Zoveel commentaar! Terecht?

23-10-2014 12:46 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Een vriendin van mij is een half jaar geleden moeder geworden van een prachtig dochtertje. Ze is, vind ik, een geweldige moeder die er altijd voor haar kindje is en daarnaast nog werkt. Haar vriend is ook een betrokken vader.



Nu gaan we elk jaar met onze vriendinnengroep in december een lang weekend weg (5 dagen). De vriendin die net moeder is geworden twijfelde erg of ze mee zou gaan: aan de ene kant wilde ze er lekker tussenuit, aan de andere kant wist ze niet of ze haar dochtertje zo lang wilde missen en of ze het tegenover haar partner 'kon maken'. Nu heeft ze de knoop doorgehakt om wel met ons mee te gaan, hartstikke leuk vinden we. Ook haar partner vindt het prima.



Maar ze krijgt zoveel kritiek van haar familie en collega's hierover! Die snappen niet dat ze als jonge moeder zo lang van haar kindje weg wil gaan. Een collega van haar heeft zelfs haar moederschap in twijfel getrokken! Dat het niet goed is voor de hechting van haar dochtertje..

Wij steunen haar in haar beslissing, maar ik bedenk me wel: is het zo raar dat wij allemaal vinden dat dit prima kan? Aangezien haar hele omgeving er zo over valt? Natuurlijk is het haar beslissing en is wat zij denkt het belangrijkste, maar het verbaasd me hoe bekrompen haar omgeving hierover denkt.. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nee, kan toch ook prima?

Vind ik wel hoor maar goed mensen bemoeien zich graag met een ander en denken het altijd beter te weten.

Alleen omdat ze moeder is mag ze toch nog wel met vriendinnen een paar daagjes er tussenuit?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg 1 woord: MOEDERGEVOELENS.
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen weg is prima, lekker. Maar 5 vind ik wel veel. Of gaan jullie dag 1 laat weg en kom je dag 5 heel vroeg terug?
Alle reacties Link kopieren
Dat noemen we hier kutnijd. Gewoon gaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bekrompen inderdaad, wanneer had het wel 'gemogen' dan?
Ach hysterisch gedrag. Zolang je je kind bij iemand laat die bekend is met baby en er goed voor zorgt kun je dat prima doen. Ik snap dat echt niet dat "moeder MOET bij kind zijn". Ze laat haar kind niet in de steek, ze gaat een paar dagen weg en laat kind bij de andere ouder.
Mensen hebben altijd commentaar. Nu is ze ontaard. Maar als ze niet was gegaan, was je vriendin volgens sommigen weer een saaie moederkloek.
Wees er trouwens wel op voorbereid dat er een kans bestaat dat je vriendin halverwege besluit naar huis te gaan
Alle reacties Link kopieren
Mensen hebben toch wel comentaar. Zou ze niet mee gaan dan krijgt ze te horen dat ze alleen nog maar voor haar kind leeft, niet meer aan zichzelf denkt enz.



Lekker laten kletsen. Ze gaat geen maanden weg ofzo. Gewoon lekker een paar dagen er tussen uit. Moet kunnen.



Als iemand zeurt over de hechting zou ik zeggen dat het juist goed is dat moeders weg gaat. Kan dochter die dagen extra hechten aan vader.

Of zoiets.



Als vaders een weekend weg gaan is er niks aan de hand, gaat moeders een weekend weg is het opeens een drama.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij normaal. In december zou kind dan al ongeveer 7 maand zijn. 7 Maanden lang heeft je vriendin voor haar baby gezorgd. Mag ze wel eens 5 dagen voor zichzelf nemen.



En hoezo hechting? Toch juist leuk dat vader en dochter eens 5 dagen bij elkaar zijn. Goed voor de vader-dochter band.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Het kindje is dan al 8 maanden oud. Ik zou het zelf niet zo snel gedaan hebben, dat eerste jaar. Maar ik zou een ander er ook niet over veroordelen. Ik vind het niet vreemd.
Wat een hysterisch gedoe.. Misschien zijn dat wel van die 'perfecte' moeders die vervolgens in de avond huilend op de bank zitten omdat het allemaal zo zwaar is. Maar een paar nachten ertussenuit kan echt niet want dat schaadt het perfecte moeder imago!



Ken ook mensen die hun baby van een halfjaar, 1 week achter hadden gelaten bij oma en met hun andere 2 kinderen zijn gaan skiën. Natuurlijk is dat wel erg lang, maar kind heeft er niks aan overgehouden hoor.
Kind is dus een maand of 8 in december? Waar maken die lui zich druk over dan? Ze laat geen pasgeboren alleen, toch? Vader is er toch ook gewoon? Beetje overtrokken reacties dus . . . . hoewel, 5 dagen klinkt behoorlijk lang, ik weet niet wat ik zelf gedaan zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god, het kind is al een paar maanden oud. Give a woman a break, alsof een paar dagen weg gelijk staat aan verwaarlozing.. pff bekrompenheid ten top.
Wanneer had je vriendin wel mogen gaan dan?



Mensen hebben volgens mij altijd wel wat te mutsen, als je vriendin niet had meegegaan, had ze vast en zeker ook commentaar gehad.
Nogal brutaal, wat een bemoeienissen.

Ze hadden van mij een heel duidelijk antwoord gekregen
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zo oud was zijn mijn ouders week op wintersport geweest, ik bleef bij familie.



Ik heb er niks aan overgehouden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Collega's en familie die daar commentaar op hebben? Een collega die zelfs haar moederschap in twijfel trekt? Bij mij krijgen ze daar echt de ruimte niet voor, kom zeg. Die hadden van mij echt de wind van voren gehad, waar bemoeien die malloten zich mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 12:52:

Wees er trouwens wel op voorbereid dat er een kans bestaat dat je vriendin halverwege besluit naar huis te gaan

Dit denk ik dus ook.

Voor een 'verse' moeder is het heel erg om 'haar' kind een paar dagen alleen te moeten laten.



Nogmaals: moedergevoelens onderdruk je niet zomaar 1-2-3.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat we er dus niet zo heel afwijkend in staan! We hebben ook met vriendin afgesproken dat ze gewoon naar huis kan als ze echt haar dochtertje gaat missen. We zitten bovendien niet zo heel ver weg, dus dat scheelt ook wel..
quote:rob_uit_zeist schreef op 23 oktober 2014 @ 12:58:

[...]



Dit denk ik dus ook.

Voor een 'verse' moeder is het heel erg om 'haar' kind een paar dagen alleen te moeten laten.



Nogmaals: moedergevoelens onderdruk je niet zomaar 1-2-3.Dat zou goed kunnen, maar dat beslist moeder dan lekker zelf en heeft daarbij geen commentaar van anderen nodig.
Maar dat is toch ook prima? Dan is ze een paar dagen weggeweest met haar vriendinnen en terug naar haar kind gegaan toen dat beter voelde.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik kijk er nu al naar uit om in Mei op kamp te gaan (kind is dan ook 8 maanden, nu 1.5). Nu verwachten mijn collega's dat ik dat toch uiteindelijk niet wil, maar we zien wel;) Gelukkig hebben ze het niet over ontaarde moeders gehad.



Laat het haar lekker zelf beslissen zeg. En als ze halverwege toch naar huis wil, dan heeft ze dat uiteindelijk ook gewoon zelf ondervonden en beslist. Haar kind blijft gewoon bij de vader, dus zo verwaarloosd kan dat kind niet zijn, toch? Er vanuit gaande dat de vader normaal voor zijn kind zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Kind blijft toch bij vader ? Wat is het probleem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven