Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Kjell. Niet leuk dat hij je negeert. Misschien weet hij het ook even niet. Ik hoop dat het negeren stopt en dat jullie etover kunnen praten.

Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 13:03:

Bovendien was het ook mijn idee dus hij is geen hufter die naar slachtoffers zoekt.

Jawel, hij was een hele slimme hufter, hij heeft je doen geloven, dat jij begon



Dat heet Grooming. Dat doen pedo's (dat is hij he, besef je je dat?) vaker.

Er zijn weinig pedo's die een kind verkrachten in het park, meeste gebeurt door langzaam vertrouwen winnen van een kind.

Langzaam bijzonder laten voelen (bij voorkeur de onzekere kinderen), langzaam beetje opgeilen. En als het kind (jij dus) dan wil, nou vooruit, dan werkt meneer de pedo wel mee.

Kjell, jij bent het slachtoffer!
Je kan vanalles wel heel negatief gaan bekijken. Maar we kijken er van buitenaf tegenaan.



Er was ruimte voor een bepaalde mate van intimiteit waar beiden zich goed bij voelden. De mentor lijkt zich nog vrij jong te gedragen. Stel hij is 30, heeft wellicht ook ervaren hoe het is om homoseksueel te izjn terwijl dat niet overal geaccepteerd werd.



Heeft hem daadwerkelijk bij gestaan, mooie dingen laten zien hoe bepaalde gedeelten in omgang met elkaar ook kunnen zijn, geholpen met uit de kast komen tegenover zijn ouders zodat hij zich daar meer thuis voelt ook.



TO heeft voor zijn gevoel een goede eerste keer ervaren qua seks en is niet ergens op een achterafweggetje genomen door een compleet onbekende die geen rekening met zijn lichaam hield maar in een intiemere setting met daadwerkelijk fijne gevoelens.



Mensen bestaan uit verschillende kanten, sommige onverantwoordelijk en slecht maar ook vaak wel met goede intenties, niet helemaal precies weten waar men mee bezig is maar wel toch ook iets aan de ander proberen te geven.



Het voorbeeld van TO is niet zoals het hoort. TO wilde zelf echter als bijna volwassene uiteindelijk ook seksualiteit ervaren hoe alles voelt en is meer zeker van zijn eigen geaardheid en zit er in ieder geval niet mee dat hij gevoelens voor mannen heeft en ziet dat ook dat prima mogelijkheden biedt in de toekomst (met andere) man.



Hij is nog minderjarig maar ik geloof niet zo dat hem nu een slechte eerste keer aanpraten, in zijn voordeel is.



Het kan beter, het hoort anders, maar het is gebeurd zoals het is gebeurd en hoewel deze man het in de toekomst niet meer zo zou moeten doen hoeft TO ook niet een compleet trauma aangepraat te worden.
Ik denk ook niet dat TO bereid is aangifte te gaan doen, hij heeft het als fijn ervaren en zo te horen was het op veel punten ook een fijne eerste ervaring. Het is wellicht goed hem er op te wijzen dat het zo niet hoort te werken. Maar het kan allemaal ook nog veel slechter.



Het klopt dat het vaak zo werkt, dat iemand langzaam vertrouwen van een/het kind opbouwt. Soms zelfs nog ogenschijnlijk tegensputtert. Er zijn echter ook zat volwassen relaties waarin toch ook alles niet zo goed gaat zoals zou horen.



Deze man zou zeker zoiets niet behoren te doen, zeker eigenlijk ook niet op een school horen te werken. Hopelijk doet hij dit niet vaker en was het voor hem ook iets waarbij hij er van leert. Maar voor TO was het geen slechte eerste keer en lijkt hij vooral last te hebben van liefdesverdriet en het gemis van iemand die eerst zijn maatje was.



Dat zijn gevoelens waar iedereen mee te maken krijgt en ook iets mee kan doen. Evenals volwassener relaties zoeken en inzicht krijgen hoe je een afhankelijkheidsrelatie in de toekomst voorkomt waarbij je meer kans maakt op gelijkwaardigheid, toekomstperspectief en eerlijke omgang qua kunnen blijven communiceren met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 13:32:

Ik hoop het ook juubje dankjewel.

Lilalinda ik voel me geen slachtoffer en ik ben geen kind meer maar bijna volwassen. Als ik het niet wilde kon ik gewoon stop zeggen. We kennen elkaar meer dan een jaar en hij heeft me altijd geholpen en naar me geluisterd. En ja oke dat is zijn baan maar ik denk dat het dieper is dan dat. Als iemand het slachtoffer is dan is hij het wel want ik heb hem misschien wel in moeilijkheden gebracht met zijn baan en andere dingen en anders zou hij toch niet me negeren en boos zijn?

Kjell, met wei kun je praten?

Is er iemand in je omgeving, moeder/tante?

Of een vertrouwenspersoon op school? Huisarts?



Dit gaat namelijk helemaal verkeerd, jij ziet jezelf als de dader, en dat is zoooo fout! Je hebt NU hulp nodig
Mee eens met wat Peakzwart schrijft. TO staat mijlenver af van aangifte doen en dat hoeft hij ook helemaal niet te doen als hij dat niet wil.



Dit was met wederzijdse instemming, maar het had niet moeten gebeuren. De leraar had ook zeker de wijste moeten zijn in dezen.



Ik geloof ook helemaal niet in kwade opzet. Die man heeft nogal wat op het spel gezet. Heel dom van hem en ik ga er vanuit dat hij dat zelf ook heel goed beseft. Dat laat hij ook zien door nu afstand te nemen.



Wat wel handig zou zijn is als TO gaat beseffen dat dit geen vervolg gaat krijgen. Zet die romantische ideeen uit je hoofd dat hij verliefd op je is en misschien een stiekeme relatie met je wil.



Volgens mij heeft hij daar meer aan dan al die opruiende berichten dat hij aangifte moet doen, of misbruikt is en dergelijke.



Het was niet slim, het had niet mogen gebeuren en er komt geen herhaling of voortzetting.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook altijd dat je vanaf je zestiende "seksueel meerderjarig" was.



Kjell wilde het zelf (en nu denk ik aan Lolita) en geef hem ongelijk als ie verliefd is. Alleen die mentor is niet zo slim bezig geweest gezien zijn positie.



Ik zou wel stoppen met hem verdedigen Kjell, hij wist heel goed wat hij deed en hij heeft zelf dat risico genomen. Jij mag voor jezelf zorgen.



En of hij dit vaker doet, weten we niet. Hij kan ook van zichzelf geschrokken zijn. En als dit pedofilie was, waarom heeft hij dan een jaar gewacht?
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 23 oktober 2014 @ 13:39:





Volgens mij heeft hij daar meer aan dan al die opruiende berichten dat hij aangifte moet doen, of misbruikt is en dergelijke.

Hij IS misbruikt, daar is is geen woord opruiing aan
Alle reacties Link kopieren
En wat shehot zegt. Voor jezelf zorgen, door geen verwachtingen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 oktober 2014 @ 13:47:

[...]



Hij IS misbruikt, daar is is geen woord opruiing aanHij vindt zelf van niet.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje kjell, wat een gedoe.

Begrijpelijk dat jij je nu zo voelt, maar echt waar, het is absurt niet netjes van hem hoor.

Hij is de volwassene in dit geheel en ook nog eens jouw mentor, en hoe volwassen jij zelf ook denkt te zijn, dat ben je niet, nog lang niet.

Hij had met zijn fikken van jou af moeten blijven, en de vertrouwensband, zoals dat hoort te zijn tussen mentor en leerling, moeten houden zoals hij was.

Hij is een grens overgegaan, en niet alleen jou grens, maar ook die van hemzelf, aangezien hij jou leraar is.

En tuurlijk, ik ben ook wel eens verliefd geweest op een leraar(knappe mentor heb ik nooit gehad nl) maar er had nooit wat mogen gebeuren, als was die leraar ook verliefd op mij geweest.

Hij is te ver gegaan door jou mee naar zijn huis te nemen, hij had jou nooit in zijn privé situatie mogen brengen.

Zet deze verliefdheid opzij, hoe fijn en lekker de seks met hem ook was, doet even goed zeer, maar wat er nu gebeurd is, kan ook niet.

Word verliefd op een jongen van je eigen leeftijd, experimenteer daar mee (wel veilig aub) doe gekke dingen, en word over een paar jaar echt volwassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 23 oktober 2014 @ 13:46:

Ik dacht ook altijd dat je vanaf je zestiende "seksueel meerderjarig" was.

http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/



Het gaat om sex tussen meerderjarige en minderjarige die 'pupil' (=leerling/ondergeschikte) is, dat is zeer strafbaar

Ook als de pupil het wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 23 oktober 2014 @ 13:50:

[...]





Hij vindt zelf van niet.wetboek zegt iets anders, Kjell is wel degelijk misbruikt
Alle reacties Link kopieren
als Kjell geen aangifte wil doen, vind ik dat prima.

Maar ik vind het intens zielig, dat hij zichzelf als dader ziet (en dat sterkt mij in mijn beeld, dat we te maken hebben met een zeer gewiekste pedo), ik hoop dat hij hulp zoekt. Dit verhaal aan een huisarts vertelt. Of vertrouwenspersoon op school, of bij het COC
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 13:32:

Ik hoop het ook juubje dankjewel.

Lilalinda ik voel me geen slachtoffer en ik ben geen kind meer maar bijna volwassen. Als ik het niet wilde kon ik gewoon stop zeggen. We kennen elkaar meer dan een jaar en hij heeft me altijd geholpen en naar me geluisterd. En ja oke dat is zijn baan maar ik denk dat het dieper is dan dat. Als iemand het slachtoffer is dan is hij het wel want ik heb hem misschien wel in moeilijkheden gebracht met zijn baan en andere dingen en anders zou hij toch niet me negeren en boos zijn?



Kjell, jouw mentor is op geen enkele wijze dan ook een slachtoffer. Hij heeft op dit moment geen enkele moeilijkheid. Jij bent degene die verdrietig is. Hij heeft iets gedaan wat echt niet mag en waarvan hij weet dat dat niet mag, waarmee hij ook nog eens echt had kunnen wachten.



Het is niet zo dat mensen iets met seksuele gevoelens moeten doen. Ze kunnen altijd en te immer zichzelf inhouden. Het is ook niet zo dat iemand een ander zomaar neersteekt omdat hij nou éénmaal dat gevoel kreeg. Of iemand is compleet mesjogge of daadwerkelijk strafbaar.



Volwassenen horen inmiddels zichzelf in te kunnen houden, juist ook op seksgebied. Daartoe zijn ze verplicht. Het is nooit goed te praten dat iemand een ander die nog niet de volwassen leeftijd heeft bereikt op deze manier behandeld.



Hij is niet voor niets strafbaar, dat is niet zomaar.



Je bent inderdaad bijna volwassen, op een leeftijd waarop je vaak je seksualiteit ontdekt.



Als je echter echt deze vraagstelling zo blijft zien, moet je toch eens meer verdiepen in het onderwerp, het is niet goed als je dat zo blijft zien. Ook dat je later niet zelf in die positie komt te zitten en dit gedrag van hem herhaald bij een ander. Door te denken dat mensen zichzelf niet in de hand zouden kunnen houden bij grote verleiding in dit soort zo ontzettend precaire en grensoverschrijdende situaties.



Volwassenen worden geacht prima in staat te zijn om zichzelf in de hand te houden bij ernstig grensoverschrijdende situaties en daarbij ook zeker niet de situatie op te zoeken.
quote:lilalinda schreef op 23 oktober 2014 @ 13:55:

als Kjell geen aangifte wil doen, vind ik dat prima.

Maar ik vind het intens zielig, dat hij zichzelf als dader ziet (en dat sterkt mij in mijn beeld, dat we te maken hebben met een zeer gewiekste pedo), ik hoop dat hij hulp zoekt. Dit verhaal aan een huisarts vertelt. Of vertrouwenspersoon op school, of bij het COC





Het is inderdaad jammer dat hij zichzelf als dader/verleider ziet of "de liefde" de "schuld" geeft. Dat is zeker niet goed.



Hij moet wel ook weten dat hij in de toekomst ook zichzelf niet moet aanbieden of allerlei toezeggingen doen zodat bij probeert de ander over te halen om wel met hem te gaan vrijen/seks wil hebben.



Seks hoort gelijkwaardig te zijn vanuit die gelijkwaardige positie. Niemand hoort (zogenaamd) overgehaald te worden, en de positie van beiden dient daarvoor geen machtspositie te zijn, zowel niet qua leraar/student als die van ruim volwassene met een nog net minderjarige.



Ik vind het niet per definitie zielig, iemand die verliefd is hoopt dat zijn eigen aandeel ook invloed heeft en de andere partij echt niet geheel bewust verkeerd gehandeld heeft. Het is wel de kunst dat hij dit idee niet in de toekomst blijft houden en eventueel op dezelfde voet in relaties blijft staan
Alle reacties Link kopieren
Hij zei dat jij speciaal was? En nu dan, Kjell? Ben je dat nu niet meer? Nu heb je niemand meer met wie je kan praten. En sterker nog, je hebt niet eens een mentor mee. Hij laat je lelijk in de kou staan.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Door zelf ook afstand te houden.
Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat je er mee door moet gaan.



Dus waarom vraag je eigenlijk advies?
Alle reacties Link kopieren
Oke laten wij ervan uitgaan dat wat jij over hem verteld precies klopt. Hij vond het ook fijn en hij heeft dit nog nooit eerder gedaan met een leerling. Dan vermoed ik dat deze eerlijke oprechte man zich dood schaamt dat hij tegen al zijn principes in het zo ver heeft laten komen en hij je nu negeert om erger te voorkomen.



Je kunt mensen helaas niet dwingen jou niet meer te negeren. Als wij van jou versie uitgaan is hij een oprecht persoon. Als hij een oprecht persoon is dan weet hij ondanks dat hij je misschien heel leuk vindt dat hij juridisch en moreel over (in ieder geval zijn eigen) grens gegaan is.



Als jij het meent dat hij niets verkeerds gedaan heeft laat hem dan nu de ruimte om er mee om te gaan zoals hij wil. Jij geeft zelf aan dat jij hem er in hebt laten lopen en nu wil je hem weer tegen zijn wil in contact met jou te brengen.
Wat heb jij goed te maken? Helemaal niets toch? Het punt is dat hij veel ouder is en uiteindelijk de beslissing voor jullie beiden had moeten nemen om dit niet voort te zetten. Ik krijg er ook nare gevoelens bij dat je jezelf als dader bestempeld, is dat iets dat hij je verteld heeft? Hadden jullie vaker romantische gevoelens naar elkaar geuit in jullie gesprekken na mentorles? Waardoor wist je zo zeker dat hij ook met jou naar bed wilde? En weet je zeker dat hij geen relatie heeft met iemand anders en dat je echt de enige bent? Je doet namelijk nogal wat aannames over je mentor die je presenteert als een feit maar hoe kun je dat allemaal weten?
Je zou allereerst niet moeten willen nog met hem privé te praten. Je wilt nog steeds meer van hem.



Hij kan jouw vertrouwenspersoon nu niet meer zijn. Je hebt iemand anders nodig als vertrouwenspersoon. Iemand die wel de juiste grenzen hanteert en jou het niet moeilijker maakt en grenzen overschrijdt.



En als je het doortrekt naar volwassen relaties kan je een ander niet dwingen, hoor je een ander niet zover te krijgen om iets te gaan doen. Een ander hoort de juiste dingen uit zichzelf te doen. Hoort niet uit zichzelf met de ander te vrijen/seks te hebben in deze positie met negeren als gevolg.



Er zijn als jullie privé gaan praten juist meer problemen, want dan brengt hij en jij jullie weer in een kwetsbare positie die niet kan en mag gebeuren.



Jij kan in de verhouding met hem niets oplossen. Hij hoort allerminst boos te zijn (jij zou wellicht nog boos kunnen zijn omdat híj jou in deze positie bracht maar dat zie je niet helaas zo), dit valt niet uit te praten.



En als hij bang is voor zijn eigen hachje, betekent het dat hij een grote fout heeft gemaakt door zijn zekerheid op het spel te zetten terwijl hij voor zichzelf blijkbaar beseft dat hij er niet mee door kan gaan zo. Hij wist de consequenties. En hij zal nu op de blaren moeten zitten, waarbij hij nog boft dat jij geen aangifte wil doen.



Hij doet iets wat totaal niet mag en komt er nog mee weg ook in dat hij daadwerkelijk geen aangifte krijgt. Daarmee is hij een gigantische lucky bastard.



Als volwassene is hij degene die de problemen maakte, en dat is niet aan jou om op te gaan lossen. Hij had die problemen niet moeten maken en dat weet hij dondersgoed.



Niets zieligs, in het leven maak je keuzes en daarvan weet je vaak, en in dit geval zeker, de mogelijke consequenties. Dat is onderdeel van het leven, de consequenties aanvaarden van je acties of niet zo dom zijn om je lul achterna te lopen en onverantwoordelijk te doen ook al "voelt het nog zo goed". Zeker bij echte liefde had hij juist het niet zover moeten laten komen om in deze positie seks met jou te hebben.



Jij hebt niets goeds te maken. Alles wat je doet aan contact zoeken is inmiddels fout omdat de grens al overschreden werd en contact met elkaar altijd gezien zal worden als opnieuw een kans die grens te overschrijden terwijl de posities nog hetzelfde zijn.



Een nieuw contact, ook daarvan hoort aangifte gedaan te worden. Als hij opnieuw contact met jou toelaat, is hij dubbel zo fout. Laat hij zich opnieuw verleiden tot een grens die niet overschreden had behoren te worden en hij in het verleden al geen garantie heeft dat het niet opnieuw gebeurt.



Wordt eerst volwassen. Zelfstandig. Onafhankelijk.



Je moet op geen enkele manier willen dat er weer iets misgaat op dat vlak. Tenzij je graag alsnog aangifte wil doen als hij niet ingaat op jouw wens tot contact en je uiteindelijk blijkbaar wel wraak wil of zo, dat jullie betrapt gaan worden, omdat hij nu juist het goede probeert te doen?



Hij probeert het goede te doen nu voor een deel waarbij is gebleken dat hij niet de juiste vertrouwenspersoon voor jou kan zijn. Zoek een andere vertrouwenspersoon.



Wil je wraak? Wil je dat jullie nogmaals betrapt kunnen worden? Wil je de kans dat hij jou nogmaals laat vallen? Elk mogelijk contact maakt deze situatie, maakt de waarheid, meer verwrongen, liefdelozer, want het kan en mag niet en dat is niet voor niets. Maakt het afhankelijker, maakt het strafbaarder, maakt het lastiger qua vertrouwensband die er niet kan zijn en ook al is beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven