Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 oktober 2014 @ 00:51:

[...]





Absoluut.

Maar het is niet zo dat hij TO in de val zou hebben gelokt.Weleens van grooming gehoord? Want dat is exact wat die man lijkt te hebben gedaan, als ik het verhaal van TO lees.
Ik weet overigens niet hoeveel ouder hij was?



Hij heeft goede dingen ook betekent voor TO. Maar de mentor is onverantwoordelijk omgegaan met zijn verantwoordelijkheid.



TO heeft het op meer intimiteit aangestuurd vanuit verliefdheid, hormonen, iemand nodig hebben. Maar de mentor had er niet op in moeten gaan.



TO heeft goede dingen uit het contact ervaren, nu nog beter leren omgaan met zoeken naar gelijkwaardige relaties waarin die gelijkwaardigheid ook een rol kan spelen in beide elkaar hetzelfde kunnen bieden qua contact, er voor elkaar kunnen zijn, beiden geven en nemen, open en eerlijk, op een manier waarop dat mag en kan vanuit dus die gelijkwaardigheid.



Liefdesverdriet voelt voor bijna iedereen hetzelfde, daar moeten we allemaal doorheen. Hopelijk met steeds een bredere basis in onszelf en in contacten van ook gewone vriendschappen zonder seksuele gevoelens die mee gaan spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 00:55:

Hij heeft mij echt niet in de val ofzo gelokt. Ik wilde het en hij ook. Liefde kent geen leeftijd zeggen mensen wel is en dat is gewoon waar. Ik wil hem nu gewoon terug.Maakt niet uit. Hij zit fout.Punt. En hem terugwillen moet je niet willen. Hij gebruikt je voor zijn eigen bevrediging, niet meer dan dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 23 oktober 2014 @ 10:24:

Dan heb je verkeerd gelezen Dubiootje, dat thuisafspraak idee kwam van TO en de mentor heeft niet meteen toegestemd.Ik heb prima gelezen. Dat neemt niet weg dat de mentor hem mee naar zijn huis heeft genomen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 oktober 2014 @ 09:48:

Ex-minnaars kunnen je grootste vijanden worden later als de liefde over is en ze gedumpt worden.Die mentor zou ik niet als minnaar willen bestempelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 01:52:

Ik weet niet of ik je serieus moet nemen langnietjarig, maar goed. Hij is niet de klootzak. Ik heb hem achterna gezeten en gevraagd en het is gewoon mijn schuld. Nee hoor. Er zullen meer leerlingen verliefd zijn op hun leraar/ mentor.Heel normaal op die leeftijd. Maar een leraar die daarop ingaat is niet lief en aardig, maar vooral bezig met zichzelf!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 oktober 2014 @ 10:12:

Uit je post begrijp ik dat hij in een zwak moment gezwicht is (wat hem echt kwalijk te nemen valt) en dat hij nu wakker wordt uit zijn roes, zijn drang tot zelfbehoud de overhand krijgt en hij denkt: Wat heb ik gedaan! En ook: als ik nu afstand neem en doe of er niets gebeurd is kan niemand me iets maken.



Ik zou je dringend adviseren om het zo te laten Of er met iemand over praten? Een vertrouwenspersoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 23 oktober 2014 @ 10:16:

[...]





Zoals ik al schreef, het is helemaal niet relevant dat jij het ook graag wilde. En dat je het ook heel fijn vond! Je bent natuurlijk geen klein kind meer, je was verliefd, wilde seks en genoot ervan. So far, so good.



Maar hij heeft wel misbruik gemaakt van zijn positie. Een jaar lang was hij er voor je en toonde hij interesse. Een rechter zal dit zien als grooming. Juist het feit dat hij er als enige voor je was en je heeft geholpen, betekent dat jij in een kwetsbare positie was. Net zoals iemand dat is die in therapie is bijvoorbeeld. Dat is per definitie geen gelijkwaardige relatie. In zo'n situatie stel je je kwetsbaar op, je deelt intieme verhalen, je bouwt vertrouwen op in die ander. Je wordt door die ander niet veroordeeld maar begrepen, het voelt veilig. Je voelt je beschermd. Dát is de reden waarom seks in zo'n situatie niet mag.



Ik wil gerust geloven dat hij een heel lieve man en fijne leraar en mentor is. Maar liefde? Omdat hij interesse in je toonde en vroeg hoe het met je ging? Dat is zijn WERK. En zodra hij verder ging dan dat, maakte hij een grote fout die hem heel veel zou kunnen kosten. En jij zit helaas nu ook met een groot verdriet waar je nergens mee naartoe kan.
Alle reacties Link kopieren
Ok Kjell, jij bent verliefd op die man, je bent het afgelopen jaar erg aan hem gehecht geraakt, hij is een lief en goed mens. Jij wil ook graag een relatie met hem en dus is jullie contact volkomen acceptabel.



Waarom negeert hij je dan nu? Hoe past dat in dat plaatje?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 23 oktober 2014 @ 10:58:

Ok Kjell, jij bent verliefd op die man, je bent het afgelopen jaar erg aan hem gehecht geraakt, hij is een lief en goed mens. Jij wil ook graag een relatie met hem en dus is jullie contact volkomen acceptabel.



Waarom negeert hij je dan nu? Hoe past dat in dat plaatje?
Als iemand veel ouder is, dit vaker doet, bewust hier op aanstuurde, iemand behoorlijk minderjarig is, dan kan je spreken van grooming. Maar veel relaties en omgangsvormen zijn ook een overlap van verschillende gevoelens, gedragingen etc.



De mentor zit fout, gedraagt zich te vriendschappelijk, liet het te intiem worden, te persoonlijk en te ver. Dat wil nog niet zeggen dat hij bewust dit gevolg in gedachten had, niet alsnog ergens goede bedoelingen ook had en wellicht heeft TO daadwerkelijk ook veel aan het contact gehad. TO is bijna 18, veel 18-jarigen sturen zelf aan op seks, willen al meer, willen hun seksualiteit ontdekken en zullen ook in contacten met mensen van hun eigen leeftijd anderen met minder goede bedoelingen treffen die wellicht wel of niet doen alsof ze de ander leuk vinden.



TO had fijne ervaringen, helaas daardoor nu ook minder leuke gevolgen en hoewel het niet mag, vind ik niet dat hij er ook zelf heel erg slecht over zou moeten gaan denken.



Het is gebeurd, TO vond het fijn, de gevolgen zijn niet goed maar de mentor houdt nu gepast afstand ook al is dat voor TO nu extra lastig daardoor. Ik weet niet welke acties voor TO nu fijner uitpakken, mij lijkt vooral verder gaan in het leven, hier de goede dingen van onthouden, leren van de vervelende dingen en dat het zo niet hoort en gelijkwaardigere situaties in de toekomst opzoeken.



Seks is nog geen liefde. Als hij echt om TO had gegeven, en TO om hem, hadden ze allebei zichzelf in moeten houden, wachten tot TO van de school af was, een paar jaar volwassenheid ervaren en dan gelijkwaardiger gaan daten, afhankelijk van hoe oud de mentor nu eigenlijk was. TO probeerde hem te verleiden, wellicht had de mentor ook minder goede bedoelingen en de mentor is degene die fout zit, de uitkomst was niet goed en had nooit mogen gebeuren.



Maar daar moet je nu het beste van maken. Dus leer er van.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Vind de reacties een beetje negatief. Waarom kan de mentor niet verliefd zijn? Hij is toch ook een man met gevoel? Hij had echter niet toe moeten geven aan dit gevoel, daar heeft hij nu spijt van, daarom negeert hij Kjell. Ik denk dat deze man echt niet beoogd had om misbruik van zijn leerling te maken. Hij heeft echter een menselijke fout gemaakt en heeft daar nu spijt van. Kjell, je kunt beter ook stoppen met het contact, om jullie te beschermen. Als je van school af bent en je bent nog steeds verliefd op hem en hij op jou, kun je altijd nog contact opnemen, dit is voor jullie beiden echt het beste. Je zou evt nog met hem kunnen bespreken hoe hij er over denkt, misschien krijg je dan meer zekerheid. En je hoeft geen jaren op hem te wachten als hij je duidelijkheid geeft. Ook al is hij verliefd, hij wil misschien toch geen relatie met je.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:libe schreef op 23 oktober 2014 @ 11:07:

Vind de reacties een beetje negatief. Waarom kan de mentor niet verliefd zijn? Hij is toch ook een man met gevoel? Hij had echter niet toe moeten geven aan dit gevoel, daar heeft hij nu spijt van, daarom negeert hij Kjell. Ik denk dat deze man echt niet beoogd had om misbruik van zijn leerling te maken. Hij heeft echter een menselijke fout gemaakt en heeft daar nu spijt van.

Spijt is leuk, maar de mentor wekt niet de indruk, dat hij iets doet om zijn fout recht te zetten. Fouten maken is menselijk, ze oplossen maakt je een beter mens

Zolang mentor ze niet oplost blijft het een hufter, die misbruikt maakt van een leerling.



Als mijn dochter van 17 thuis zou komen, met het verhaal, dat ze met haar mentor geneukt heeft en dat hij ook op haar is. troost ik mijn dochter, bel dan eerst de school en dan de politie
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 11:23:

[...]





Ik weet het niet. Misschien is ie boos omdat ik hem zoals sommigen zeggen in de val heb gelokt en zo problemen kan veroorzaken. Of hij is bang dat ik het doorvertel wat echt niet hoeft want dat zou ik nooit doen Heb hem dat ook vertelt toen.Hoe verliep dat gesprek precies? Wie begon daarover? Als het zo acceptabel is, hoef je het daar toch niet over te hebben?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 11:23:

[...]





Ik weet het niet. Misschien is ie boos omdat ik hem zoals sommigen zeggen in de val heb gelokt en zo problemen kan veroorzaken. Of hij is bang dat ik het doorvertel wat echt niet hoeft want dat zou ik nooit doen Heb hem dat ook vertelt toen.

oh, dus je hebt hem nog beloofd je mond te houden ook.

Jongen je bent misbruikt door een roofdier. je bent gegroomd, het is een hufter.

Hij heeft al zijn trucjes op je losgelaten, jij voelt je nu beroerd, hij heeft zijn zak geleegd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat moet de mentor dan doen om zijn fouten recht te zetten? Zichzelf aangeven bij de politie? Zichzelf melden bij zijn baas? Tegen Kjell zeggen dat het een stomme fout is geweest, terwijl hij nog steeds verliefd is en met zijn gevoel in de knoop zit? In alle drie de gevallen wordt er niemand beter van. Afstand nemen is naar mijn idee voor allebei de beste oplossing. Als dit bekend wordt, zit Kjell ook in de problemen. Snap dat je zo reageert als je dochter seks heeft met een leraar, maar hoe zou je het vinden als zij daarna gepest wordt omdat ze verliefd was op haar leraar en met hem naar bed is geweest? Ik vind dit anders dan een verkrachting of aanranding door een leraar.
Do you want to be right? Or happy?
Kjell, je zult wel moeten qua afstand. Samen afspreken is geen optie en zou je nu ook niet meer moeten willen.



Hij heeft jou ook in een lastig parket gebracht en gezorgd dat jij je nu weer nog eenzaam voelt omdat hij jou niet meer dieper contact kan en ook niet mag bieden.



Als hij niet te ver was gegaan, had je wellicht nog een soort van vriendschappelijk contact kunnen hebben. Als hij boos zou zijn op jou dan is het een gigantische droplul. Hij was er zelf bij en hij is oud genoeg om de gevolgen te weten en hij zou zelf juist de grenzen moeten kunnen bepalen.



Hij gaat niet netjes met jou om omdat hij te ver is gegaan qua intimiteit. Hij had wellicht als hij nog enigszins netjes zou zijn geweest kunnen aangeven dat het niet goed was dat hij zo ver ging, dat hij wel om jou geeft maar niet voldoende op de juiste manier om dit netjes af te handelen en te wachten tot je volwassen bent.



Hij heeft toch daadwerkelijk gekozen voor seks met jou en deze situatie veroorzaakt en hij kan het op deze manier ook niet laten voortgaan omdat híj fout is geweest hierin. De gevolgen hiervan zijn echt heel erg groot, hij heeft risico genomen zijn baan kwijt te raken en kan het niet veroorloven dat jullie contact voortzet omdat je dan wellicht daadwerkelijk merkt dat hij minder voor jou voelt of uiteindelijk je interesse verliest en hij kans maakt dat je daadwerkelijk erger gekwetst wordt en hem aangeeft en hij heeft het veroorzaakt jou nu verdriet te doen omdat het niet kan op deze manier.



Het leeftijdsverschil is ook te groot voor wat hij deed, zelfs als er geen machtsverhouding was geweest. Het is een volwassen vent die hoort te weten waar hij mee bezig is, zeker in zijn positie. Hij heeft zich misschien laten meeslepen, vond het ook fijn, heeft misschien zelf geen relatie? maar de kans op een relatie op deze manier, met dit leeftijdsverschil nu terwijl je nog zo jong bent, dat heeft weinig kans van slagen op de langere termijn qua gelijkwaardigheid.



Als hij aangeeft dat hij fout zat, geeft hij toe dat hij zijn baan moet opgeven eigenlijk. Als jullie nog contact hebben is de kans er alleen maar meer dat hij nog een keer de fout in gaat en alsnog zijn baan kwijt raakt.



Bewaar de goede herinneringen en accepteer dat verliefdheid heel vaak niet meer wordt dan dat. Kijk of je meer vrienden kan vinden waar je later eventueel naar een homocafé kan gaan e.d. of in vriendengroepen kan verkeren met mensen die acceptatievoller zijn en meer mensen van andere geaardheid ook accepteren, mensen opzoeken die meer acceptatiegericht zijn. Hoe ouder je wordt hoe meer mensen er zijn die dat heel normaal vinden en volwassen met dat gegeven omgaan.



En zoek daarin de situaties waarin anderen je accepteren zoals je bent op dat gebied. Kijk naar relaties waarin je op een volwassen manier elkaar tegemoet komt, jij ook aan de ander kan geven qua advies etc. zonder in een afhankelijke positie te staan.



Ontwikkel jezelf tot een volwassen, zelfstandige man die in principe zelf vol vertrouwen zit en een relatie ziet als een extra leuke aanvulling op je leven in plaats van dat je een soort van mentor zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Peakzwart!
Do you want to be right? Or happy?
Liefdesverdriet is heel vervelend Kjell. Altijd. Zorg dat je je goed concentreert op school, je je eigen weg kiest en zelfstandig in het leven kan staan. Probeer je gedachten te verzetten bij sporten, hobby's, school en elke keer als je gedachten naar hem gaan weer te richten op dingen in het nu waar je mee bezig kan zijn anders dan hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:libe schreef op 23 oktober 2014 @ 11:34:

Maar wat moet de mentor dan doen om zijn fouten recht te zetten? Zichzelf aangeven bij de politie? Zichzelf melden bij zijn baas? Tegen Kjell zeggen dat het een stomme fout is geweest, terwijl hij nog steeds verliefd is en met zijn gevoel in de knoop zit? In alle drie de gevallen wordt er niemand beter van. Afstand nemen is naar mijn idee voor allebei de beste oplossing. Als dit bekend wordt, zit Kjell ook in de problemen. Snap dat je zo reageert als je dochter seks heeft met een leraar, maar hoe zou je het vinden als zij daarna gepest wordt omdat ze verliefd was op haar leraar en met hem naar bed is geweest? Ik vind dit anders dan een verkrachting of aanranding door een leraar.

Nee Kjell zit niet in de problemen, want niemand hoeft te weten wat er gebeurd is. Politie kan dit discreet oplossen en school ook (zal school ook willen, want die willen ook geen slechte naam)

mentor wil maar wat graag, dat Kljell zijn mond houdt, want mentor weet dondersgoed dat hij fout zit.

Zolang iedereen zijn mond houdt, gaat de mentor door, deze man weet heel goed, hoe hij het spelletje spelen moet.

het is geen verkrachting, maar wel strafbaar!
Ik snap dat je liefst ook nog vriendschappelijk met hem om zou gaan, maar de menselijke natuur leert dat éénmaal in de fout gegaan, de kans gigantisch groot is dat men het in dezelfde situatie nogmaals doet. Dat is de kat op het spek binden.



En dat kan in deze situatie op dit moment echt niet. Daar wordt het alleen maar nog meer een wanboel van. Een nog grotere knoop. Nog meer onmogelijkheden, nog meer gelieg, nog minder openheid. Kies een weg waarin je steeds meer eerlijk en open kan zijn waarbij niemand zichzelf in zo'n lastig parket brengt.



Eerst volwassen worden. Dan de wijde wereld in. Dan een relatie zonder machtsverhoudingen die gelijkwaardig is en je alletwee elkaar iets te bieden hebt zowel qua intimiteit, oprechte liefde, openheid en een basis van inkomen, volwassenheid, elkaar kunnen steunen, emotionele volwassenheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven