De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Het komt hier met bakken uit de hemel. Het lijkt wel alsof de natuur iets in te halen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Al bij al zijn we hier onsnapt aan de de hevigste buien wel felle wind en guur aanvoelend heb het voor het eerst fris gehad sinds zeer lang
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag regende het hevig, maar het was kort. Erg waaien deed het niet. Om 21:50 viel de TV-ontvanger uit. Na resetten deed ie het weer. Ik vond vandaag geen dag met veel opzienbarende gebeurtenissen. Meer gewoon een regenachtige dag met wat wind, en dat is het dan.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk houd ik zelf meer van de lente en zomer, maar de herfst en winter hebben ook wel wat. Steeds meer begin ik alle seizoenen te waarderen.



Gisteravond was het echt knus herfstweer, met storm, regen en onweer. Het fijne was wel dat ik niet meer op pad hoefde.



Deze tijd heeft ook wel iets gezelligs. Lekker kaarsen aan 's-avonds.



En vooral het lekkere eten van dit seizoen! Stamppotten, stoofvlees, erwtensoep en ik wil ook voor het eerst eens humkessoep maken!



Heel lang heeft er hier een leuk topic gelopen over wintereten: Winterkost! Stamppotten, draadjesvlees, erwtensoep, jammie!



Vanavond eet ik heerlijk boerenkoolstamppot.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan intens genieten van alle seizoenen, heerlijk. Dit weertype vind ik ook zalig. Wind die hard rukt tegen de bomen, hout dat knispert in de open haard, straks weer lekkere rode wijn. Een hele dag uittrekken voor mijn fantastische, goed gevulde erwtensoep.. Mijn laarzen weer aan, warme winterjas uitzoeken, lekker ingepakt een lange boswandeling maken, op een druilerige zondagmiddag een Leffe Triple drinken in een gezellig muf cafeetje....



Lekkere tijden zo
Alle reacties Link kopieren
Lekker fris, dit weer. Hoop dat de blaadjes er snel af gaan, dan kan ik eens een winterzeiltocht maken. Prachtig is dat. Je bent helemaal alleen op een doodstil IJsselmeer, en het enige wat je hoort is een paar ganzen die in de verte overkomen
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Ik ben niet zozeer een zomerhater en een winterliefhebber, maar een seizoenenliefhebber. Ik heb ooit vijf maanden stage gelopen in een land bij de evenaar. Daar is het dus elke avond om 19:00 donker en is het altijd dezelfde temperatuur. Hooguit valt er een buitje meer of minder. In die vijf maanden was ik er al achter dat ik de duidelijke seizoenen niet zou kunnen missen .



De herfst is mijn favoriete seizoen. Het gezelligste seizoen. En het mooiste seizoen. Er is zoveel kleur! Het liefst zou ik elke dag een boswandeling maken. En van een fijne storm kan ik ook genieten. Ik vind het ook helemaal niet erg dat het weer vroeger donker is en we lekker binnen kunnen cocoonen.



De winter vind ik ook fijn. Vooral als er droge kou is. Zes jaar geleden hadden we zo'n winter. Geen sneeuw, maar wel heerlijk ijs op alle plassen en rivieren. Heerlijk! Een beetje sneeuw vind ik ook nog wel leuk, maar niet zo dat het weken of maanden duurt en het je gaat belemmeren in het dagelijks leven.



De lente vind ik mwah. Fijn om te zien dat alles weer gaat groeien en bloeien maar hooikoorts. Bleh.



De zomer..... leuk, maar dan wel bij maximaal 25 graden.



Ik ben op dit moment dus het best in mijn element!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me vreselijk, geen seizoenen, Tess. In Nederland hebben we het best fijn met onze 4 seizoenen die allemaal net niet te kort of te lang zijn. Van de herfst geniet ik het meest. Je hoeft niks meer, je mag je lekker terugtrekken in je huisje en het is nog niet te koud en te donker.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om al die nieuwe berichten te lezen

Ik zwaai even extra naar Hipstercat en Jen16!!



Gisteren een heerlijke avond gehad, eerst door de stromende regen naar de supermarkt (dichtbij dat dan weer we haha) en 's avonds lekker terwijl het waaide en de regen tegen de ramen tikte onder een dekentje onze lievelingsserie op dvd gekeken. Heerlijk, vanavond weer!



En inmiddels ruikt het weer naar lekker eten dat nu klaar is, het is weer tijd voor wortelstamp met spekjes en rookworst! Heb ook echt ontzettend honger, we gaan nu lekker eten!!
Alle reacties Link kopieren
Het ruikt hier wederom heerlijk, we hebben zojuist een citroencake (met wit glazuur!!) gebakken en die is net uit de oven. Straks een lekker stukje zelfgebakken cake!! Hij is goed gelukt
Alle reacties Link kopieren
Vind een cake bakken ook echt iets voor de herfst
Alle reacties Link kopieren
Zalige frisse dagen deze week ik bloei weer helemaal open het is genieten. Ik zie voor volgende week weer temperaturen tevoorschijn komen van 18 a 19 graden maar ja in nacht van zaterdag op zondag schakelen we over naar het winteruur dan is nog vroeger donker ik weet dat vele mense dit haten maar ik vind dat gezellig wat ben ik toch tegendraads
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws. :D





http://www.newsaline.com/ ... e-sneeuwval-verwacht.html
Alle reacties Link kopieren
grapjuhhhh
Alle reacties Link kopieren
Hi blue en overige liefhebbers



Ik heb genoten van de storm. Het was hier de hele dag regenachtig en het waaide aardig maar 's avons ging het pas echt los. Meer dan een uur onweer, hagel, storm en later ook nog regen; ik heb zo heerlijk geslapen die nacht!



Poezemeis is overduidelijk niet bang voor onweer en dat was weer eens iets anders na twee eerdere bange poeperds als poezen.



Las van de week een artikel over de winter van 1921 -1922, die echt heel koud was (temperaturen van -15 in december en januari) en aangezien wij het record uit 1921 van de warmste oktober dag hadden gebroken is er mss een kansje op echt kou!

Ik heb vandaag al een paar thermo-handschoenen gekocht, dus ik ben er klaar voor



http://www.wintergek.nl/archief/winter/1922/
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Vorige winter zou ook een horror winter worden. Ik geloof dat ik de auto geen één keer heb hoeven krabben .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus niét bepaald genoten van de storm. In de ochtend zwoegen om optijd te komen in de wind en de stromende regen die je bijna letterlijk onderkoelt en in de middag een lekke band... ik hou van de herfst, maar het laat het dan wel de hele dag heel lichtjes regenen, veel beter dan die buien. Wel weer leuk om in het donker naar het werk te fietsen.



's nachts begint het trouwens ook weer frisser te worden, merk ik op, dus kom maar op met die vorst! :D
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zeiden ze inderdaad dat het een horror winter ging worden ja en eigenlijk was het een horror winter voor de winterliefhebbers want het werd geen winter!

Dus laten ze dit jaar maar een zachte winter voorspellen wie weet word en dan een echte winter!
Alle reacties Link kopieren
Vannacht wordt het wintertijd, lekker een uurtje langer slapen!



Dadelijk eet ik lekker spruitjesstamppot.
Lang geslapen en toch vroeg op. Wat een wonder toch weer.



Er gaan geluiden op om de zomertijd af te schaffen, van mij mag het. Het heeft geen toegevoegde waarde en ik ben, vooral in de lente, volledig van slag.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Cateautje, dat heb ik ook iedere lente. Maar voor nu: wintertijd!

Ik proost er gewoon even op hoor, met een latte weliswaar



Iedereen een fijne zondag gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Yes! De wintertijd is begonnen, dus dan wordt het al om een uur of zes weer donker. Heerlijk! Laat die zomertijd maar afschaffen, ja. ;) Fijne wintertijd iedereen!!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
cateautje dat heb ik ook, daar heb ik in de lente nog weken last van

in de herfst niet, dan wil ik wel elk weekend een uur langer slapen



hier staat de houtkachel aan en branden de kaarsjes op tafel al de hele dag, net even een tukkie gedaan op de bank.

was was bijna droog dus die zit nog even in de droger en straks bak ik pannenkoeken.

ik zou best boerenkool lusten maar de melk moet op
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij meer zorgen over het weer dan over winter of zomer tijd. Vandaag volle bak zon je kon vanmiddag buiten gewoon met een t shirt rond lopen het leek eerder lente dan herfst gelukkig wel heerlijke frisse nachten en ochtenden
Alle reacties Link kopieren
Ja afschaffen de zomertijd. Slaat toch gewoon nergens op? Gekkigheid. Ben vandaag wel een beetje van slag omdat het telkens een uur vroeger is dan mijn gevoel me vertelt, maar morgen is dat over. Moet wel gaan opletten dat ik genoeg daglicht krijg de komende tijd, want ga weg en kom thuis in het donker en werk op een kantoor.
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven