Voorjaar 2015 zwanger worden

17-09-2014 14:55 2933 berichten
Voor alle dames die in het brede begrip van voorjaar 2015 zwanger willen worden. Het merendeel van de dames die nu meeschrijven begint namelijk al in december/januari



Mocht je je graag willen aansluiten om mee te schrijven, ben je van harte welkom!



Gebruikersnaam: voorjaar2015

Wachtwoord: zwanger2015
NaamLeeftijd(v/m)GestartKindjeUitgerekendBevallenBijzonderheden
Italiagirl30/31November 2014Tweede08-07-2015 van een dochter!woont in Italië
Zwaluwtje198133/30November 2014Eerste04/10/2015ronde 3
Alfalfalfa35/35December 2014Eerste08/11/201519-11-2015 van een dochter!
Mywickedlife30/31Januari 2015Eerste04/12/2015ronde 3
Rooos8826/32November 2014Eerste08/12/2015??-12-2015 van een dochter!ronde 4
_butter_fly_28/31Januari 2015Eerste18/12/2015??-12-2015 van een zoon!
albalopez26/29December 2014Eerste07/01/2016woont in Spanje
Lilapie29/31December 2014Eerste22/01/201620-01-2016 van een zoon!woont in Zweden
Korfje1328/30Maart 2015Eerste09/07/2016??-07-2016 van een zoon!PCOS, 1e ronde met clomid
Ikbenik4929/33Eerste25/07/2016??-07-2016 van een zoon!PCOS, 1e ronde met clomid
Drika7935/28December 2014Eerste27/09/2016??-09-2016 van een zoon!ronde 11, vroege mk juli en aug
lux.27/31November 2014Eerste10/05/2017??-04-2017 van een zoon!zaad ↓ IVF1/cyclus 23
Missyd, Mvr.Wolle, tanha, AAJJ, Moon_beam we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. afwezigheid. Klopt gerust weer eens aan!
anoniem_207518 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 01:22
38.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ga ook geen babykamer maken in het begin. Ik klem gewoon een cosleeper aan mijn bed en zet een commode in de studeerkamer, maar dan vind ik het wel weer mooi hoor. Kleertjes passen makkelijk in onze kast/de commode en wat heeft een baby verder nou nodig? Ruimte voor speelgoed, maar daar koop ik gewoon van die dozen voor. Die baby woont toch tegen mijn borst in de draagdoek, die heeft helemaal geen kamer nodig de eerste tijd.



Die wil ik pas gaan maken als ik ook wil dat hij/zij erin gaat slapen. Dan is hij/zij minstens 1 jaar oud waarschijnlijk dus dan krijg je vast niet meer vanalles cadeau
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik loop wat achter:



@werken: mijn kleine coschappen ga ik fulltime doen, maar de IHK's enzo toch maar parttimen denk ik (4 dagen)... Anders worden het wel erg lange weken voor zo'n hummel denk ik. We moeten even kijken hoe het gaat. We hopen dat man tegen die tijd terug kan naar 4x9 (werkt nu 40 uur) maar idealiter zouden we allebei 1 dag in de week met baby thuis zijn en 4 dagen werken (en als ik geen coschappen heb maar vakantie tussendoor dan ben ik natuurlijk veel meer thuis dus ik zou eigenlijk wel graag flexibele opvang willen zodat ik dan eens een week maar 1 dag kan brengen, ik moet nog uitzoeken hoe dat mogelijk is (die 1e dag gaat mama dan heeerlijk winkelen en uitslapen enzo )



@Unnie: ha maar als je die woning krijgt kan je weer terugkomen bij ons



@reizen: ik zou maar wat graag met baby in draagzak de wereld rond, lijkt me hartstikke leuk. Maar dan wel de landen waarvoor baby geen aanvullende vaccinaties of malariatabletten nodig heeft. Ik was zelf zo ziek van die malariaprofylaxe, dat wil ik een kind niet aan doen maar goed, genoeg leuks als je een beetje in de veiligere gebieden blijft. Denk alleen dat financieel voor ons het niet echt reëel is om hele verre reizen te plannen: we moeten straks natuurlijk tijdens mijn coschappen rondkomen op 1 salaris, en zo ongelooflijk veel verdient mijn vriend helaas nou ook weer niet (gewoon modaal). Maar erg vind ik het ook weer niet hoor, want dit bijvoorbeeld, is gewoon in Italië.



Genoeg moois en leuks te zien hier in Europa tot ik ben afgestudeerd



Op het lijstje staan voorlopig nog:



-Portugal

- Sicilië

- Sardinië

- Griekenland

- Moskou

- IJsland

- Finland

- Plitvice in Kroatië



Het wereldlijstje is helaas nog veel langer



*mijmert over*



Japan

Israël (nu even niet)

Georgië, Azerbeidzjan, Kazachstan

Transsiberië Express

Zuid-Afrika

Tanzania/Kenia

Madagascar

Australië

Indonesië

Laos & Cambodja

Myanmar

Nepal

Cuba

Mexico

....



Oké ik stop maar weer ik troost mezelf maar met de gedachte dat ik een maand op huwelijksreis ben geweest en al een tijdje in Amerika, Oostenrijk en Suriname heb gewoond



De coschappen duren maar drie jaar, dan kunnen we weer volop reizen



Er gaat hier ook nooit een heel duur huis komen met heel veel ruimte want dat vinden wij zonde van ons geld. Je kan prima klein maar fijn wonen, maar je kan niet vaak genoeg de wereld rond
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vergeet Tromsø! Ik wil zo graag naar Tromsø, lijkt me zo'n gave stad.
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 22 oktober 2014 @ 23:36:

Maar ik ga ook geen babykamer maken in het begin. Ik klem gewoon een cosleeper aan mijn bed en zet een commode in de studeerkamer, maar dan vind ik het wel weer mooi hoor. Kleertjes passen makkelijk in onze kast/de commode en wat heeft een baby verder nou nodig? Ruimte voor speelgoed, maar daar koop ik gewoon van die dozen voor. Die baby woont toch tegen mijn borst in de draagdoek, die heeft helemaal geen kamer nodig de eerste tijd.



Die wil ik pas gaan maken als ik ook wil dat hij/zij erin gaat slapen. Dan is hij/zij minstens 1 jaar oud waarschijnlijk dus dan krijg je vast niet meer vanalles cadeau







En ja, als we die woning krijgen/nemen, wie weet...
@kinderspullen: Ik ga er ook van uit dat het eerste jaar de baby nog niet echt een eigen kamer nodig heeft. Eerst met een co-sleeper aan mijn bed en daarna die co-sleeper verbouwen tot een baby-bedje die in de logeerkamer staat. Er zal wel een extra kastje in de slaapkamer moeten komen om luiers te verversen en dat wil ik dan wel zelf kopen. Al de rest hoop ik wel tweede hands te vinden of via vrienden te krijgen. Kleren heb ik niet zo´n sterke voorkeur als Voetjes Liefst wil ik natuurlijk heel die kleerkast vullen met schattige onesies en mini broekjes, maar die kinderkleertjes zijn toch echt duur. Speelgoed zal ik ook wel cadeau krijgen.



Ik hoop stiekem heel hard dat ik de kinderwagen van een vriendin krijg, haar baby is nu 3 maand en ze heeft echt zo´n splinternieuwe kinderwagen.

Het enige nadeel is dat we van ons vriendinnengroepje van 4 meiden, we met 3 zijn die in de erg nabije toekomst zullen zwanger proberen worden. één er van probeert, de andere start in maart en ik houd het altijd vaag wanneer ik begin Dus in het "slechtste" geval zijn we allemaal gelijktijdig zwanger en wordt het vechten om alle babyspullen.



Ohja, die zwangere vriendin gaf me de tip dat je niets moet kopen voor een baby van 3 maanden. Ze heeft zelf 20 broeken cadeau gekregen voor die leeftijd, meer dan haar zoontje ooit zal dragen. Maar dat de erg kleine babykleertjes en de grotere maten echt een perfect cadeau zijn. Net als fel-gekleurde kleine knuffeldingen voor in de kinderwagen, want de meeste mensen geven je speelgoed voor kinderen van 1+ jaar of grote knuffelberen.



@tanha: Persoonlijk zou ik Azië in Oktober nog niet vastleggen. Stel dat je in december of januari zwanger wordt, dan heb je een 1-maand oude baby die meereist. Of ben je hoogzwanger, en dan mag je ook niet vliegen. Misschien kan je wat vroeger op het jaar gaan? En best ook wel checken hoe het zit met malaria en yellow fever in de regio waar je naar toe zou gaan.



Heb mijn reizen voor volgend jaar nog niet gepland. Wellicht in februari een weekje snowboarden aan de west-kust van Zweden, rond pasen naar huis voor enkele dagen, en dan misschien een grotere trip in juni/juli. Ik dacht aan Japan, US of IJsland. Normaal neem ik geen zomervakantie, dan is het lekker stil op het werk en kan ik mijn vakantiedagen opsparen voor de deprimerende winters.



@werken: ik blijf 10 maanden thuis, mijn man daarna nog 6-8 maand en daarna gaat de kleine (vanaf anderhalf jaar) elke dag naar het kinderdagverblijf. Ik ga terug full time aan het werk, net als mijn man.



@understatement: ik hoop zo hard dat die woning op woensdag wat wordt dan kan je hier op het forum blijven meekletsen!



@wel/niet zwanger: Vind het ook raar dat zoveel mensen dat soort topics openen. De tijd dat het duurt om zo´n post te schrijven, kan je toch net zo goed een stokje gaan kopen in Kruidvat en er op plassen?!



@Weekend! Bijna Weekend! Ik ga een weekendje naar huis. Dus morgenochtend om 7u op het vliegtuig en maandagavond terug. Jullie horen met dus niet tot dinsdag. Wat zijn jullie plannen?
Alle reacties Link kopieren
@babykleertjes: wacht maar, die nekknoopjes zijn echt super handig met die mega grote hoofden en anders moet je de hele tijd sokjes rapen

En zo duur zijn babykleertjes niet bij de gewone winkels



@reizen: ik wil ook naar Japan maar ik wil sparen voor de baby dus ik denk dat het gewoon Italië wordt. Bovendien ben ik tegen de tijd dat ik op vakantie ga misschien wel al een paar maandjes zwanger dus dan vind ik het ook eigenlijk wel prima om geen lange vlucht te hebben. Ik heb namelijk een grote hekel aan vliegen en stop mezelf altijd vol met pammetjes, maar dat is natuurlijk niet zo goed voor de baby



@van tevoren kopen: ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk kopen van tevoren en dan maar zien wat de baby wel en niet past. Een vriendin van mij haar baby heeft nooit maat 50/56 gepast... Daar had ze wel een boel kleertjes in. Zonde! Dus zou alleen vlak voor de geboorte wat h&m kopen ofzo en dan terug laten brengen door man wat al te klein is



@wel/niet zwanger topics: die zijn stom dan denk ik altijd bij mezelf: en dat moet moeder worden.



@weekend: tentamens leren, jeej!
Alle reacties Link kopieren
Ho, daar moest nog achter: en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gekke mensen zijn jullie, hopen dat die woning wat wordt zodat ik hier blijf meeschrijven



Leuk dat je even naar huis gaat Lilapie, veel plezier inderdaad!
@ un. En natuurlijk hopen wij vooral voor jou dat die woning wat wordt. Ik duim voor je!



@ kleertjes. Voetjes, ik ben het helemaal met je eens. Pakjes aan 1 stuk zijn handig als je wilt dragen. Knoopjes in de truitjes bij het hoofd ook erg handig. Zo heeft zoon van mijn ouders een shirtje gekregen van de Hema zonder knoopjes en die heeft hij nooit aangehad, zijn hoofd paste er niet door. Kleine babykleertjes hebben wij nooit gebruikt, zoon heeft1 week in maat 56 gezeten zo ongeveer en daarna had hij al maat 62 aan. Maar ja, hij werd ook geboren met 4160 gram en was na 10 dagen al 200 gram over zijn geboortegewicht heen. Wij vonden zachte pakjes heel fijn, met de voetjes eraan. De mouw moet niet te strak zijn, anders krijg je de handjes er zo moeilijk door gefrummeld. Pakjes aan 1 stuk met drukknopen bij de benen en het kruis en niet op de rug. Dan ligt de baby namelijk op zo'n bobbel, is niet fijn. Sokjes zijn echt vreselijk in het begin, die trappen ze continu uit. (las laatst trouwens over sock ons) Spijkerbroekjes en ander hip spul ziet er super leuk uit in die kleine maten, maar zijn niet handig vond ik. Ah en vriend vond de overslagrompers geweldig!



@ wel niet zwanger topics. Tja, ik zie, ik zie in de glazen bol. Inderdaad erg dommig. Doe gewoon een test en dan weet je het.



@ van te voren kopen. Wij hebben gewacht op de groeiecho om wat te kopen. Met 32 weken was dat.



@ reizen. Wij plannen pas in het voorjaar. Mocht ik deze of volgende maand zwanger raken, dan willen wij eind mei nog een weekje naar een zonbestemming in Europa. Sicilie, Malta oid. Mocht ik pas in het nieuwe jaar zwanger raken, dan gaan wij ergens eind juni. En dan in augustus nog een weekje in de buurt. Trentino wordt dat denk ik. De eerste week van januari gaan wij naar NL. (eindelijk na lang zeuren hebben ze mijn vakantie goed gekeurd)



@ huis. Als het goed is begint de aannemer ergens in november te klussen, dat duurt ongeveer een maand. Dus hopelijk midden december de sleutel van ons huis. Maar aangezien we in Italie wonen, verwacht ik dat dat wel januari wordt. Als wij goed en wel gesetteld zijn in ons nieuwe huis, dan kopen wij een "grote jongenskamer" voor zoon. Dus groot bed etc. Hij mag mee uitzoeken. Het speelgoed gaan wij dan ook in zijn slaapkamer zetten. in van die kallax kasten van de ikea.
Lilapie, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
@Italiagirl: haha ik zou wel oude kleertjes van jou durven overnemen! Ik heb gewoon als au pair en oppas en grote zus al een hoop aankleeddrama's meegemaakt en spijkerbroekjes e.d. vind ik idd maar niks voor een baby. Dat komt wel als hij/zij wat ouder is



Wat een lekkere flinke baby was jouw zoon en wat super stoer dat hij nu een grote jongenskamer gaat krijgen



Fijn dat je vakantie erdoor is!
@kleertjes: ik vind spijkerbroekjes en hemdjes eigenlijk helemaal niets voor een baby. Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik zou echt gaan voor de meest schattige, kleurrijke kinderkleertjes, van die leuke zachte kruippakjes met een mooi patroon. Mijn baby mag er nog niet te snel niet uit zien als een mini-volwassene.



Bij het oppassen kan ik me inderdaad wel wat hoofd-drama´s herinneren Evenals handschoendrama´s bij m´n oppaskindje in Zweden.



@huis: wat leuk Italiagirl, kijkt je zoon al uit naar z´n eigen slaapkamer?





Ben net terug van de dokter, was ook goed voor een hartaanval. Ik liet een vlekje op mijn huid bekijken. Tijdens het onderzoek vroeg de arts me of er huidkanker in m´n familie voor kwam (neen) en toen zei ze dat ze een second opinion nodig had, dus ging ze een collega halen. Die collega kijkt naar het vlekje, daarna een 5 minuten lange discussie in het Zweeds tussen de twee artsen en de conclusie dat het waarschijnlijk niets is, maar binnen een maand eens terug mag komen als ik wil. Meh!



Had ook laten vallen dat we binnenkort aan kinderen begonnen, maar de enige reactie van de arts was "goede manier om je bezig te houden in de winter" Had eigenlijk op zijn minst verwacht dat ze wel ging vragen of ik foliumzuur neem, rook, drink ... Maarja, het is weer typisch Zweden: je moet al half sterven voordat ze een grondig onderzoek verrichten.
Alle reacties Link kopieren
@kleertjes: ik zie overigens dat veel kleertjes tegenwoordig wel knoopjes in de nek hebben! Maar bij mijn broertje was dit echt nog niet zo. Was altijd een gevecht om hem shirtjes aan te krijgen. En ik vind kleurtjes wel leuk voor een baby, maar zwart niet, feloranje ook niet en knalpaars ook niet sowieso niet de meest felle kleuren denk ik, bij baby's ben ik toch wat meer geneigd om voor een pastelblauw te gaan dan voor korenblauw, ik vind dat zo hard, bij zo'n klein roze koppie.



@plekje op je huid: raar, waarom hebben ze het niet gewoon even weggesneden en naar een pa-lab gestuurd?
@plekje op huid: omdat het nog maar twee weken er anders uit ziet, willen ze afwachten. Ze vertelde me dat pigmentvlekken een levenscyclus volgen en op een bepaald moment senescent worden en afgestoten worden door je lichaam. Dat is blijkbaar gebeurd met een ander vlekje dat ik liet controleren en vermoedelijk is het verdachte vlekje hetzelfde aan het doen, evenals een paar vlekjes op mijn rug waarvan ze zei dat die zullen verdwijnen. Had er nog nooit van gehoord, maar op PubMed kon ik wel artikels erover vinden. Heb ondertussen de helft van de namiddag gelezen over de levenscycli van "melanocytic nevi" en de pathways involved in the involution stage



Blijkbaar is één factor die bijdraagt tot het afsterven van bestaande moedervlekjes, het verdwijnen van Melanocyte stimulating hormone (MSH). En het super-interessante daar aan is dat andere studies hebben aangetoond dat MSH productie verhoogt bij verhoogde oestrogeen-levels (wat het geval is bij het gebruik van de pil of bij een zwangerschap).

Dus mogelijks is het stoppen met de pil een factor die bijdraagt aan het afsterven van moedervlekjes.



En ja, daar kan ik mij dus een hele namiddag mee bezighouden!
Alle reacties Link kopieren
Wow weer wat geleerd Ik heb nog geen derma gehad! Interessant wel. Ik heb nog nooit een veranderende moedervlek gehad volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Lilapie, wat vervelend van die moedervlek! Ik wist helemaal niet dat die van nature kunnen veranderen. Een keer heb ik een moedervlek open gekrabd en ben ik daarmee naar de huisarts geweest, doodeng vond ik dat. Maar dat was allemaal in orde, want ze zei dat het alleen erg is als een moedervlek uit zichzelf begint te bloeden. Blijft wel een angst van me hoor, want ik heb behoorlijk wat moedervlekken.



Net ben ik trouwens naar het huis gefietst waar we woensdag gaan kijken, zodat ik tenminste alvast een idee heb van de buurt

Zag er wel goed uit! En een speeltuintje voor de deur ook nog. Ik vroeg een vrouw, die samen met haar (ongeveer 8-jarige) zoontje was, hoe het daar wonen was, maar dat wist ze nog niet zo goed, want ze woonde er pas net. Maar ze zei wel dat er veel kinderen wonen en het jongetje zei: Ik vind het heel leuk hier

Dus, wie weet! Nou, ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.



@italiagirl: Fijn dat je vakantie nu is goedgekeurd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zou graag meeschrijven hier. Gisteren met mijn vriend besloten dat we er vanaf januari voor willen gaan Ik ben een complete nitwit op het gebied van zwangerschappen dus ik heb nogal wat te leren. Ga al beginnen met foliumzuur omdat we nu alleen condooms gebruiken en de kans dat daar iets mis gaat, is natuurlijk groter dan bij de pil.



Zou ik ook in het overzicht kunnen?

Vriend en ik zijn beide 30. We starten in januari. Bijzonderheden bij ons zijn onzekerheid op het werk en een te kleine woning (die wel te koop staat) op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Ai m'n hele post weg!



Unnie, hoop dat je huis wat wordt! Dan mag je weer lekker meerammelen, haha!



@News: leuk dat je aansluit! Dames, tabel zit dan op 15 of niet?... Gooien we 'm daarna dicht? Persoonlijk vind ik dat niet zo nodig maar ik ben niet moeilijk. Maar dan moeten we het even in de tabel zetten? Ik zet jou er zo wel ff in News.



@hier: net tentamen gehad en nu moet ik nog de hele dag werken, maar daar heb ik dus he-le-maal geen zin in

Tentamen was moeilijk trouwens. Hopen dat ik het heb gehaald!
Alle reacties Link kopieren
@reizen: nog zo veel mooie plekken op de wereld om te zien! Op mijn lijstje staan nog:

Tanzania, Australie, Indonesie, Maleisie, Cuba en nog veel meer! Ik heb zoiets van laten we volgend jaar nog even ver weg gaan, later kunnen we altijd Europa nog zien. Voor de vakantieplannen voor volgend jaar houden we denk ik geen rekening met een eventuele zwangerschap. Overigens kun je ook je annuleringsverzekering gebruiken als je zwanger blijkt (heb ik dit jaar even extra doorgenomen omdat schoonouder ziek is).



Goed cijfer Understatement, gefeliciteerd! Spannend dat jullie bij een huis gaan kijken, hopelijk is het waar jullie naar op zoek zijn! Het zou jammer zijn als je niet meer mee schrijft!



Als iemand een cadeau zou willen geven qua kinderwagen of babykamer, dan zou ik om een bijdrage vragen. Op die manier heb je toch de vrijheid om zelf dingen te kiezen. Dit heb ik ook gedaan toen mijn ouders me een trouwjurk wilden geven, zodat ik me niet schuldig hoefde te voelen als ik een dure jurk wilde. Maar daar gingen ze niet mee akkoord



Voetjes wat gebruiken jullie dan als jullie trouwdatum, de bruiloft in het buitenland?



Lilapie veel plezier in NL!



Voetjes succes met studeren!



@huidplekjes: ik ben vorig jaar een keer naar de huisarts gegaan met plekjes die ik niet helemaal vertrouwde. Ik stond echt binnen no time weer buiten, was niks. Had zelf wel het idee dat hij er helemaal niet goed naar heeft gekeken. Het gaat meer om ruwe plekjes die wat meer verdikt zijn, geen moedervlekken. De huisarts had er wel een naam voor, maar die ben ik even kwijt. Hopelijk valt het mee voor jou Lilapie!



Welkom newsletter!
Alle reacties Link kopieren
@Newsletter: hey welkom! Ik zag dat Voetjes er nog niet aan toegekomen was om je in de tabel te zetten, dus dat heb ik net maar even gedaan. Welke onzekerheid heb je op het werk en wat is een te kleine woning? Ziet het ernaar uit dat jullie de woning op korte termijn verkopen?



@Nieuwe mensen: van mij hoeft de tabel niet gesloten te worden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?!



@Lilapie: hè wat vervelend zo'n vlekje. Kan me voorstellen dat je ermee bezig geweest bent. Zou me ook echt even bezighouden.



@Understatement: van harte met je goede cijfer! Goed gedaan! Wat leuk dat jullie volgende week een woning gaan bezichtigen. Je ziet 't... we duimen allemaal mee! Spannend als alles opeens toch best dichtbij komt! Vind zulke wel-niet-zwanger topics ook kansloos, net zoals zwangeren met zorgelijke kwalen die om advies vragen aan hun forumgenoten... hup naar de huisarts!



@Italiagirl: wat leuk dat jullie een grote jongenskamer gaan maken voor jullie zoon! Al een idee hoe het eruit komt te zien?



@Dragen: ik ben ook van plan om ons hopelijk toekomstige kindje te gaan dragen in een draagzak (Bondolino of Manduca) of draagdoek (Mei/Mai Tai of geweven). Er zijn websites waar je draagzakken en/of -doeken kunt huren om uit te proberen. Misschien dat ik dat doe.



@Kleertjes: ik houd van comfortabele en degelijke babykleertjes, zoals van Limobasics. Ik denk dat ik daar een voorraadje van zou aanschaffen voor de bevalling. Ik gok dat de kledinguitzet daarna behoorlijk aangevuld zal worden door kraamvisite. Schattig, alle gekregen kleertjes/spulletjes als slinger in de woonkamer hangen.



@Bibbers: ik heb nog even navraag gedaan bij het UWV voor het geval ik toch ontslagen wordt door reorganisatie. De uitkomst is positief en alle grote bibbers die ik had zijn (zo goed als) verdwenen. WW en zwanger
Alle reacties Link kopieren
@mmamma, dank je wel voor het bijwerken van de tabel. Nooit verwacht dat ik daar ooit tussen zou staan. Ben al de hele dag vrolijk en mijn fantasie draait overuren.



Op het werk is een reorganisatie bezig. De kans is groot dat ik mag blijven maar dat weet je nooit. Het huisje heeft maar 1 slaapkamer. We hebben 2 bezichtigen gehad maar nog geen kopers. Het staat nog maar 2 maanden te koop en in januari zakken we in de prijs. De hypotheek staat op naam van mijn vriend en is veel lager dan de vraagprijs dankzij eigen geld. Dus een restschuld zal hij nooit hebben maar het is wel zonde van het geld.



Denken jullie al na over namen? Over hoe de opvang te regelen? Werkverdeling? Etc. Ik wel namelijk, haha.
Alle reacties Link kopieren
@aantal: Ik ben overigens wel voor een slotje. Want voordat het voorjaar is duurt nog even en dan kunnen er heel veel dames bij komen. Lijkt mij dat ik op een gegeven moment wel klaar ben om telkens weer de basics te vertellen en dan kan ik ook niet meer iedereen uit elkaar houden. OF we passen de topictitel aan.



No offence voor de nieuwelingen nu
Alle reacties Link kopieren
Zo dames, de werkweek from hell is voorbij, heb een keer tot kwart over negen en een keer tot 11 uur gewerkt. Goed nu heb ik wel zo veel overuren staan dat ik weer lekker vrij kan nemen.



En het beste is dat we morgen op vakantie gaan! Naar mallorca om te wandelen, heb er zo'n zin in.



@kleertjes, ik maak alles zelf, dus ook baby kleertjes. Heb nu al vaak iets gemaakt voor vriendinnen en heb een hele lijst van dingen die ik voor mijn baby wil maken. Ik heb zelfs al twee stofjes gekocht ooit, maar die liggen geduldig in mijn la met stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Ooo Neeeeee Heel me verhaal weg, dus nu doe ik het even wat korter want ik moet zo werken!



@reizen: zo te zien hebben jullie ook veel dromen met reizen haha. De vakantie in oktober leg ik ook zeker niet vast maar ik moet mijn vakantiedagen doorgeven en als een in oktober niet naar Azië gaan, zou ik eerder volgend jaar op vakantie willen dus lastig lastig.



@annuleringsverzekering: dat ga ik dan nog maar eens goed uitzoeken!!



@voetjes: wat gaaf dat je in die landen gewoond heb, mag ik vragen Hoezo je daar ging wonen en hoelang?? Suriname ben ik ook geweest!



@ kleertjes: inderdaad makkelijke kleertjes zou ook mijn voorkeur zijn. Die spijkerbroekjes zien er super leuk uit maar zijn denk ik voor het kind en ons niet praktisch. Lekker zacht materiaal en lekker baby haha heerlijk ik kan niet wachten tot ik mag winkelen. Van de week liep ik even over de babyafdeling dan kan ik me maar moeilijk inhouden. Ik ben bang dat als ik eenmaal zwanger ben ik ook al veel ga kopen



@spullen: voor ons hoef het ook allemaal niet duur te zijn. Wat jullie ook al zeggen die kleine heeft er toch geen weet van en heeft ook niet veel nodig!



@lilapje: vervelend die plek zeg! En dat ze er dan zo makkelijk mee omgaan. Hoe sta je er zelf in??



@italiagril: fijn dat je vakantie is goedgekeurd!! Leuk vooruitzicht



@understatement: wat een goed cijfer zeg! En hier had je niet zo een goed gevoel over toch?? En ik hoop echt dat dat huis wat is voor jullie!!



@ hopala: dat is nog eens een werkweek!! Nu lekker genieten van het weekend!



@news: welkom!!! Leuk dat jullie ook in januari willen beginnen!!



@slotje: ik ben het er wel mee eens om er een slotje op te zetten uiteindelijk! Ik denk dat het anders onoverzichtelijk gaat worden :-)



@hier: het weekend werken, maar gelukkig met super leuke collega's dus dat scheelt. Ik moet eerlijk opbiechten dat ik nu nog rook, maar ik zat net te denken dat als mijn pakje leeg is, ik toch wil beginnen met stoppen!! Want december komt al snel dichterbij



Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en anders sorry!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben trouwens erg slecht in het bijhouden van zo'n grote club dus alvast mijn verontschuldiging als ik niet overal op reageer. Zit nu nog heel erg in mijn eigen wereldje rondom zwanger worden.



Gaan jullie allemaal aan de slag met ovulatietesten of temperaturen? Wij willen het een half jaar zonder enige planning proberen en daarna wel met ovulatietesten gaan werken.



Hebben jullie al met je partner de werkverdeling en opvang besproken? Of dingen zoals namen? Dat laatste wij niet maar ben er wel over na gaan denken. Gisteren hebben we wel de werkverdeling besproken. Vriend wil 4 dagen gaan werken en heeft het liefst dat ik ook 4 dagen werk ivm financiën. Ik denk dat 3 dagen werken zwaar genoeg is voor mij naast een baby dus opperde 3,5 dag. Wat opvang is het meest ideale dat we 1 dag bij zijn ouders, halve dag mijn ouders terecht kunnen en 1 dag kinderopvang. Mijn ouders hebben echter al vaak aangegeven dat zij niet structureel op willen passen. Zijn ouders passen al elke maandag op zijn neefje dus ik zie dat wel goed komen. Maar dan komt een kind wel op veel verschillende plekken. Is dat wel handig? Of geeft anderhalve dag kinderopvang dan meer rust en mijn ouders sporadisch inschakelen als we een keer een avondje weg willen?



Het is misschien wat vroeg om over na te denken maar ik ben een ontzettende planner en regelaar



Gisteren trouwens met groepje meiden besproken dat kinderen en trouwen als alles goed gaat in de nabije toekomst liggen (niets concreets verteld). Alleen maar positieve reacties!!! Ze vonden het allemaal heel logisch en waarom wachten? En dat bij meiden die allemaal wel iets jonger zijn, 25-28. Deed me goed.

Januari duurt trouwens nu heel lang voor mijn gevoel haha. Ben eergisteren begonnen met Davitamon Mama Compleet met visolie. Heb ik meteen alle vitaminen binnen.



Hoe is het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven