je bent natuurlijk geen klein kind meer, je was verliefd, wilde seks en genoot ervan. So far, so good.



Maar hij heeft wel misbruik gemaakt van zijn positie. Een jaar lang was hij er voor je en toonde hij interesse. Een rechter zal dit zien als grooming. Juist het feit dat hij er als enige voor je was en je heeft geholpen, betekent dat jij in een kwetsbare positie was. Net zoals iemand dat is die in therapie is bijvoorbeeld. Dat is per definitie geen gelijkwaardige relatie. In zo'n situatie stel je je kwetsbaar op, je deelt intieme verhalen, je bouwt vertrouwen op in die ander. Je wordt door die ander niet veroordeeld maar begrepen, het voelt veilig. Je voelt je beschermd. Dát is de reden waarom seks in zo'n situatie niet mag.



Ik wil gerust geloven dat hij een heel lieve man en fijne leraar en mentor is. Maar liefde? Omdat hij interesse in je toonde en vroeg hoe het met je ging? Dat is zijn WERK. En zodra hij verder ging dan dat, maakte hij een grote fout die hem heel veel zou kunnen kosten. En jij zit helaas nu ook met een groot verdriet waar je nergens mee naartoe kan.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 00:20:

Omdat ie met me naar bed is geweest blijfgewoonbianca. Het was heel speciaal.Onzin. Een frikadel kan ook speciaal zijn.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 oktober 2014 @ 10:12:

Uit je post begrijp ik dat hij in een zwak moment gezwicht is (wat hem echt kwalijk te nemen valt) en dat hij nu wakker wordt uit zijn roes, zijn drang tot zelfbehoud de overhand krijgt en hij denkt: Wat heb ik gedaan! En ook: als ik nu afstand neem en doe of er niets gebeurd is kan niemand me iets maken.



Ik zou je dringend adviseren om het zo te laten.



Hoezo zwak moment? Hij heeft hem bij zich thuis uitgenodigd.



Eens wat betreft de afstand.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 09:53:

Ik waardeer het echt heel erg dat jullie reageren en tips geven enzo. Ik heb er veel aan maar jullie snappen het niet helemaal want hij heeft geen misbruik van me gemaakt. Wat we deden was wederzijds en ook liefde want hij heeft me zo erg geholpen.



Waarom zou iemand je zo lang helpen als het geen liefde is? Jullie kennen hem niet zoals ik hem ken maar zo wel dan zouden jullie snappen dat hij gewoon een hele goeie man is. Hij is er meer dan een jaar voor me geweest en vroeg elke week hoe het met me ging en was oprecht geïnteresseerd in me.





Lieve jongen, ik snap je gedachtengang, maar hij is zo gekleurd door de (kwetsbare) positie waarin je zit.



Hoeveel homo's ken jij van je eigen leeftijd? Waarschijnlijk geen één. Je bent nog niet eens echt uit de kast.



Je hebt je helemaal gefocust op deze mentor. Hij is (waarschijnlijk) ook homo, de énige die je kent, en je hebt in hem een soort ideaal gezien, en zijn professionele inzet voor jou verward met gelijkwaardige liefde. Je hebt je aan hem en aan de steun die hij je gaf, opgetrokken. En dat is allemaal heel begrijpelijk. Je hunkert waarschijnlijk naar iemand bij wie je gewoon jezelf kunt zijn, waar je je geaardheid niet hoeft te verbergen en die denk je nu in hem gevonden te hebben.



Maar echt, jongen, daar heeft hij misbruik van gemaakt. Als hij écht iets om je had gegeven, dan zou hij niet met je naar bed zijn gegaan (ook al heb jij daar misschien het initiatief toe genomen), maar dan zou hij je hebben geholpen (als mentor) om ook op school uit de kast te komen, te kunnen en durven zijn wie je bent, in alle facetten. Hij zou je hebben geholpen je onzekerheden over het omgaan met je geaardheid richting je omgeving, te overwinnen. Zodat je in het leven zou kunnen staan als zelfverzekerde jonge vent, die niet bang hoeft te zijn zichzelf te zijn, die weet wie hij is en daar trots op is, die zijn eigen keuzes kan maken, óók waar het relaties aangaat. Met die weg zou hij je hebben geholpen. Niet met de weg naar zijn slaapkamer.



Ik snap dat je op dit moment verdrietig bent. Hij was je alles, je ideaal, je droombeeld. Maar dromen zijn bedrog, lieve jongen, en ook deze droom. Jij bent iets beters waard. Iets echts. En dat komt, wees maar niet bang.



Dikke knuffel!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:spinazie-lasagne schreef op 23 oktober 2014 @ 10:01:

Ik snap dat je verliefd kan worden op een leraar, maar hoe jij hij ermee om bent is gegaan is echt niet slim. Hij kan van pedofilie worden beschuldigd om nog maar te zwijgen over dat hij ontslagen kan worden. Een oud leraar van mij is om die reden ontslagen, hij had een relatie met een vrouwelijke leerling toen ik al klaar was met mijn havo. Dus zijn manier van doen is echt niet raar hoor! Heel logisch zelfs!



Wat jij hebt hij heeft gedaan is gewoon niet handig en slim immoreel en tegen de wet en nu zul je toch echt op de blaren moeten zitten. Je kunt het niet meer terug draaien dus accepteer de situatie en laat het niet nog eens gebeuren. Wacht tot je een lieve jongen van je eigen leeftijd hebt gevonden, die je hart niet ook voor nood zal moeten breken.
Ga in therapie!
Dan heb je verkeerd gelezen Dubiootje, dat thuisafspraak idee kwam van TO en de mentor heeft niet meteen toegestemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 09:53:





1) Waarom zou iemand je zo lang helpen als het geen liefde is? Jullie kennen hem niet zoals ik hem ken maar zo wel dan zouden jullie snappen dat hij gewoon

2) een hele goeie man is. Hij is er meer dan een jaar voor me geweest en vroeg elke week hoe het met me ging en was oprecht geïnteresseerd in me.

1)

Gewoon, omdat je zin hebt in sex. Voor jou was het heel speciaal, voor hem een potje neuken

2)

Het is geen goeie man, hij is strafbaar omdat hij misbruik van je maak.
Alle reacties Link kopieren
quote:spinazie-lasagne schreef op 23 oktober 2014 @ 10:01:

Ik snap dat je verliefd kan worden op een leraar, maar hoe jij ermee om bent gegaan is echt niet slim.

...



Wat jij hebt gedaan is gewoon niet handig en slim en nu zul je toch echt op de blaren moeten zitten. .

Nee, Kjel is op geen enkele manier verantwoordelijk voor deze situatie. Je kunt hem niet verwijten 'niet slim' te zijn. Het gaat hier om een meerderjarige man, die misbruik maakt van een minderjarige jongen.

dat is op twee punten zeer ongelijk en daarom absoluut het slachtoffer niet aan te rekenen. De man was niet alleen een stuk ouder, het slachtoffer had heeft een afhankelijkheid tot deze man (het is zijn mentor).

Deze man is zo fout bezig, dat hij En zijn baan kwijt raakt En strafrechtelijk wordt vervolgd.

Kjel, je hebt te maken met een eerste klas klootzak, besef dat. En doe aangifte
Hm, je hebt gelijk Paek.
Alle reacties Link kopieren
Je ouders weten dat je gay bent. Praat eens met hen over wat er tussen jou en de mentor is voorgevallen. Echt, hier moet je niet mee rond blijven lopen. Die man heeft veel meer te verliezen dan jij. Als je een beetje los bent van die man, dan zul je zien dat dit onder misbruik valt. Mentor-leerling is per definitie een ongelijkwaardige relatie en verboden. Maakt niet uit of jij hebt aangedrongen op contact. Hij is te allen tijde verantwoordelijk en dus fout! Zorg goed voor jezelf, TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 23 oktober 2014 @ 10:16:

[...]





Onzin. Een frikadel kan ook speciaal zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 23 oktober 2014 @ 09:26:



Ik ben iets ouder dan jij, maar een ding wil ik je graag meegeven...alles gaat over, alles gaat voorbij.

Accepteer het...dan word het leven een stuk gemakkelijker, leer genieten ook van andere dingen.

Liefde lijkt zo groots....maar ook een diepe val he?

Maak er een lijn van.

.

Ook jou lukt dat op een dag.

Alle kracht voor jou.



Ik lees in veel van jouw reacties de teleurstelling in mannen. Zeker nu jouw eigen relatie (of verkering zoals hij het noemde) over is.



Ik wens jou toe dat je jouw eigen advies van hierboven ter harte kunt nemen. Het zou je helpen om weer vrolijker in het leven te kunnen staan.
@Egidius, wellicht heb je het beste met TO voor, maar ik lees weinig problemen voor TO met zijn seksualiteit, hij staat er redelijk achter, voelt zich er wel goed bij inmiddels, zijn ouders weten het. Ik zou TO niet aanraden zomaar met vreemden privé te gaan mailen als hij al net uit een machtsongelijke relatie komt en nog niet volwassen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:spinazie-lasagne schreef op 23 oktober 2014 @ 10:01:

Ik snap dat je verliefd kan worden op een leraar, maar hoe jij ermee om bent gegaan is echt niet slim. Hij kan van pedofilie worden beschuldigd om nog maar te zwijgen over dat hij ontslagen kan worden.



Zoals jij het schrijft leg je de schuld bij TO en dat is in dit geval toch echt de plank volledig mis slaan. Die mentor is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. TO zit in een kwetsbare positie en is daarmee slachtoffer. Al had ie in zijn blote kont voor de mentor gestaan, dan nog had die man hem moeten wegsturen. En dat weet de man ook heel goed,hoor.



Een oud leraar van mij is om die reden ontslagen, hij had een relatie met een vrouwelijke leerling toen ik al klaar was met mijn havo. Dus zijn manier van doen is echt niet raar hoor! Heel logisch zelfs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven