Ineens hoger stroomverbruik komt dit door nieuwe tv?

23-10-2014 11:43 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Bij het invoeren van de meterstanden op de website van de energieleverancier is ons opgevallen dat er de laatste twee maanden meer stroom verbruikt is.



Wij hebben ongeveer twee maanden geleden een smart tv gekocht die niet uit kan (alleen als je de stekker eruit haalt) wij hebben deze dus gewoon op stand by laten staan. Nu willen wij een stand by killer aanschaffen maar daar staat bij dat dit voor moderne televisies niet nodig is omdat deze maar heel weinig verbruiken.



Voor de rest is er in huis niks anders qua gebruik en apparaten.



Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het een led tv?



En in hoeverre is het verbruik toegenomen? Groot verschil? Klein verschil (zeg omgerekend 5 euro in 2 maanden erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tv die alleen uit kan als je de stekker er uit haalt

Ik heb bij de action een soort van tijdschakelaar gehaald met 4 dingen die doe je in de muur stekker van tv er in en als je geen tv meer kijkt zet je die ook uit staat je tv ook niet meer op stand by
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben wij in twee maanden tijd 100kw verbruikt.

Ik geloof dat mijn man zo iets zei gisteren. En voor ons is dat heel veel.
Kan mij niet voorstellen dat dat door de tv komt. Ik geloof dat een tv gemiddeld 100kw per jaar verbruikt.. Dacht ik hoor.



Maar vaak zitten dit soort problemen hem in de cv ketel. Zou het zoiets kunnen zijn? Iets met een thermometer die stuk is waardoor die continu blijft bijdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik nog niet aan gedacht dankjewel!

Qua cv ketel hebben wij sowieso een onding dus het zou mij niks verbazen ik ga er naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de stekker er makkelijk uittrekken? Dan kun je dat proberen. Zijn jullie de TV niet meer gaan gebruiken t.o.v. de oude TV?



Als de 100 kw klopt dan is het verschil wel groot.
Alle reacties Link kopieren
Nee de tv gebruiken we niet meer dan eerst.

De nieuwe is wel wat groter maar ook zuiniger denk ik.

Wij hebben de stekker er nu uit getrokken maar omdat deze in het nieuwe tv meubel verwerkt zit is dit wel een gedoe.



Wij zijn altijd heel zuinig met stroom en gas dus dan is het best wel zuur als je ineens meer verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is 1.5kw per dag meer.... dat valt op zich wel mee. En ja dat zou best eens de tv kunnen zijn.
Dat is logisch. Ik ben ook vrij zuinig met stroom. Maar zo'n verandering komt echt niet door een tv. Vaak zij het toch de grotere dingen die dan bijvoorbeeld lekken of een thermometer hebben die stuk is.



Ik heb bij de energieleverancier waar ik nu zit, een app waarop ik mijn standen kan invullen en dan geeft die de volgende keer aan wat de verwachtte standen zijn tegenover de eerdere standen. Dat doe ik nu iedere maand en dan valt het al gauw op als er meer verbruikt word. Want ookal heb je ergens een lekkende cv ketel oid, de kosten zijn voor jou.. Helaas.
quote:spectral schreef op 23 oktober 2014 @ 12:14:

Dat is 1.5kw per dag meer.... dat valt op zich wel mee. En ja dat zou best eens de tv kunnen zijn.



Die verbruiken ongeveer 100kw per jaar....



Edit: de nieuwere tv's dan he. En aangezien TO een nieuwe smart tv heeft ga ik ervan uit dat dat geen grote plasma tv is.. Waarschijnlijk dan een led tv. Klopt dat TO?
Alle reacties Link kopieren
Het is later licht en vroeger donker dus je hebt meer lampen aan?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Het is idd een led tv. Qua lampen hebbem we ook dezelfde twee. Misschien iets eerder maar wij zijn ook op vakantie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat het door de TV komt, maar ik heb wel een tip om de tv echt uit te zetten. Wij hebben voor sommige apparaten die moeilijk bereikbaar zijn (verlichting buiten bv) een tussenstekker op afstandsbediening. Kan je dus gewoon een apparaat of hele lus mee aan en afzetten, zonder dat je ergens achter een kast moet gaan duiken.



Wat is er nog veranderd de voorbije maanden? Het is vroeger donker, meer licht aan? Kouder, cv aan, meer een bad?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets dus:







1 afstandsbediening kan zo typisch een viertal stopcontacten bedienen, en de prijs was misschien 20 euro voor een set van 4 + remote.
Waar heb je dat gehaald als ik vragen mag? Zou ik ook wel ideaal vinden!
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 23 oktober 2014 @ 12:48:

Waar heb je dat gehaald als ik vragen mag? Zou ik ook wel ideaal vinden!Gho, ik denk in een gewone doe-het-zelf-zaak, het is al een tijdje geleden. Maar als je even googled op "schakelaar afstandsbediening" kom je volgens mij ook wel wat webshops tegen.
Alle reacties Link kopieren
Die sets komen regelmatig langs bij de Aldi en Lidl.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 23 oktober 2014 @ 12:47:

Zoiets dus:



[afbeelding]



1 afstandsbediening kan zo typisch een viertal stopcontacten bedienen, en de prijs was misschien 20 euro voor een set van 4 + remote.Bedankt voor de tip. Cv is nog niet aan(ja de standaard temperatuur) en bad hebben we niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een tv gekocht die meer stroom verbruikt ? Zet er een aan/uitschakelaar van action tussen ben je voor eurootje klaar
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch testen of het door de tv komt?



Beginmeterstanden noteren, daarna weer meterstanden noteren als de tv een dag op stand by heeft gestaan. Dan de stekker er uit en dan na een dag nogmaals meterstanden checken.
Alle reacties Link kopieren
quote:puikplan schreef op 24 oktober 2014 @ 22:28:

Je kunt toch testen of het door de tv komt?



Beginmeterstanden noteren, daarna weer meterstanden noteren als de tv een dag op stand by heeft gestaan. Dan de stekker er uit en dan na een dag nogmaals meterstanden checken.Je hebt meer verbruikers in huis zou ik doen met bv een Cresta (verbruiksmeter)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je meter zien lopen he, ik zou even kijken of hij minder snel gaat als je de stekker er uit haalt etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 23 oktober 2014 @ 11:50:

Volgens mij hebben wij in twee maanden tijd 100kw verbruikt.

Ik geloof dat mijn man zo iets zei gisteren. En voor ons is dat heel veel.Maar hoe Veel verbruik je normaal dan? Je zegt 100kw gebruikt. Niet meer verbruikt. Dit is maar 12,5 per week. Ik zelf (2 persoonshuishouden) verbruikt ongeveer 30 per week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven