Gezondheid alle pijlers

Ziek in proeftijd

23-10-2014 11:59 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt erg ziek , waardoor lopen al moeilijk gaat

Maar ik moet vandaag werken in zit nog in mijn proeftijd en ben al 2 dagen ziek thuis gebleven 2 weken geleden ,

Het gaat echt niet om te werken maar het zou wel moeten denk ik omdat ik anders onstlagen word ?

Wat zeggen jullie gewoon gaan of toch echt thuis blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ziek is ziek, maar ik zou me als werkgever wel achter de oren krabben. Maar lopen gaat moeilijk? Heb je iets chronisch?
Tja ik ben toch echt bang dat 2 ziekmeldingen binnen de proeftijd echt not done is. Ook al snap ik dat het overmacht is.
Alle reacties Link kopieren
Gaan. Lijkt me de enige optie helemaal omdat je al eerder thuis bent gebleven toen je ziek was.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Tweede keer al ziek in je proeftijd? Lullig,maar dat zou voor mij een exit zijn
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Wat heb je dan dat je amper kunt lopen? En wat had je twee weken geleden? En heb je een baan waarbij je veel moet lopen?



Twee keer ziek melden in een maand proeftijd is wel bizar, vind ik.
Wat niet gaat, dat gaat niet, maar ik zou hier als werkgever niet blij mee zijn en de kans is aanwezig dat je inderdaad ontslagen wordt. Hoe komt het dat je in twee weken twee keer ziek wordt? Wat heb je?
Alle reacties Link kopieren
Nou het zou een longonsteking zijn want heb dezelfde symptonen als van een longontsteking en heb het al 2 keer gehad
quote:ninaxdejong schreef op 23 oktober 2014 @ 12:05:

Nou het zou een longonsteking zijn want heb dezelfde symptonen als van een longontsteking en heb het al 2 keer gehadIs dat bevestigd door je huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Wat het is doet er niet zo toe. Het is een voorbode van een medewerker die snel en veel uitvalt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Nee , maar dat denk ik zelf omdat ik het 2 keer eerder heb gehad , toen heb ik beide keren een maand in het ziekenhuis gelegen en de symptomen zijn nu het zelfde
Alle reacties Link kopieren
tsja ziek is ziek en dat is pech..

en niet kunnen lopen gaat ook opvallen op je werk.

misschien kun je de baas uitleggen dat het echt niet gaat en zeggen dat je direct contact op gaat nemen met de bedrijfsarts, om wel je goede wil te laten zien?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dat met niet kunnen lopen te maken een longontsteking?



Ik zou gaan, laten zien dat je wil. Als je een werkgever hebt die fair is, die ziet dan ook wel dat het echt niet gaat. Tevens afspraak bij huisarts maken. Je bent zelf geen arts en kan dus ook niet zeggen wat je hebt of jezelf medicatie voorschrijven ;).



Succes en Beterschap!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
En 2 weken geleden had je die longontsteking ook?



Een werkgever wil wel graag dat je naar de huisarts gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ziek is ziek. Denk dat je je proeftijd sowieso niet doorkomt met twee ziekmeldingen. Kun je je klachten nu maar beter series nemen. Wel laten bevestigen door een arts overigens.



Ik ben eens op mijn eerste dag werk ergens ziek geworden. En dat werd maar niet beter. Einde tweede week hoefde ik niet meer te komen. Begind derde week diagnose Pfeiffer. Bijna jaar uit de running geweest.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je werkgever bellen, je situatie uitleggen en vragen of er misschien passend werk is wat je nu kunt doen?



Dan laat je iig je goede wil zien
Alle reacties Link kopieren
Een maand in het zh voor een longontsteking lijkt mij trouwens wel erg heftig. Als je nou op tijd aan de bel trekt ipv je eigen diagnose en genezing te bepalen kom je er misschien met ab kuur vanaf.
Heb je werk waarbij je makkelijk vervangbaar bent? Dan vrees ik dat twee keer ziek in een paar weken tijd einde baan is. Ongeacht of je echt hartstikke ziek bent of dat het wel meevalt, voor een werkgever is dit een teken dat jij veel uit gaat vallen.



Je goede wil tonen kan nog wel helpen bij de beeldvorming, je weet nooit waar je je baas ooit nog weer tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Tis absoluut not done. Maar wat niet gaat gaat niet.



Wat je naar mijn idee zou moeten doen:



Laten controleren bij de HA wat je hebt. Door de HA een briefje laten schrijven en deze aan je werkgever laten zien. Tevens dagelijks bellen met de stand van zaken en wanneer je verwacht beter kan zijn. Daarnaast altijd initiatief tonen: wellicht kan je thuis nog iets betekenen?
Wat balen zeg. Uiteindelijk is jouw gezondheid toch belangrijker dan je baan. En als de symptomen lijken op eerder is het niet zo gek dat je aan de longontsteking zit te denken. Je kan bellen, eerlijk zijn en het beste er van hopen.
Alle reacties Link kopieren
Werken of naar de huisarts voor een diagnose.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk zijn best veel mensen die 6 of 7 keer per jaar ziek zijn (hoofdpijn, verkouden, grieperig). Als ik opper om eens wat meer te bewegen en een goede multivitamine te nemen doen ze of ik gek ben. Spórten, nee dat kan echt niet want ik werk al 3 dagen, waar moet ik de tijd vandaan halen. En vitamines, volgens mn moeder is dat niet zo goed, je kan beter groente eten. Aaahh.

Wat ik bedoel te zeggen: misschien kun je preventief wat dingen aanpassen om te voorkomen dat je vaak ziek bent.
Alle reacties Link kopieren
He Kerstklok!



zeker waar.. Of bij de eerste hoofdpijn al thuis blijven: hup flinke fles water drinken, wellicht paracetamolletje en gaan!



En die vitamines, iedereen kan zeggen wat hij/zij wil maar ik ben me daar ook stukken beter door gaan voelen. Mijn lichaam neemt een hoop dingen gewoon niet snel genoeg op!



Dus misschien is er inderdaad voor de toekomst iets wat je kan doen om minder ziek te zijn. En wanneer ik ziek ben kom ik vaak een heel eind door een dag rustig aan, smiddags douchen en daarna lekker een rondje lopen buiten. Vaak voel ik me dan al snel beter... Maar: niet met een longontsteking natuurlijk!



Beterschap!! (Dat heeft geloof ik nog niemand gezegd..)
Alle reacties Link kopieren
Gaan, naar huis gaan kan altijd of. Ziet je werkgever in ieder geval datje doorzettingsvermogen hebt.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad beterschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven