wat hebben jullie per week te besteden aan boodschappen

23-10-2014 10:25 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier nieuw en weet no niet hoe ik het onder de juiste catogorie kan plaatsen [sorry]



Wat hebben jullie per week te besteden aan jullie boodschappen,

Ik ben alleen met mijn 9 valkparkieten heb per week 50 euro te besteden aan boodschappen.



Ik kook om de week ene week eet ik bij kennis andere week eten we bij mij, Ik kook meer daagse potten en vries de rest in, Vlees koop ik alleen als het in de aanbieding is of -35%
350 max 400 per maand met zijn 4tjes waarvan een nog luiers draagt. En 2 katten, lukt prima.
Mag je dat van jezelf uitgeven of heb je echt niet meer?



Wij (2 volwassenen) geven tussen de 40 en 70 euro per week uit. We zouden tot 600 kunnen gaan als we willen maar dat vind ik zonde. Ik spaar liever.
Wij (2 volwassenen) zitten tussen de 45 en 50 euro per week. Als we zuinig doen (geen lekkers, geen alcohol) kan het van 40, maar dat heb ik er nu niet voor over
En je eet dus maar de helft van de tijd thuis? Dan vind ik 50 per week nog best ruim. Hoewel die 9 parkieten natuurlijk ook niet gratis zijn.
Alle reacties Link kopieren
nee ik heb niet meer dan 5 euro per week te besteden,

Dat is af n toe best krap, 1 valkarkiet is ernstig iek geweest op het randje van de dood gehangen, Haar oer kost me 15 euro per maand 1kilo, De andere 8valken kost voer 27 euro per maand n dan nog 12 euro gierst pr maand,

Als ik nu naar de winkel ga en zie bijv andijvie met -35% dan koop ik dat gelik en maak er gelijk stamppot van,
Alle reacties Link kopieren
50 euro voor twee personen klinkt voor mij wat weinig. Met een persoon prima te doen, lijkt me (en anders kun je altijd nog een parkiet opeten, grapje).

Wij doen met z'n vieren (twee volwassenen, twee kinderen) voor ongeveer 90 euro per week boodschappen. In verhouding is voor vier personen natuurlijk goedkoper dan met twee.
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
5 euro moet 50 zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mn eentje en ik geef denk ik 20 per week uit ofzo, ik eet ook vaak niet thuis of eet op werk al laat.



Heb dus wel meer te besteden maar meer geef ik niet uit. Als ik wasmiddel etc moet halen is het natuurlijk wel stukken meer of als ik beautyproducten haal.

Maar in de supermarkt denk ik tussen de 20 en 30 per week.
.
Maar isa_88 eet je dan buitenshuis gratis?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 10:38:

Maar isa_88 eet je dan buitenshuis gratis?

Ja, als ik op werk eet wel. :-)

En aangezien ik soms pas 8 uur thuis ben, eet ik op werk vaak.
.
Ja dat scheelt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Oh zo, dat scheelt enorm ja! Is het ook lekker?
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig schreef op 23 oktober 2014 @ 10:41:

Oh zo, dat scheelt enorm ja! Is het ook lekker?

Ja hoor ze bestellen eten en laten het bezorgen. Dus je kan pizza, bami , nasi , pasta. Je mag het zelf opgeven.

Het is gevarieerd.

Dus scheelt wel inderdaad, alhoewel ik natuurlijk liever rond 5 of 6 uur thuis zou willen zijn en lekker thuis eten.

Maar nu komt er een drukke tijd aan dus dan blijf je toch langer.
.
Alle reacties Link kopieren
110 a 120 euro per maand. Maar dat is eigenlijk alleen eten, verzorgingsproducten koop ik per aanbieding en dan direct veel, zelfde geldt voor dingen als afwasmiddel en wasmiddel. '

Ik ben vegetarier en maak bijna alles from scratch, alleen brood koop ik de laatste tijd weer van de bakker ipv het zelf te maken.

Ik heb voorraadkast en vriezer vol, drink ook graag een wijntje en heb niet het idee dat ik zuinig doe.



Edit: je wil per week weten. Als ik het terugreken zal het zo'n 27 euro per week zijn. Met verzorgings- en schoonmaakproducten erbij denk ik zo'n 30 euro per week.
Zeg maar Spijker.
Wij besteden tussen de 45 en 75 euro per week aan boodschappen voor twee personen. Geen huisdieren en geen kinderen. We eten alles vers en grotendeels zelfgemaakt. Ik ben nogal van de aanbiedingen en vind het leuk om alle folders door te spitten naar koopjes.



Afwasmiddel, vaatwastabletten, wasmiddel zit hier ook bij in, vandaar het verschil in wekelijkse uitgaven.



Verzorgingsproducten niet, deze koop ik bij de Action of in de aanbieding bij Kruidvat of Op=Op.



We kunnen heel wat meer uitgeven, maar beiden vinden dat onnodig en sparen liever wat meer. We kunnen prima leven op deze manier.
In die 40-70 euro zitten bij ons wel schoonmaakspullen (wasmiddel, afwasmiddel, allesreiniger, doekjes, etc etc etc) maar geen verzorgingsproducten. Die halen we een paar keer per jaar bij de action. Ik denk 100 euro per jaar totaal.
Alle reacties Link kopieren
Ong 60 euro pw. Ik doe 1x in de wk grote boodschappen, daar zit dan nog geen rookspul voor mijn man bij. Dus dat komt dan nog boven op die 60 euro.



2 volwassen en 2 kinderen.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Alle reacties Link kopieren
@ tjjjemig. Ik weet dat het een grapje is. In de week dat ik niet kook lig ik het geld apart voor voer voor mijn valkparkieten,

Pas moest ik met mijn valkparkiet naar de dierenarts omdat ze meer dood dan levend was koste me toen 70 euro,

Verder doe ik niks bijzonders geen drank of roken,
Alle reacties Link kopieren
Voor alleen het eten voor het gezin (2 volwassenen, 2 kinderen (3 en 7 jaar)) geven we rond de 80 euro per week uit. Voor alle overige boodschappen (luiers, verzorgingsmiddelen) kleding, cadeautjes, huisdieren, benzine enz. komen we toch al op 120-150 per week. Ik zou het graag naar beneden hebben en soms lukt het een week, maar gemiddeld komen we toch wel rond de 200-230 euro per week uit.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ¤125 pw, 5 pers, 3 katten en 2 honden. Dit is pas sinds kort en moet er nog erg aan wennen minder uit te geven, hadden het breder, toen ik nog werkte. Maar ben steeds meer van mijn gewoontes af aan het stappen (geen brood meer van de warme bakker bv) en het lukt steeds beter.
Alle reacties Link kopieren
Elke keer als er zo'n topic voorbij komt kijk ik stomverbaasd naar die bedragen. Ik denk (ik hou het niet precies bij) dat ik per week zo'n 150 euro naar supermarkt, markt, bakker e.d. breng. Dat is dan voor 4 personen.

Voor dit geld koop ik het voedsel (veel biologisch), wijn, goed brood (elke dag 4 goedgevulde lunchtrommels), weekendhapjes als een goede kaasplank en non-food dingen als wasmiddel, toiletpapier en shampoo. Naast dit bedrag kom ik ook nog bij de parfumerie/drogist voor mijn verzorgingsproducten.



Durf er bijna niet bij te zeggen dat we zeker nog zo'n 3x per maand buiten de deur eten of laten bezorgen.



Ik realiseer me dat ik het goed heb!
Heerlijk toch sassafras! Zo deden wij dat ook een tijd terug. Nu gewoon andere prioriteiten (aanslag belastingdienst, bruiloft volgend jaar en daarna hopelijk zwanger worden). Lekker van genieten als dat kan



Hoewel ik moet zeggen dat ik echt niet het gevoel hebben dat we nu minder leuk en lekker leven dan toen we nog veel meer uitgaven.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe meestal zuinigjes aan, let op aanbiedingen maar koop wel vaak kant-en-klare maaltijden. Het zijn meestal de handige dingetjes die de prijs opkrikken, zoals laatst 6 snijbladen voor 2,95 of zoiets, machinenaalden die ik misschien ooit nodig heb en zooltjes die niet zo lekker liepen als ik dacht maar toch niet geretourneerd worden.



Laatst zwichtte ik plotseling voor bijna 20 euro aan alleen fruit maar vooral raar fruit zoals kaki's en granaatappels.



Ik heb het geld en daarom denk ik soms: laat ik eens gek doen. Maar dat komt soms wel neer op 200 euro extra p.m.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven