Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zaza, wat lief

Praat gerust mee als je zin hebt, jij bent toch ook van het knutselen, haken o.a. dacht ik? Hier doen we niet aan 'inbreken', het is geen besloten groepje hoor, het is zelfs geen groepje, iedereen is welkom.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
*ziet nu bergen afwas voor zich*

Veel plezier met de nieuwe vaatwasser! Hou je des te meer tijd over voor andere dingen. Hoewel.. ik heb een hekel aan het in- en uitladen van de vaatwasser, hier is er ook een, maar wij gebruiken hem nooit. Zijn natuurlijk ook maar met zijn 2-en, hoewel het met koken (pannen en spullen) natuurlijk ook weer niet uitmaakt. Ik heb die afwas zó gedaan, met de hand dus. Ja, ook dat! Zo, nu weer verder met de lapjes.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dat was dat, de gehaakte poncho komt niet af, en kan nu bij alle andere dingen die onafgemaakt zijn. Ik was helemaal niet tevreden met het resultaat, en dan ben ik rigoreus. Stoppen, en laten liggen.

Inmiddels met ander garen de breipennen opgepakt, en nu gaat er dus een pocho gebreid worden. Althans, dat hoop ik.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 21 oktober 2014 @ 21:15:

Dat was dat, de gehaakte poncho komt niet af, en kan nu bij alle andere dingen die onafgemaakt zijn. Ik was helemaal niet tevreden met het resultaat, en dan ben ik rigoreus. Stoppen, en laten liggen.

Inmiddels met ander garen de breipennen opgepakt, en nu gaat er dus een pocho gebreid worden. Althans, dat hoop ik.

Poncho breien is makkelijker én sneller dan haken.

In elk knutselhuishouden zijn Ufo's UnfinishdObjects.



EV, afwas viel mee. Gelukkig werkt de nieuwe vaatwasser heel makkelijk dus die is aangegaan
Ik kom even een update geven, het haken is nog geen succes ik kan nu een aantal steken achterelkaar haken maar dan weer terug lukt nog niet zonder dat ik alles verwoest.

Ik heb wel wat anders gemaakt een echte ouderwetse pompom.

Alle reacties Link kopieren
Ha, geinig! Voor in de kerstboom?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik wilde het maar niet doen, ik heb altijd een boom van 2,5 meter
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleurtjes die pompon, Katten spelen er graag mee.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 22 oktober 2014 @ 22:24:

Mooie kleurtjes die pompon, Katten spelen er graag mee.Alleen lijkt een kerstboom niet handig als je katten hebt......
Dank je koffieprut, hij hangt nu bij mijn dochter op haar kamer want daar komen de katten niet

De kerstboom vinden ze niet interessant, toch hangen mijn mooiste ballen bovenin en heb ik de meest simpele onderin hangen want met katten weet je het nooit !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen dagen flink gewerkt aan een Ufo die ik volgens mij al sinds knutseltopic 1 heb, namelijk een borduurwerkje. Schiet lekker op, krijg dat binnen enkele dagen wel af. Zal binnenkort wat foto's posten.



Maar gisteren heb ik, ondanks alle bezwaren in mijn hoofd, toch leren haken.... Van mijn moeder. Ik kan nu lossen, vaste, halve vaste, en stokjes. Dus heb vandaag een beetje geoefend en het is net zo leuk als ik gedacht had! Heb als test eerst maar eens een mutsje voor een knuffeltje van kind gehaakt (knuffel had het koud volgens kind...). Met pompom, net als Paper-clip.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren




(het geheel is zo'n 8 cm groot, het lijkt op de foto wel een Enorme Muts, maar zoveel heb ik ook nog niet gehaakt...)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Onze kat hangt trouwens sinds een paar jaar niet meer in de kerstboom. En al doet ze het wel, dan ben ik alleen maar blij dat er een paar ballen sneuvelen, want ik heb teveel spullen en gebroken ballen is een enorm goed excuus om weer nieuwe ballen te kopen (en ik heb in de gauwigheid al even in het tuincentrum gezien dat ze hele mooie hebben in mijn kleuren!).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ik had 4 katten en 3 kerstbomen, en nog nooit een kat in de bomen gehad. Wel vonden ze het altijd heel verleidelijk om er ballen uit te slaan, dus ik had onderin altijd onbreekbare ballen hangen.



Akakie wat een schattig mutsje. Best wel leuk he? Dat haken.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 23 oktober 2014 @ 22:47:

[afbeelding]



(het geheel is zo'n 8 cm groot, het lijkt op de foto wel een Enorme Muts, maar zoveel heb ik ook nog niet gehaakt...)

Akakia Goed gemaakt zeg dat mutsje. Terecht dat je dochter zei dat poppetje het koud had. Hebben die dingen wel eens...

Hoe maak je die pompom?



Hier geen katten en geen kerstboom. Wel mutsen.
Alle reacties Link kopieren
Heeeehalloooo



Leuke dingen hier!



Die minionmutsen vind ik echt enorm leuk! Kan ik beter niet aan mijn dochter laten zien (hoewel, ze is bijna 17, dat kan ze dan ook zelf.. )



Een voor Ev, omdat je met EMDR bezig gaat en dat dat zwaar is. En voor meer, uiteraard.



Netjes gehaakt Akakia!

Jammer dat je jouw haakwerk gelijk zo bij het 'afval' gooit, Koffieprut, hoewel ik dat wel erg herken.



Ik wilde vorige week ofzo vierkantjes gaan haken, lukte niet dus ik opzoeken op internet (op telefoon, was bij m'n ouders, die hebben geen internet) hoe dat zou moeten en verzoop gelijk in allerlei termen, die ik in het geheel niet ken. Ik heb nooit van patroon gehaakt, ooit steken geleerd en maar wat aan gerotzooid. Inmiddels heb ik door een raar dingetje een zere linkerhand, dus haken zal er even niet in zitten, denk ik.



EV heb je genoeg spijkerstof? IK moet nog een kapot spijkerjasje weggooien en heb daar moeite mee. Voor een goed doel gaat dat natuurlijk makkelijker

Leuke boekenleggers ook!



Ik ben wel heel goed bezig geweest met mijn schrijven, dat was ook best creatief, want ik moest iets verzinnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!



Dit gezegd hebbende..

Hier ook geen katten, geen kerstboom. Wel een hond



Schattig mutsje

En de rest ben ik nu alweer vergeten

Oh wacht, ik lees nog iets over een spijkerjasje. Ik heb nu wel genoeg spijkerstof, heb (nu alles geknipt is voor het dekbedhoesproject) nog drie broeken liggen, dus ik kan vooruit.. maar wel heel leuk zeg, een jasje. Valt er niets aan te pimpen, Dream?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEKEND
Alle reacties Link kopieren




Weekend







Ik spring wat later, want had vanmorgen cursus

In de boeken staat, en bij de cursus werd dit weer gezegd: een schrijver heeft vaak een boekje bij zich, waar hij invallen, anekdotes, associaties en dergelijke ter plekke in op kan schrijven. Zie je mijn dilemma Steph? Jou ken ik als liefhebber van papier. Wat doe ik... gebruik ik een boekje/schriftje dat ik al heb? Of doe ik wat ik volgens het cursusboek moet doen en koop ik een nieuw boekje/schriftje, dat ik altijd bij me zal dragen, samen met een mooie nieuwe pen..







Eén van de ellebogen is door bij het jasje, EV. (kennelijk leun ik veel op m'n rechter elleboog) In principe kunnen daar natuurlijk 'stukken' op gezet worden (past mooi bij het schrijversimage ) maar daar heb ik niet zo'n zin in. Eerder in een nieuw jasje.

Met 3 broeken kun je inderdaad nog even vooruit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welk maat jasje is het? Heb je een foto?

Misschien heb ik wel zin om het op te leuken voor mezelf
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, dillemma. A. je hebt er al minstens ééntje maar B je hebt een nieuwe nodig voor je cursus.

Ik heb nu geleerd dat ik eerst dingen op moet maken voordat ik iets nieuws koop. Behalve als mijn bankrekening zegt kopen.... (niet dat ik nu rood sta gelukkig).



Succes
Alle reacties Link kopieren
Erg he

In de Flow staat hier ook een heel artikel over.



Ik weet de maat zo niet, EV.. 44 denk ik
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja echt erg!



Hm, die maat is mij te groot. Misschien dan toch zelf maar elleboogstukken knutselen? Oh wacht, op de markt kun je toch van die strijkdingen kopen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar dat vind ik zelf dus niet zo leuk. Ik heb er nog wel over gedacht de mouwen eraf te halen en dan een mouwloos ding te hebben.. (ohja.. dat was ook zo.. )



Ik weet trouwens niet of ik nou écht wel het goede schriftje/boekje heb.. Maar zo houd ik dus de neiging die boekjes te kopen, die dan toch weer nét niet zijn wat ik zoek. Zucht.

Ohja..en het ideale boekje zou misschien wel mijn tekenboekje zijn, maar als ik het (ook) voor schrijven ga gebruiken, kan ik dat natuurlijk niet zomaar middenin dat tekenboekje gaan doen, dan moet ik een nieuwe.. ofzo.. Is zo'n soort moleskin, maar dan goedkoop. (en ik heb 'm in 2 maten.. )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oké, na even (2 uur zo te zien) nadenken, omspoelen in het hoofd en dergelijke heb ik besloten 'het' toch maar te doen met het kleine goedkope nep moleskinboekje en/of dat andere boekje. Mocht ik één van beide boekjes echt goed gaan gebruiken, zoals een schrijfster betaamd, mag ik een paperpblank
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven