wat hebben jullie per week te besteden aan boodschappen

23-10-2014 10:25 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier nieuw en weet no niet hoe ik het onder de juiste catogorie kan plaatsen [sorry]



Wat hebben jullie per week te besteden aan jullie boodschappen,

Ik ben alleen met mijn 9 valkparkieten heb per week 50 euro te besteden aan boodschappen.



Ik kook om de week ene week eet ik bij kennis andere week eten we bij mij, Ik kook meer daagse potten en vries de rest in, Vlees koop ik alleen als het in de aanbieding is of -35%
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me elke x weer hoe weinig sommigen uitgeven.

Hier 2 volwassenen en 2 mee etende kinderen plus een baby, en we geven 120-150 per week uit.

Aan alles, dus ook wasmiddelen, luiers etc.

De enige uitspatting die we doen is kaas vd markt, ongeveer 15 euro per week.

We doen voor mijn gevoel echt zuinig.
120 euro per week voor een gezin van 5 vind ik best meevallen.
Alle reacties Link kopieren
15 Euro per week, eenpersoons-huishouden.

Niet veel, maar je wordt er wel lekker creatief van

Voor groenten ga ik gewoon aan het eind van de middag pas naar de markt, ik fiets een aantal supermarkten af om aanbiedingen bij elkaar te sprokkelen, maak per week verschillende maaltijden van dezelfde ingrediënten, drink alleen water en thee, etc.
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt heel erg hier (2 volwassenen + 1 kat)

Ik heb geen standaard boodschappenlijstje met standaard producten. Daar hou ik niet van.

De ene week heb ik trek in verse broden van de bakker en goed vlees van de slager. Lekker naar de kaasboer. Alle speciaalzaken af. Dat tikt flink aan.



De andere week stap ik in de auto naar Duitsland en heb ik een bomvolle kar + tassen vol voor nog geen 50 euro

Heerlijk! Ideaal voor badschuim/wc-papier/wasmiddel/schoonmaakspul/drank
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk, boodschappen doe ik waar ik op dat moment in de buurt ben, kan AH zijn, Jumbo, C1000 of Lidl alhoewel ik daar niet veel koop, alleen de koffiebonen, pensstaafjes voor mijn hond, kleine bakjes tiramisu en nu wild, tenzij de poelier heeft wat ik hebben wil. Op zaterdag geef ik alleen op de markt al zo'n 80 tot 90 Euro uit, kaas, vis, groenten en fruit, dingen bij de poelier.
verba volant, scripta manent.
Gemiddeld 40 euro per week voor mezelf voor alleen eten/drinken/verzorgingsproducten/schoonmaakspullen. Veel biologisch/fairtrade, weinig vlees, veel chocolade
Oeh, tiramisu!
100 euro per week! Maar wij kopen zeker voor 60 euro per week aan alcohol
50/60 euro voor twee personen per week. Kopen vaak wel lekkere dingen; soepje bij de lunch, chocolade bij de koffie, dus ik vind het nog best luxe. Als we geen spa rood, sapjes en lekkers zouden halen moet 30 euro ook makkelijk kunnen.
60 euro per week aan alcohol
Alle reacties Link kopieren
Wij eten, met twee personen, 1 hond en verschillende knagers, voor zo'n 65-70 euro per week, soms iets meer, die 5 euro ligt aan de aanbieding. Dus max 280 per maand. Dit is wel inclusief alles: schoonmaakmiddelen, toiletspullen, eten, voedsel voor de dieren en af en toe stomerij, schoenen enzo. Wij eten veel vers en alles zelfgemaakt. Benzine enzo komt daar nog wel bij, trouwens.
Hier ook een luxedier. Ik eet warm op mijn werk dus dat zou enorm moeten schelen. Maar lekkere chocolade, kaas, verse vis en andere heerlijkheden die ik overal in de buurt kan halen verleiden me heel vaak.



Mijn supermarktuitgaven zijn dus wel beperkt, maar ik consumeer desondanks flink. Tot een paar jaar geleden was dat financieel absoluut niet haalbaar dus ik geniet er erg van.
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 11:16:

60 euro per week aan alcohol Grote familie en vrienden die van wijn houden misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg er altijd als eerste voor dat ik genoeg voer/gierst/schelpzand voor mijn valkparkieten in huis heb daarna kom ik pas aan de beurt
Alle reacties Link kopieren
Vier personen een paar katten en een hond 400 euro per maand. Doen we alles van behalve benzine en kleding. Dankzij een grote vriezer, een flinke voorraad en goed de aanbiedingen gebruiken gaat dat prima.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
2 volw. en 2 kinderen 140 eur per week. Shampoo e.d komt er nog los bij. Elke week minimaal 1x afhaal of bezorg. Ik let wel op aanbiedingen maar als ik iets zie en echt wil koop ik het.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 125-150 euro per week, voor 2 personen, een grote hond en twee konijnen. En dan reken ik alles mee, eten/drinken (ook voor de dieren), verzorgingsproducten, schoonmaakspullen, etc. We eten wel veel biologische producten (sowieso alle vlees en waar mogelijk zuivel), houden van luxe dingetjes/hapjes en drinken regelmatig lekkere wijnen. Ook krijgt onze hond goede kwaliteit brokken of vlees, de konijnen elke dag verse groenten, etc. Daarnaast gaan we ongeveer 1-2 keer per maand uit eten.



Kan zeer zeker wel bezuinigen, als het zou moeten denk ik wel met de helft, maar dat is niet nodig, we kunnen hiernaast ook nog voldoende sparen.
125-150 euro per week voor 2 volwassenen en een kind van 2,5. Dit is wel inclusief verzorgingsproducten, wasmiddeln, wc-papier enz. Luiers hebben we niet meer nodig inmiddels. Lukt vaak voor onder de 100 euro, de rest sparen we dan
75 euro voor 3 personen en huisdieren. we roken en drinken niet, drinken geen koffie en snaaiwerk is maar af en toe eens. Beide lunchen we op het werk gratis.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees, ga ik mij bijna schamen.

Weet niet precies hoeveel wij uitgeven, maar het is flink veel meer als wat eerder al is geschreven. dan reken ik wel alles erbij, van nieuwe multomappen, bloemen, cadeaus tot eten en benzine.

Is het bij jullie alleen eten? en dan ben ik ook wel benieuwd hoeveel jullie nog uitgeven aan de andere zaken.



oh ja, ik let wel altijd op de aanbiedingen. Koop vaak dingen in de bonus en neem daar dan meer van. Het gaat toch wel op.



Denk dat de bedragen voor alleen eten wel ongeveer gelijk zijn aan Sassafras. Ook met een gezin met 2 kinderen.



Wel interessant om dit te lezen, want we zouden prima iets minder uit kunnen geven en meer kunnen sparen.
Als je loslaat heb je twee handen vrij
Serendipity, bureauartikelen halen we bij action. Maar dat zijn er niet zo veel. We hebben 1 auto van de zaak, 100 euro inclusief diesel. Bloemen zitten bij mij bij de boodschappen. Cadeaus zijn extra uitgaven die ik niet meereken in vaste lasten omdat ze niet vast zijn.
bloemen koop ik nooit. kado's reken ik niet mee aan de vaste lasten, benzine wordt volledig vergoed door werk. Anders zou dat 50 euro per maand zijn.
quote:claudia1407 schreef op 23 oktober 2014 @ 11:14:

100 euro per week! Maar wij kopen zeker voor 60 euro per week aan alcoholHeb je een bar aan huis?
Alle reacties Link kopieren
Rond de 200/250 per week. Incl twee honden, 3 katten, 25 vogels, 6 kippen. En een kinderopvang aan huis, overdag 5 peuters die mee eten, ook 's avonds. Koop veel biologisch en een deel, ongeveer 75.- is voor mij aftrekbaar van mijn inkomen omdat ik dat koop voor de opvang.
Alle reacties Link kopieren
En wij zijn met z'n 4en thuis. Incl twee pubers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven