Ik trek de situatie gewoon niet meer!

23-10-2014 11:33 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken heb ik het vol gehouden.. 2 weken en vanmorgen is de bom gebarsten, ik trek het niet meer..

Op dit moment zijn er meerdere grote zorgen in ons leven.



Het verhaal in het kort;



Mijn vriend is een Amerikaan, hij heeft voor Nederland een soort werkverblijfs vergunning. Hij heeft die dus door zijn werk gekregen, hij is militair word regelmatig uitgezonden, hij heeft een 'speciale' functie.



Zijn ex, waar hij officeel nog mee getrouwd is, maakt ons het leven nu zuur. Ze hebben samen een dochter van 16. Moeder eist een andere omgangsregeling, zegt dat vriend haar bezoeksrecht heeft afgenomen en nog wat kleine dingen die er in het verhaal niet toe doen maar wat niet ten gunste van ons is mocht er een rechtzaak komen.

Haar eis komt er min of meer op neer;

Dat dochter een week in de 2 maanden bij haar in de VS gaat logeren op onze kosten. Hebben we het wel over riekses naar de VS hé!

Je zou denken dochter is 16, kan zij dit eisen? Ja volgens de advocaat kan ze dat en is ze in een betere positie als ons. Ze is akkoord gegaan dat dochter een jaar in Nederland ging wonen, dichter kon toen door omstandigheden niet bij haar moeder wonen. Moeder heeft wel vaker geklaagd en gezweurt om de bezoeken maar nooit met een advocaat er bij. Vaak was het zo dan stelde wij iets voor maar dan kwam dat haar niet uit. Kortom het is niet zo dat vriend dochter haar moeder heeft onthouden, wat dus wel beweerd word.



Ben op 8 oktober met 28 weken bevallen van een prachtige zoon. Hij ligt in een ziekenhuis op 100 km afstand. De reden van zijn vroeggeboorte was voornamelijk een gat in zijn hart, het hart werd traag en ze konden hem niet op normaal ritme brengen. Dis werd er besloten dat de baby buiten de baarmoeder meer kans had dan in de baarmoeder.

Het was duidelijk dat de baby een hart operatie moest ondergaan voor hij naar huis kon, ze zouden wachten maar dit is een spoed hartoperatie geworden.



Heb thuis nog een zoontje. En ik ben niet iemand die laat zien dat het niet goed met mij gaat, ik zet mijn poker-face op en lach het meeste weg.

Mijn vriend was op uitzending toen ik in het ziekenhuis kwam. Hij moest officeel toestemming vragen om vervroegd naar huis te mogen. We hadden geluk dat er die avond een vliegtuig richting Nederland ging. Anders was hij te laat geweest.



Mijn vriend wou stoppen met de functie die hij nu doet, hij doet dis dat werk dat hij op uitzendingen doet maar in NL werkt hij ook op een basis en traint hij voornamelijk militairen naar een speciale skill.

Die trainingsfunctie is tijdelijk, hij heeft infeite geruild met iemand omdat hij naar huis ging. Hij heeft deze functie tot 1 januari.

Hij heeft bij zijn baas aangegeven te willen stoppen omdat we een Kind hebben gekregen. Zijn werk was duidelijk: hij kan een functie in de VS krijgen een promotie waarbij hij meer verdient en niet op uitzending gaat. Of hij blijft zijn werk doen of hij neemt ontslag.

Als hij dit werk blijft doen moet word hij begin januari uitgezonden.

Als hij ontslag neemt dan raakt hij zijn verblijfs vergunning kwijt. We zijn bezig met een andere te regelen maar door de omstandigheden valt hij precies overal tussen de wetten en regels door en krijgt hij geen verblijfs vergunning. We hebben contact met een advocaat gehad, die stelt voor mocht het niet optijd lukken dat vriend het in de VS moet afwachten.



Sta je dan met je 3 kinderen. We kunnen geen kant op!

Vanmorgen hebben we een mail van ex gekregen; we hadden een tegenvoorstel op haar eis gedaan.

Ze gaat akkoord met een scheiding als dochter in de VS komt wonen.

Dus het is of verhuizen of 6 reizen per jaar naar de VS betalen. Dochter die kan dan dus niet naar school, vriend moet dan wel zijn werk blijven doen anders is het niet op te brengen. Wij moeten san dingen opgeven. En een rechtzaak voor een scheiding aanspannen. Of een rechtzaak afwachten en maar gaan leven met de uitkomst.



Ze kon dus zien dat we hem gelezen hadden. Beld ze 5 minuten later: wat word het!? We hebben aangegeven daar niet over te willen praten zonder onze advocaat.



We hebben de advocaat gebeld, die gaf aan dat het een slimme zet was. En dat we meteen schriftelijk bij haar advocaat uitstel moeten aanvragen vanwege de situatie.



Ik zie het echt even niet meer zitten. Alles bij elkaar. Ik wil op dit moment maar 1 ding: dat mijn zoon gezond thuis komt. Mijn vriend wil het zelfde. En we willen helemaal niet over andere dingen nadenken.



Heb echt het idee of de accu opraakt.

We proberen elke dag naar het ziekenhuis te gaan. Moeten 100km rijden, je zit 100 km in spanning hoe gaat het met hem? Zijn er verbeteringen? En dan zie je je kin echt vechten voor zijn leven, je wil hem helpen maar je kan niets voor hem doen. We hebben hem 2 keer vast kunnen houden, was echt een vooruitzicht het s'ochtend als we wakker werden. En nu mag het niet meer omdat zijn borst te zwak is, zijn wond zal eerst wat moeten genezen. De terug weg naar huis is altijd een bezinking van wat er nu meemaken.



Ik ben in dit soort situatie's een moeilijke prater, kan mijn emotisch niet onder woorden brengen vind het ook moeilijk emotisch te laten zien. Maar het is voor de kinderen wel echt heel nodig dat er thuis over gesproken word, dat ze begrijpen wat er aan de hand is en sat E hun ei kwijt kunnen.

Mijn schoonouders zijn meteen toen ze hoorde dat de baby kwam naar het vliegveld gegaan. Ze zijn nu bij ons om de kinderen op te vangen als we naar het ziekenhuis gaan, kf als we even alleen tijd nodig hebben om dingen te bespreken die niet voor kinderoortjes zijn.

Echt heel lief wat ze allemaal voor ons doen.

Heb een paard, heb nu gewoon geen tijd voor hem. Dochter die past veel op hem nu, de bijrijdster liet het afweten want hij is net geblesseerd geweest en moet nu opbouwen.

Schoonmoeder, die ik ook mom noem, die regeld dat iedereen op tijd op de afspraken is. Kan nu echt niet onthouden wanneer wie waar moet zijn.



Wij moeten nadenken wat we willen.

Ja wat ik wil is dat vriend gewoon niet meer uitgezonden word, dat baby thuis komt, dat ex ons met rust laat en dat alles voor de rest zo blijft als dat het is.
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 23 oktober 2014 @ 12:11:

Aangezien jij nog wen ander kind hebt ga ik er vanuit dat er nog wen Vader in her spel is?

Dus naar de vs lijkt me geen optie.



Die woont in Zuid-Afrika. Ik kom daar oorspronkelijk ook vandaan, zoon is er geboren. We hebben met hem een omgangsregeling wat allemaal prima gaat. Hij weet ook van de hele situatie, is heel meedenken. Hij heeft meteen gezegd akkoord te gaan met een verhuizing naar de VS, als de omgangsregeling voor hem hetzelfde blijft.



Hij is dus meedenkend en vind het prima zolang het maar niet ten koste van zoontje gaat.
quote:mienietjefietje schreef op 23 oktober 2014 @ 12:17:

Wat een vreemde situatie, waarom is die dochter niet gewoon meteen al bij haar moeder gebleven, nogal vreemd dat een vader de zorg krijgt en meteen naar een ander land vertrekt. Heeft moeder daar wel toestemming voor gegeven indertijd?



Verder, sterkte met je zoontje.Vreemd inderdaad. Vader gaat met kind naar Nederland en vervolgens wordt hij vanuit NL weer steeds uitgezonden.
Maar goed. Ik zou naar advocaat luisteren en uitstel vragen en geen beslissingen nu nemen over verhuizen/werk. Concentreer je op zoontje in ziekenhuis. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk allemaal heel droevig en naar, maar toen je partner besloot om getrouwd en wel in een ander land met een andere vrouw een nieuw kind te krijgen, heeft hij zelf (samen met jou) deze problemen veroorzaakt.
Oke, ik zie een heleboel dingen.



Ten eerste: uitstel aanvragen bij advocaat van moeder. Jij bent net bevallen, jullie zoontje is heel zwak, en jullie moeten je concentreren op zijn gezondheid.

Ten tweede: informeer eens bij defensie of ze daar niet een goede advocaat weten rondom verblijfsvergunningen. Jullie zullen vast niet de eerste zijn met dit probleem, en een second opinion over zo'n ingewikkelde zaak kan nooit kwaad.

Ten derde: Volgens mij mág het volgens de Nederlandse wet helemaal niet wat moeder voorstelt. Lijkt mij iets om aan jullie advocaat te vragen om dat uit te zoeken. Want tijdens de schoolweken moeten kinderen in Nederland gewoon naar school.

Ten vierde: Informeer eens in het ziekenhuis naar een maatschappelijk werker oid. Vaak hebben die zicht op hele praktische oplossingen (Ronald McDonaldhuis, of bijvoorbeeld een hulpverlener voor jou om eens tegenaan te praten, of kijken of er iets te regelen is met bijvoorbeeld Skypecontact met de artsen als er iets aan de hand is...).

Ten vijfde: ga naar de huisarts, zodat je hem/haar kunt vertellen van de situatie en vragen of er wat ondersteuning mogelijk is (medicatie, hulpverlening...).
Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk voor jullie dat jullie zoontje in het ziekenhuis ligt, ik hoop dat het snel beter met hem gaat en hij lekker bij jullie thuis mag zijn.

Hoe rot alles ook voor jullie is in de praktijk, jullie hebben een groot aandeel in de problemen die jullie nu tegenkomen door de relatie en een kind 'aan te gaan' zonder dat er dus vantevoren goede afspraken over waren, en zoals ik lees, de scheiding nog niet eens rond was/is. Dan kun je wel wat sores verwachten ja.

Ook snap ik dat ex haar kind ook weer (regelmatig) wil zien.

Misschien stelt ze zich nu ook niet erg fijn op,maar vergeet niet dat deze vrouw dat waarschijnlijk ook doet uit allerlei gevoelens, net zoals dat jij dat nu ook hebt.

Haar (nog niet officiele) ex heeft notabene al een kind met een ander terwijl de scheiding nog niet eens rond is.

Probeer er dus ook wat rationeel naar te kijken.

Is verhuizen naar de VS een optie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn god wat ingewikkeld.



Dus jij hebt een zoon met een andere man, en die man zit inZuid-Afrika. Je man heeft een dochter met een andere vrouw en die vrouw zit in Amerika.

Als je man ander werk wil moet hij terug naar de VS, blijft hij dit werk doen dan is hij nog niet in NL want dan wordt hij uitgezonden. Als hij naar de VS gaat mag jij denk ik niet mee, want officieel ben je niets van hem aangezien hij nog getrouwd is met zijn ex.

Natuurlijk wil zijn ex hun dochter niet pertinent missen, lijkt me wiedes. Lijkt me eigenlijk dat niemand zijn kind lang wil missen, maar jullie hebben nu de 3 ouders van 3 kinderen verspreid over 3 continenten!

Hij krijgt zonder zijn baan geen verblijfsvergunning voor hier, maar volgens mij krijg jij ook niet zomaar een verblijfsvergunning voor daar.



En waar wil dochter van 16 zelf eigenlijk wonen en over een paar jaar studeren?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
-
dahlia74 wijzigde dit bericht op 23-10-2014 12:36
Reden: achterhaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga veder in op de functie van mijn vriend.



Hij had een functie in NL tijdelijk gekregen, voor een jaar zou dat. Hij zou dat jaar niet uitgezonden worden. En het oorspronkelijke plan was dat hij na een jaar terug zou.



Zijn dochter ging met hem mee want ze kon door omstandigheden niet bij haar moeder wonen, was geen optie. Vriend heeft in dat jaar mij leren kennen en is eigenlijk nooit terug gegaan. De tijdelijke functie liep af, hij heeft met zijn werk overlegd hoe wat. Ze wouden hem eigenlijk niet kwijt omdat hij dus een speciale functie heeft. Hij kreeg zijn oude werk terug, waarvoor hij veel op uitzending is. Maar ging dan vanuit Nederland.



Ex heeft in het begin niets over de situatie gezegd. (Het eerste jaar was het nog geen optie dat dochter bij haar ging wonen.) later is ze wat over de bezoeksregeling gaan zeggen.

En nu profiteerde ze van de situatie want ze weet het van vriend zijn keus om niet meer uitgezonden te willen worden. En daar profiteerde ze dus van.



Dochter die weet niet zo goed wat ze er van vind. Het is bij haar ook tegenstrijdig. Ten eerste ze wil niet bij haar moeder wonen. Ze zou het wel fijn vinden in haar moeder soms wat vaker te zien, maar ze zou niet bijvoorbeeld er een hele zomer heen willen.

Ze wil graag bij haar vader en mij én haar broertjes blijven wonen.

Aan de ene kant zegt ze dat ze wel naar de VS zou willen, maar aan de andere kant hier in Nederland heeft ze wel haar leven.

Zij zegt dat ze vrede met de keuze van ons zal hebben zolang we maar samen blijven. Dat we met zen 5en samen blijven weegt bij haar zwaarder dan haar moeder vaker zien.

Schoonouders hebben al aangeboden dat we bij hun in huis mogen. We zouden dan op 20 minuten van ex af gaan wonen. Dochter zou dan zelfstandig bij haar moeder op bezoek kunnen.



Ik heb wel werk. Vergeten te melden.

Ben zzp'er, als vriend ontslag zou nemen zouden we er wel van rond van kunnen komen maar krap, auto zou weg moeten en we kunnen dan niet meer op familiebezoek kunnen. Dit zou dus geen lange termijn oplossing kunnen zijn.

Als we naar de VS zouden gaan dan zou ik niet hoeven werken, vriend zou genoeg verdienen om het op zijn salaris goed te hebben. Ik zou mijn vak daar ook niet kunnen uitoefenen zonder bijscholing, ik zou dat werk niet kunnen doen omdat in elk land de regels anders zijn. Zou aan mijn Nederlandse diploma's niets hebben. Dus als is een tijdje geen werk kan vonden zal dat geen ramp zijn.



Ik ben nu dus thuis met verlof. Als ik iets langer verlof zou nemen of 2 dagen minder zou werken zou financieel niet echt een ramp wezen.



Mochten we verhuizen dan gaan poes en paard mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god wat een klootzak dan eigenlijk. Gaat voor een jaar ergens anders werken en komt gewoon nooit meer terug, zelfs niet om de scheiding officieel te regelen! Slaat gewoon een ander aan de haak, houdt het kind, zet het hier op een school en laat zijn ex volledig stikken.



Natuurlijk vreselijk dat je zoontje in het ziekenhuis ligt maar ik kan me nogal voorstellen dat zij niet al te veel compassie voelt.



Overigens, herenhuizen en paarden en tripjes naar de VS en paarden internationaal verhuizen... En jij zat laatst in het toeslagentopic te klagen dat je geen toeslag ontvangt. Daar moet ik nu achteraf dan wel even raar bij kijken maar goed dat heeft met de situatie verder niets te maken, ik had alleen toevallig je nick onthouden.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Was Vriend nog samen met Ex toen hij naar Nederland kwam?



Waarom is de scheiding nog niet geregeld?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Wat stelt je vriend eigenlijk voor als oplossing? Hoe hadden jullie van te voren bedacht dat dit zou gaan?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ex is geen ex. Ex is echtgenote van vriend. Volgens mij dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
3 kindere,, 2 vaders, 2 moeders, 3 landen



waar Ben je san begonnen? Goes, heb je nu niets meer aan maar vind het wel een slechte uitgangssituatie
Alle reacties Link kopieren
Ex gaat akkoord met een scheiding als vriend gaat verhuizen. Vriend mag alles van haar uit het huwelijk hebben, als hij terug komt.



Het is van haar dus ook een beetje een wanhoops daad.

Ze wil niet scheiden want ze weet dat het haar laatste houvast aan hem is. Ze zou niets liever willen dan dat we vandaag nog met de wel handel op het vliegtuig stappen.

Ze heeft aangeboden te helpen te zoeken naar een woning, ze heeft kennissen waar paard zou kunnen staan.



Het is een trut met een goed hart. Ze speelt een wel gemeen spelletje omdat ze wil dat wij met dochter naar de VS gaan verhuizen. Ze weet dat het haar beste kans is om dochter dichtbij zich te laten wonen. Ik zie het echt niet gebeuren dat dochter later zonder haar vader terug gaat, het is een vaderskindtje en ze zal gaan waar haar vader gaat. Ze kan niet zonder haar vader ,die gaat echt niet zonder hem naar de VS.



Nu ik er zo over nadenk, welke moeder zal er niet over lijken gaan om haar kinderen te zien? Tja maar het gaat wel ten kosten van ons.



Advocaat heeft geadviseerd dan voor een fiance visum te gaan.
Jij lrijgt wss geen visum voor de vs
Ik snap niet dat je je zwanger laat maken van een getrouwde buitenlandse man die je nog maar net kende en waarvan je wist dat hij hier maar een jaar zou zijn. Wat was er mis met wachten tot hij gescheiden is en ondertussen pil+condoom gebruiken, vooral omdat je al een kind hebt die zijn vader niet ziet? Of is dit weer een gevalletje van door de pil heen zwanger worden.



Ik kan me goed voorstellen dat zijn vrouw geen zin heeft om rekening te houden met een stelletje klojo's: haar man en zijn minnares.



Wel heel zielig voor de kinderen. Het zoveelste verhaal waar kinderen de dupe worden omdat hun ouders hun broek niet dicht konden houden.
quote:darivva schreef op 23 oktober 2014 @ 12:55:

Het is een trut met een goed hart. Zijn vrouw is geen trut. Jij bent fout. En haar man is fout.
Alle reacties Link kopieren
Jullie relatie gaat ten koste van haar. Als de afspraak 1 jaar was, vind ik het niet zo gek dat wettelijke echtgenoot nu "moeilijk" doet.



Na jouw laatste post lijkt ze mij geen trut, maar een moeder die koste wat kost haar kind terug wil.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Zij is een trut? Hij zou ergens anders werken voor een jaar, kwam niet terug, maakte een ander zwanger en hield haar kind daar!

Hoezo is zij een trut dat ze niet met een vlaggetje langs de zijlijn naar jullie mooie romance met herenhuis staat te zwaaien?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
De enige redelijke oplossing is verhuizen naar de VS.

En de chaos is jullie niet echt overkomen, die hebben jullie toch wel echt zelf gecreëerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:darivva schreef op 23 oktober 2014 @ 12:55:



Advocaat heeft geadviseerd dan voor een fiance visum te gaan.Je kan je niet verloven met iemand die getrouwd is.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ex heel goed. Zij is akkoord gegaan met één jaar buitenland. Dan beslist man om te blijven

,een andere relatie aan te gaan en een kind met de andere vrouw te krijgen. Ik zou er ook op staan dat mijn dochter van 16 terugkwam. Kom op zeg!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Milna...



Zat iets minder zwart wit in elkaar!



Ex wou eerst niet scheiden want ze wist dat ze geen voogdij kon krijgen wegens omstandigheden en ze zou er financieel he erg op achteruit gaan. Ze waren al een dik jaar niet meer samen toen vriend naar NL ging, ze wou toen niet scheiden omdat ze bang was dat hij niet terug kwam. Dus gig ze akkoord met een scheiding, als vriend terug was na dat jaar.



Ze wou dus steeds eigenlijk niet scheiden want dan had ze niets meer te vertellen.



In NL werd het wat moeilijk voor vriend om een scheiding aan te vragen. Hij wist dat zij de voogdij ging eisen, en hij wil ook niet dat zijn dochter naar de VS ging verhuizen.



Ons kind was heel erg gewilt!
quote:darivva schreef op 23 oktober 2014 @ 12:55:..

Nu ik er zo over nadenk, welke moeder zal er niet over lijken gaan om haar kinderen te zien? Tja maar het gaat wel ten kosten van ons..



Tja, jullie hadden de boel goed moeten regelen voor er een nieuwe baby werd gemaakt.



Echt, dat je er doorheen zit door het gedoe met je kindje, dat snapt iedereen, dat kost een hoop energie en daarbij nog de onzekerheid hoe het gaat lopen.. Daarvoor heb je, als het goed is, familie en vrienden die je kunnen helpen. Aan jou om dat toe te laten, met een pokerface opzetten heb je alleen jezelf.



Dit staat echter los van het gedoe met de ex. Je vriend heeft er een puinhoop van gemaakt door niets goed af te ronden voor hij met jou een nieuw gezinnetje stichtte.



Laat hem maar vrij nemen voor een aantal weken en samen met jou en ex de mogelijkheden goed doornemen. Zolang hij gewoon aan het werk is, gaat dit allemaal tussen de werkzaamheden door, dat schiet niet op, lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven